- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (64 opinie)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (46 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (126 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (348 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (17 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
Największe gdańskie rondo będzie turbinowe
Planowane otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wymusi zmiany w organizacji ruchu w jego okolicy. Największą zmianą będzie przekształcenie ronda na ul. Marynarki Polskiej w rondo turbinowe. Na dwóch kolejnych skrzyżowaniach w stronę Przymorza przemodelowaniu ulegną programy sygnalizacji.
Na skrzyżowaniu pozostanie sygnalizacja, ale jej działanie zostanie ograniczone do minimum. Na przejazdach przez tory tramwajowe będzie ona pracowała w trybie ostrzegawczym, a gdy zbliży się do nich tramwaj, pojawi się na krótko światło czerwone dla kierowców. Dla pieszych na przejściu przez tory tramwajowe planuje się sygnalizację ostrzegawczą podobną do niedawno wykonanej wzdłuż ul. Kartuskiej.
Na rondzie będzie możliwość pełnego uruchomienia sygnalizacji w sytuacji awaryjnej, np. gdy zajdzie potrzeba szybkiego wyjazdu samochodów z tunelu pod Martwą Wisłą. Poza taką sytuacją i wspomnianym wzbudzaniem przez tramwaje, skrzyżowanie ma pracować bez sterowania światłami.
- Rondo turbinowe nie powinno być już dużym zaskoczeniem dla kierowców w Gdańsku - istnieje takie m.in. na Kokoszkach oraz niemal w pełni przy Ergo Arenie . Na ul. Marynarki Polskiej, poza wykonaniem oznakowaniem poziomego, nie planujemy instalacji separatorów, takich jak na Kokoszkach - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Gdańsk poligonem dla nowego typu rond
Zmiany także na innych skrzyżowaniach
Zmiany obejmą także kolejne dwa skrzyżowania w kierunku Przymorza - Drogi Zielonej z al. Hallera oraz ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II . W obu przypadkach będzie dążyło się do poprawy możliwości przejazdu na wprost i w lewo (tj. od tunelu w stronę Wrzeszcza).
Dodatkowo, po otwarciu drogi pod Martwą Wisłą, niewykluczone będą też korekty cykli sygnalizacji na kolejnych skrzyżowaniach.
- Mamy wytypowane miejsca, gdzie będziemy szczególnie obserwowali ruch po otwarciu tunelu. Są to skrzyżowania ul. Czarny Dwór z Obrońców Wybrzeża , al. Jana Pawła z Rzeczypospolitej , al. Rzeczypospolitej z Trasą Słowackiego oraz ul. Braci Lewoniewskich z al. Grunwaldzką - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ.
Piastowska nie będzie drogą tranzytową
Przy okazji zmian po otwarciu tunelu, warto zdementować plotkę, która krąży od pewnego czasu wśród mieszkańców Przymorza i Oliwy.
- Usłyszałem niedawno informację o tym, że ulica Piastowska ma przejąć główną rolę połączenia tunelu pod Martwą Wisłą z Oliwą do czasu budowy brakującego fragmentu Drogi Zielonej. Będzie podwyższona prędkość i zdjęte ograniczenia maksymalnej masy pojazdów. Uważam, że to szalony pomysł, by wpuszczać tranzyt w tak wąską ulicę - pisze do nas czytelnik z Przymorza, choć podobne wiadomości dostaliśmy także od mieszkańców Oliwy.
Informacja ta tylko częściowo jest prawdziwa i nie ma związku z planowanym otwarciem tunelu.
Znaki ograniczenia masy całkowitej faktycznie znikają, ale tylko w ramach porządkowania oznakowania. Zdaniem pracowników ZDiZ, ograniczenia na kolejnych ulicach sprawiają, że ruch pojazdów ciężkich tu nie występuje. Natomiast zamiast podwyższenia dopuszczalnej prędkości, będą podjęte działania odwrotne - jeszcze w tym roku powinny pojawić się progi zwalniające m.in. w rejonie przejść dla pieszych przy szkołach.
W tunelu trwają odbiory
Oficjalnego terminu otwarcia przejazdu pod Martwą Wisłą wciąż nie ma. Obecnie trwają odbiory końcowe, w tym m.in. badania techniczno-naukowe wraz z oceną działania systemu wentylacji pożarowej i systemów z nią współpracujących. W tym celu wykorzystano metodę "gorącego dymu", która pozwoliła na symulację prawdziwego pożaru. Podczas próby stwierdzono, że "system wentylacji pożarowej w obiekcie został dobrany i wykonany poprawnie i jest w stanie zapewnić wymagane warunki środowiska zgodnie z założeniami projektowymi."
Zabytkowy autobus w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał z grudnia ub. r.
Miejsca
Opinie (286) 8 zablokowanych
-
2016-03-29 10:38
Kiedy otwarcie tunelu?
Każdy dzień opóźnienia oznacza straty dla tysięcy obywateli Gdańska stojących w korkach w śródmieściu dodatkowo zatłoczonym przez budowę galerii.
- 8 7
-
2016-03-29 10:17
Separatory
"nie planujemy instalacji separatorów," i to wielki błąd przy polskich kierowcach.
Radzę od razu postawić patrol policji do ustalanie sprawców wypadków!!
Czytaj więcej na:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Najwieksze-gdanskie-rondo-bedzie-turbinowe-n100137.html#tri- 13 3
-
2016-03-29 09:40
Ulica Piastowska jest tak dziurawa,że już ruch jest spowolniony.Po h...j robić garby spowalniające?
- 24 3
-
2016-03-29 08:54
Obawa (2)
Czy po otwarciu tunelu dojazd do Halllera będzie sparalizowany? Obecnie ok 16.00 - 17.00 dobra blokada
- 19 3
-
2016-03-29 09:11
tak będzie (1)
- 8 2
-
2016-03-29 09:31
OK
dziękuję za wiadomość
- 4 2
-
2016-03-29 07:18
Ta droga powinna byc tylko dla osobówek (2)
w dodatku po testach na emisj spalin.
Inaczej miasto sie zadusi.- 18 22
-
2016-03-29 08:40
dokladnie !!!
Wpuszczanie tirow w ulice najwiekszych dzielnic mieszkaniowych gdanska: przymorza, zaspy...Totalna bzdura.
jedzcie wy z um na korepetycje do prof. Suchorzewskiego z wawy - na jego zajeciach na politechnice warszawskiej juz w latach 90-tych robilismy projekty organizacji ruchu ciezkiego transportu i materialow niebezpiecznych w miescie (projekt semestralny) - z okresleniem dopuszczonych dla takiego ruchu tras i rejonow...
to musi byc zaprojektowane ! A nie jak u nas prowizorka zdiz.- 6 3
-
2016-03-29 08:39
diesli w ogole do miast nie powinno sie wpuszczać
moze za 50lat do tego dojdziemy.../
- 6 3
-
2016-03-29 08:25
Zawsze w artykule o tunelu pojawia się film z przejazdu autobusem
Ile jeszcze?
- 13 2
-
2016-03-29 08:15
i już się boję
bo przez ostatnie lata "nasi" urzędnicy to tylko korki potrafią na drogach produkować!!
- 14 10
-
2016-03-29 07:39
Czy ten zabytkowy
autobus z filmiku zacznie kursować na jakiejś stałej linii w Gdańsku, na tej zasadzie, jak kursujące w niedzielę od maja do października zabytkowe trolejbusy na linii 326 w Gdyni?
- 8 5
-
2016-03-29 07:38
Dobra decyzja. Idioci jezdzic po nim nie potrafia
- 10 6
-
2016-03-29 07:21
Turbodymoman - ciężarówka marki MAN z niesprawnym silnikiem gnającą przez tunel Budynia vel 12 mieszkań.
- 21 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.