• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na newralgicznych skrzyżowaniach w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Separatory mają się pojawić w miejscu przerywanych linii, by kierowcy nie zajeżdżali sobie drogi.
  • Podobne rozwiązanie ma się też pojawić w wakacje na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej.

Gdańscy drogowcy zastanawiają się nad poprawą bezpieczeństwa i komfortu jazdy na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańskaal. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na granicy Gdańska i Sopotu. W obu miejscach na jezdni mają się wkrótce pojawić separatory, które zapobiegną wzajemnemu zajeżdżaniu sobie drogi przez kierowców. Podobne rozwiązania stosowane są na rondach w Kokoszkach oraz w okolicach przejścia dla pieszych na Hallera.



Czy poruszanie się po rondach turbinowych sprawia ci problemy?

Prace koncepcyjne nad poprawieniem komfortu i bezpieczeństwa jazdy na rondach na Grunwaldzkiej i przy Marynarki Polskiej trwają od kilku tygodni. Drogowcy, po analizie sytuacji w obu miejscach, postanowili, że wkrótce pojawią się tam separatory ruchu.

- W przypadku Grunwaldzkiej chodzi o poprawienie jakości i bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza na wylotach ze skrzyżowania z Czyżewskiego i Drogą Zieloną prowadzącą do Ergo Areny - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Są tam dość ostre zakręty, by sprawnie ominąć wyspę trzeba skręcić najpierw w prawo, potem w lewo i znów w prawo. Przy większej prędkości kierowcy zajeżdżają tam sobie drogę, na wylocie robi się ciasno i dochodzi do stłuczek.

- Z wymuszeniami i jazdą po pasach wyłączonych z ruchu mamy z kolei do czynienia na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej. Choć rondo w tym kształcie funkcjonuje tam już od wielu miesięcy, to kierowcy nadal mają problem z poruszaniem się po nim. Kłopoty sprawia zarówno jazda pasami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Kierowcy zajeżdżają sobie tam drogę, skręcają z pasów służących do jazdy na wprost, a jadą prosto tam, gdzie powinni skręcić. Separatory mają to uporządkować i poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu - dodaje Wawrzonek.
  • Drogowcy zastanawiają się nad wykorzystaniem separatorów podobnych do tych, które zostały zainstalowane na Hallera.
  • Granitowe wygrodzenia na rondzie w Kokoszkach zostały wykonane wraz z budową drogi. By takie same rozwiązanie zastosować w Letnicy potrzebne by były większe środki finansowe i czas.


Drogowcy zastanawiają się obecnie, w jakiej technologii je wykonać. Pod uwagę brane są zarówno elementy gumowe, jakie zastosowano przy przejściu dla pieszych przy Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką, jak i separatory granitowe, z którymi do czynienia kierowcy mają na rondzie w Kokoszkach. W tym drugim przypadku konieczna byłaby jednak kosztowna i czasochłonna ingerencja w nawierzchnię drogi.

- Cały czas szukamy najlepszego rozwiązania, bo musimy pamiętać, że z ronda przy Marynarki Polskiej korzystają samochody ciężarowe, które na rondzie jeżdżą szerzej niż osobówki. W związku z tym zastanawiamy się, czy separatory gumowe wytrzymają takie natężenie ruchu - mówi Wawrzonek.
Jeśli drogowcom uda się znaleźć szybkie i skuteczne rozwiązanie - separatory na jezdni Grunwaldzkiej i rondzie przy Marynarki Polskiej pojawią się w wakacje.

Wideo archiwalne

Opinie (125) 2 zablokowane

  • rondo

    Proponuję jeszcze poprawić linię na rondzie ul.Słowackiego przy Intelu linia ciągła a wszyscy z lewego pasa w prawo w kierunku lotniska jaki i Wrzeszcza .

    • 1 0

  • Brak oznakowania (3)

    Na rondzie na Marynarki Polskiej banda durni namalowała znaki poziome ale co z tego skoro nie ma znaków pionowych, mówiących o tym, z którego pasa dokąd jedziemy... miejscowi nie mają problemów, ale każdy kto wjeżdża na to rondo pierwszy raz nie wie z którego pasa dokąd trafi...

    • 25 1

    • ?

      Przed wjazdem na rondo są znaki pionowe oraz tablice jak jechać

      • 1 1

    • Jakby ciężko było tablicę nad jezdnią zrobić albo nawet wzorem z zachodu napisy na jezdni z kierunkiem jazdy. No ale u nas trzeba by zrobić badania ruchu, projekt słupów do tablic, przetarg na wykonanie, koszty pewnie ze 2 miliony i skąd tu kasę wziąć.

      • 10 0

    • Przecież ludzie nie widzą znaków pionowych, więc po co je montować?

      • 2 4

  • czekam aż magiczny separator straci kolor i wywali kogoś do dachowania

    • 2 0

  • przecież to nie jest takie trudne

    Czemu ludzie mają z tym problem? masz 2 pasy. Jedziesz w prawo lub prosto - wjeżdżasz prawym pasem. Jedziesz w lewo lub zawracasz - wjeżdżasz lewym. Na kursie prawa jazdy tego uczą, to są podstawy

    • 1 3

  • Na rondzie koło tunelu, miałem już 2 sytuację gdzie jechałem lewym pasem i skręcamy do tunelu a osoba jadąc prawym pasem nie skręcił do tunelu, tylko jechała dalej na wprost. Jedynie moja czujność uratowała mnie od rozbicia auta. Ludzie nie wiedzą jak się zachować na takim rondzie.

    • 4 0

  • Ku urzędnicze się nudza

    • 0 0

  • Tylko po co? Tam nie ma wypadków. (5)

    może wybudować murki?

    • 40 12

    • Krzycz Trybson!

      To ze nie ma wypadkow, nie znaczy ze nie ma sytuacji podbramkowych, po ustawieniu separatorow po prostu bedzie sie jezdzilo przyjemniej.

      • 2 1

    • Najgłupszy pomysł w ostatnim czasie (1)

      Ciekawe ilu motocyklistów musi się na tym zabić, żeby dotarło pomysłodawcy, że takie "ułatwienia" są poprostu niebezpieczne.

      • 2 2

      • Krzycz Trybson!

        Jak beda motocyklisci jezdzili prawidlowo, to sie nie zabija, a jak nie potrafia to niech gina. :) Motocykle nie sa dla glupkow.

        • 2 1

    • i na tym rzecz polega, bo nie ma wypadków, jak słusznie zauważasz,

      to miasto musi zadbać o to, żeby były wypadki, a to uruchamia cały biznes. Urząd zarobi, rzemiosło mechaniki samochodowej zarobi, ubezpieczalnie zarobią, policja zarobi, służba zdrowia zarobi, kto jeszcze ? Tylko ten szary Kowalski dołoży.

      • 5 2

    • żeby ludzie ćwiczyli prawidłową jazdę ;)

      • 2 4

  • bezmyślne światła (2)

    "fachowcy" drogowcy popisali się z sygnalizacją świetlną na ul. Elbląskiej skrzyzowanie ze Sztutowską- wiekszej bezmyślności z cyklami świateł nie widzialem pętle indukcyjne porobione a światła bezmyślnie działają nic ze sztutowskiej ani w nią nie chce wjechać, zero pieszych a czerwone światlo do jazdy z gdańska na warszawe i w przeciwnym kierunku również. Brawo!!! i życzę wiecej oleju w głowie panowie drogowcy z gdańska.

    • 16 0

    • Tristar i wszystko jasne

      Zmarnowane pieniądze podatnikow

      • 1 0

    • Światła wszędzie są bezmyślne raczej.

      • 5 0

  • Skoro bydło nie rozumie, albo nie chce rozumieć co oznaczają linie na jezdni to trzeba zapory stawiać

    • 1 1

  • Postawić policjanta przy skrzyżowaniu i ludzie nauczą się jeżdzić. (2)

    • 43 14

    • Ludzie są leniwi i tną zakręt bo nie chce im się (1)

      zwalniać. Muszą hamować, a potem redukcja i znowu zmiana biegów. Jak mialem automat to było cacy. Po 6 latach przesiadkę na manual przeżyłem bardzo. Jazda w korku to masakra. 1 , 2 i tak w kółko. Niestety lobby samochodowe w Europie wciska skrzynie manualne od lat...

      • 7 1

      • Większej bzdury od lat nie czytałem.

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane