- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (59 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (124 opinie)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (96 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (129 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (204 opinie)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (49 opinii)
Nextbike chce być operatorem nowego Mevo
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.
Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.
Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo
Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.
Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.
Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.
Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych
- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 50 zablokowanych
-
2020-05-15 01:22
Spółki spółeczki do okradania miasta na miliony
Gdzie jest prokurator za tą machloje ? Gdzie są nasze pieniądze za abonamenty firma zarobiła dziesiątki milionów zł okradając mieszkańców i znowu dostaną kasę z miasta ? Jakie są ppwiązania miasta z prezesem spółki ? Oszustwo do 5 lat działanie na szkode miasta - sąd powinien wyrok nakazujący oddanie 100% kasy + odsetki
- 13 0
-
2020-05-15 00:01
Gdzie my żyjemy? (1)
Złożyć nieodpowiedzialną ofertę, położyć projekt bez większych konsekwencji i pozbawić na kilka lat mieszkańców roweru miejskiego. I zgłosić się ponownie.
- 14 0
-
2020-05-15 00:21
I wygrają :))))
- 3 0
-
2020-05-15 00:09
Co z pieniędzmi? Nie zwrócili do tej pory na konto! !!!!!!!
- 11 0
-
2020-05-14 22:19
Dla trolli pis to wina władz gdańska za nieudany projekt (1)
Dla i**otów nie ma znaczania fakt że to był projekt metropolitalny a nie gdański,w pakiecie szamba pis plują jeszcze na mieszkańcow nazywając ich małą sycylią,volksdojczami ,łapowkarzami itp,itdOczywiście bez żadnych dowodow to norma
- 4 15
-
2020-05-14 23:22
Czyli metropolitalne gamonie bez wyobraźni
Jak można dziennie wymienić 4000 baterii w rowerach w całej metropolii. Czym kim i jak? Bez ładowania w stacjach nie da rady albo takie ceny za jazdę że wystarczy ładowanie raz w tygodniu.
- 1 1
-
2020-05-14 22:18
Złozone kilka mc temu podanie o oddanie środków i nadal nic kasy nie ma ,a już po następną chcą sięgać badziew nad badziewie wszyscy tylko nie oni
- 7 0
-
2020-05-14 21:52
Dosyć tej kompromitacji z next bike. Do dzisiaj kasy ludziom nie oddali z kont i abonamentów. To jest jawna kpina i plucie podatnikom w twarz, ze zostali dopuszczeni do przetargu mevo 2.
Ps. Ten post też skasujecie????
PS2. Nie dla polskiej Sycylii!!- 9 2
-
2020-05-14 21:00
Ale Nextbike schrzaniło już dwa razy (1)
Pierwszy był w Sopocie ładnych parę lat temu. Dziwiłem się czemu weszli drugi raz do tej samej wody, ale trzeci.....?
- 14 1
-
2020-05-14 21:45
na stratach się zarabia - tylko ci co je finansują stratę to frajerzy - np. podatnicy
niektórzy z nich głosują w wyborach :)
- 5 1
-
2020-05-14 21:40
Najbardziej szmieszne jest to ze obecnie najbardziej popularne są hulajnogi.
- 7 0
-
2020-05-14 21:33
przeciez te rowery juz sie sie nie nadaja do jazdy a co z akumulatorami?
- 6 1
-
2020-05-14 20:15
Może warto dać im drugą szansę (1)
już drugi raz kraść nie będą.
- 0 15
-
2020-05-14 21:27
haha
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.