- 1 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (162 opinie)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (219 opinii)
- 3 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (131 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (27 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (77 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (103 opinie)
Na Chwarznie chcą lepszej ochrony przed hałasem z dróg
Protestują przede wszystkim mieszkający przy ul. Sokoła , którzy od trzech lat apelują do miasta i dewelopera o rozwiązanie hałaśliwego problemu. Na zmiany, choćby w postaci doraźnej, szanse są jednak małe.
- Ulica Chwarznieńska w ówczesnym kształcie na tym odcinku miała pozostać wewnętrzną ulicą. Według obietnic dewelopera i miasta w ciągu kilku lat zastąpić ją miała nowa droga łącząca osiedla zachodniej części Gdyni z Obwodnicą Trójmiasta. Liczyliśmy, że do tego czasu w tym względzie coś się wydarzy. Tymczasem miasto zamiast budowy zafundowało nam jeszcze więcej problemów. Nie rozumiem takiego postępowania i nie zgadzam się na takie traktowanie - wyjaśnia mieszkanka.
W 2011 roku, po przebudowie w pierwszym etapie ul. Chwarznieńskiej , tuż przy budynku zbudowano dla rozładowania ruchu rondo. Wtedy kłopoty związane z hałasem stały się codziennością. Nie pomogły interwencje u dewelopera - firmy Hossy, ani we wspólnocie mieszkaniowej oraz radzie dzielnicy.
- Sporo mieszkań stoi pustych, niewielu jest bowiem zainteresowanych życiem w takim miejscu. Trudno się dziwić, bowiem na jezdnię wychodzą nie klatki schodowe, ale wprost drzwi prowadzące do mieszkań. Czy rozwiązaniem nie powinien być montaż ekranów akustycznych blokujących dostęp hałasu, zwłaszcza w perspektywie zwiększającego się ruchu samochodowego - dodaje pani Wanda, która bez przekonania patrzy nawet na badania natężenia hałasu przeprowadzone przez urzędników.
Czytaj też: Jaka przyszłość dla Gdyni Zachód?
Ci przyznają, że nowa trasa łącząca osiedla mieszkaniowe Gdynia Zachód z Obwodnicą Trójmiasta jest coraz bardziej potrzebna, jednak to nadal melodia przyszłości, mimo że dokumentacja projektowo - kosztorysowa jest praktycznie przygotowana i wymaga jedynie korekt. Według planów obecna klasa techniczna ulicy Chwarznieńskiej na opisywanym odcinku ma zostać zgodnie z zapisami miejscowego planu obniżona, tak by była drogą lokalną zapewniającą dojazd do zabudowy w rejonie osiedla Sokółka.
W miejscowym planie zagospodarowania wciąż funkcjonuje również ulica Jana Nowaka Jeziorańskiego, jako kontynuacja Chwaszczyńskiej łącząca Dąbrowę z Chwarznem. Na obydwie inwestycje nie ma jednak pieniędzy i bez wsparcia z unijnego budżetu się nie obejdzie. Sęk w tym, że nie wiadomo, czy w ogóle na takowe będzie szansa, ponieważ przydział środków na infrastrukturę drogową może być niewielki, kosztem promowania transportu miejskiego.
Czytaj też: Budujmy kolej do Chwarzna
- Zarzuty dotyczące ronda, które rzekomo generuje hałas uważam za przesadzone. Po to zostało zbudowane, żeby ruch spowalniać i upłynniać. Co do ekranów akustycznych, to zawsze będzie to ingerencja w krajobraz, także trudno powiedzieć, czy to rozwiązanie właściwe, zwłaszcza, że część mieszkańców może ich nie chcieć w dzielnicy - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni
Problem z natężeniem ruchu i hałasem będzie jednak narastał, bowiem prognozy wskazują, że już za 15 lat osiedla na Wiczlinie i Chwarznie może zamieszkiwać nawet 50 tys osób. Priorytetem pozostaje wciąż modernizacja "starej" Chwarznieńskiej. Drugi etap właśnie się kończy, a miasto przymierza się do rozpoczęcia ostatniej części inwestycji - na Witominie.
Zobacz również: Czytelnik: Kolej potrzebna także na zachodzie Gdyni
- Mimo kampanii zachęcających do korzystania z rowerów i komunikacji miejskiej, która, co pokazują badania, jest dobrze oceniana, w tej części Gdyni wciąż niewielu wybiera alternatywny w stosunku do samochodów środek transportu. Niewiele możemy więcej zrobić. Dlatego tak ważne jest, by przebudować Chwarznieńską jak najszybciej - dodaje Marek Stępa.
Opinie (84) 5 zablokowanych
-
2014-07-09 15:22
Dobre... (1)
Wyprowadzają się z mieszkań w mieście do mieszkań na przedmieściach i myślą, że mają hektary lasów i łąk tylko dla siebie, jak arystokraci
Wariaci:)
Zamiast do miasta, uderzajcie do sąsiadów, przecież to Oni jeżdżą- 96 20
-
2014-07-10 09:14
Ja żądam zeby w centrum w Gdyni naokoło budynku w którym mieszkam postawili ekrany dźwiękoszczelne i obowiązek ludzi chodzenia w kapciach po ulicy,nie pozwolę by mnie tak jak teraz traktowano :)
- 5 0
-
2014-07-09 15:30
(2)
"- Mimo kampanii zachęcających do korzystania z rowerów i komunikacji miejskiej, która, co pokazują badania, jest dobrze oceniana, w tej części Gdyni wciąż niewielu wybiera alternatywny w stosunku do samochodów środek transportu. Niewiele możemy więcej zrobić. Dlatego tak ważne jest, by przebudować Chwarznieńską jak najszybciej - dodaje Marek Stępa."
PR nic nie da, trzeba niestety zacząć działać - prawy pas jako buspas, węzły przesiadkowe, nowoczesny tabor, większa częstotliwość, darmowe parkingi przy P+R, kolej. Bez tego nikt nikogo nie przekona, żeby dobrowolnie przesadził tyłek z auto do zbior komu. Amen.- 59 6
-
2014-07-09 23:20
:/ (1)
A ja chętnie jeżdżę autobusem. Szkoda tylko, że sokółka połączona jest tylko z dąbrową i centrum gdyni :/ czasem jeżdzi autobus do orłowa. Szkoda, że nie ma tu pętli 141, który połączyłby nas z grabówkiem, obłużem.... Wiem, że to przy bilecie miesięcznym jest bez znaczenia, ale jeśli kasuje się bilety podczas przesiadki a jedzie się np całą rodziną (5 osób) to okazuje się, że taniej autem :/
- 0 1
-
2014-07-10 07:10
od 1 wrzesnia rusza 182, bedziesz miala bezposrednie polaczenie z polnocna czescia miasta
- 2 1
-
2014-07-09 15:30
Słuszna inicjatywa,
trzeba walczyć o swoje, ja na ich miejscu rozważyłbym blokadę drogi przez nieustanne przechodzenie przez przejście dla pieszych. Inaczej nic nie wskórają.
- 12 43
-
2014-07-09 15:42
Dobre, chcą ciszy w...ćwierćmilionowym mieście :D (2)
A kto by nie chciał ? Takich artykułów powinno nie być.
- 63 14
-
2014-07-09 16:13
A jak zadysponujemy JRG,to zmienisz zdanie?
- 2 0
-
2014-07-09 17:34
To możliwe
Są dzielnice z ciszą - mieszkają tam prominenci
- 4 2
-
2014-07-09 15:43
A reszta 3 city chce izolacji od Chwarzna! (1)
- 43 25
-
2014-07-10 11:34
ja chce izolacji od ludzi
którzy trójmiasto nazywają 3 city
- 5 0
-
2014-07-09 15:44
(1)
Rondo sprawia mi spore problemy, ostatnio jeździłam 30 minut w kółko...
- 57 2
-
2014-07-09 15:53
To następnym razem jedź w drugą stronę - przynajmniej widok będziesz miała inny
- 21 2
-
2014-07-09 15:45
Stepa sobie zartuje z mieszkancow sugerujac korzystanie z rowerow (2)
jako alternatywnego srodka komunikacji miejskiej. To po prostu zenada. Gosciu jest oslabiajacy.
- 47 22
-
2014-07-09 16:01
na krótkie odległości rower jak znalazł
na dłuższe: rower i kolej
- 11 8
-
2014-07-09 16:15
Jak im przeszkadza hałas, to niech jeżdżą rowerami. Tym razem są to dość logiczne przemyślenia.
- 10 4
-
2014-07-09 15:51
Panie prezydencie co z ulicą Nowaka-Jeziorańskiego? (3)
Czekamy aż w tym rejonie osiedli się 50 tysięcy mieszkańców? Fundusze unijne się kończą i na tę drogę z pewnością nie starczy. Trzeba było pomyśleć o tej ulicy zanim zaczęło powstawać "nielotnisko" w Kosakowie.
- 20 6
-
2014-07-09 17:22
nie zadawaj tak podchwytliwych pytan bo gosciu jeszcze zejdzie
W UM Gdynia generalnie jak nie dostana kasy z UE to nic nie zbuduja. Inwestycje miejskie to tylko i wylacznie inwestycje sluzace propagandzie serwowanej mieszkancom przez UM Gdynia.
- 9 4
-
2014-07-09 20:21
Ja chcę wybudować dom w polu , ale miasto ma mi zrobić porządną ulicę tylko do mojego domu .
- 8 1
-
2014-07-09 21:52
Nie zawracaj d.. Panu Prezydentowi pierdołami...
...teraz remontuje sobie drogę do domu a za chwile będzie chciał ciszy na "emeryturce" więc musi się śpieszyć póki jeszcze jest na swojej posadce za nasze podatki....
- 1 1
-
2014-07-09 16:00
a niech spie.. na wies jak chca spokoju (1)
w dzisiejszych czasach to wszystko juz ludziom przeszkadza,a goncie sie
- 51 12
-
2014-07-09 20:51
przeciez Chwarzno i Wiczlino to wieś
- 4 5
-
2014-07-09 16:01
żenujące jojczenie (2)
nie ma takiej kampanii promocyjnej, która sprawi, że drogi dla rowerów na podstawie chorych wytycznych z UM Gdynia zachęcą ludzi do przesiadki z aut na rowery. Inwestycje zakończone w tym roku powstały mimo ostrych protestów mieszkańców a urzędas rowerowy sam się z nich gęsto tłumaczył.
Wycieranie sobie gęby problemami rowerowymi przez dr inż. arch Marka 'Estakada' Stępę jest słabe do bólu i zwyczajnie bezczelne. Leśnym dziadkom realizującym estakadowe wizje z lat 70-tych pora wydać komendę 'spoczni, rozejść się'!- 24 5
-
2014-07-09 21:36
sama kampania promocyjna faktycznie nie wystarczy (1)
ale poprawa infrastruktury rowerowej może wiele osób skłonić do poważnego wzięcia pod uwagę roweru na krótkie odległości (co najmniej do 5 km) lub wariantu rower + SKM na dłuższe. Ostre protesty niektórych mieszkańców występowały również w Kopenhadze i Amsterdamie. To mija po spróbowaniu.
- 2 3
-
2014-07-09 23:06
jakbym słyszał bełkot RK
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.