• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • super sprawa

    Kupuje osiołka,kucyka,wielbłąda i w drogę i jak ekologicznie.

    • 0 0

  • Kiedy... (2)

    A kedy tempo 50 na obwodnicy?????

    • 5 6

    • Już jest (1)

      • 2 0

      • formalnie jest limit do 110; faktyczna prędkość często spada poniżej 5 km/h

        spróbuj myśleć. Na tempo jazdy wpływa także nadmiar samochodów, stłuczki i kolizje.

        • 0 0

  • Czy w tępo 30 można przechodzić gdzie się chce (1)

    • 1 0

    • Tak

      • 0 0

  • (1)

    wprowadzić zakaz ruchu pojazdom wszystkim i po kłopocie

    • 2 1

    • zieew, przeginanie nie ma sensu i bywa nudne

      • 0 0

  • (1)

    Jaka jest emisja spalin przy 30km/h a jaka przy 50?

    • 0 1

    • jeśli kierowcy przestrzegają limitu w strefach TEMPO 30

      emisja spalin jest niższa niż przy limicie 50 km/h
      Najwięcej spalin powstaje przy zbędnym, ostrym przyspieszaniu i hamowaniu przed kolejnym progiem lub ulicą dochodzącą z prawej.

      • 0 0

  • Straz -banda decydentow (1)

    Gdzie sa darmowe parkingi z naszych podatkow?

    • 0 1

    • w bardzo wielu obszarach miasta

      zwykle zajęte przez samochody takich jak ty

      • 0 0

  • słyszeliście że nie będzie kolejnej inwestycji drogowej w Gdyni? (19)

    wszystkie pieniądze na ten cel szczurek przeznaczy na wydarzenia kulturalne czytaj festyny:))

    • 92 42

    • źródło poprosimy (4)

      • 2 6

      • radio Gdańsk. Nie da się, mieszkańcy nie przeżyją dwóch inwestycji zreszta to tylko wymówka (3)

        - Powody tej decyzji są dwa - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Po pierwsze, wciąż nie mamy pozwolenia wodno-prawnego dla tej inwestycji i tak naprawdę nie wiadomo, kiedy je otrzymamy. Po drugie, niebawem rozpocznie się budowa budowa trasy S6. Ta inwestycja spowoduje ogromne utrudnienia na drogach i nie możemy jednocześnie rozpocząć przebudowy splotu ulic Sopockiej, Wielkopolskiej, Buraczanej i Strzelców, gdyż groziłoby to kompletnym paraliżem komunikacyjnym tej części miasta - dodaje.

        • 12 1

        • Od kiedy to oni się przejmują paraliżem?

          • 0 0

        • Paraliż komunikacyjny i tak będzie, tylko dwa razy dłużej (1)

          raz w trakcie budowy S6 a drugi raz w trakcie przebudowy węzła Karwiny.
          Jak 2 lata temu to planowali to nie wiedzieli o tym?

          • 19 0

          • przecież to ściema zaby nic nie robić.

            • 15 1

    • łucyk i szczurek w akcji:))) (3)

      Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych

      • 20 3

      • (2)

        i końcówka zdania: , remonty szkół, czy zakup mieszkań komunalnych. Manipulacja taka, że możesz oczekiwać oferty pracy z TVP.

        • 9 12

        • od kilkunastu lat szczurek nie wybudował żadnego mieszkania komunalnego. teraz zacznie budować??? (1)

          • 15 1

          • A gdzie tu mowa o budowaniu? Ty umiesz czytać?

            • 1 3

    • dokładnie 33 miliony zlotych więc będzie się działo :) (3)

      Sylwester największy w Polsce, samolociki itd:))

      • 27 4

      • i słusznie (2)

        na pohybel szczekańcom PiSańcom

        • 7 11

        • a podobno ON bezpartyjny, (1)

          a tu wypłynęło jak jest naprawdę i jakich ma popleczników

          • 1 2

          • i hwatit :)))

            • 0 1

    • kolejny raz nas okłamał. gdzie lodowisko? gdzie basen??? (1)

      • 17 1

      • basen to masz w szpitalu

        skolko godno i do wyboru do koloru

        • 5 6

    • chodzi o węzeł Karwiny.

      • 13 0

    • No i słusznie. (1)

      75,5 tysiąca Gdynian lubi to!

      • 26 2

      • tak, oni są winni marazmu w mieście, oni wybrali tego nieroba.

        • 27 8

    • Czyli własną autopromocję.zapomniałeś dodać.

      • 23 5

  • strefa 30

    kiedy czas na Orłowo ? kiedy będziemy mogli przejechać (nie niosąc) rowerem wiadukt kolejowy ? ? ? już jest 74 lata po wojnie !

    • 1 0

  • Tempo 30

    To i tak nic w porównaniu z ul. Płk. Dąbka. My będziemy mieli jezdnię z maksymalnym ograniczeniem prędkości, bo co 100 (!!)! metrów robią nam ładnego, kolorowego ,,leżącego policjanta", czyli solidny garb. Sądzę, że 10 km/h to będzie maksimum. Tylko jeszcze nie wiem ile ich będzie, bo narazie przez okno na jednym pasie jezdni widzę cztery. No i jeszcze jestem ciekawa, czy będą takie same przeróbki na drugim pasie. A dziury, jak były, tak są. Wiem o tym, że nasza ulica wieczorami, aż do późnych godzin nocnych, była traktowana przez niedorostków, jako tor wyścigowy. Można było zareagować w inny sposób, ale my, jako mieszkańcy nie mamy na to żadnego wływu.

    • 0 1

  • Zakaz wjazdu (1)

    Zakazać wjazdu samochodem. Tak najlepiej rozwiążecie problem zamiast inwestować w bezpieczeństwo na drogach. Kierowców trzeba tępić. Zabierzcie wszystkim prawko. Nonsens. Kolejne ograniczenia zamiast inwestycji w odpowiednią infrastrukturę. Wprowadzenie tego w życie wiążę się z postawieniem znaków pionowych i namalowaniem poziomych, które standardowo w Polsce pochłoną grube tysiące. Serio to jedyny kraj który tak robi. Zaścianek. Pewnie szwagier ma firmę która stawia znaki. Smuteczek :[

    • 3 4

    • Szwagier to pewnie ma siec parkometrow aby z nas kase doic.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane