• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na newralgicznych skrzyżowaniach w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Separatory mają się pojawić w miejscu przerywanych linii, by kierowcy nie zajeżdżali sobie drogi.
  • Podobne rozwiązanie ma się też pojawić w wakacje na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej.

Gdańscy drogowcy zastanawiają się nad poprawą bezpieczeństwa i komfortu jazdy na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańskaal. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na granicy Gdańska i Sopotu. W obu miejscach na jezdni mają się wkrótce pojawić separatory, które zapobiegną wzajemnemu zajeżdżaniu sobie drogi przez kierowców. Podobne rozwiązania stosowane są na rondach w Kokoszkach oraz w okolicach przejścia dla pieszych na Hallera.



Czy poruszanie się po rondach turbinowych sprawia ci problemy?

Prace koncepcyjne nad poprawieniem komfortu i bezpieczeństwa jazdy na rondach na Grunwaldzkiej i przy Marynarki Polskiej trwają od kilku tygodni. Drogowcy, po analizie sytuacji w obu miejscach, postanowili, że wkrótce pojawią się tam separatory ruchu.

- W przypadku Grunwaldzkiej chodzi o poprawienie jakości i bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza na wylotach ze skrzyżowania z Czyżewskiego i Drogą Zieloną prowadzącą do Ergo Areny - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Są tam dość ostre zakręty, by sprawnie ominąć wyspę trzeba skręcić najpierw w prawo, potem w lewo i znów w prawo. Przy większej prędkości kierowcy zajeżdżają tam sobie drogę, na wylocie robi się ciasno i dochodzi do stłuczek.

- Z wymuszeniami i jazdą po pasach wyłączonych z ruchu mamy z kolei do czynienia na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej. Choć rondo w tym kształcie funkcjonuje tam już od wielu miesięcy, to kierowcy nadal mają problem z poruszaniem się po nim. Kłopoty sprawia zarówno jazda pasami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Kierowcy zajeżdżają sobie tam drogę, skręcają z pasów służących do jazdy na wprost, a jadą prosto tam, gdzie powinni skręcić. Separatory mają to uporządkować i poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu - dodaje Wawrzonek.
  • Drogowcy zastanawiają się nad wykorzystaniem separatorów podobnych do tych, które zostały zainstalowane na Hallera.
  • Granitowe wygrodzenia na rondzie w Kokoszkach zostały wykonane wraz z budową drogi. By takie same rozwiązanie zastosować w Letnicy potrzebne by były większe środki finansowe i czas.


Drogowcy zastanawiają się obecnie, w jakiej technologii je wykonać. Pod uwagę brane są zarówno elementy gumowe, jakie zastosowano przy przejściu dla pieszych przy Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką, jak i separatory granitowe, z którymi do czynienia kierowcy mają na rondzie w Kokoszkach. W tym drugim przypadku konieczna byłaby jednak kosztowna i czasochłonna ingerencja w nawierzchnię drogi.

- Cały czas szukamy najlepszego rozwiązania, bo musimy pamiętać, że z ronda przy Marynarki Polskiej korzystają samochody ciężarowe, które na rondzie jeżdżą szerzej niż osobówki. W związku z tym zastanawiamy się, czy separatory gumowe wytrzymają takie natężenie ruchu - mówi Wawrzonek.
Jeśli drogowcom uda się znaleźć szybkie i skuteczne rozwiązanie - separatory na jezdni Grunwaldzkiej i rondzie przy Marynarki Polskiej pojawią się w wakacje.

Wideo archiwalne

Opinie (125) 2 zablokowane

  • A w zimę, pług zbierze wszystkie razem ze śniegiem

    • 6 0

  • (6)

    Poprawa bezpieczeństwa powinna być oparta przede wszystkim na zorganizowaniu debat na temat zrównoważonego rozwoju i potwornego stygmatyzowania osób popierających alternatywne środki transportu.
    Do XIX wieku w Detroit nie odnotowano żadnego przypadku samochodowej stłuczki, potracenia przez samochód rowerzysty lub pieszego. Ludzie uśmiechali się do siebie - kowboje do rowerzystów, piesi do Indian, konie też do rowerzystów.
    Potem Detroit pocięte zostało ulicami na które wyjechały samochody i teraz miasto umiera.
    Poprawa bezpieczeństwa to przede wszystkim likwidacja ulic.

    • 4 25

    • (3)

      Nudny już jesteś

      • 2 4

      • Wcale nie

        • 1 1

      • nie

        • 2 1

      • nie

        • 2 1

    • Mowisz, że konie się uśmiechały do rowerzystów?

      Podaj mi namiary na twojego dealera :)

      • 7 0

    • A gdzie jest to twoje Detroit..

      • 4 0

  • (1)

    Beda separatory to debile beda sie zatrzymywac na skrzyzowaniu i kombinowac jak pojechac tam gdzie nie mozna.

    • 15 0

    • na rondzie MPolskiej

      To akurat jest pewien problem, bo jak "się zapomnisz" i skręcisz na pas w prawo a chcesz jechać prosto (do New Port np.) to w wypadku zamontowania separatorów musisz wjechać do Tunnelu i zawrócić można dopiero na jego końcu he he ;)...

      • 4 0

  • Na granicy Gdańska i Sopotu (2)

    Wystarczy zrobić normalne rondo, albo normalne skrzyżowanie i problemu nie będzie. Przy okazji można zdjąć tablicę z napisem Gduńsk stolica Kaszeb..., bo to taka prawda jak to, że Olsztyn jest stolicą Mazur, albo że Częstochowa leży na Śląsku.. Polecam też drogowcom piesze pokonanie tego pseudoskrzyżowania od strony Czyżewskiego w kierunku Intermarche.

    • 14 0

    • Kaszubi to takie masze rodzime muslimy.

      Myślą, że każdy będzie im dogadzal, zawsze mają rację i wszystko im wolno. Moje jest mojsze niż twojsze.
      Gorsi od Kaszubów są tylko ślązacy. Sosnowiec, Zabrze to najgorsze hanysy.

      • 3 1

    • Ja już nie wiem ile jest tych stolic Kaszub: Gdańsk, Kartuzy, Kościerzyna... Może czas to wreszcie ustalić, bo zaczyna być żałosne?

      • 1 0

  • Akurat niebieski jechał prawidłowo

    Bo z jego strony była linia przerywana, którą przekraczał a nie ciągła

    • 5 0

  • Motocykliści (4)

    Serdecznie zapraszam wszystkich motocyklistów, do testowania gumowych separatorów po środku jezdni.

    Dobra zabawa "murowana".

    • 10 2

    • (3)

      Jakby motocykliści jeździli jak ludzie, zgodnie z przepisami, to by nie było wypadków. Zobacz sobie ilu kretynów kręci filmy z ich wyczynów. Wszystkich bym odesłał na badania psychologiczne.

      • 8 3

      • Jop (2)

        Wszystko się zgadza, ale są motocykliści, którzy przestrzegają przepisów, tak jak zdarzają się kierowcy samochodów, którzy przepisy stosują. Są tacy, którzy mają dzieci i nie marzą o tym, aby ich narządy znalazły się w innym człowieku.

        • 4 0

        • Jakoś cięzko mi w to uwierzyć. Jedyni motocykliści których widziałem w Trójmiescie i jeżdzą przepisowo to motopogotowie (bez sygnałów)

          • 1 1

        • Tak jest, to ja, jakieś 20 lat temu odkryłem ze zdumieniem że jednak nie mam trybu nieśmiertelności, od tamtej pory motocyklem jeżdżę znacznie ostrożniej i najczęściej wolniej niż samochodem. Opłaciło się: od 92 roku na dwóch kółkach nie miałem żadnej przykrej przygody a gdy wyjeżdżam z garażu motocyklem żona i córa są spokojne że wrócę do domu w jednym kawałku. Ale do tego trzeba dorosnąć.

          • 4 0

  • Rondo turbinowe

    Ano bo tak naprawdę, to tylko ktoś, kto jeździ tam codziennie, wie jak i gdzie dojechać na takim rondzie. Oznakowanie kiepskie, powinny być duże tablice informacyjne nad jezdnią ronda.

    • 13 1

  • Może od razu płoty na wysokość metra? Kierowcy nie będą się widzieć co zmniejszy poziom agresji.

    • 6 1

  • Jak to w jakiej formie separatory?? (1)

    W takiej
    _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
    Kolce, gwoździe i szpikulce. I tak unieruchomione auto na 4 kapciach obligatoryjnie odholować na parking za 800 zł i jeszcze mandat 500 za nieznajomość przepisów i tamowanie ruchu.

    • 12 3

    • Na rowerzystów jak najbardziej by się przydało, zwłaszcza na przejściach dla pieszych

      • 4 3

  • Pasy niech wymalują, po po zimie prawie ich nie widać !!!!

    • 23 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane