• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Nie" dla protestów, "tak" dla budowy dróg

mieszkaniec Lęborka
14 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeśli budowa każdej nowej drogi będzie wstrzymywana przez protesty, wkrótce dotychczasowe ulice kompletnie się zakorkują. Jeśli budowa każdej nowej drogi będzie wstrzymywana przez protesty, wkrótce dotychczasowe ulice kompletnie się zakorkują.

Trzeba zmienić prawo i przestać ulegać ludziom, którzy załatwiają swoje prywatne interesy, twierdząc, że reprezentują ogół mieszkańców. Może wtedy doczekamy się wreszcie dobrych dróg.



W Polsce, niestety, prywata i warcholstwo ciągle biorą górę nad dobrem miasta, regionu i ogółu społeczeństwa. Trasa Kaszubska, a zwłaszcza jej przebieg na odcinku Lębork-Gdańsk jest od 3 lat ciągle konsultowany i dyskutowany. Pomimo tego nieustannie pojawiają się protesty, uchwały Rad Miejskich i Gminnych, zmiany wariantów trasy itp.

Uległość inwestora nic nie daje, bo w miejsce wygaszonych protestów wyłaniają się nowe. I tak w nieskończoność. Klinicznym przykładem jest część trasy, która stworzy obwodnicę Lęborka. Każdy, kto bezstronnie zapoznał się z planami, zastanowił się nad ich konsekwencjami, dochodzi do wniosku, że w perspektywie wielu dziesięcioleci tylko trasa południowa może zapewnić miastu rozwój, a całej trasie Szczecin-Słupsk-Gdańsk właściwy, logiczny i relatywnie najtańszy przebieg.

Również względy ekologiczne przemawiają za wariantem południowym, albowiem wariant północny musiałby przebiegać przez środek pradoliny rzeki Łeba, rozległe łąki torfowe, które są siedliskiem wielu gatunków ptaków i zwierząt.

Niestety, dwóch panów, którym grożą wyburzenia, torpedują wstępnie zaakceptowany przez GDDKiA oraz KOPI wariant południowy obwodnicy. Wypowiadają się w mediach, jakoby reprezentowali mieszkańców Lęborka. Jest to wierutne kłamstwo. Na wiec przez nich zorganizowany, na który wg organizatorów miało przyjść około 6000 osób, przyszło około 50 ludzi, czyli sami zainteresowani i ich rodzina.

I to ma być reprezentacja 35 tys. miasta Lęborka? Czy warcholstwo, prywata, swoiste liberum veto, rozgłos medialny, najnowsza inicjatywa referendum czy podważanie ankiety firmy Pentor mają wytyczać kierunek rozwoju miasta i przebiegu całej trasy S6, jako drogi krajowej, a w przyszłości - międzynarodowej?

Przeciw takiemu stawianiu sprawy, jako mieszkaniec Lęborka, zdecydowanie protestuję. Żądam realizacji inwestycji zgodnie z przyjętymi założeniami GDDKiA oraz KOPI. Mam nadzieję, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska stanie na wysokości zadania i zaakceptuje bez zmian koncepcję, jaką przedstawili i rekomendowali przedstawiciele GDDKiA oraz KOPI.

Od ustawodawcy domagam się natomiast uchwalenia przepisów, dzięki którym konsultacje mogłyby trwać max 6 miesięcy. Po wstępnych konsultacjach w pasie inwestycji zabronione byłyby wszelkie nowe budowle. Dopiero na podstawie wstępnych konsultacji, winny być dokonywane szczegółowe plany trasy akceptowane już obligatoryjnie. Okres od konsultacji do rozpoczęcia robót drogowych nie powinien przekraczać 3 lat. Wtedy być może doczekamy się w kraju normalnych dróg.
mieszkaniec Lęborka

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (91) 3 zablokowane

  • BEZEDURA

    Wszystkie miasta przez które przebiegają ważne drogi narzekają na hałas i smród . I maja rację . Jak im już wybudują obwodnicę to zaczyna się lament , że biznes w mieście upada bo nikt nie zatrzymuje się w ich mieście . To w końcu zdecydujcie się na coś !

    • 2 0

  • BEZEDURA c.d. (3)

    Ciekawe jakie protesty były , gdy budowano wspaniałe autostrady w Niemczech . Protestów nie było bo drogi zaczęto budować za Hitlera . I nie było kozaków do protestowania 8-))) Takiej sieci dróg tylko mozna pozazdrościć . Przez Niemcy - w poprzek ok 800 km jadę tyle co w Polsce od granicy do Gdańska czyli 350 km . Chyba to coś mówi. P.S. Po wybudowaniu obwodnicy Lębork - i tak już niwielki spadnie do roli zadupia , niestety . a jego młodzi mieszkańcy będą w popłochu uciekac do Trojmiasta lub dalej .

    • 2 0

    • rommel (2)

      Przydałby się Hitler, prawda?

      • 0 0

      • (1)

        oj , czasem tak .

        • 0 0

        • rommel

          No to Ci tego życzę ! Ale sobie nie

          • 0 0

  • Kaszubom się nie należy:P (1)

    Tylko by rozbijali swoje golfy i audice na drzewach i barierkach oraz czasem na przypadkowych ludziach wracając z dyski w 7-miu typa w aucie.

    • 0 2

    • GD

      Przecież prawie wszystkie drzewa przy drogach wycięto, więc chyba nie o drzewa będą się rozbijać.

      • 1 0

  • Fajnie w tym rolniczo rolniczym kraju, jeno żeby tej elektryki nie było.

    • 0 0

  • mandacik dla pana w Volvo,

    za wyprzedzanie na zakazie;)

    • 0 0

  • popieram

    te spotkania to ściema. zawsze trąbią, że pół miasta przyjdzie, a pojawia się raptem kilka lub kilkadziesiąt osób. i to najczęściej pieniaczy, których to nie dotyczy.
    bo ludzie, którzy czekają na drogę, nie mają czasu na zabawy w kotka i myszkę, chcą konkretów, czyli wylanego asfaltu.
    a pieniacze, głównie emeryci, którzy maja czasu aż nadto, a z ulic korzystają 4 x w miesiącu, w niedzielę, "bo ruch najmniejszy", decydują krajowych drogach!!!!

    kolejny polski absurd, anomalia czy nazywając to po imieniu, głupota.

    • 2 0

  • ekrany

    Wyprowadziliśmy się na wieś z dużego miasta, gdzie jest cisza i spokój, nie było w planach żadnej drogi, a teraz S6 ma być 100 m od mego domu. Ekrany to utopia: będą jeżeli dom jest tuż przy trasie, nie są budowane na całym odcinku drogi, a jeżeli byśmy takie chcieli to musimy sami sobie zapłacić. Są to opinie GDDKiA. Nie dajmy się robić w balona.

    • 0 1

  • dojazdówki

    Oprócz dróg i autostrad które mają rozładować korki w Trójmieście, powinny być budowane dojazdówki do centrum, o czym się nie mówi.

    • 0 0

  • Autostrady w powietrzu..

    Wytyczyć optymalny wariant drogi i budować nie oglądać się na protesty.Ludzie chcieliby dobre drogi i autostrady ale daleko od nich. Prawie wszystkie gminy były przeciwne budowie tej drogi mimo kilku wariantów. To pozostaje wybudowanie jej chyba tylko w powietrzu !!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane