• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najważniejsze buspasy w Gdyni

Patsz
3 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.



Buspas na Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni



Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

Buspas na Małokackiej zobacz na mapie Gdyni



Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.

Buspas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni



Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.

Wymuszanie na buspasie na Władysława IV



Buspasy na Morskiej zobacz na mapie Gdyni



W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.

Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni



Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.

Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego

Rozkład ZKM Gdynia

Patsz

Miejsca

Opinie (221) 3 zablokowane

  • (8)

    Mnie się jeździ po Gdyni super. Mam dużo wolnego , unikam szczytów i zawsze dojeżdżam bez korków i problemów. Więc nie rozumiem tych żali .Zawsze wybieram między 8 a 13 i jest gitara. Zamiast zmienić czas tylko narzekacie

    • 2 6

    • Zapewne prawda (1)

      Bezrobotnym nigdzie się spieszy, zawsze zdążą.

      • 2 1

      • Nie wszyscy muszą pracować lub szukać pracy są jeszcze inne formy .

        • 0 2

    • Szczurek to ty napisałeś? (1)

      • 1 0

      • Nie , możliwe że kiedyś mieliśmy wspólną piaskownicę.

        • 0 2

    • Należało dopisać: (3)

      kręcą mnie negatywne komentarze i łapki w dół. Byłoby krócej.

      • 1 1

      • (2)

        Ale tak jest na prawdę nie ściemniam a po za tym lubię pisać. He,he

        • 1 2

        • To pisz chociaż poprawnie. (1)

          • 2 1

          • Więc zrób korektę i wskaż błędy. Hyba nie te he he?

            • 0 1

  • Jest określona pula

    pieniędzy do wydania które są z EU to trzeba ją wydać. EU steruje w zasadzie gdzie i co ma beneficjent budować lub zmieniać. Tak samo jest z tzw.strefą 30. Jak się nie wykorzysta kasy co dają na takie (nie zawsze nie raz też logicznie uzasadnione i b.pilnie potrzebne cele)- to póżniej już nie dadzą na nic lub się nie dołożą....do niczego. Nie wykorzystaliście tego co dajemy to....
    Ot cała tajemnica.
    Sama Idea bus-pasów ma rację bytu i jest potrzebna ale to nie mogą być krótkie odcinki przeplatane do tego prawo skrętami/przejściami dla pieszych. Odcinki muszą być nie krótsze niż 400-500 ( 700-100 metrów) metrów bezpośredniej linii prostej bez węzłów to mają jakiś sens,a tak to trochę lipa....

    • 6 0

  • dlaczego w Gdyni tak niewiele się dzieje?

    kiedy jakiś artykuł o zrealizowanych poważnych inwestycjach?
    wciąż tylko pędzel i farba

    • 13 1

  • A gdzie bus pasa na Rolniczej

    Wtedy dopiero będzie korzyść z bus passa na Kieleckiej

    • 8 0

  • Rolnicza jest taka szeroka, dlaczego więc do tej pory nie wydzielono (1)

    buspasu w kierunku Wiczlina ? Tyle farby wszędzie leją, a tutaj nie potrafią ? Zmiana w tym miejscu winna być wykonana z dnia na dzień. Na co Szczurek czeka ???

    • 5 8

    • Nie rozumiem. Ta jezdnia jest tak szeroka, że wzorem Kieleckiej

      możnaby tam wmalować trzeci pas. O co więc Wam chodzi ?

      • 3 2

  • Zapraszamy z kamerą

    Na estakadę ok. Godziny 16
    Będziecie mogli Państwo zaobserwować w jaki sposób autobusy korzystają z „buspas” Podpowiem- cisną lewym pasem i wciskają się tuż przed światłami blokując środkowy pas estakady oraz lewoskręt na obłuże centrum potęgując korki. Wywalić ten buspas i zrobić długi prawoskręt!
    Takie właśnie inwestycje wymalowane farbą niemające związku z rzeczywistością.

    • 13 4

  • Wielkopolska aż się prosi o buspas! (1)

    • 10 2

    • Zwłaszcza, że

      miejsca tam pod dostatkiem. Od Łowickiej w górę chodnik jest bardzo szeroki.

      • 6 0

  • Tak tak (1)

    od razu, tak samo ważne jak kontrpasy ścieżek rowerowych.

    • 13 8

    • Ej, no zaraz, ale nie bluźnij!

      Kontrapasy to są jednak najważniejsze.

      • 1 3

  • (1)

    Wow!!!! Do malowania buspasa dołożyła się Unia Europejska.

    • 8 2

    • Bez sensu powtarzany witz.

      Morska na Grabówku zryta od kilku miesięcy. Trwa budowa buspasów, a nie ich malowanie.

      • 2 3

  • Buspasy - świetny pomysł (5)

    Buspasy to demokracja w praktyce - trudno, że 40 osób w trolejbusie czy autobusie stało w korkach, dlatego że kierowcy samochodach blokują mnóstwo przestrzeni, w samochodach siedzi zazwyczaj 1-2 osoby. Nie da się oprzeć transportu w mieście na samochodach, sieć buspasów musi być rozbudowywana.

    • 29 19

    • Dla pajaców demokracja (2)

      Oznacza, że 40% jeżdżących do pracy własnym samochodem ma oddać wszystko na rzecz 35% dojeżdżających komunikacją. No i nie zapominajmy o najważniejszej grupie! 1,5% rowerzystów

      • 9 4

      • Jak się nie podoba to niech przesiądą się do autobusu (1)

        • 1 5

        • A, czyli taka demokracja...

          No tak, zapomniałem, że demokracja jest tylko jak jest po naszemu. Niechby tylko ludzie samodzielnie odważyli się wybierać sposób komunikacji. Co to, to nie...

          • 4 1

    • W 3 na 4 samochodach jedzie jedna osoba

      niech gniją w korkach

      • 3 3

    • Na pohybel demokracji

      Vivat monarchia i arystokraćja

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane