• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Urzad Miasta powinien zwrocic Nam pieniadze

    Zaplacilem i ukradli ... Oczywiscie z odsetkami!
    Nie pozew zbiorowy ... Proste!

    • 7 1

  • Next Bike wygra. Zakład?

    • 10 0

  • Rower miejski to konieczność

    • 0 2

  • oczywiste ;-)

    Oczywiste jest to , że powinno to być Mevo. przemawia za nimi doświadczenie, kapitał, umiejętność zarządzania trudnymi projektami a przede wszystkim solidność.
    no i umiejętność wychodzenia z trudnych sytuacji w porozumieniu z wymagającym klientem czyli miastem.

    • 4 1

  • Kocham moje miasto (1)

    Tutaj wałki robi się nawet na rowerze miejskim i malowaniu przejść dla pieszych. Bo nawet tutaj znajdzie się szwagier czy inny wujek który ma swój byznes i chce zarobić i się nie narobić :) Na szczęście wyprowadzam się stąd razem z moją firmą i płaconymi przeze mnie podatkami i zarobi na tym gmina nieopodal :) miłej zabawy w tym dewelopersko-mafijnym grajdole Wam życzę!

    • 16 1

    • :-(( - szkoda że kolejne firmy uciekają z Gdańska. Ale cóż inaczej się nie da. Powodzenia życzę!

      • 1 1

  • Nie bądźmy Pewex'ami.

    Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?

    • 7 1

  • czyli nowy operator dorzuci 75 % nielektrycznych do tych 25 % co już są i były elektryczne

    nieżle to wykombinowali

    • 5 1

  • Lika

    Podatnik za wszystko zapłaci więc mogą dalej po 5, 10, 15 tysięcy zarabiać i się bawić w pracę.

    • 3 0

  • Abonament za jazdę rowerem miejskim? To miasto powinno NAM płacić (2)

    za to że nie wybraliśmy samochodu. Ci ograniczeni ludzie nie są w stanie pojąć, że koszt codziennej obsługi przez miasto ruchu samochodowego jest kilkudziesięciokrotnie wyższy od ruchu rowerowego. Muszą zrozumieć, że darmowe rowery miejskie w dłuższej perspektywie oznaczają mniejsze wydatki. Tak - normalnie paradoks - darmowy rower oznacza mniejsze wydatki miasta. Ale żeby to pojąć trzeba mieć rozum, którego wielu brakuje.

    • 6 3

    • Dokladnie tak jest rower miejski nigdzie na swiecie niejest oplacalny jest dotowany jak komunikacja miejska

      • 0 0

    • wincyj betonu

      taki paradoks masz rację i nie masz racji. Owszem to co napisałeś jest prawdą! Niestety psychika ludzka jest taka, że jak jest coś za darmo to znaczy, że nie trzeba tego szanować :( Twoje postulaty zostały spełnione przez bardzo niski koszt abonamentu w wysokości 10 zł miesięcznie w Mevo. wg mojej oceny ten koszt był trochę za niski wg mnie 20 zł to realny i akceptowalny koszt abonamentu miesięcznego. Wykluczy to chętnych na okazyjną jazdę a zostaną ci co faktycznie będą chcieli z tego systemu regularnie korzystać. Ułatwi to planowanie użyczeń itd.

      • 0 0

  • Największy wał roku zaraz!! po tym przetargi na kup autobusów przez Lisickiego (1)

    Każdy widzi jak okradane jest to miasto - Adamowicz po cichutku to robił Dulkiewicz team po bezczelu już jedzie bez zahamowań. Mevo ciekawe kto jest właścicielem tej spółki że mimo złodziejstwa stają jakby nic do przetargu

    • 9 1

    • A baza na Hallera

      Sprzedana a połowa kasy złodzieje od Lisickiego wzięli ze skarbniczka i nim na czele.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane