- 1 Promenada po remoncie hitem sezonu (64 opinie)
- 2 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (191 opinii)
- 3 Obława w Letnicy. Służby nie komentują (24 opinie)
- 4 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (197 opinii)
- 5 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (130 opinii)
- 6 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (121 opinii)
Można projektować Nową Bulońską. Ulica połączy Jasień z Moreną
Nawet najmniejsza inwestycja zaczyna się od stworzenia projektu. W poniedziałek podpisano umowę na opracowanie projektu ulicy Nowej Bulońskiej, która połączy Morenę z Jasieniem i ułatwi życie wielu tysiącom gdańszczan. Stworzenie dokumentacji pochłonie 1,180 mln zł. Ulica ma kosztować ok. 200 mln zł, ale nie wiadomo, kiedy powstanie.
Przypomnijmy, że budowa ul. Nowej Bulońskiej obejmuje wykonanie dwóch jezdni między skrzyżowaniem ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej a ul. Jabłoniową . Droga będzie wiodła na odcinku 1,6 km dwiema jezdniami, częściowo też po estakadzie i moście nad Potokiem Siedlickim. Między obiema nitkami ul. Nowej Bulońskiej ma zostać poprowadzona linia tramwajowa, która zakończona będzie pętlą tramwajową u zbiegu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej .
Co ciekawe, projekt Nowej Bulońskiej zostanie opracowany tak, by mógł być realizowany tylko częściowo lub etapami. Niewykluczone więc, że najpierw powstanie tylko jedna nitka ulicy, a druga i tramwaj - później. Dziś to jednak tylko dywagacje, bo miasto nie wpisało jeszcze żadnych pieniędzy na budowę tej drogi do swojego budżetu.
- Największym wyzwaniem dla projektantów będzie opracowanie dokumentacji odwodnienia ul. Nowej Bulońskiej. Droga wiedzie przez bardzo pofałdowany, jak na nasze warunki teren. Stąd rozważana jest m.in. budowa nowego zbiornika retencyjnego - mówi Bartosiewicz.
W połowie stycznia tego roku informowaliśmy, że Europrojekt Gdańsk złożył najtańszą, czyli wartą 1,18 mln zł ofertę w przetargu. Jest ona cztery razy tańsza od najdroższej propozycji złożonej przez firmę Egis - 4,85 mln zł. Skąd taka rozbieżność cenowa?
Budowa ul. Nowej Bulońskiej miałaby ruszyć po 2014 r. - Jest duże prawdopodobieństwo, że na budowę tego przedsięwzięcia otrzymamy od 30 do 70 proc. dofinansowania ze środków Unii Europejskiej - mówi Bartosiewicz.
Na budowę ul. Nowej Bulońskiej trzeba przygotować ok. 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia poznamy pewnie, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne.
Miejsca
Opinie (118) 2 zablokowane
-
2013-02-19 01:07
najpierw powstanie tylko jedna nitka ulicy, a drugi i tramwaj - później
To nie lepiej najpierw tramwaj? Jaki drugi?
- 5 2
-
2013-02-18 23:42
To koniec spokojnej moreny
Nie da się tam już mieszkać. Teraz trudno przejść przez ulicę - a co dopiero po połączeniu dzielnic.
- 4 12
-
2013-02-18 18:36
No i bardzo dobrze,że projektuje gdańska firma (1)
Może przynajmniej nie będzie takich jaj,jak w przypadku Węzła Chwaszczyno (krzyżówka przyszłej trasy lęborskiej i obwodnicy metropolitalnej),gdzie genialni projektanci z Poznania zaprojektowali BRAK WJAZDU z Chwaszczyna na OM/DK20 w kierunku Gdyni! Czyli wszyscy,którzy kupili domy w Chwaszczynie,Tuchomiu itp. Mają dylać do pracy przez... Osowę! Co prawda Gdańsk obiecuje Nową Kielneńską z Chwaszczyna do Obwodnicy,ale bądźmy szczerzy - czy mądre jest wydłużanie w ten sposób drogi mieszkańcom,a do tego wtłaczanie ruchu z 2 kierunków w 1? Wylot z Chwaszczyna na Gdynię to kwestia 1 dodatkowego wiaduktu i łącznicy,owszem?to kosztuje,ale chyba autostrady mają ułatwiać,a nie utrudniać? Skopany układ drogowy jest na dziesięciolecia,projektować trzeba w realiach! Sprawdźcie ten "genialny" projekt na chwaszczyno com...
- 14 2
-
2013-02-18 23:10
myślisz, że projektanci o czymś decydują? o takich rzeczach decyduje zamawiający więc do niego kieruj pretensje.
- 1 0
-
2013-02-18 17:35
W budowie (1)
Polska w budowie jak to mawiał Płemieł , to widać po Modlinie i autostradach , zobaczymy jak będzie z Bulońską.
- 22 16
-
2013-02-18 21:35
projekt połączy Janka z Marleną
- 3 0
-
2013-02-18 21:30
Hej młody Junaku...
Hej młody Junaku,
smutek zwalcz i strach
przecież na tym piachu za trzydzieści lat
przebiegnie, z pewnością
jasna, długa, prosta
szeroka, jak Wisła
trasa łazienkowska...- 8 2
-
2013-02-18 21:18
Dlaczego w ankiecie nie ma Śródmieście Gdańska? Chylonia jest, a Śródmieścia Gdańska nie ma?!
- 5 1
-
2013-02-18 21:08
połączenie drogą Jasienia i Moreny zapcha na dobre i tak już zakorkowaną
Morenę.
- 13 3
-
2013-02-18 17:16
Ja już zaprojektowałem w paincie (4)
będzie 10 pasów w każdą stronę by lordowie zza obwodnicy mogli dostać się do swoich willi na 30 letnie raty
- 68 43
-
2013-02-18 19:19
(2)
Boli cię że nie masz zdolności kredytowej i mieszkasz w starej ruderze? Trzeba było do szkoły chodzić a nie rzucać w nią kamieniami.
- 18 15
-
2013-02-18 19:42
Ja przeciwnie do ciebie nie jestem bezrefleksyjnym gamoniem (1)
który dorwał sie do pieniędzy i wydaje na to co jego znajomi. Życie w mieście jest dużo tańsze ale by w nim mieszkać na poziomie stać naprawdę bogatych
- 10 11
-
2013-02-18 21:05
Tylko ci sie tak wydaje gamoniu
Jesteś życiowym nieudacznikiem wylewającym swoje żale na forum. Nie żal mi Ciebie. Ty masz problem i musisz z nim żyć.
- 9 11
-
2013-02-18 18:41
ty tempy gwożdzió
skond tys sie wzioł
- 7 13
-
2013-02-18 17:19
Naskręt jesteś nudny, w kółko o tym samym, nic się nie dzieje, nic Twoje artykuły do sprawy nie wnoszą (3)
Przeczytaj "Więcej na ten temat" i porównaj z tym co dzisiaj napisałeś. Co nowego oprócz dwóch zdjęć i opinii prezesa? Zamieszczasz zdjęcie działek - to bardzo fajnie i super że je podpisałeś ale co w związku z tym, że "przetnie je w dużej mierze"? Czyli co działki zostaną ale przecięte na pół czy zostaną zlikwidowane?
- 35 39
-
2013-02-18 20:15
otwórz swoj portal albo gazete...czekamy bo mam rozumiec ze bedzie super wspaniała?!
- 5 4
-
2013-02-18 17:30
tego nikt nie wie (1)
To wlasnie bedzie jasne jak powstanie projekt, czy miasto wywlaszczy wszystkich, czy tylko czesc dzialkowcow. Pozywiom, uwidim
- 5 1
-
2013-02-18 18:02
Ale tam od wielu lat jest rezerwa terenu na tę drogę.
Nikt nie będzie wywłaszczał całych ogrodów, tylko tę część, która leży na trasie przebiegu drogi. Jesli zaś ogrody zopstaną zlikwidowane, to przeniosą je do Sobieszewa, tak samo jak zrobili to z działakmi koło PGR Areny. Na teren po działkach już zapewne ostrzy sobie ząbki najlepszy przyjaciel ministerstwa sprawieliwości i Budynia - niejaki Bogdan G.
- 13 1
-
2013-02-18 19:16
Nowa Bulońska
Propaganda sukcesu weszła rządzącym w krew, a ja to czarno widzę. Tyle inwestycji i każda przed oddaniem remontowana. A ile firm zbankrutuje przy okazji ????
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.