- 1 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (47 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (49 opinii)
- 3 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (94 opinie)
- 4 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (134 opinie)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (102 opinie)
- 6 Finał sprawy z przypiętym rowerem (54 opinie)
Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku
Już od poniedziałku na węźle Wielki Kack, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.
Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.
Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.
- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Inne zmiany na węźle Wielki Kack:
- kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
- na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
- na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
- zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
- przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
- kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
- jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska
Ostatni wykonawca wybrany
Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.
Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.
Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Trudności w związku z budową węzła Wielki Kack (30 opinii)
Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.
Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).
I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu. Zobacz więcej
Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.
Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).
I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (163) 3 zablokowane
-
2021-08-06 10:37
A na nawi (1)
Goglle będzie to już?
- 3 4
-
2021-08-06 10:41
Jeszcze nie, za kilka dni.
- 2 0
-
2021-08-06 10:22
Nie wiem czy będzie lepiej, ale na pewno będzie ciekawie i z przygodami. Szczególnie te zjazdy z lewego pasa, gdzie odstępy traktuje się w kategoriach guseł i zabobonu.
- 7 0
-
2021-08-06 07:24
(2)
I tak będzie dzwon. Janusze nie ogarna.
- 11 3
-
2021-08-06 10:03
no strach sie bac co to bedzie
maja tendencje do robienia nie jasnych map, z tego nci nie wynika- 0 0
-
2021-08-06 07:29
Janusze ogarną, bo jadą 10cm jeden za drugim
- 6 1
-
2021-08-06 07:20
Z Karwin do Gdańska (2)
Trzeba będzie jechać przez rondo?!
- 26 4
-
2021-08-06 10:01
pewnie kilka rondów po drodze będzei
- 1 1
-
2021-08-06 09:32
Tak, też tak do pracy będę jeździł.
- 5 1
-
2021-08-06 08:56
(1)
Zjazd z kierunku od Gdańska w stronę Karwin jest tak "wyprofilowany" że wyrzuca - czy tylko ja mam takie wrażenie?
- 8 7
-
2021-08-06 09:14
Zmniejsz ze 140 do 90.
- 12 0
-
2021-08-06 08:35
róbcie remonty, budujcie, jest kasa i czas na to, rozbudowywać, modernizować, przeżyjemy korki...
- 5 1
-
2021-08-06 08:32
Miejscowi sobie może i poradzą
Ale przyjezdni są bez szans. I ograniczenie do 50 niewiele zmieni.
- 11 2
-
2021-08-06 07:32
Wszystko po to,żeby ludziom żyło się lepiej.Płacili co raz wyższe podatki.
- 6 1
-
2021-08-06 07:18
No, to właściciele lawet nieźle zarobią.
Blacharze i mechanicy też.
- 23 4
-
2021-08-06 07:16
Kocham reorganizację ruchu.
Zjazd z lewego pasa? To miód na moje uszy.
Jadę zarobić trochę pieniążków. Wam tez proponuję, jeśli np. wasze auto nie może się sprzedać.- 30 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.