- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (162 opinie)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (79 opinii)
- 3 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (87 opinii)
- 4 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (140 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (222 opinie)
- 6 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (245 opinii)
Nasze PESY są bezpieczne - zapewniają urzędnicy
Pasażerowie gdańskiego ZKM-u obawiają się, że nowe tramwaje - PESA Swing - mają fabryczną wadę hamulców i mogą nie zatrzymać się na czas przed przeszkodą. - To nieprawda - ripostują gdańscy urzędnicy.
W połowie września w Warszawie nowy tramwaj marki Pesa Swing nie zatrzymał się na przystanku i wjechał na przejście dla pieszych. Większość przechodzących udało się uciec, ale jedna osoba dostała się pod tramwaj. Zginęła na miejscu.
Zdarzenie, choć doszło do niego w stolicy, wywołały spore obawy wśród pasażerów gdańskiego ZKM, który właśnie zaczyna eksploatować PESY.
- Testy nowego tramwaju prowadzone w Gdańsku nocą mogą potwierdzać to, co się stało w Warszawie. Przy hamowaniu tramwaju z prędkości powyżej 50 km/h puszczają hamulce - informuje nasz czytelnik, pan Jacek. - Czy zatem w Gdańsku może dojść do podobnej sytuacji?
O komentarz poprosiliśmy rzecznika ZKM, ale ten uchylił się od odpowiedzi. Głos w sprawie zabrała rzecznik Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Nie ma powodów do obaw. Pojazdy przygotowano tak, aby bez trudu pokonywały duże różnice terenów, szczególnie te na trasie na Chełm. Tramwaje są sprawne technicznie. Hamulce, jak i inne podzespoły działają bez zarzutu - uspokaja Emilia Salach-Pezowicz.
W sprawie warszawskiego wypadku producent tramwajów - bydgoska firma PESA - wielokrotnie przekonywała, że przyczyną wypadku nie były wadliwie działające hamulce, a błąd ludzki. Motorniczy niewłaściwie zmieniał tryby hamowania.
Tramwaj PESA Swing został zaprezentowany gdańszczanom podczas sobotniego festynu komunikacyjnego na pętli na Chełmie. Wzięło w nim udział kilkaset osób, które mogły przejechać się nowym tramwajem wokół pętli i obejrzeć zabytkowy tabor ZKM.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (148) 9 zablokowanych
-
2010-10-04 10:33
"To nieprawda - ripostują gdańscy urzędnicy." (17)
A czy ci urzednicy jezdza tramwajami do pracy?
- 184 16
-
2010-10-04 10:55
ADAMOWICZ ZŁAMAŁ PRAWO O RUCHU DROGOWYM !!! (3)
ma prawo jazdy na tramwaj??
- 38 7
-
2010-10-04 11:19
(2)
Nie ma czegoś takiego, jak prawo jazdy na tramwaj. Są tylko uprawnienia do kierowania tramwajem, wydawane przez prezydenta miasta (nie bezpośrednio, ale jednak).
- 11 3
-
2010-10-04 12:49
jak zwał tak zwał (1)
No i co z Twojej mądrości wynika? To że uprawnienia mieć trzeba, a by je zdobyć potrzebny jest kurs.
- 14 4
-
2010-10-05 22:40
ale to prezydent wydaje (sam sobie widocznie wydał?)
oby tymczasowe:)
- 0 0
-
2010-10-05 09:59
UWAGA UWAGA UWAGA
Mamy specjalistów od napędów i hamulców w Urzędzie Miasta.
Urzędnicy są tam wielcy i mądrzy jak tow. Bierut i nawet sam tow. Stalin!!!!- 0 0
-
2010-10-04 10:57
ja jeżdę (4)
i wiele moich koleżanek i kolegów też
- 8 9
-
2010-10-04 13:34
to teraz wez sie do pracy (3)
to teraz wez sie do pracy
- 15 3
-
2010-10-05 09:56
phi
przygarnial kociol garnkowi ;-)
- 0 0
-
2010-10-04 19:55
(1)
teraz ? o trzeciej w nocy nikt nie pracuje, zwłaszcza w urzędach.
- 3 4
-
2010-10-05 09:44
i napisałaś to o 19.55?
wszyscy urzędnicy tak kłamią czy tylko ty?
- 1 0
-
2010-10-04 10:42
Swięta prawda (2)
- 7 1
-
2010-10-04 16:09
urzędnicy lepiej znają się na tramwajach niż inżynierowie i skoro urzędnicy mówią, że to nieprawda, to znaczy że nie prawda (1)
inaczej pójdziesz do więzienia
- 16 1
-
2010-10-04 19:09
Tak, oni powołują się na inżymierów...
...a wypadki bada komisja. Dodatkowo wiem że Adamowicz i kilku innych radnych chodzi piechotą do siedziby rady.
- 3 1
-
2010-10-04 10:46
Nie prawda! (1)
Ale za to stoją zawsze na hucisku i nie pozwalają im ruszyć :D
- 6 0
-
2010-10-04 14:55
Na przejściu?
- 0 0
-
2010-10-04 12:14
a mają odpowiednią wiedzę by się wypowiadać? (1)
pewnie nawet nie wiedzą jaki rodzaj hamulców jest tam zastosowany
- 10 1
-
2010-10-04 12:47
Wiedza
A po co im wiedza. Oni są od tego, aby się wypowiadać. Za to im płacą. Czy myślisz, że nasz płemieł (i nie tylko) zawsze wie o czym mówi? A gada. Taka jego rola. A od rzeczywistego rządzenia są inni.
- 4 1
-
2010-10-04 11:12
(1)
BYŁA kontrola tramwajów a w szczególności stanu hamulców. Tyle tylko, że wyniki schowano bo najwyraźniej nie nadawały się do opublikowania. Za całą sprawę ręczył osobiście Lisicki.
- 9 3
-
2010-10-05 22:37
to go pod tramwaj, wrrrrr
- 0 0
-
2010-10-04 12:55
on ma czelnosc sie mieszkancom pokazywac?! (4)
wez panie prezydencie sie juz schowaj dosyc mamy ogladania ciebie i twojej swity ktora lezy na dupach a rzeczy powazne olewa. Gdzie sa winni za wylanie zbiornika w matemblewie? gdzie sa nowe drogi w Gdańsku? slowackiego np. droga na lotnisko a wyglada jak ser szwajcarski z lejami po bombach jakby wczoraj wojno sie skonczyla, wezel kliniczna, wiadukt biskupia, okopowa ktora wola o pomste do nieba, nowe parkingi szkoly przedszkola baseny tego oczekuja mieszkancy, gdzie kontrole stanu technicznego autobosow i tramwajow, wszedzie brud i smrod wszystko sie sypie i wali a ty robisz usmieszek i smiesz twierdzic ze jest wszystko z****i....
- 16 12
-
2010-10-05 22:35
Oj tam
an prezydent odbywa praktyki. Po odejściu z UM musi jakoś na chlebek zarobic, np. jako motorniczy...
- 0 0
-
2010-10-04 14:08
do tej listy pewnie dodałbyś sypiący się tabor tramwajowy (1)
ale nie dodasz, bo właśnie go wymieniają. i tak będzie ze wszystkim, tylko po kolei, malkontencie :)
- 2 1
-
2010-10-05 10:07
jeszcze za ten tabor zapłacisz w droższych biletach
już się o tym myśli
- 0 0
-
2010-10-04 17:45
wypowiadaj się koleś za siebie. Nikt Ci nie dał prawa do zabierania głosu za mnie !
- 2 2
-
2010-10-05 20:11
TESTY NOCA
Dlaczego testy naca? A dlatego ze gdyby testowali PESSE w dzien to by ludzi pozabijali PESSA 1011 juz puscila hamowanie nie raz i nie dwa i piasek tez juz wysypala przy hamowaniu A MA TYLKO JEDNA PIASECZNICE!! (dortmund 30 letni ma cztery!!!!) strach tym cudem techniki jezdzic ale jak twierdza nasi urzednicy ktorzy tramwaj widza z okien i na zdjeciach a jezdzic nim nie jezdza bo maja swoje lub sluzbowe auta to BEZPIECZNY TRAMWAJ i jak by w razie czego cos sie stalo to motorniczy winien no bo kto? Urzednik sie przyzna ze badziewie techniczne za kupe szmalu kupil!!!!!!!!!!!!KUPILI NOWE I TESTOWALI!!! A czy to juz nie powinno byc przetestowane u producenta?!! A tego badziewia ma byc az 35 sztuk!! Strach bedzie do tramwaju wsiasc!! CZAS ZACZAC CHODZIC NA PIECHOTE ALBO SIE NA ROWER PRZEZUCIC !!
- 1 0
-
2010-10-04 14:30
normalny tramwaj (2)
wyglada chocby tak
http://img832.imageshack.us/img832/7572/20080330182019.jpg- 7 3
-
2010-10-04 15:36
a gdzie zrobione jest to zdjecie? (1)
- 0 0
-
2010-10-05 20:06
Gdzieś gdzie też kradną bo rower jest przyczepiony do słupa.
- 0 0
-
2010-10-05 17:27
Gdańsk również
ta sytuacja się już wydążyła w gdańsku również. tramwaj PESA swing zatrzymał się 2 przestanki dalej. Te zdarzenie wydążyło się w zeszłym tygodniu.
- 0 0
-
2010-10-04 10:34
Może to zmotywuje kierowców (2)
którzy nie widzą problemu żeby na skrzyżowaniu ustawić się w poprzek torów?
- 97 5
-
2010-10-05 09:47
Jeden głośniejszy (1)
wypadek i może to wreszcie pokaże jak niebezpieczne jest takie zatrzymywanie
- 2 0
-
2010-10-05 13:49
proponuje szlabany, jak na przejeździe kolejowym
- 0 0
-
2010-10-05 11:55
oj wstyd panie macku za tego pana jacka nie sprawdzona informacja , a pan z łapanki czy na stałe w portalu???
- 1 0
-
2010-10-04 14:18
obrzydliwy, polaczkowo-wiejski kolor (3)
tego tramwaju, jesli takie beda wszystkie dla gdanska to wies wita nas ;-)
kremowo-czerwony, pelna tragedia
sam tramwaj z zewnatrz jakies 10 lat za tymi, ktore kulaja sie chocby po Bordeaux ;)
i czym tu sie podniecac
dobrze, ze dajemy polskim firmow zarobic ale na boga troche designu, wlasciwej kolorystyki i szyku- 4 7
-
2010-10-05 09:09
colour jest taki jak oryginalne barwy gdanskich tramwajów (1)
tzn. kremowo-czerowne. Jednym się podoba innym - jak tobie, nie.To normalne.
Dla mnie nie ważne jest, czy PESY sa 10 lat za innymi tramwajami.Na takie nas stać i doceniam to co mamy - a najważniejsze że są POLSKIE.
PS. osobiście nie podniecam się francuskimi wyrobami, nie kupiłbym francuskiego auta a tymbardziej tramwaju- 0 0
-
2010-10-05 10:08
najważniejsze że są POLSKIE
... z niemieckim napędem i elektroniką...
- 0 0
-
2010-10-05 09:13
najgorzej jak wypowiadają się
buraczki a'la Bordeaux
- 0 0
-
2010-10-04 10:48
Dlaczego te nowe tramwaje piszcza na zakrętach? (8)
Nowe tramwaje piszczą na nowo wyremontowanych zakrętach.
- 14 5
-
2010-10-04 10:52
Jakby to powiedział urzędnik: (5)
To wina zakrętu. Jak kobieta skasuje samochód na drzewie, to jest wina drzewa etc.
- 4 2
-
2010-10-04 10:58
BO TO JEST WINA ZAKRĘTU! (4)
GEOMETRIA I FIZYKA SIĘ KŁANIA
Koła tramwaju zamontowane są na wspólnej sztywnej osi, zatem zawsze obracają się z tą samą prędkością kątową. Zakręt posiada różny promień dla lewej i prawej szyny, zatem także ich długość się różni na zakręcie. Skoro oba koła pokonują różną drogę w tym samym czasie, to muszą się ślizgać po szynach, nie ma innej możliwości.
Chyba, że sobie szyny wysmarujesz olejem, ale wtedy hamulce będą średnio skuteczne...- 6 0
-
2010-10-04 11:15
Czy można zamontować koła tak, aby poruszały się niezależnie? (2)
- 1 3
-
2010-10-04 16:23
Nie można (1)
Można ale miało by to negatywny wpływ na inne zachowania pojazdu. Nigdzie takie rozwiązania nie są stosowane.
- 0 0
-
2010-10-05 10:03
poza Strasburgiem
- 0 0
-
2010-10-04 11:21
Czy można zamontować koła tak, aby poruszały się niezależnie?
- 0 3
-
2010-10-04 16:30
co proszę?
jechałem na pętli full ludzi i żadnych pisków, chyba że ja słyszę inne częstotliwości
- 5 0
-
2010-10-04 11:06
dlaczego piszczą? hmm.. powiem ci tak
My tramwaje wydajemy rózne dżwięki o zróżnicowanej częstotliwości. Zwykle te nasze nawoływania mają charakter pulsujący, niesłyszalny dla ucha ludzkiego, jednak gdy tramawaje są podniecone, wydają przeraźliwe piski. Tak naprawdę, to podnieca nas jak motorniczy szybko wchodzi w zakręt,wtedy piszczenie staje się intensywne i słyszalne dla ludzi. Ot i cała tajemnica
Tramwaj
numer boczny do wiadomości redakcji (pragnę pozostac anonimowy)- 19 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.