• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny objazd ul. Damroki w Gdańsku

as
9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Na ul. Damroki obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Na ul. Damroki obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

W związku z czasowym zamknięciem ul. Kartuskiej na odcinku od al. Adamowicza do ul. Limbowej kierowcy poruszają się objazdem. Problem w tym, że na wytyczonym objeździe kierowcy znacznie przekraczają prędkość, często nie zwracając uwagi na strefy skrzyżowań równorzędnych. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska nie przewiduje montażu dodatkowego oznakowania czy progów zwalniających, ale będzie na bieżąco monitorować sytuację.



Czy zdarza ci się przekraczać prędkość na ograniczeniach do 30 km/h?

250-metrowy odcinek ul. Kartuskiej w obu kierunkach zamknięto 29 lutego. To wynik kolejnego etapu prac związanych z budową linii tramwajowej łączącej Piecki-Migowo z Jasieniem. Utrudnienia potrwają 3,5 miesiąca.

Czytaj także: 3,5 miesiąca utrudnień na ul. Kartuskiej

Pani Elżbieta obawia się, że w tym czasie dojdzie do wielu kolizji na ul. Damroki, gdzie poprowadzony jest objazd.

- W obszarze wytyczonych objazdów, m.in. na ul. Damroki, obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h. Utrudnienia trwają od soboty, 29.02, a ja osobiście już kilka razy spotkałam się z sytuacją, która mogła zakończyć się kolizją - mówi pani Elżbieta. I dodaje: - Uważam, że jeśli utrudnienia nie trwają tydzień, a 3,5 miesiąca, to DRMG powinno na tak długi czas zadbać o poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu. Mówię tutaj np. o dodatkowych progach zwalniających i lepszym oznakowaniu strefy skrzyżowań równorzędnych.
Objazd wytyczono m.in. ul. Damroki. Objazd wytyczono m.in. ul. Damroki.
W związku z obawami naszej czytelniczki wysłaliśmy do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za wytyczenie objazdu, pytania o możliwość poprawy bezpieczeństwa przy ul. Damroki.

DRMG potwierdza, że w obszarze wyznaczonych objazdów obowiązuje strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h oraz strefa skrzyżowań równorzędnych, ale zatwierdzony przez komisję projekt tymczasowej organizacji ruchu nie przewidywał wykonania dodatkowego oznakowania czy też montażu progów zwalniających.

Mimo wszystko sytuacja będzie nadzorowana.

- W obszarze wyznaczonych objazdów obowiązuje strefa ograniczonej prędkości (zakaz przekraczania prędkości 30 km/h) oraz strefa skrzyżowań równorzędnych i kierowcy poruszający się wyznaczonym objazdem muszą stosować się do obowiązujących znaków. Taka organizacja została zatwierdzona przez Komisję ds. tymczasowych organizacji ruchu drogowego przy Miejskim Inżynierze Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej i Miejskiej Policji czy też Straży Miejskiej. Zatwierdzony przez komisję projekt tymczasowej organizacji ruchu nie przewidywał wykonania dodatkowego oznakowania czy też montażu progów zwalniających (np. na ul. Stolema jest wyniesione przejście dla pieszych). Będziemy monitorować sytuację w rejonie obowiązującej tymczasowej organizacji i w miarę potrzeb wprowadzać ewentualne korekty w oznakowaniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
as

Miejsca

Opinie (106) 5 zablokowanych

  • Prędkość trzeba dostosować do warunków na jezdni ! I zachować ostrożność oraz być skoncentrowanym. ;) szybka reakcja = brak zdarzenia .

    Lecz dziś jest wysyp kierowców którzy nie ogarniają własnego pojazdu a co dopiero jak mają uważać na innych użytkowników na drodze ...

    Słabe egzaminy ... prawo jazdy powinno być na rok ... po roku już kierowca powinien dobrze opanować umiejętności jazdy niż po 20h i 1 egzaminie . Jeśli ktoś po roku nie ogarnia to znaczy , że nie powinien posiadać uprawnień.

    • 18 1

  • 30 to zwyczajowe 70

    Tak samo jak 70 to 120

    • 9 11

  • (4)

    wystarczy dostawić więcej znakow z informacja o skrzyżowaniu rownozednym, jezdze kilka razy dziennie tamtędy i jakos problemu nie widze

    • 8 8

    • No właśnie o to chodzi żeby uniknąć lasu znaków (2)

      Nie ma znaku = równorzędne

      • 9 2

      • problem w tym że część to drogi wewnętrzne - nie widać tego na twojej drodze. Miejscowi wiedzą bo znają jak ktoś jedzie pierwszy raz to już nie jest taki oczywiste. Może by te linie warunkowego zatrzymania wyraźnie pomalowali.

        • 5 0

      • Jak najbardziej taki znak istnieje A-5.

        Można go postawić ale nie trzeba.

        • 0 0

    • Po co kolejne znaki? Jeżeli kierowca olewa już te co są to co dadzą kolejne? Postawić patrol i prewencyjnie kilka wysokich mandatów i od razu reszta się nauczy.

      • 8 3

  • A gdzie informacja ile było tych stłuczek w tym miejscu w ostatnim tygodniu. (3)

    Byłby jeden konkret, bo tak na razie to artykuł w stylu "wydaje mi się" i "znam się na wszystkim".

    • 13 2

    • dokładnie. Bez trupa nie ma tematu, nie ma problemu. Jak będzie to pomyślimy ;)

      • 3 2

    • Lepiej zapobiegac ewentualnym wypadkom (1)

      Koszt postawienia dodatkowego znaku czy lepszego oznakowania poziomego nie jest wysoki.

      Podobna sytuacja była na rondzie tymczasowym Leszczynowa/Jabłoniowa/Turzycowa.
      Co chwila dzwon, bo częśc kierowców ignorowała znak ronda i grzała na pewniaka Jabłoniową wymuszając pierwszeństwo na pozostałych uczestnikach ruchu.

      Zostały ustawione znaczniki lepiej sygnalizujące, że jest to skrzyżowanie z ruchem okrężnym i sytuacja bardzo się poprawiła.

      Wtedy też można było argumentowac, że nie ma sensu poprawiac oznaczenia, bo przecież jest znak informujący o rondzie. A kierowcy są sami sobie winni bo nie są dostatecznie uważni.

      Tylko czy na pewno o to chodzi? Warto pamiętac, że najczęściej obok winowajcy mamy bogu ducha winną ofiarę.

      • 2 0

      • Bo generalnie te skrzyżowania równorzędne to i**otyzm

        • 0 2

  • Jest OK (6)

    czego chcecie, przecież miasto zadbało o wszystko , nawet wysłało straż z blokadami w ostatnią sobotę

    • 15 1

    • (4)

      Czy na Stolema w stronę Nowej Bulońskiej po lewej stronie, gdzie ostatnio tak pięknie sobie dworowali Straż Miejska blokadami, jest znak zakazu zatrzymywania i postoju? Bo ja nie widziałem takiego znaku

      • 0 0

      • jest od strony NB/Adamowicza czyli zgodnie z ruchem (3)

        • 0 0

        • (2)

          Jak zgodnie z ruchem, jak tam ruch jest dwustronny?

          • 0 0

          • No wlasnie. (1)

            Jeden znak masz na wlocie od Damroki, drugi od strony NB

            • 0 0

            • Aaaa, dzięki. Wcześniej ich nie było dlatego się zdziwiłem

              • 0 0

    • Na ciosanych kierowców bez mózgu to nawet szkoda straży. Niech się pozabijają sami!

      • 0 0

  • tempo 30 (3)

    kolejna, teoretyczna innowacja, która lubią się chwalić urzędnicy, jak to u nas jest bezpiecznie i jak się uspokaja ruch. Jak jadę autem tempo 30 zgodnie z przepisami, to kierowca z auta za mną siedzi prawie u mnie w bagażniku. Oni Ci powiedzą, że "średnio ludzie tam jadą 39 km/h, więc to jest ok". A że polowa zasuwa 60 i omija progi, to już inna sprawa.

    • 18 4

    • Zróbmy tempo 30 na autostradzie by było bezpiecznie. ;) A w cały miescie 15 ;) I pozwólmy ludziom chodzić swobodnie po ulicy.

      • 3 7

    • To droga osiedlowa
      To jest objazd.
      Tam są znaki.
      Progów nie da się ominąć.

      • 1 0

    • Dlaczego ironicznie oceniasz urzędników, a nie swoich współbraci za kierownicą, którzy "siedzą prawie w Twoim bagażniku". Może pokaż obywatelską postawę i zgłoś sprawę policji!!!!

      • 1 0

  • Monitorował sytuacje. Ale że co ? Zbierał wycinki z gazet o wypadkach ? Czy wysyłał panią na wizję lokalna 15minutową ? :D

    • 5 2

  • Autobusy

    Rozumiem, że autobusy też jeżdżą tam 30km/h. Do tego wydłużona trasa kompletnie nie powoduje wydłużenia czasu przejazdu, bo i po co aktualizować na 3 miesiące rozkład jazdy...
    Proponuję osobie, która wymyślił ten objazd wsiąść za kierownicę autobusu i przejechać się tamtędy - powodzenia!

    • 23 0

  • Władze miasta Gdańska nie dbają o mieszkańców. (1)

    W pozostałych częściach świata nieprzestrzeganie przepisów drogowych objawia się mandatem. Władze Gdańska aby uniknąć posądzenia o "zamordyzm" pozwala na bezhołowie na drogach. Dlaczego nieprzestrzeganie przepisów nie jest karane? Byłoby więcej kasy na proste chodniki dla pieszych.

    • 9 5

    • to nie władze samorządowe wystawiają mandaty za nieprzestrzeganie przepisów drogowych

      policja w Gdańsku takie mandaty wystawia: wystarczy zajrzeć do statystyk. Inaczej mówiąc szanowny przedpiśca mija się z prawdą oraz z rzeczywistością. Problemem jest jedynie niedostatek elementów uspokajających ruch takich jak np. wyniesione w górę tarcze skrzyżowań. Takie rozwiązanie zostało zastosowane na skrzyżowaniu ulicy Heweliusza i Rajskiej i znakomicie się sprawdza bez potrzeby wystawiania mandatów. Piesi , rowerzyści i kierowcy zachowując kontakt wzrokowy bezpiecznie przemieszczają się przez ten rejon miasta.

      • 2 2

  • (6)

    Władze gdanska dbają tylko o swoje interesy i deweloperow miasteczko z dykty bez gospodarza

    • 9 6

    • MMiejscowy (3)

      Wykaż w którym momencie a konkretnie w tej sytuacji..." dbają tylko o swoje interesy"...
      Osiedle Jasień powstało 15 lat temu. Tylko ktoś kto krótko mieszcza w Gdańsku może tego nie wiedzieć.

      • 2 3

      • (2)

        Pajacu urodziłem się tutaj i wiem jak to wyglądało kiedyś i dziś ale ty wsiochu sloikowych tego nie zrozumiesz a osiedle Jasiem powstawało 25 lat temu ale cwok zostanie cwokiem

        • 2 1

        • MMiejscowy

          Nie odniosłeś się merytorycznie do tematu. Za używanie epitetów zgłaszam do moderacji.

          • 0 3

        • Nieprawda, osiedle nasze już ma 30 lat

          • 4 0

    • Podziekuj spóldzielni mieszkaniowej - ona (1)

      pierwsza wsadziła bloki na Damroki

      • 0 3

      • Ale za co ma dziękować spółdzielni? Za wybudowanie osiedla czy obecny objazd?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane