- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (39 opinii)
- 2 Szczęśliwy finał sprawy z przypiętym rowerem (23 opinie)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (318 opinii)
- 4 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (85 opinii)
- 5 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (78 opinii)
- 6 Czym muszą zająć się nowe władze Gdańska? (186 opinii)
Największe wiadukty i mosty w Trójmieście
29 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat)
W ostatnich latach w Trójmieście powstały ogromne obiekty drogowe i kolejowe - estakady, wiadukty i mosty. Sprawdziliśmy, które z nich są najdłuższe.
Najdłuższy most na świecie ma 55 km i znajduje się w Hong Kongu. W Trójmieście daleko nam do takich wyników, ale mamy kilka obiektów, którymi możemy się pochwalić.
Estakada w ciągu Obwodnicy Południowej - 2,7 km
To najdłuższa estakada w Polsce, która w najwyższym punkcie znajduje się 25 m nad ziemią. Obiekt powstał w ramach budowy wartej 1,3 mld zł Południowej Obwodnicy Gdańska. Ułatwia nie tylko wjazd na górny taras Gdańska z poziomu Żuław, ale także po drodze ominięcie bezkolizyjne linii kolejowej i Traktu św. Wojciecha. Estakada przechodzi też nad Kanałem Raduni.
Obiekt został oddany do użytku w 2012 r.
Estakada Kwiatkowskiego - 2,4 km
Obiekt był budowany w dwóch etapach. Budowę trasy rozpoczęto 30 sierpnia 1974 roku. Pierwsza część prac zakończyła się w latach 80. ubiegłego wieku. Kolejny etap robót były prowadzony pod koniec lat 90. Po ich zakończeniu estakada wydłużyła się do 2,4 km estakady i łączy dzisiaj ul. Morską z ul. Dąbka.
Estakada kolejowa przy lotnisku - 940 m
Estakada powstała w ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - 18-kilometrowej trasy z Wrzeszcza do Osowej. Na jedno przęsło estakady o długości ok. 30 metrów wykorzystano ponad 300 m sześc. betonu i 25 km stalowych prętów.
Obecnie znajdują się na niej dwa tory i jeden przystanek na wysokości lotniska. Obiekt został oddany do ruchu w 2015 r. Docelowo zostanie na nim dobudowana jeszcze elektryfikacja.
Most wantowy - 380 m długości
Gdański most posiada najdłuższe, bo 230-metrowe przęsło podwieszane w Polsce. Całość konstrukcji ma prawie 380 m długości i 20,5 m szerokości. Wysokość pylonu to 97 m. Most waży 26 tys. ton, a do jego budowy zużyto 16,5 tys. m sześc. betonu. Jest to pierwszy most w naszym kraju zbudowany metodą wspornikową bez użycia podpór tymczasowych w nurcie rzeki.
Opinie (108) 7 zablokowanych
-
2019-01-29 16:35
Maciej ależ żeś Nas Wkręcił w te mosty ;)
- 11 0
-
2019-01-29 15:33
No normalnie szacun...... (3)
- 33 4
-
2019-01-29 15:54
Nie ma o czym pisać, zima :D (2)
- 5 4
-
2019-01-29 16:03
wczoraj mówiłeś że dzisiaj zatrzęsie się ziemia:))) (1)
- 1 1
-
2019-01-29 16:15
to chyba o te mosty chodzilo zreszto caly czes sie albo i nie
- 2 0
-
2019-01-29 15:47
:( (1)
to zasługa dobrego gospodarza...
- 25 12
-
2019-01-29 16:10
szczura?
- 4 1
-
2019-01-29 15:49
Jest dobrze , dziękujemy (1)
Jednak nie zapominajmy, że brakuje alternatywy dla obwodnicy - na dzień dzisiejszy to jest kluczowe, a póki co chociaż trzeci pas
- 11 4
-
2019-01-29 15:56
Polecam autobus
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.