• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy

Szymon Zięba
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na obwodnicy przez stłuczkę do której doszło przed Owczarnią w kierunku Gdyni. Po każdym podobnym incydencie wracają pytania o to, jak poprawić bezpieczeństwo na ekspresówce. Korek na obwodnicy przez stłuczkę do której doszło przed Owczarnią w kierunku Gdyni. Po każdym podobnym incydencie wracają pytania o to, jak poprawić bezpieczeństwo na ekspresówce.

Na trójmiejskiej obwodnicy nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości. Trasa, przez którą każdego dnia przejeżdżają dziesiątki tysięcy samochodów, nie znalazła się na liście Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.



Czy odcinkowy pomiar prędkości powinien pojawić się na trójmiejskiej obwodnicy?

Obwodnica Trójmiasta jest jedną z najbardziej obciążonych tras w całym kraju. W ciągu doby przejeżdża przez nią średnio ponad 85 tys. samochodów.

Praktycznie nie ma tygodnia, żeby czytelnicy nie informowali nas o kolizjach lub wypadkach na ekspresówce.

Rozwiązaniem problemu - choć w części - mógłby być odcinkowy pomiar prędkości.

System miałby posłużyć do rejestrowania przekraczania dozwolonej prędkości na objętym kontrolą odcinku trasy.

Jak się jednak dowiedzieliśmy, Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Monika Niżniak, rzeczniczka GITD, tłumaczy, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
  • wypadkowość,
  • skalę zagrożenia,
  • źródła zagrożenia,
  • charakter infrastruktury,
  • najbliższe otoczenie.

Eksperci wskazali ponad sto lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się nie znalazła.

Rzeczniczka GITD tłumaczy, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.

Niebezpieczne incydenty na obwodnicy nie należą do rzadkości. Na nagraniu z maja widać, jak auto powoduje kolizję i ucieka z miejsca zdarzenia.


Czy jest szansa, by odcinkowy pomiar prędkości pojawił się na obwodnicy w przyszłości? GITD nie mówi "nie", zastrzega jednak, że za każdym razem wytypowanie kolejnych miejsc będzie wiązać się z przeprowadzeniem analizy, na podstawie której wskazane zostaną lokalizacje objęte pomiarem.

Opinie (251) 9 zablokowanych

  • To nie jest wina obwodnicy (6)

    Tylko jest to wina kierowców, którzy nie potrafią się poruszać na drogach z wysokimi prędkościami. Częścią egzaminu na prawo jazdy powinna być jazda po torze i placu pośligowym. 50 procent kobiet np boi się jeździć samochodem i obwodnicą jadą 80 na godzine. Bez sensu.

    • 72 10

    • Wystarczy spojrzeć na szybkie drogi w Stolicy. Na słynnej już S8 dzien bez powaznego wypadku zalicza się jako dzień stracony :D tam kazdego dnia dochodzi do kolizji a jest 4 - momentami 5 pasów! Niestety nieustraszeni "warszawscy" super kierowcy tną lewym do końca a później 4 pasy w poprzek do zjazdu no i mamy kolizje. Także jak zwykle i w tej sytuacji winny jest człowiek!

      • 0 0

    • I mamy fana "szybko i bezpiecznie" (1)

      Na kursie powinni uczyć jak do poślizgu nie dopuścić.
      Jak w niego wpadasz w ruchu ulicznym, d*pa z Ciebie, nie kierowca.

      • 3 2

      • oooocho mistrz kierownicy się odezwał :D który na pewno by sobie poradził w takiej sytuacji :D :D :D

        • 0 0

    • Jest jedna wina w Obwodnicy (1)

      Brak normalnego pasa awaryjnego. Wiele korków i niebezpiecznych sytuacji jest przez auta stojące częściowo na normalnym pasie a częściowo na awaryjnym.

      • 7 2

      • no nie sądze... już widze te mknące auta pasem awaryjnym :D przecież im sie bardziej spieszy niz pozostałym. Raczej bym się skłaniał ku rozwiązaniu więcej patroli w nieoznakowanych radiowozach.

        • 0 0

    • O matko to jedzie.

      Za dużo kobiet jeździ bez głowy i zbyt szybko nie patrząc na licznik, a duży procent traktuje samochód jak wózek z hipermarketu.

      • 3 1

  • Nakaz czy wskazówka?

    Na obwodnicy powinien być i pomiar i policja codziennie, zaoszczędzimy na wypadkach, szpitalach, spóźnieniach do pracy i strachem jazdy po polskich drogach. Bo przepisy ruchu drogowego wg wielu kierowców to ... wskazówka , nie nakaz.

    • 0 0

  • Pomiar

    Ale odległości...gdyby jeden z drugim trzymali dystans to mieli by szansę wyhamować,sam jeżdżę szybko ale dystans trzymam żeby mieć czas na zatrzymanie, pozdrawiam wszystkich mistrzów wyprzedzających prawa strona i próbujacych wcisnąć się spowrotem w mój bezpieczny dystans.

    • 0 0

  • przepis na obwodnice (11)

    Wersja tańsza: policja z Gdańska, Gdyni i Pruszcza wraz z ITD umawia się na wybrane dni i naraz na 8-10 nieoznakowanych wideorejestratorow wpadaj na cala długość obwodnicy i łapią przez 2-3 godziny. Tak, ze każdy widzi, ze co drugi zjazd kogoś trzymają. Wersja droższa: tak jak w Niemczech 20 lat temu montujemy na stale albo przewoźnie fotoradary na wiaduktach które robią zdjęcia od tylu ( na oddalanie ) - gwarantowane 100 tysięcy zdjęc w trzy dni. Zmienna lokalizacja byłaby lepsza.

    • 48 13

    • Twoja pierwsza, tansza wersja to absurd totalny (6)

      Druga wersja ciut lepsza przy założeniu maksymalnych kar.

      • 3 4

      • Widziałeś policję na obwodnicy? bo ja nie (4)

        Dlaczego nie ma wypadkow na zjeździe z Kwiatkowskiego albo przed światłami na Chyloni - bo każdy wie, ze na końcu może stać policja. Teraz na obwodnicy możesz lecieć 200 na godzinę bez świateł z pasażerem na dachu i masz gwarancje ze nikt Cię nie zatrzyma

        • 20 3

        • Po obwodnicy jeżdża nieoznakowane BMW (1)

          Z grupy Speed. Może dlatego ich nie widzisz bo taki jest ich cel. Inna zupełnie para kaloszy jest zatrzymywanie pojazdów do kontroli. Robi się to w kilku miejscach gdzie jest w miarę bezpiecznie. Robienie akcji służb jest technicznie niemożliwe.

          • 1 1

          • Dla chcącego nic trudnego.

            Masz tylko kilka zjazdów z obwodnicy. Na każdym stawiasz patrole a jednostki lotne typują zwycięzców konkursu: jadą za takim aż nie zdecyduje zjechać, wtedy patrol lotny informuję który zjazd, gdzie czekają na niego uśmiechnięci mundurowi z bloczkiem.

            • 0 0

        • No niezupełnie

          Yanosik nieraz ostrzega, że lotna "grasuje" na obwodnicy ale takie patrole raz na jakiś czas niczego nie wnoszą. Jedynym sposobem na wyleczenie drogowych i**otów z głupoty są urządzenia mierzące odstępy między pojazdami. To jazda na zderzaku jest przyczyną większości kraks. Oczywiście przekraczanie prędkości również ale w zdecydowanie mniejszym stopniu.

          • 6 0

        • Bo nie ma gdzie...

          • 2 2

      • Powiedział, co wiedział :)

        • 0 0

    • Przed domem sobie zamontuj (3)

      • 2 15

      • Bardzo chętnie. (1)

        Jak trzeba mieć nierówno pod berecikiem, żeby przepisową jazdę traktować jako coś złego?

        • 16 1

        • Psychopata, socjopata, wszelkie stopnie niepełnosprawności intelektualnej itd

          A ze w Polsce nietrudno o hybrydę wiejskiej prostaczki i radzieckiego soldata, to mamy tego towaru na pęczki.

          • 1 0

      • Gdzie złożyć zamówienie?

        • 4 0

  • Odcinkowy pomiar potrzebny od zaraz

    Oczywiście nie rozwiąże to wszystkich problemów na Obwodnicy, ale przynajmniej utemperuje mistrzów zderzaka, dla których te 120-130 to za mało.

    • 0 0

  • Analiza

    Do analiz powinni brać także jakie skutki ciągnie za sobą np. stłuczka. W przypadku obwodnicy to paraliż dużej części miasta.

    • 0 0

  • Mandacik dla Pana od kamerki

    Lewy pas służy do wyprzedzania a nie do jazdy, to jest masakra, że kierowcy w Polsce nie przestrzegają tego przepisu

    • 1 0

  • na co pomiar

    maja nieoznakowanych niech przestana sie lenic !

    • 0 0

  • Nagranie

    Widać ze Pan mądry nawet nie użył hamulca i w dodatku zapomnial ze w Polsce ruch jest prawostronny. Fakt faktem ze czarny wymusił wjazd na lewy pas ale wystarczyło przyhamować aby uniknąć kolizji. Prawo prawem ale nikt nie zadba o twoje bezpieczeństwo bardziej niż ty sam.

    • 1 0

  • Nie będzie bo rządzą idioci

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane