• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mural promujący trzeźwość za kierownicą przy gdyńskim dworcu

Patryk Szczerba
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Mural jest najlepiej widoczny po wyjściu z dworca SKM. Widzą go także doskonale kierowcy jadący ul. Dworcową. Mural jest najlepiej widoczny po wyjściu z dworca SKM. Widzą go także doskonale kierowcy jadący ul. Dworcową.

Pozostanie w Gdyni przez miesiąc i ma oprócz artystycznych walorów przypominać kierowcom o tym, by nie wsiadać po alkoholu za kierownicę. Podobne ścienne malowidła pojawią się w czterech miastach w Polsce.



Jak oceniasz inicjatywy promujące trzeźwość za kierownicą?

Mural na frontowej ścianie budynku przy ul. Starowiejskiej 47 zobacz na mapie Gdyni został zaprojektowany - podobnie jak malowidła w Warszawie, Lublinie i Poznaniu - przez Europejską Fundację Kultury Miejskiej w ramach kampanii "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Jej celem jest promowanie wśród kierowców trzeźwości za kółkiem.

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym to towar

W zeszłym roku policjanci rozdawali kierowcom naklejki "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu", którą można było nakleić na tylnej szybie samochodu. W tym roku, oprócz naklejek, organizatorzy akcji jako środek przekazu wybrali wielkoformatowe realizacje malarskie w przestrzeni miejskiej. Każdy z murali zajmują ponad 400 m.kw.

- Hasło "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" wyeksponowane na ścianie przy dworcu, który żyje 24 godziny na dobę zwłaszcza w wakacje musi spełnić swoją funkcję edukacyjną. Trzeba szukać coraz bardziej nowych form dotarcia do uczestników ruchu drogowego. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest towarem, które musi być dobrze rozreklamowane w środkach masowego przekazu. Mural nadaje się do tego idealnie - wyjaśnia młodszy inspektor Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Mural, posługujący się stylistyką retro, imituje egzemplarz gazety z lat 50. - fikcyjnego "Kuriera Bałtyckiego". W Gdyni dotyczy bezpiecznego powrotu z wakacji, a w innych miastach jazdy rowerem, rodzinnego podróżowania lub przejażdżki z przyjaciółmi. Wszędzie zaś odpowiedzialności podczas jazdy za kółkiem i na trzeźwo.

Koszt pomalowania ściany, dzierżawy powierzchni oraz przywrócenia do stanu poprzedniego zostanie pokryty przez organizatorów kampanii.

Najważniejsza skala dotarcia

- Bardzo trudno uzyskać dostęp do takiej ściany latem, a chodziło o to, by murale pojawiły się w takim miejscu, by przekaz dotarł do jak największej liczby uczestników ruchu drogowego. Współpracujemy z fundacją Street Art, której pracownicy zrobili to profesjonalnie. Mamy szansę, że w łańcuchu prewencji mamy swoją rolę do przekazania, także producenci piwa - wyjaśnia Danuta Gut ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, który partycypuje w kosztach kampanii.

Akcji patronuje Ministerstwo Gospodarki, a wsparcie dla działań zapowiedział także Główny Inspektorat Ruchu Drogowego oraz Polska Izba Paliw Płynnych. Policjanci nie ukrywają, że właśnie takie inicjatywy powodują, że świadomość polskich kierowców rośnie.

- Do końca czerwca tego roku zatrzymaliśmy w województwie pomorskim 3 tys. nietrzeźwych kierowców W poprzednim roku ta liczba była podobna. Na takie liczby ma wpływ liczba kontroli, która z roku na rok rośnie. W zeszłym roku było to 700 tys. badań. Dysponujemy też lepszym sprzętem. Coraz więcej złapanych to kierowcy, którym alkohol pozostał w organizmie po tym, jak spożywali go np. wieczorem poprzedniego dnia - wyjaśnia mł. asp. Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Czytaj też: Wyjątkowy mural na budynku fundacji dla autystów

Miejsca

Opinie (32) 1 zablokowana

  • Mało czytelny dla osób po spożyciu alkoholu siedzących za kierownicą. (2)

    • 20 4

    • Niestety Kolega ma racje

      Jak jesteś trzeźwy to oczywiście nie jeżdżę po pianemu oglądam filmiki edukacyjne z wypadków itd. tylko jak ludzie wypiją to zapominają o tych wszystkich zakazach i filmikach. cos innego się w mózgu włącza . Ja nigdy nie prowadziłem po pianemu ale pare razy kolegą zabierałem kluczyki

      • 0 0

    • jak pijesz

      To radzę Ci też nie pisz..

      • 2 1

  • Pić pewnie nie pił, ale dachowanie ma jak w banku.

    Na dwóch kołach nie wolno jeździć autem.

    • 10 0

  • Pożyteczne graffiti na pewno coś to da zmieni w jakimś %.

    Genialnie, że robi się coś dla bezpieczeństwa bardzo tego potrzeba, krok w dobra stronę, ale obrazek taki ładny zabawny nie każdy może zrozumieć o co w tych chodzi.

    • 4 2

  • Murale to wiocha. (2)

    Gdzie indziej na świecie widnieją takie malunki? Nigdzie. A tymczasem u nas to ponoć się ludziom podoba. Dla mnie to wiocha straszna.

    • 12 71

    • najlepsza reklama Januszexu na cały Wiejski Dom Kultury, nabijanie klimy, używana odzież z cywilizowanych krajów, dekoracja paznokcia, przebijanie numerów nadwozia! skup palet gratis. wszystko to Comic Sansem i we wszystkich kolorach tęczy.

      • 3 4

    • gdybys bywał na swiecie to byś wiedział

      w niektórych miastach są wspaniałe (polecam w Toronto) czasem sa nawet specjalne trasy turystyczne wyznaczone muralami

      czasem sa to ciekawe reklamy - pamiętam jedną filmu Mars Attacs! (tez w Toronto) - bardzo ciekawie dopasowana do formy sciany ponad kawałkiem dachu

      • 8 1

  • Szkoda, że nie zostanie - pasuje do tych budynków.

    • 4 0

  • Super. (1)

    To mi się podoba.

    • 24 5

    • Klimat Fallout...

      • 0 0

  • Na miesiąc?

    A potem to zmażą? Mogliby zostawić. Ten budynek i tak jest w słabym stanie - odpadający i tak niezbyt ładny kolorystycznie tynk. Fajny mural!

    • 5 5

  • Nie widać tego przesłania...

    Mural jest raczej nie widoczny dla kierowców, bo znajduje się na ścianie podwórka...
    A już zupełnie dla jadących w stronę Skwerku i Gdańska.

    • 8 5

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane