• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny objazd ul. Damroki w Gdańsku

as
9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Na ul. Damroki obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Na ul. Damroki obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

W związku z czasowym zamknięciem ul. Kartuskiej na odcinku od al. Adamowicza do ul. Limbowej kierowcy poruszają się objazdem. Problem w tym, że na wytyczonym objeździe kierowcy znacznie przekraczają prędkość, często nie zwracając uwagi na strefy skrzyżowań równorzędnych. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska nie przewiduje montażu dodatkowego oznakowania czy progów zwalniających, ale będzie na bieżąco monitorować sytuację.



Czy zdarza ci się przekraczać prędkość na ograniczeniach do 30 km/h?

250-metrowy odcinek ul. Kartuskiej w obu kierunkach zamknięto 29 lutego. To wynik kolejnego etapu prac związanych z budową linii tramwajowej łączącej Piecki-Migowo z Jasieniem. Utrudnienia potrwają 3,5 miesiąca.

Czytaj także: 3,5 miesiąca utrudnień na ul. Kartuskiej

Pani Elżbieta obawia się, że w tym czasie dojdzie do wielu kolizji na ul. Damroki, gdzie poprowadzony jest objazd.

- W obszarze wytyczonych objazdów, m.in. na ul. Damroki, obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h. Utrudnienia trwają od soboty, 29.02, a ja osobiście już kilka razy spotkałam się z sytuacją, która mogła zakończyć się kolizją - mówi pani Elżbieta. I dodaje: - Uważam, że jeśli utrudnienia nie trwają tydzień, a 3,5 miesiąca, to DRMG powinno na tak długi czas zadbać o poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu. Mówię tutaj np. o dodatkowych progach zwalniających i lepszym oznakowaniu strefy skrzyżowań równorzędnych.
Objazd wytyczono m.in. ul. Damroki. Objazd wytyczono m.in. ul. Damroki.
W związku z obawami naszej czytelniczki wysłaliśmy do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za wytyczenie objazdu, pytania o możliwość poprawy bezpieczeństwa przy ul. Damroki.

DRMG potwierdza, że w obszarze wyznaczonych objazdów obowiązuje strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h oraz strefa skrzyżowań równorzędnych, ale zatwierdzony przez komisję projekt tymczasowej organizacji ruchu nie przewidywał wykonania dodatkowego oznakowania czy też montażu progów zwalniających.

Mimo wszystko sytuacja będzie nadzorowana.

- W obszarze wyznaczonych objazdów obowiązuje strefa ograniczonej prędkości (zakaz przekraczania prędkości 30 km/h) oraz strefa skrzyżowań równorzędnych i kierowcy poruszający się wyznaczonym objazdem muszą stosować się do obowiązujących znaków. Taka organizacja została zatwierdzona przez Komisję ds. tymczasowych organizacji ruchu drogowego przy Miejskim Inżynierze Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej i Miejskiej Policji czy też Straży Miejskiej. Zatwierdzony przez komisję projekt tymczasowej organizacji ruchu nie przewidywał wykonania dodatkowego oznakowania czy też montażu progów zwalniających (np. na ul. Stolema jest wyniesione przejście dla pieszych). Będziemy monitorować sytuację w rejonie obowiązującej tymczasowej organizacji i w miarę potrzeb wprowadzać ewentualne korekty w oznakowaniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
as

Miejsca

Opinie (106) 5 zablokowanych

  • (6)

    Władze gdanska dbają tylko o swoje interesy i deweloperow miasteczko z dykty bez gospodarza

    • 9 6

    • Podziekuj spóldzielni mieszkaniowej - ona (1)

      pierwsza wsadziła bloki na Damroki

      • 0 3

      • Ale za co ma dziękować spółdzielni? Za wybudowanie osiedla czy obecny objazd?

        • 2 0

    • MMiejscowy (3)

      Wykaż w którym momencie a konkretnie w tej sytuacji..." dbają tylko o swoje interesy"...
      Osiedle Jasień powstało 15 lat temu. Tylko ktoś kto krótko mieszcza w Gdańsku może tego nie wiedzieć.

      • 2 3

      • (2)

        Pajacu urodziłem się tutaj i wiem jak to wyglądało kiedyś i dziś ale ty wsiochu sloikowych tego nie zrozumiesz a osiedle Jasiem powstawało 25 lat temu ale cwok zostanie cwokiem

        • 2 1

        • Nieprawda, osiedle nasze już ma 30 lat

          • 4 0

        • MMiejscowy

          Nie odniosłeś się merytorycznie do tematu. Za używanie epitetów zgłaszam do moderacji.

          • 0 3

  • A gdzie informacja ile było tych stłuczek w tym miejscu w ostatnim tygodniu. (3)

    Byłby jeden konkret, bo tak na razie to artykuł w stylu "wydaje mi się" i "znam się na wszystkim".

    • 13 2

    • Lepiej zapobiegac ewentualnym wypadkom (1)

      Koszt postawienia dodatkowego znaku czy lepszego oznakowania poziomego nie jest wysoki.

      Podobna sytuacja była na rondzie tymczasowym Leszczynowa/Jabłoniowa/Turzycowa.
      Co chwila dzwon, bo częśc kierowców ignorowała znak ronda i grzała na pewniaka Jabłoniową wymuszając pierwszeństwo na pozostałych uczestnikach ruchu.

      Zostały ustawione znaczniki lepiej sygnalizujące, że jest to skrzyżowanie z ruchem okrężnym i sytuacja bardzo się poprawiła.

      Wtedy też można było argumentowac, że nie ma sensu poprawiac oznaczenia, bo przecież jest znak informujący o rondzie. A kierowcy są sami sobie winni bo nie są dostatecznie uważni.

      Tylko czy na pewno o to chodzi? Warto pamiętac, że najczęściej obok winowajcy mamy bogu ducha winną ofiarę.

      • 2 0

      • Bo generalnie te skrzyżowania równorzędne to i**otyzm

        • 0 2

    • dokładnie. Bez trupa nie ma tematu, nie ma problemu. Jak będzie to pomyślimy ;)

      • 3 2

  • Mam dość tego aby pisano o (4)

    Niebezpiecznych objazdach, zabijających drzewach, powodujących wypadki samochodach.

    Wina tylko i wyłacznie leży po stronie ludzi.
    99% kierowcy
    1% wyznaczający drogi

    W tym przypadku to kierowcy nie dostosowują się do znaków bądź ich braku.

    • 77 7

    • (3)

      Człowiek to tylko człowiek. Jeśli "od zawsze" w polsce funkcjonowały, w praktyce w 99%, drogi z pierwszeństwem i drogi podporządkowane, a o skrzyzowaniach równorzędnych kierowcy słyszeli tylko na kursie na pj, a w praktyce ich nie doświadczali, a teraz nagle masowo likwiduje się znaki pierwszeństwa, to tylko głupek będzie uważał że kierowcy nagle będą stosować się do zasady prawej ręki.

      Jeśli zmoeniamy coś, co funkcjonowało od zarania dziejów, to należy wprowadzić okres przejściowy w którym każde skrzyżowanie jest oznakowane jako właśnie takie. Dużą pomocą jest oznakowanie poziome i linie warunkowego zatrzymania na wszystkich wlotach drogi. Jednak u nas zmiana organizacji ruchu poleg na tym, że nagle w nocy usuwamy znak pierwszenstwa, ktory stał od lat 90tych, i na drugi dzień każdy ma pretensje, że kierowcy jeżdżą na pamięć. No litości...

      • 5 3

      • (2)

        Generalnie uważam te skrzyżowania równorzędne za bezsens... jadę główną osiedlową Damroki i muszę przepuścić wyjeżdżające auto z Blizbora... no d**ilizm
        I nie o to chodzi, że mi się nie chce zatrzymać tylko o sens tego

        • 1 4

        • (1)

          Sens jest i dowiesz się o nim jak będziesz kiedyś chciał się włączyć na główną drogę z osiedlowej. A znowu samochodów z tej osiedlowej drogi nie jest tak dużo, aby utrudniać jazdę tym z głównej. Jadąc główną 30km/h nawet nie musisz zbytnio zwalniać (jeśli jest dobra widoczność). Jedziesz, nie ma auta z prawej i jedziesz dalej swoją główna drogą. Ale jak ktoś by chciał wyjechać z osiedlówki, to będzie mógł to po prostu zrobić (co przy zwykłej podporządkowanej czasami jest niemożliwe bez wymuszenia).

          • 5 0

          • Nie do końca się z tobą zgodzę, bo tak jak piszesz ten ruch włączających się jest minimalny wiec wyjeżdżający z Blizbora w Damroki nie będzie długo czekał , bo mówię tu wyłącznie o drogach na osiedlu a one nie włączają się w główne drogi, po za Damroki w Kartuską

            • 0 3

  • Legenda głosi że są jeszcze kierowcy znający, rozumiejący i stosujący się do przepisów.... (1)

    Niestety to pokłosie bezkarności i bardzo niskiej wręcz śmiesznej potencjalnej (mało prawdopodobnej) kary.

    • 147 13

    • Zapraszam na 5 Wzgórz Zakoniczyn

      Strefa tempo 30, której nie respektuje policja, kierowcy komunikacji, rowerzyści, dostawcy, kurierzy i zwykli kierowcy. Gdyby strefy były wyznaczane tylko tam gdzie są potrzebne, to ludzie nauczyliby się respektować je w każdym przypadku.

      • 1 4

  • kto tym tępakom dał prawo jazdy?

    • 0 0

  • Ta instytucja to jeden wielki dramat !!!

    Zero wyobrazni, dyletanci, generalnie banda kretynow jak we wszystkich spolkach okolomiejskich, dyrektorzyny od brania kasy a Dulkiewicz nie chce slyszec o problemach i tak to wyglada, ale tak bylo juz za Adamowicza

    • 3 0

  • tempo 30 (3)

    kolejna, teoretyczna innowacja, która lubią się chwalić urzędnicy, jak to u nas jest bezpiecznie i jak się uspokaja ruch. Jak jadę autem tempo 30 zgodnie z przepisami, to kierowca z auta za mną siedzi prawie u mnie w bagażniku. Oni Ci powiedzą, że "średnio ludzie tam jadą 39 km/h, więc to jest ok". A że polowa zasuwa 60 i omija progi, to już inna sprawa.

    • 18 4

    • Dlaczego ironicznie oceniasz urzędników, a nie swoich współbraci za kierownicą, którzy "siedzą prawie w Twoim bagażniku". Może pokaż obywatelską postawę i zgłoś sprawę policji!!!!

      • 1 0

    • To droga osiedlowa
      To jest objazd.
      Tam są znaki.
      Progów nie da się ominąć.

      • 1 0

    • Zróbmy tempo 30 na autostradzie by było bezpiecznie. ;) A w cały miescie 15 ;) I pozwólmy ludziom chodzić swobodnie po ulicy.

      • 3 7

  • dotyczy oznakowania objazdu

    bladego pojęcia nie mam kto odpowiada za oznakowanie dróg - ale temat do przemyślenia dla Prezydenta Miasta Gdańska żeby rozważyła w mądrości swojej czy osoba , której powierzyła ten obowiązek jest na tyle kompetentna żeby się tym zajmować.

    • 2 0

  • kiedy skończą aleję adamowicza? takiego opóźnienia jeszcze nie było. (7)

    czy wykonawca płaci kary?

    • 42 16

    • Popieram pytanie, zadaję je sobie codziennie

      Przede wszystkim, objazd wytyczony został, by nie tyle umożliwić dokończenie prac linii tramwajowej, co dokończenie alei adamowicza! To kpina, przedstawiając aktualne prace jako prace wykończeniowe! Kwestia bezpieczeństwa... pomijając fakt ignorowania przez kierowców zasad ruchu skrzyżowań równorzędnych, polecam udać się w ten rejon i ocenić bezpieczeństwo skrzyżowania Stolema i Damroki, w szczególności w czasie pokonywania skrzyżowania przez autobus! Zdecydowanie nieprzemyślane rozwiązanie. Podkreślam, że kolejne drobne prace wykończeniowe będą obejmować objazd od ul. Warszawskiej i Al.Adamowicza do ul.Jabłoniowej drogą wewnętrzną osiedla Lawendowe Wzgórza, drogą, której właścicielem jest deweloper, a ktorej to miasto nie chce przyjąć.

      • 1 1

    • adamowicz ciazy nad ta budowa jak zreszta nad wszystkimi

      • 3 1

    • Budowę otworzyli i mają problem....

      Zamknąć tą głupia aleje, bo nie nadaje się do jazdy za cholere! Ale prezydentowa otworzyła... Tylko po jaka cholere jak tam jest niebezpiecznie a najlepsze, że ostatnio nic się nie dzieje.

      • 5 3

    • Jaki patron, taka ulica. (3)

      • 26 7

      • Przeciez nikt nie kaze ci ta ulica jezdzic... (2)

        • 6 13

        • (1)

          przecież jest zamknięta to jak, jeździć?

          • 7 2

          • Gdzie jest zamknięta?

            Otworzyli pół roku przed planem, a ten jeszcze marudzi :D

            • 3 4

  • Stała śpiewka... (1)

    Ludzie może zacznijcie od siebie co? Uprzejmość na drodze, wycieranie butów przed wejściem do klatki, wyrzucanie śmieci do kosza, sprzątanie po swoich psach. Przestańcie się wymadrzac jacy to jesteście mądrzy i bogaci a trochę samokrytyki dla siebie

    • 64 2

    • Jeśli ktoś tam mieszka i przez ponad 3 miesiące za każdym razem, gdy rusza się z domu, jest narażony na kolizje, to ma prawo się wymądrzać, choćby nie wycierał butów.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane