• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: można budować pierwszą część

Michał Brancewicz
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przebieg Trasy Kaszubskiej na odcinku węzeł Wielki Kack - Szemud.

Wykonawca pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej otrzyma dzisiaj, 24 września, od wojewody zielone światło na budowę fragmentu Chwaszczyno-Szemud. Prace powinny być widoczne już za miesiąc. GDDKiA liczy, że do końca roku wykonawcy otrzymają zgody na budowy dwóch pozostałych odcinków 40-kilometrowej drogi ekspresowej, która ma być gotowa w drugiej połowie 2021 roku.



Czy zgodnie z zapowiedziami Trasa Kaszubska powstanie w drugiej połowie 2021 roku?

We wtorek o godz. 14:30 Dariusz Drelich, wojewoda pomorski, wręczy firmie Polaqua zgodę na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dotyczącej odcinka Trasy Kaszubskiej między Chwaszczynem a Szemudem. Taki wniosek wykonawca złożył 21 grudnia 2018 roku.

- Po wydaniu ZRID-u będziemy sukcesywnie przekazywać wykonawcy działki pod budowę drogi. Na niektórych będą też pracowali archeolodzy. Pod koniec października powinny być już widoczne prace przy budowie tego odcinka Trasy Kaszubskiej - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że zadaniem firmy Polaqua będzie wybudowanie dłuższego odcinka Trasy Kaszubskiej niż tylko z Chwaszczyna do Szemudu. Jednak wykonawca podzielił swoje prace na dwie części i wciąż czeka na wydanie ZRID-u na fragment między węzłem Wielki Kack Obwodnicy Trójmiasta a Chwaszczynem. W tym przypadku wniosek został złożony 25 stycznia 2019 roku.

Za wybudowanie liczącego w sumie 20 km odcinka Polqua zainkasuje 817 mln zł.

Dwa kolejne odcinki mają innych wykonawców:

  1. z Szemudu do Luzina (10 km): wykonawca Budimex, koszt - 335,8 mln zł - wniosek o ZRID złożony 18 kwietnia 2019 roku
  2. z Luzina do Bożegopola Wielkiego (10 km): wykonawca PORR, koszt - 338 mln zł - dwa wnioski o ZRID złożone 11 marca i 11 kwietnia 2019 roku


Budowa 40-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej odbywa się w formule "zaprojektuj i zbuduj". Oznacza to, że zwycięzcy przetargów w pierwszej kolejności musieli opracować projekty.

- Mamy nadzieję, że wykonawcy otrzymają zgody na wszystkie odcinki jeszcze w tym roku - mówi Piotr Michalski.
Drogowcy wciąż zapewniają, że budowa całej 40-kilometrowej trasy powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o czwarty odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

O autorze

autor

Michał Brancewicz

Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.

Opinie (269) ponad 20 zablokowanych

  • A będzie droga rowerowa?

    Pytam się bo może można jeszcze dorobić:)

    • 4 12

  • 40 mln za 1 km (7)

    Powinny zażądac od razu 100 mln,a co tam,spółki spółeczki itp badziewie,jakby nie można powołać podmiotu budującego drogi w całym kraju,lepiej wynajmować podwykonawców którzy wynajmują kolejnych i z 5 mln za 1 km robi się właśnie 40 mln(plus opłaty dla pana mietka do łapki)

    • 23 14

    • To nie jest 40km prostej drogi (1)

      A 40km plus węzły plus przebudowa istniejących dróg.
      Ludzie ogarnijcie się.
      Skoro uważasz, że za drogo to załóż firmę budowlaną i udowodnij wszystkim, że da się taniej.

      • 8 1

      • Szkoda czasu na dyskusje z ekspertami w każdej kategorii.

        Niby wszystko wiedza, a później okazuje się, że całe oszczędności zainwestowali w piramidy finansowe, a po resztę wnuczek przyszedł.

        • 4 0

    • to porównaj 30mln za park(ing) przed gdyńskim magistratem (1)

      albo 45mln za ten planowany na chylońskim Placu Dworcowym...

      • 3 3

      • Albo sr*cz na plaży za milion. Deweloper z Juszkowa reklamuje domy z ogrodem za 769000.

        • 4 1

    • Przecież jest tak jak piszesz - jest jeden podmiot powołany do budowy dróg krajowych, ekspresowych i autostrad (GDKKiA) z oddziałami regionalnymi. Ale trudno, żeby on fizycznie je budował. Od tego są firmy specjalistyczne np. Budimex, Strabag. I bardzo bawi mnie, jak ktoś krzyczy "ło matko! 40 mln za km! Kradno!!", specjaliści od budowy dróg krajowych z bożej łaski.

      • 7 3

    • Ja ze szwagrem zrobiłbym za 10 mln

      i jeszcze zostałoby na mercedesa GLE nówka sztuka dla każdego

      • 5 3

    • Załóż firmę i zrób taniej :)

      a z tymi komuszymi pomysłami to wypad na śmietnik historii

      • 10 8

  • Świetna wiadomość :) (5)

    Trasa Kaszubska powinna znacznie odciążyć 6-tkę na czym zyskają mieszkańcy Rumi, Redy i Wejherowa dojeżdzający do Gdyni.

    • 259 15

    • Drelich pewnie myśli że tam będą jeździły miliony elektrycznych aut....

      • 7 3

    • świetna chyba dla Rumi

      bo cały ten ruch wyląduje sobie na Wielkopolskiej, która do pustych nie należy :/

      • 21 1

    • dlatego wlasnie po przygotowalo do budowy cala s6 i pisiory niepotrzebnie wstrzymali jej realizacje odcinek od goleniowa do koszalina powinien zostac w tym roku oddany i tak moglo byc z reszta s6

      • 12 8

    • na pewno ta druga część obwodnicy tej wiochy żukowa byłby bardziej potrzebna, bo zacznie większy ruch na krajówce

      • 13 5

    • I którzy zatrzymają się tak jak dzisiaj na pierwszych światłach w mieście :)

      • 18 6

  • Spokojnie, pół roku i wykonawca wystąpi o dodatkowe kilkadziesiąt milionów.

    • 18 6

  • Ta trasa (1)

    zostanie wybudowana jako dowód chwały i mądrości Dulczessy i jej zastepcy, wybitnego historyka II wojny światowej.

    • 11 19

    • A co do tej trasy ma prezydent miasta?

      Czy ty jakąś szkołę skończyłeś?

      • 9 2

  • Wydanie trwało tak długo, bo wybory 13 października są. I się będzie teraz chwalił, że to jedynie słuszna załatwiła

    I oni myślą, że to im da jakieś głosy. Niestety gorzej myślących od ich wyborców nie znajdą już i nikt się więcej na to nie nabierze. I tak wystarczy, że jest ich ponad 40 % w skali Polski, co nie ukrywam jest to klęska dla Polski.

    • 25 11

  • są nawet kontrapasy dla rowerzystów

    brawo!

    • 8 3

  • Bardzo ciekawe rozwiązanie

    Jestem ciekaw jak to będzie wyglądało bo węzeł Chwaszczyno i Wielki Kack robią wrażenie i będą dużo bardziej rozbudowane od węzła w Gdańsku-Kiełpinie.
    Jednakże bez OM, która miałaby łączyć się właśnie w Chwaszczynie to na obecnej obwodnicy pomiędzy Gdynią Wielki Kack i Gdańsk Słowackiego będzie jeszcze więcej wypadków niż obecnie.

    • 8 2

  • (3)

    Super. Pamietajcie o istniejacych drogach i dobrym oznakowaniu bo z tym jest na bakier. Powodzenia.

    • 38 1

    • (1)

      Racja , jeżdżąc po Kaszubach można pomyśleć że jestem w GB w czasie wojny gdy wyspiarze pozdejmowali tablice i znaki drogowe by Niemcy się pogubili. Za Nowym Dworem wejherowskim wyjeżdżając z lasu w lewo jest jedyny znak że to droga "na" Kartuzy, potem czarna dziura. Ani powtórzenia kierunku, ani co będzie za miejscowość następna. Terra incognita.

      • 4 3

      • to gon pisuar, wszystko teraz w rekach tych totalsow

        • 1 3

    • ok. będziemy pamiętać

      • 3 1

  • Kiełbasa wyborcza. (1)

    Do tej pory nie było kasy a teraz raptem się znalazły . Czyżby to miało związek ze zbliżającymi się wyborami. Daje do myślenia.

    • 21 17

    • Poczytaj o perypetiach związanych z decyzją środowiskową i wtedy się wypowiadaj.

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane