- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (37 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (374 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (262 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Narzekają na korki przez sygnalizację świetlną na ul. Marynarki Polskiej
Kierowcy jeżdżący ulicą Marynarki Polskiej mają problem, by w godzinach szczytu przejechać przez skrzyżowanie ze Śnieżną i ul. Szklana Huta. Ich zdaniem źle ustawiona sygnalizacja świetlna, a dodatkowo możliwość jazdy prosto tylko jednym pasem powodują, że w korkach trzeba tam czekać nawet kilkanaście minut. Urzędnicy zapowiadają, że wykonają w okolicy pomiary ruchu i sprawdzą, czy istnieje możliwość wydłużenia "wyświetlania" zielonego światła dla aut jadących prosto.
- Tam zresztą traci się w zatorze kolejnych kilka minut. Czy na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna - Szklana Huta nie można wprowadzić możliwości jazdy na wprost z obu pasów i wydłużyć fazy światła zielonego? Zdecydowanie upłynniłoby to ruch. Kierowcy i tak nagminnie łamią tam przepisy ruchu drogowego, jadąc prosto lewym pasem przeznaczonym wyłącznie do skrętu w lewo - zauważa nasz czytelnik.
Dodaje, że auta przejeżdżają przez skrzyżowanie pomimo włączonego światła czerwonego, na co uwagę zwracali internauci w Raporcie z Trójmiasta.
Ul. Marynarki Polskiej, nagranie z sierpnia.
Warto przypomnieć, że kilka lat temu na tym skrzyżowaniu można było jechać prosto z dwóch pasów ruchu.
- O ile dobrze pamiętam, wprowadzenie zmian argumentowano zatorami tworzonymi przez ciężarówki wyjeżdżające z ulicy Śnieżnej w Marynarki Polskiej. Tymczasem codziennie, rano i po południu, widać, że takich pojazdów jest tam zaledwie kilka - podsumowuje pan Andrzej.
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznaje, że nasz czytelnik ma rację, twierdząc, iż wiele lat temu funkcjonowała organizacja ruchu, gdzie do jazdy na wprost przeznaczone były dwa pasy ruchu. Wówczas lewy skrajny pas był pasem wspólnym do jazdy na wprost i do skrętu w lewo.
Problem z licznymi wypadkami
- Niestety, z uwagi na liczne wypadki drogowe (z ciężkimi obrażeniami) w relacji skręcający pojazd w lewo z jadącym pojazdem na wprost z kierunku przeciwnego, podjęta została decyzja o wprowadzeniu zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Przyczyną wypadków była ograniczona widoczność dla skręcających w lewo (płot na peronie tramwajowym) oraz nadmierna prędkość w ciągu ul. Marynarki Polskiej pojazdów jadących na wprost - mówi Magdalena Kiljan.
Urzędniczka przypomina, że w 2013 roku, wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu. Na taką funkcjonującą organizację ruchu "nałożono" sygnalizację świetlną, stosując sygnalizatory kierunkowe w lewo w celu podtrzymania tych relacji jako bezkolizyjnych.
Będzie pomiar ruchu
- Tak więc na chwilę obecną nie widzimy możliwości przywrócenia na obu pasach relacji na wprost z uwagi na zapewnienie optymalnego poziomy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan.
Opinie (188) 5 zablokowanych
-
2020-10-02 08:37
poprawiło widoczność??
"wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu." Ciekawe, w jaki sposób wydzielenie pasa poprawiło widoczność? Sądziłem bowiem, że poprawę widoczności uzyskuje się poprzez jakąś przebudowę, zmianę goemetrii czy wreszcie usunięcie obiektów zasłaniających widok (np. płotu przy przystanku). A tu proszę, jakie rewelacyjne i prawie bezkosztowe rozwiązanie. A tak ogólnie - obserwując od wielu lat pracę trómiejskich ZDZ -ów stwierdzam, że najczęściej jest tak, że ktoś wymyśli jakąś zmianę organizacji ruchu i ją wprowadzi, nie obserwując , jaki będzie efekt zmian (patrz najnowszy przykład ul. Piramowicza). Dopiero kiedy pojawiają się protesty wkurzonych mieszkańców, zarząd komunikuje coś w rodzaju :"zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost". W ten sposób mieszkańcy wykonują część roboty za tzw, speców od inżynierii drogowej. Którzy zresztą otrzymują pensje z podatków od tychże mieszkańców!!
- 11 2
-
2020-10-02 08:22
Totalna bzdura z tym osobnym lewoskrętem
Powinien to być pas dla jadących prosto i skręcających w lewo.
- 10 1
-
2020-10-02 08:11
Kierowcy to chca wszedzie 10 pasow i zadnych swiatel oraz organiczen predkosci
- 7 8
-
2020-10-02 07:55
Już czas rozwiązać ZDiZ i będzie lepiej
Za co się nie wezmą to zepsują!
to zwężą ulice do jednego pasa, to pomalują kontrpasy, to zmienią kierunek ruchu (jak na Piramowicza)- 18 8
-
2020-10-02 07:30
Urzedasy wiedzą lepiej (1)
Oni w baniach mają tylko przejścia na ziemne, sygnalizacje świetlne i moje ulubione uspokojenie ruchu.
- 12 9
-
2020-10-02 07:53
i dlatego wydali kilka miliardów na drogi?
- 4 4
-
2020-10-02 07:51
Niepełnosprawni
Szczególne pozdrowienia dla kierowców aut do przewozu osób niepełnosprawnych, którzy codziennie śmigają tamtendy lewym pasem na wprost.
- 2 6
-
2020-10-02 07:36
tam się dopiero zacznie korkować i zacznie duży ruch już niedługo - osiedla rosną, ludzi przybywa
- 17 1
-
2020-10-02 07:36
Marynarki Polskiej to raz
Ale Jana Pawła to już w ogóle cyrk. Jak tam TriStar?
- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.