• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku

Michał Sielski
6 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku. Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku.

Już od poniedziałku na węźle Wielki KackMapka, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.



Dostosowujesz się do ograniczeń prędkości na remontowanych odcinkach?

Zmiany to efekt kolejnego etapu budowy Trasy Kaszubskiej, która zaczynać się będzie na węźle Wielki Kack.

Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.

Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.

- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku. Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku.

Inne zmiany na węźle Wielki Kack:

  • kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
  • na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
  • na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
  • zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
  • przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
  • kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
  • jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska


Ostatni wykonawca wybrany



Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.

Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.

Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.

Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

16:45 10 SIERPNIA 21

Trudności w związku z budową węzła Wielki Kack (30 opinii)

Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej
Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (163) 3 zablokowane

  • (2)

    I tak będzie dzwon. Janusze nie ogarna.

    • 11 3

    • Janusze ogarną, bo jadą 10cm jeden za drugim

      • 6 1

    • no strach sie bac co to bedzie
      maja tendencje do robienia nie jasnych map, z tego nci nie wynika

      • 0 0

  • Wszystko po to,żeby ludziom żyło się lepiej.Płacili co raz wyższe podatki.

    • 6 1

  • Wyjazd z Dąbrowy w kier. Gdańska??? (17)

    Nie dość, że już jest daleko, to teraz jeszcze trzeba będzie drałować na tymczasowe rondo w kier. Chwaszczyna?

    • 21 12

    • Zjazd z Nowowiczlińskiej (3)

      Dlaczego tak się guzdrają ze zjazdem z Nowowiczlińskiej w kier. Gdańska. Totalną głupotą jest teraz jeździć aż na jakieś rondo???!!! Ludzie zadący z Wiczlina muszą jechać całą Rdestową na rondo lub przejeżdżać 2 razy pod obwodnicą. Co za d**il to wymyślił?!

      • 12 12

      • Miało być inaczej ale teraz na szybko prowizorka bo wiadukty stare trzeba burzyć bo czas nagli.

        • 3 3

      • na wiczlino zjeżdżaj w chwarznie

        zaoszczędzisz solidny kwadrans

        • 3 1

      • Wiczlino niech sobie wjeżdża i zjeżdża w Chwarznie

        • 3 2

    • (4)

      Ale koło lotu nie może być przejścia, piesi z wózkami i bagażami mogą spokojnie chodzić naokoło przez Hucisko :)

      • 13 3

      • A co ciężko przejść 400m z buta? (3)

        To samo narzekacze przy Teatrze Miniatura

        • 5 10

        • (1)

          dla was kierowców ciężko 15 metrów przejść z buta

          • 10 3

          • Więcej nawet muszę przejść

            Bo parkingów mało...

            • 2 0

        • No na przykład temu tutaj ciężko samochodem pojechać naokoło

          • 2 1

    • Szybciej będzie zawrócić na zjeździe na Witomino! (1)

      • 10 0

      • Na pewno wygodniej

        • 2 0

    • To przecież tylko 200 m dalej niż było przed remontem (1)

      • 10 5

      • ale podłaczasz sie do

        samochodów z Chwaszczyna co jada i na Gdańsk i na Gdynię i na Szczecin!

        • 1 1

    • jak ci daleko to się przeprowadź

      • 3 6

    • A co?

      Samochód się zmęczy, czy jak?

      • 1 8

    • Jak się jest budowlańcem dowożonym do pracy busem to tak!

      • 3 1

    • ?????

      Gdzie tak napisali?

      • 1 0

  • Ciekawe (2)

    Czy to rondo wytrzyma ten napór aut. Rozwiązanie to również zachęca do nawracania np. na ul. Anyżowej.

    • 21 3

    • Kto raz spróbuje, juz nigdy tego nie powtórzy (1)

      Wyjazd z Anyżowej w lewo w dużym ruchu to sport ekstremalny

      • 23 0

      • Anyżową mogą zamknąć w poniedziałek

        • 2 0

  • Miejscowi sobie może i poradzą

    Ale przyjezdni są bez szans. I ograniczenie do 50 niewiele zmieni.

    • 11 2

  • róbcie remonty, budujcie, jest kasa i czas na to, rozbudowywać, modernizować, przeżyjemy korki...

    • 5 1

  • Czekam na objazd dobrej zmiany !!!! (2)

    Szerokim łukiem !!!!

    • 23 9

    • I powrotu do wyprzedawania spółek, które udało się uratować !!! (1)

      POrzednicy sprzedali ich ponad 400, także tych strategicznych dla naszego kraju ale co tam. Niech Polacy pracują dla niemca czy francuza... Po co nam dobre spółki, po co nam porty , stocznie itd. skoro w Niemczech też mają ??!! Przypomnę, że chciano nawet KGHM miedź sprrzedać za ok 450 mln a dokłanie ta spółka za zeszły rok netto zarobiła 1,5 mld !!!!!!!!!!!! Myślenie płasko-ziemne ale widać tak antypolskie media wyprały mózgi niektórym ludzikom !

      • 2 4

      • Masz racje !!!! Państwowe firmy są konienczne !!!!

        Żeby zatrudnić tysiące specjalistów z aparatu politycznego Populistycznej Partii Polski. Specjalistów ds. podnoszenia swojego uposażenia oczywiście. A zysk? Jest gwarantowany. Przez dopłaty z budżetu !!!! Już geniusze gospodarki jak Gomułka i Gierek pokazali jak to powinno wyglądać !!!!

        • 3 0

  • (1)

    Zjazd z kierunku od Gdańska w stronę Karwin jest tak "wyprofilowany" że wyrzuca - czy tylko ja mam takie wrażenie?

    • 8 7

    • Zmniejsz ze 140 do 90.

      • 12 0

  • W ogole w Kacku sa nietypowe objazdy i rozwiązania; podam przykład. (4)

    Otóż ul Olgierda miała kiedys połaczenie z ul Racławicką. Było straszne - strome, z koszmarnymi dziurami, ale pozwalało okolicznym mieszkańcom objechac korek na Wielkopolskiej. W koncu miasto czy jakis zarzad drog zlitował sie nad tym nedznym kawalkiem zapomnianej ulicy, wyremontował, wyłożył pięknymi betonowymi płytami, po czym, !!! uwaga !!!, z obu stron postawił zakaz wjazdu. Dzielna Milicja w bardziej zakorkowane dni lubi sobie tam stac i podwyższać statystyki.

    • 20 3

    • nie z obu tylko z dołu (2)

      zakaz ruchu tylko do Racławickiej, od Racławickiej do Kacka można śmiało jechać. Chodziło o to aby cwaniacy wracajacy do sypialni na Karwinach, Dabrowie i innych nie zablokowali do konca mieszancom swobodnej komunikacji. Gdyby nie to to nie daloby sie wyjechac z domu w kierunku cantrum z powodu potoku samochodow.
      Kolejnym krokiem bedzie wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Olgierda w kierunku Centrum :-)

      • 5 3

      • To musieli niedawno zmienic. I na pewno mieszkancy ciesza sie teraz ze swobodnej komunikacji,

        by jechac w stronę w którą raczej nie potrzebują... A zakaz w 2 strony był chyba ze 2 albo 3 lata. Poza tym dlaczego mieszkancow Karwin nazywasz cwaniakami? T

        • 1 3

      • Gdyby mieszkańcy nie parkowali na ulicy tylko u siebie na posesji, to by nie było problemu z przejazdem w żadnym kierunku.

        • 6 1

    • Gdyby nie ten zakaz Witolda i Olgierda sunął by sznur aut omijających korek. Obecny układ ruchu mieszkańcom odpowiada

      • 2 2

  • (1)

    Objazdy nietypowe bo prowizorkę robią. W ciągu S6 miały być dwa wiadukty do przełożenia ruchu. Nie są gotowe, miały być w grudniu. Teraz na szybko bo jednak czas goni.

    • 13 2

    • Jeden wiadukt jest ukryty

      Jeden wiadukt jest już zrobiony i ukryty przed fotoreporterami, zasołnięty słomą. To ma być niespodzianka i wszystko zepsules. Np w Gdyni na Puckiej też już zrobiono tunel pod torami ale przed wyborami otworzą go, bo chcą żeby mieszkańcy mieli więcej radochy z nowiuśkiego tunelu. Ehh kochany szczur.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane