• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uszkodzone parkomaty, a kierowcy dostali mandaty

Patryk Szczerba
14 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (219)
aktualizacja: godz. 10:25 (15 grudnia 2022)
Poranna awaria parkomatów zaskoczyła kierowców. Poranna awaria parkomatów zaskoczyła kierowców.

Kierowcy w Gdyni niespodziewanie dostawali dziś mandaty za brak opłaty za parkowanie. Mimo że wydawało im się, że opłacili postój, to system nie rejestrował transakcji. W efekcie na parkujących czekał mandat od kontrolerów. - Jesteśmy w trakcie wyjaśniania przyczyn awarii systemu - relacjonują urzędnicy.



Aktualizacja godz. 10:25



W czwartek, po godz. 10 otrzymaliśmy wyjaśnienia od Magdaleny Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Publikujemy je w całości poniżej:

Potwierdzamy, że w środę występowały problemy rozliczeniowe części transakcji realizowanych zbliżeniowo w parkomatach ZDiZ. Jesteśmy w trakcie wyjaśniania przyczyn awarii systemu.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni informuje, że ze względu na powyższą awarię, pojawiły się błędy w systemie kontroli w trybie rzeczywistym. W związku z tym, kontrolerzy podczas wykonywania czynności mogli nie otrzymać pełnej informacji zwrotnej o prawidłowo zrealizowanej transakcji wykonanej przez kierowcę w parkomacie.

Informujemy, że wszystkie czynności realizowane podczas płatności są rejestrowane w parkomatach, dzięki temu możemy ustalić, które zawiadomienia zostały wystawione nieprawidłowo. Powiadomienia o opłacie dodatkowej, które dotyczyły potwierdzonych płatności zostaną anulowane.

W przypadku wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z BOK SPP celem wyjaśnienia zdarzenia, każdy przypadek będzie wyjaśniany indywidualnie. Przepraszamy za utrudnienia.





Jak oceniasz działanie parkomatów w Gdyni?

O sprawie poinformowała nas czytelniczka.

- Przed godz. 9 rano zaparkowałam auto, poszłam do parkometru i za 8 zł opłaciłam parkowanie do godz. 10:22. Parkometr nie wydrukował bileciku, ale pokazał, że transakcja została zakończona. Sprawdziłam więc na koncie, gdzie było potwierdzenie przelewu 8 zł na Strefę Płatnego Parkowania. Poszłam na rehabilitację - opowiada pani Basia.
Gdy wróciła, było tuż po godz. 10.

- Patrzę - mandat. Za rogiem dojrzałam panów z obsługi SPP i pokuśtykałam do nich z prośbą o wyjaśnienie. Pan przyznał, że mają dziś globalny problem, bo parkometry odrzucają wszystkie transakcje i mam się udać do siedziby.
  • Mandat za parkowanie dla czytelniczki, mimo opłacenia postoju.
  • Potwierdzenie dokonania opłaty za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania przez naszą czytelniczkę.
Opowiada, że w siedzibie SPP była, ale niewiele wskórała.

- Tam polecono mi napisać reklamację. Wiedzą, że mają globalny problem, jak to pan w obsłudze powiedział (rzeczywiście telefon cały czas mu dzwonił), a i tak chodzą i wlepiają mandaty... To jest po prostu żałosne - kończy.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni przyznaje, że rano pojawił się problem z parkomatami. Powodem miała być pogoda, a konkretnie niskie temperatury. Obszerne stanowisko w tej sprawie przedstawi jednak jutro, czyli w czwartek 15 grudnia.

Miejsca

Opinie (219) ponad 10 zablokowanych

  • Mandaty z tego czasu anulować, przeprosić za nieuzasadnione nękanie kierowców.

    Tak powinno być. A tu buta władz każe tym nękanym, by biegali po urzędach, składali wyjaśnienia i tym podobne zabierające cenny czas niewinnym. To dopiero chamstwo, krzywdzą ludzi, potem dają szansę, by skrzywdzony ubiegał się uniżenie o cofnięcie bezzasadnej kary. To pokazuje, kto rządzi miastem. jaka władza - takie zasady...

    • 33 0

  • Wszystko wina systemu

    Chyba najwyższa pora, żeby zmienić system przy urnie wyborczej.

    • 28 0

  • Parkomaty zamarzły, służba o tym wie, problem jest ogólny, ludzie informują, więc dostaniesz mandat

    Czego nie rozumiesz?

    • 27 0

  • W Stanach....

    ... już urzędnicy trzęsli by tyłkami, że niesłusznie ukarany petent poda ich do sądu i zażąda kilkutysięcznego odszkodowania ze narażenie na stres.

    • 25 1

  • Ten brak empatii i przestrzegania prawa przez urzedników w Gdyni mam nadzieję że w końcu zakończy ich działalność po wyborach (2)

    • 34 0

    • Uhm urzędnik odpowiedzialny za awarie urządzenia? (1)

      Puknij się w głowę. Pretensje i rozczenia można mieć wyłącznie do dostawcy urządzeń.

      • 0 2

      • Nikt nie wini urzęd@sów za awarie tylko za wystawianie oplat dodatkowych gdy parkomaty ktore zakupili tak dzialaja

        A jeszcze gorszym cyrkiem jest naklanianie ludzi by pisali reklamacje bo im sie nie chce samemu sprawdzac ktore zle dzialaly

        • 1 0

  • (1)

    Nie ma to jak nabijać ludzi w butelkę. Człowiek płaci i dostaje mandat. Brawo. Gratulację dla osoby zarządzającej strefą! Oby byli tak obsługiwani w sklepie, tylko tam wzywa się policję, a nie daje "bilecik z mandatem" i pisaniem "reklamacji".

    • 132 1

    • Kto by się spodziewał.

      jak tylko wprowadzali ten genialny "system" pisałem o takich sytuacjach. Banda nieudaczników.

      • 2 0

  • d**ilizm urzędników wymierzony przeciwko tym, z których to urzędnicy mają utrzymanie.

    Fakty nie kłamią. Urząd przeciwko kierowcom... Może urzędnicy Gdyni wybiorą innych mieszkańców, by im n ie przeszkadzali w durnych decyzjach?

    • 28 0

  • Chyba mogą określić w jakich godzinach nie działał system i z automatu anulować wszystkie wezwania. (4)

    To już jest chamstwo takie podejście do ludzi. Teraz pisać odwołania, tracić czas, nerwy, itd.

    • 55 0

    • (1)

      Jak mają wiedzieć że automat wystawił bilet skoro nie przesyłał dalej tej informacji dzbanie.

      • 0 14

      • to co nie maja logow gdzie jest odpowiedz na zapytanie nie jest "ok"? LOL

        • 9 0

    • to jes polska

      • 4 0

    • Nie da się. Machina ruszyła.

      • 4 0

  • Jedyne co możemy zrobić to nie jeździć do Gdyni, to okropnie smutne

    • 23 0

  • to jest

    ciekawe wspólne dobro i trzeba płacić

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane