• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • Gryzon

    Gryzon powinien wprowadzić zakaz ruchu pojazdów mechanicznych na swoich włościach,czyli w Gdyni,oraz ograniczyć ruch pieszy w centrum tego nieszczęśliwego miasta.Ja zwykle zmiany przeprowadzić nocą.

    • 11 0

  • Serdeczne pozdrowienia dla mamuś w roznych skodach oktawiach, ktore parkuja gdzie popadnie (2)

    przed szkola na Staffa blokując kompletnie ruch, by wyrzucic tam swoje Kevinki i Dzessiki do szkoły. W koncu ich szkraby nie beda chodzic aż 150 metrow piechotą. Mysle ze najchetniej wjechalyby swoim autem do klasy.

    • 39 1

    • Fejk (1)

      Mamusie nie jeżdżą żadną oktawią. Musi być biały lub czarny SUV, nad którym ewidentnie nie panują i od razu widać, że powinny się przesiąść do Yariski.

      • 6 0

      • Akurat ten panie jeszcze nie mają dzieci. Ale obserwacja behawioralna trafna.

        • 3 0

  • i**otyzm

    • 8 3

  • Pusty śmiech mnie ogarnia.

    Polacy to tak durny naród że im znaki nie przeszkadzają w niczym. Nie możemy wyegzekwować nawet nielegalnego parkowania w centrum, wiec kto się będzie przejmował kolejny 250 znakiem przy drodze. Śmiech przez łzy.

    • 13 1

  • Więcej stref 30,a mnie hopków.

    • 2 6

  • super sprawa
    powinny być jeszcze jednokierunkowe porobione tak aby "obcy "się nie pchali w godzinach szczytu na skróty

    • 4 7

  • Progi zwalniające .Czerwone światła . 30Km/h na drugim biegu i wiele podobnych (2)

    To więcej spalin ,więcej trucia środowiska. Pojazd jadący płynnie to zdrowsze środowisko .
    Pojazd co chwilę ruszający to więcej spalin. Bruksela już zajmuję się tą sprawą .
    Zaraz nie będzie ni progów ani stop przed pieszym. Pojazd płynnie jadący to zdrowsze środowisko.

    • 17 7

    • Pojazd jadący wolno to mniej wypadków, potrąceń, zabitych.. i o to w tym chodzi

      • 5 1

    • wolnosci slowa w necie tez nie bedzie

      wczoraj sie tym zajeli

      • 2 2

  • ciekawe za ile baniek

    • 11 0

  • A kiedy Fikakowo? (1)

    Całe osiedle powinno zostać objęte strefą 30. I wszystkie przejścia dla pieszych powinny zostać podniesione.

    • 9 4

    • Macie radnych dzielnicy

      Niech idą z tym do ZDiZ i walczą. Tylko chcieć trzeba.

      • 1 0

  • strefa tempo jest w UM

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane