• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niejasne drogowskazy na obwodnicach w Trójmieście

Maciej Naskręt
11 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Niewłaściwy drogowskaz przed Węzłem Przejazdowo. Zachęca on kierowców do jazdy w kierunku centrum Gdańska drogą lokalną przez Przejazdowo i Rudniki. Niewłaściwy drogowskaz przed Węzłem Przejazdowo. Zachęca on kierowców do jazdy w kierunku centrum Gdańska drogą lokalną przez Przejazdowo i Rudniki.

Drogowskazy na Obwodnicy Południowej i Obwodnicy Trójmiasta wprowadzają kierowców w błąd. Gdański oddział GDDKiA powinien uporządkować oznakowanie na drogach ekspresowych wokół Trójmiasta - pisze Maciej Naskręt.



Gdybyśmy kierowców korzystających z Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie GdańskaPołudniowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska pozbawili samochodowych nawigacji, niejeden z nich miałby poważny problem z dotarciem do celu albo zostałby tam poprowadzony drogą okrężną.

Na obu obwodnicach brakuje bowiem drogowskazów, albo są one niewłaściwie ustawione. Władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powinny możliwie szybko je poprawić.

Którędy do centrum Gdańska od strony Elbląga?

Kierowcom spoza Trójmiasta wiele kłopotów sprawiają drogowskazy ustawione przed Węzłem Przejazdowo zobacz na mapie Gdańska. Zachęcają one bowiem kierowców jadących od strony Elbląga do zjazdu w kierunku centrum Gdańska zdecydowanie dłuższą i mniej komfortową drogą - przez Przejazdowo zobacz na mapie Gdańska i dzielnicę Rudniki. Przez to niepotrzebnie piętrzy się ruch na dawnej drodze nr 7, przy m.in. Makro i rafinerii.

Ponadto na Węźle Przejazdowo, do kierowców, którzy do centrum Gdańska jadą według zaleceń urządzenia nawigacyjnego, docierają sprzeczne informacje. Na węźle napotykają wspomniany błędny drogowskaz zachęcający do opuszczenia obwodnicy, a z kolei GPS zaleca im jazdę do centrum przez kolejny węzeł - Gdańsk Port zobacz na mapie Gdańska. Komu wtedy zaufać - nawigacji czy drogowskazom? Na podjęcie właściwej decyzji są sekundy. Dlatego też wielu kierowców reaguje nerwowo i decyduje się na zjazd w Przejazdowie w ostatniej chwili, powodując tym samym zagrożenie na drodze.

Zobacz nasz film: Którędy najszybciej z "siódemki" do centrum Gdańska

Kierowca, który wjeżdża do centrum Gdańska od strony Elbląga, powinien zjechać z obwodnicy na Węźle Gdańsk Port, wjeżdżając tam na Trasę Sucharskiego. ZDiZ, który zarządza tą ostatnią drogą, zadbał o właściwe drogowskazy. Z Trasy Sucharskiego z łatwością dojedziemy po drogowskazach do centrum, a nawet do lotniska.

Jak oceniasz jakość drogowskazów na obwodnicach wokół Trójmiasta?

Bez informacji o Obwodnicy Południowej i autostradzie na Obwodnicy Trójmiasta

Wielu kierowców uskarża się, że na Obwodnicy Trójmiasta brakuje drogowskazów i tablic informacyjnych, które podpowiadałyby drogę do Obwodnicy Południowej. Problemu z tym nie mają kierowcy z Trójmiasta, ale dla kierowcy-turysty wyjazd autem z Gdyni do Warszawy stanowi nie lada wyzwanie. W tej sytuacji może posiłkować się wyłącznie nawigacją samochodową.

Warto nadmienić też, że w wielu miejscach na Obwodnicy Trójmiasta brakuje także informacji o dojeździe do autostrady A1. Mają je wyłącznie drogowskazy, które pojawiły się w ramach ostatnich modernizacji drogi ekspresowej.

Którędy do centrum Gdyni od strony Gdańska?

Aktualnie drogowskazy ustawione na gdyńskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta zalecają zjazd do centrum Gdyni przez ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni. To jednak rozwiązanie nieprzemyślane, ponieważ drogowskaz kieruje na drogę często zakorkowaną i usianą sygnalizacjami.

Tymczasem rekomendowana droga do centrum Gdyni powinna wieść przez Węzeł i Trasę Kwiatkowskiego. zobacz na mapie Gdyni Stamtąd kierowcy mieliby do wyboru dwie drogi do centrum, czyli ul. Morską zobacz na mapie Gdyni lub ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni gdyby ta pierwsza uległa zokorkowaniu. Czas podróży nie uległby dużej zmianie.

Drogowskazy jak w "podchodach"

Niestety, drogi ekspresowe w Trójmieście nie przyjmują standardu znanego od wielu lat w zachodniej Europie, czyli zasady montowania drogowskazów, podobnie jak wyznacza się je podczas zabawy w "podchody".

O co chodzi? Wyobraźmy sobie, że jedziemy z Torunia na lotnisko w Rębiechowie. Po zjechaniu z autostrady na kolejnych węzłach: Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska, Kowale zobacz na mapie Gdańska, Szadółki zobacz na mapie Gdańska, Karczemki zobacz na mapie Gdańska, dostrzegamy drogowskaz ze strzałką prosto i napisem: "lotnisko". Natomiast dopiero na Matarni zobacz na mapie Gdańska powinien znajdować się drogowskaz do zjazdu w Trasę Słowackiego. Ta sama zasada mogłaby też dotyczyć centrum Gdańska lub Gdyni.

Tego rodzaju rozwiązanie uspokoiłoby kierowców i zapobiegłoby przedwczesnemu opuszczeniu drogi ekspresowej i błądzenia po drogach lokalnych.

Miejsca

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • Ile istnieje obwodnica południowa

    A nawigacja i nadal jej nie widzi .Wystarczy jechać z Sobieszewa do lipiec i włączyć nawigację i wtedy dzieją się cuda

    • 0 0

  • ? (5)

    Tylko autor tekstu może mieć problem z orientacją bo znaki są wyjątkowo klarowne!

    • 48 178

    • Sss

      Pojedź sobie gościu obwodnicą południową i włącz nawigację i zobaczysz jakie cuda ona wyprawia. Pozdrawiam

      • 0 0

    • Macie racje sołtysie

      Rzeczywiście znaki bardzo ładnie wyglądają, tylko nie wskazują właściwej drogi. Czyżby w zanadrzu było wprowadzenie wroga w błąd?

      • 1 0

    • niech lepiej napisze (1)

      czemu raporty drogowe są publikowane z opóźnieniem!
      domagamy się wyjaśnień!

      • 1 0

      • Reporter stał w korku

        Ale nagrał super materiał!

        • 3 0

    • Polecam z obwodnicy wjechać na estakadę

      Najbliższy znak informacyjny napotkamy w momencie gdy skręcimy na następnym rozwidleniu w prawo, wcześniej nie ma ŻADNEJ informacji, gdzie na Wejherowo, gdzie na centrum i sopot, gdzie port, gdzie przyszłe lotnisko czy kosakowo...

      • 7 0

  • Nasze oznaczenia są katastrofą. I wcale nie dziwie się, że kierowcy nieraz zawracają na obwodnicy.

    • 0 0

  • wyjazd z trojmiasta na A1 (1)

    Witam. Aby dostać się do Sopotu godzinę błądziliśmy po ,,różnych ''Gdanskach w końcu z Oliwy jakiejś nie wiadomo kiedy i jak znaleźliśmy się w uprawnionym Sopocie ...ale z wyjazdem to była dopiero tragedia...zero informacji...zero drogowskazów ...więc matołki ze śląska przez półtorej godziny zwiedzalismy osiedla ..gdańskie , sopockie ...nie wiem do tej pory...ale w tej chwili wróciliśmy do domeczku i postanowiłam wpaść przed snem na neta , by sprawdzić czy jesteśmy nieudolni czy coś jest nie halo....JEST WIĘC NIE HALO

    • 1 0

    • No akurat w tym przypadku, to jednak jesteście nieudolni

      • 0 0

  • . (22)

    Alternatywy dojazd! A wystarczy sprawdzić na mapie wcześniej, trzymać się właściwej drogi i w miarę ogarnąć okolice. Gdzie te czasy kiedy przed podróżą siadało się i samemu opracowywało trasę....?

    • 144 164

    • gdyby bylo oznakowanie tylko na jedna droge do centrum to wtedy dopiero byl by korek... (3)

      Panie Naskręt jak Pan porusza się tylko na Nawigacji to wspolczuje...
      Istnieje coś takiego jak mapa...
      A wracając do Nawigacji to polowa turystów glupieje bo ma stare mapy w swoim urządzeniu i nie ma tam ani s7 ani węzła karczemki... Dlatego chaotycznie jada bo jak nawigacja nic nie mówi to juz jest problem...
      Slaby artykol
      dno i sto metrów mulu

      • 15 12

      • A Ty rozumiesz, co czytasz?

        Przecież on nie pisze o nawigacji, tylko o oznaczeniu dróg w rzeczywistości. Papierową mapę możesz pod tramwaj podłożyć, jeśli drogi są źle oznaczone (o ile oczywiście chce Ci się kupować nową mapę co roku, bo akurat u nas ostatnio się dużo zmienia.

        • 0 0

      • słaba ortografia (1)

        j.w.

        • 7 0

        • zaleta smartphonow...

          Aczkolwiek nie wiem za co tyle minusow

          • 4 1

    • (6)

      Na tym polegają nowe czasy, że nie trzeba stawać ani ogarniać trasy. Chociaż ja, stary, zawsze najpierw jeżdżę na Street View, a w realu potem jadę "znaną trasą". Mapy papierowe trzymam w pudelku z pamiątkami.

      • 32 31

      • nooo (1)

        i potem się wjeżdża do jeziora, chodzi o jakieś rozeznanie w terenie, sąsiednich miastach

        • 43 14

        • No wlasnie, gdzie te czasy, gdy nie bylo internetu, tylko papierowe gazety bez glupich komentarzy pod artykulami?

          • 0 0

      • (2)

        Też korzystamy ze Street View, ale podstawą jest dla nas mapa. Nie korzystamy z nawigacji. I jakoś sobie radzimy.

        • 33 6

        • Plus dla każdego, kto nie używa nawigacji. (1)

          Nawigacja to szajs. Nie ma wielu nowych dróg, bo trzeba ciągle aktualizować, bardzo często prowadzi nas dłuższą trasą i w korkach. Największą jednak wadą nawigacji jest to, że odbiera człowiekowi mózg. Człowiek przestaje rozwijać swoją inteligencję. Wystarczy popatrzeć jak w lato wszyscy cisną do władka albo w góry. Korki maksymalne i każdy ciągnie na tym gps. 4 godziny z redy do obwodnicy... Wystarczyło by pomyśleć, spojrzeć na zwyczajną mapę i już omijamy koreczek, zaoszczędzamy czas i paliwo, a przy okazji poznajemy okolice i rozwijamy się! Ale po co myśleć? Przecież teraz komputery myślą za nas :)

          • 15 7

          • Niech stoi w korka warszawka wespół ze słoikami. 3miastowi znają objazdy.

            • 12 2

      • a ja korzystam ze wszystkiego

        i street wju i navi i cb i stara dobra wymęczona mapa, zależnie od potrzeby

        • 13 1

    • Tak...w necie każdy z mapą jeździ.... (3)

      ...a jak wyjedziesz na drogę to u każdego "pali" się gps....zwłaszcza u miejscowych co do biedronki bez niego nie mogą trafić. Jak jazdę na Mazury to zawsze używam, ale nie po to że nie mogę trafić (tam są tylko trzy drogi na krzyż :-0 ), ale po to że z wyprzedzeniem wiem jak przebiega droga i czy mam przed zakrętem zwolnić czy nie....za dużo zakrętów, żeby znać je na pamięć.

      • 4 7

      • norweskie zakręty

        tylko gps;) chociaż trochę się zdziwiłam za pierwszym razem widząc serpentynę w tunelu...;p

        • 0 0

      • (1)

        rece opadają , jak się słucha takich kiermanów

        • 3 2

        • ...to uważaj, żeby ci jescze co innego nie odpało kiermanie.

          • 2 2

    • A gdzie te czasy kiedy z Gdańska do Berlina (1)

      ludzie szli na piechote

      • 6 4

      • Nie bój nic

        jeszcze wrócą

        • 2 0

    • GPS zawładnął mylśeniem (1)

      Boję się na myśl jak głupie społeczeństwo będziemy mili za chwilę, czekam tylko czasów kiedy firmy będą płacić żeby wysyłać na prywatne GPS swoje lokalizację żeby klientów ściągać, jeszcze tylko w drogach zrobimy linie kierujące samochody i konsumenci będą wpadać jak gruszki do kosza.
      Masakra

      • 8 1

      • W GPSie nie ma nic złego

        problem w tym że niektórym zastępuje zupełnie myślenie i ustawią GPS i jadą jak osioł.

        • 11 0

    • Ja jeżdżę zawsze jak drogowskazy pokazują

      mam też GPSa w komórce i odpalam go jak już jestem w mieście.

      • 4 1

    • papierowa mapa

      to podstawa, a jak nieaktualna, to się przed długą trasą siada z Google Earth i robi zrzut ekranu i parę notatek - istnienie nowoczesnych technologii nie musi skutkować wyłączaniem mózgu. Na dobrą nawigację z aktualnymi mapami mnie zwyczajnie nie stać i nie mam zamiaru z tego powodu błądzić po obcych miastach. A oznakowania wszędzie są tragiczne - jedziesz sobie, człowieku, na, dajmy na to, Kielce, i nagle masz zjazd na Pipidówko Mniejsze albo Budapeszt. Logika drogowców zawsze mnie rozwalała :)

      • 25 2

    • Wizjoner!

      Zgadzam sie z Toba!
      Minusuja Ci, ktorych boli myslenie.

      • 32 20

  • Do centrum Gdyni najlepiej przez Witomno!

    • 1 0

  • oznaczenia poustawiane "zbyt pozno" i przez to zbyt malo czytelne ponadto nieoznaczone zjazdy z obwodnicy na Orunie sa dwa zjazdy oznaczone jak na to samo miejsce

    • 1 0

  • Zaczarowany ołowek pomoże

    dobrze, że powstają artykuły dotyczące ruchu na naszych drogach. Czas zmienić obyczaj, który to bezkarnie panuje od czasów komuny- Polak wszystko strawi, nauczony kombinowania trafi do celu. Jesteśmy zaradni i sobie poradzimy ale dlaczego za nasze pieniądze tzw inżynierowie ruchu "specjaliści" wymyślają takie absurdy, nielogiczne oznakowania wprowadzające w błąd, drogowskazy ustawione z du.y, a wielkość tablic i napisów czy jedziesz obwodową 100km/h czy 50km/h dojazdówką bez znaczenia. To jest ich praca - myśleć przewidywać - nawigacja musi być jak w telefonie smart - prosta i logiczna. Tylko Polska nie Korea. Tylu z nas zwraca uwagę , błędy nie są przypadkowe. Poprawiajmy zatem tych nieudaczników.

    • 1 0

  • cała obwodnica słabo oznakowana

    brak dokładnych informacji na tablicach o zjazdach do centrum handlowych oraz do centrum miast, które mijamy !!!
    -------------------------------------------------------------

    • 1 0

  • A może by tak przeprosić tradycyjne mapy i atlasy samochodowe?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane