• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Długiej w końcu pojawią się solidne słupki. Przypadkowi kierowcy już tam nie wjadą

Ewelina Oleksy
20 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (117)
Najnowszy artykuł na ten temat Zakończono montaż słupków na Głównym Mieście
Latem ubiegłego roku wjazd na Długą i Długi Targ został zastawiony takimi barierkami. Nie jest to jednak rozwiązanie docelowe. Latem ubiegłego roku wjazd na Długą i Długi Targ został zastawiony takimi barierkami. Nie jest to jednak rozwiązanie docelowe.

Na ul. Długiej i Długim TarguMapka mają pojawić się słupki pneumatyczne, które skuteczniej niż dotychczasowe rozwiązania, zablokują tam wjazd samochodami. - Realizacja zadania przewidziana jest na ten rok - informują władze Gdańska.



Czy zakup słupków blokujących wjazd na Długą i Długi Targ to potrzebna inwestycja?

Ul. Długa i Długi Targ w Gdańsku to deptak, na którym obowiązuje bezwzględny zakaz wjeżdżania samochodami. Przykładów nierespektowania tego zakazu w ostatnich latach było jednak wiele.

Do najgroźniejszego incydentu doszło w czerwcu ubiegłego roku, gdy kierowca Traficara urządził tam sobie rajd, wjeżdżając w przechodniów.

Wielokrotnie jednak do naszego Raportu z Trójmiasta trafiały zgłoszenia o innych przypadkach. Na ul. Długą i Długi Targ wjeżdżali m.in. taksówkarze czy turyści.

Film z czerwca ubiegłego roku:

Miejscy radni od 2019 r. apelowali do władz Gdańska, by zainwestować w słupki pneumatyczne, które skutecznie zablokują tam wjazd. Rada Miasta Gdańska w ubiegłym roku przyjęła nawet w tej sprawie rezolucję.

Dotychczas jednak miasto skupiło się na działaniach doraźnych. Wjazd na ul. Długą i Długi Targ został m.in. zastawiony barierkami. Pojawiły się też słupki, ale nie te docelowe, trwalsze - pneumatyczne i sterowane pilotem.

Pijany wjechał autem na Długi Targ. Zatrzymali go świadkowie Pijany wjechał autem na Długi Targ. Zatrzymali go świadkowie

W tym roku ma się to zmienić. Piotr Kryszewski, wiceprezydent Gdańska, poinformował o tym na piśmie radnych Mateusza SkarbkaKamilę Błaszczyk, którzy w ostatnim czasie składali ponowne interpelacje ws. zamontowania wysuwanych słupków uniemożliwiających wjazd pojazdów na ul. Długą i Długi Targ.

Film archiwalny:

Jak podkreśla wiceprezydent, działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa poprzez zabezpieczenie głównych ciągów pieszych na terenie Głównego Miasta (tj. ul. Długa, ul. Długi Targ, ul. Stągiewna) przed wjazdem pojazdów nieupoważnionych, zostały podzielone na etapy.

Słupki pneumatyczne pojawią się w tym roku



- W pierwszej kolejności wprowadzone zostały rozwiązania doraźne polegające na montażu słupków blokujących stałych i uchylnych na drogach dojazdowych do ww. ulic. Niemniej jednak, dochodzi do regularnych dewastacji tych elementów. Do czasu ich odtworzenia ustawiane są bariery wraz z dodatkowym oznakowaniem pionowym B-1 "zakaz ruchu w obu kierunkach" jako rozwiązanie tymczasowe - wskazuje Kryszewski. - Jednocześnie jako drugi etap wprowadzania zabezpieczeń przed wjazdem na ul. Długą i ul. Długi Targ procedowane są czynności w zakresie wprowadzenia słupków pneumatycznych, jako trwalszych zamienników istniejących słupków wygrodzeniowych. Z uwagi na konieczność zamówienia tych elementów oraz procedury przetargowe, realizacja zadania przewidziana została w 2023 r.- podaje.
Władze Gdańska informują, że docelowo podejmowane będą działania mające na celu zabezpieczenie całego obszaru Strefy Ograniczonej Dostępności, w tym również głównych ciągów pieszych za pomocą systemu słupków automatycznych (pilomaty).

Opinie (117) 10 zablokowanych

  • Postawcie beczki po oleju

    Pyk pyk jako tako i fajrant

    • 0 0

  • Prawo w Polsce jest chore!
    Nieskuteczne!
    Powinno się morderców zza kierownicy, tych po alkoholu czy po innych używkach skazywać tak samo jak tych, którzy dokonali zbrodni w innych okolicznościach, maksymalnym wymiarem kary.
    Nawet przychylny jestem za przywróceniem kary śmierci dla zbrodniarzy którzy wjeżdżają samochodami w ludzi doprowadzając do kalectwa lub nawet śmierci.
    Ponadto, ludzie powinni mieć powszechny dostęp do broni, nie po to by działać w partyzancki sposób jako bandyci, lecz po to by móc się bronić przed tymi, którzy zagrażają ich życiu lub życiu innych osób.
    Jeśli taki kierowca stwarzałby zagrożenie w ruchu lądowym próbując staranować tłum ludzi, powinno być możliwe przestrzelenie mu opon, albo nawet trafienie takiego kierowcy by uniemożliwić mu działania terrorystyczne.
    Osoba która dokonuje strzału w obronie koniecznej nie powinna być szargana i ciągana do odpowiedzialności, bowiem takie działania powinny być z mocy prawa traktowane jako zatrzymanie obywatelskie, za które powinno się uściskać dłoń osobie która tego czynu dokonała, a nie stawiać zarzuty prokuratorskie.

    • 3 3

  • Kierowców z góry powinno się traktować jak potencjalnych bandytów drogowych, którzy powinni podlegać najsurowszym karom w koloniach karnych.

    • 1 2

  • Przecież wystarczyło tylko wystawiać mandaty albo odholowywać te samochody.

    • 5 1

  • (3)

    Całe śródmieście powinno być wolne od samochodów.
    Jedynie autobusy, tramwaje, taksówki i pojazdy uprzywilejowane, a wszelkie dostawy powinny się odbywać w godzinach wczesno rannych, kiedy nie ma jeszcze ruchu pieszego.
    Ponadto wszystkie budynki w strefie śródmiejskiej nie powinny mieć charakteru zabudowy mieszkaniowej, lecz jedynie handlowo-usługową, taką jak hotele, hostele, pensjonaty, biura, przychodnie, konsulaty, restauracje, kawiarnie, puby, sklepy, usługi fryzjerskie, kosmetyczne itp., a także rzemiosło, oraz działalność artystyczną taką jak, galerie, wystawy, muzea, teatry, opery, kina, kluby, dyskoteki.
    W strefie śródmiejskiej nie powinno być nawet jednego zrzędliwego mieszkańca, bowiem śródmieście powinno zostać oddane w ręce biznesu, bowiem tylko biznes posiada środki by utrzymać tę strefę w należytej kondycji z zachowaniem estetyki otoczenia.

    • 5 10

    • Grubo poleciałeś chłopcze (2)

      To kiedy nas zamierzasz eksmitować? :

      • 5 1

      • (1)

        Najlepiej od zaraz.
        A jeśli jesteś właścicielem, to powinieneś zostać wywłaszczony.
        Liczy się dobro ogółu nie zaś jednostki.
        Kto to widział, żeby jednostka decydowała o losie większości.
        To jest sprzeczne z demokracją.

        • 1 2

        • Prędzej Ciebie

          Z rodziną eksmitują ze slamsów na zaspie aniżeli nas z historycznego Gdańska, które zasiedlamy już 3 pokolenie.

          • 1 0

  • Na kierofczyka tylko mur skuteczny (1)

    taka barierka to nie problem. patrz człuchowska i objeżdżanie barierki chodnikiem i trawnikiem

    • 5 2

    • No ma Człuchowskiej była ostatnio policja

      Postali 20 minut, popatrzyli na dziesiątki samochodów, które omijaj znak zakaz wjazdu i roboty budowlane i pojechali dalej.

      Wiesz ile miałby roboty jak tam po chodniku przejeżdża 20 aut na minutę, w tym dostawczaki i ciężarówki?

      • 3 0

  • Brawo

    A czy ktoś pomyślał o służbach ratunkowych? Powodzenia komuś z zawałem np w restauracji na pewno karetka dojedzie. O pożarze nie daj Boże nie mówię..... inteligentny pomysł.... brawo

    • 4 4

  • ale dlaczego nie pomontuja wysuwanych ?

    wszedzie kamery, wpisac ktore auta tylko komunalne moga wjechac, SM ma na kamerach tablice i wpuszcza. a jakies slupki ktore za chwile i tak jakis cymbal skosi...

    • 1 1

  • Ostatnio w Bramę Brandenburską w Berlinie wjechał mercedesem młody polak

    Skasował siebie i auto , brama została

    • 1 0

  • Ja nie wiem czy pneumatyczne słupki do Polski się w ogóle nadają

    U nas sypie się piach z solą na ulice i jest dużo wiecej pyłu j niż w krajach w których takie słupki działają. A nawet w np. takim Londynie słupki to nie są takie cienkie patyczki jak u nas, tylko porządne grube metalowe odlewy. Tego nie da się w ogóle złamać i na pewno jest tańsze i mniej awaryjne niż słupek pneumatyczny

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane