- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (209 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (20 opinii)
- 3 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (110 opinii)
- 4 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-27 11:33
Gryzon
Gryzon powinien wprowadzić zakaz ruchu pojazdów mechanicznych na swoich włościach,czyli w Gdyni,oraz ograniczyć ruch pieszy w centrum tego nieszczęśliwego miasta.Ja zwykle zmiany przeprowadzić nocą.
- 11 0
-
2019-03-27 07:36
Serdeczne pozdrowienia dla mamuś w roznych skodach oktawiach, ktore parkuja gdzie popadnie (2)
przed szkola na Staffa blokując kompletnie ruch, by wyrzucic tam swoje Kevinki i Dzessiki do szkoły. W koncu ich szkraby nie beda chodzic aż 150 metrow piechotą. Mysle ze najchetniej wjechalyby swoim autem do klasy.
- 39 1
-
2019-03-27 09:42
Fejk (1)
Mamusie nie jeżdżą żadną oktawią. Musi być biały lub czarny SUV, nad którym ewidentnie nie panują i od razu widać, że powinny się przesiąść do Yariski.
- 6 0
-
2019-03-27 11:17
Akurat ten panie jeszcze nie mają dzieci. Ale obserwacja behawioralna trafna.
- 3 0
-
2019-03-27 11:03
i**otyzm
- 8 3
-
2019-03-27 10:47
Pusty śmiech mnie ogarnia.
Polacy to tak durny naród że im znaki nie przeszkadzają w niczym. Nie możemy wyegzekwować nawet nielegalnego parkowania w centrum, wiec kto się będzie przejmował kolejny 250 znakiem przy drodze. Śmiech przez łzy.
- 13 1
-
2019-03-27 10:31
Więcej stref 30,a mnie hopków.
- 2 6
-
2019-03-27 10:23
super sprawa
powinny być jeszcze jednokierunkowe porobione tak aby "obcy "się nie pchali w godzinach szczytu na skróty- 4 7
-
2019-03-27 10:07
Progi zwalniające .Czerwone światła . 30Km/h na drugim biegu i wiele podobnych (2)
To więcej spalin ,więcej trucia środowiska. Pojazd jadący płynnie to zdrowsze środowisko .
Pojazd co chwilę ruszający to więcej spalin. Bruksela już zajmuję się tą sprawą .
Zaraz nie będzie ni progów ani stop przed pieszym. Pojazd płynnie jadący to zdrowsze środowisko.- 17 7
-
2019-03-27 10:14
Pojazd jadący wolno to mniej wypadków, potrąceń, zabitych.. i o to w tym chodzi
- 5 1
-
2019-03-27 10:11
wolnosci slowa w necie tez nie bedzie
wczoraj sie tym zajeli
- 2 2
-
2019-03-27 09:44
ciekawe za ile baniek
- 11 0
-
2019-03-27 09:41
A kiedy Fikakowo? (1)
Całe osiedle powinno zostać objęte strefą 30. I wszystkie przejścia dla pieszych powinny zostać podniesione.
- 9 4
-
2019-03-27 09:43
Macie radnych dzielnicy
Niech idą z tym do ZDiZ i walczą. Tylko chcieć trzeba.
- 1 0
-
2019-03-27 09:42
strefa tempo jest w UM
- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.