- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (251 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (43 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (258 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (847 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (81 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku
Już od poniedziałku na węźle Wielki Kack, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.
Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.
Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.
- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Inne zmiany na węźle Wielki Kack:
- kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
- na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
- na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
- zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
- przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
- kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
- jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska
Ostatni wykonawca wybrany
Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.
Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.
Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Trudności w związku z budową węzła Wielki Kack (30 opinii)
Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.
Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).
I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu. Zobacz więcej
Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.
Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).
I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (163) 3 zablokowane
-
2021-08-08 08:10
a na finał kucyk wpadnie z wiadrem farby
- 5 0
-
2021-08-08 12:35
(3)
chyba ktoś to napisał nie będąc tam, jak z lewego pasa? dzisiaj jechałem, widzę znaki przygotowane i normalnie z prawego pas zjazd, po co takie bzdury pisać? jedyna zmiana, że zjazd wcześniej przed wiaduktem a nie jak kiedyś było za wiaduktem (patrząc w stronę Gdyni)
- 4 1
-
2021-08-09 07:47
(2)
Bzdury to Ty piszesz, obecnie zjazd na Gdynię w stronę Karwin, jadąc od Gdańska odbywa się lewym pasem. Prawym pojedziesz na Szczecin. Pozdro, szerokości!
- 3 0
-
2021-08-09 08:32
(1)
tak to prawda, zjazd na Wielki Kack jest taki jak był tylko na Szczecin zamiast prosto to przesunęli objazdem z prawego pasa po nowym wiadukcie, przepraszam za wprowadzenie w błąd
- 1 1
-
2021-08-09 11:08
nie jest taki jaki był, na Karwiny zjeżdżasz lewym pasem
- 1 0
-
2021-08-08 22:22
Wprowadzanie w błąd
Ruch jest zmieniany nie od poniedziałku tylko juz dzisiaj w niedzielę jedziemy inaczej! Mogliby wstawić zdjęcia z realu przedstawiające jezdnię i drogowskazy a nie jakieś schematy.
- 6 0
-
2021-08-09 07:15
Dramat
Oznakowanie nie najgorsze, pozdrawiam osoby, które jednak jadą zamkniętym fragmentem obwodnicy i wciskają się między słupkami gdy im się pas kończy wprost pod koła jadących nową trasą
- 11 0
-
2021-08-09 08:22
Pytanie wjazd na obwodnicę w kierunku Gdańska (1)
Cześć, chciałabym zapytać jak teraz wjechać na obwodnice w kierunku Gdańska? Aktualny skręt został wyłączony. Czy należy korzystać z ronda, które powstało w kierunku Chwaszczyna? Jeżeli tak to co dalej? Zrobili tam wjazd? Czy przez Sopot? Pytam bo dziś miałam duże zaskoczenie :(
- 1 0
-
2021-08-09 08:33
rondo i z tego ronda masz nowy wjazd na obwodnicę w stronę Gdańska
- 2 0
-
2021-08-09 09:00
A gdzie wielkie informacje wyswietlane nad jezdnia?
Jak na normalnych drogach? Dali maluskie znaczki, których nie widać, kierowcy się gubią przy nowym zjeździe a drogowcy weseli..... nad każdą normalna drogą są wyświetlacze, które mogą informować o takich zmianach.... obwodnica to jak widać wiejska drogą.....
- 2 0
-
2021-08-09 09:43
Ina
Oznaczcie kolorami - kierunek Gdynia i innym kolorem kierunek Gdańsk a jeszcze innym kolorem przejazd na Dąbrowę. Tak będzie przejrzyście i mniej kolozji
- 1 0
-
2021-08-09 11:06
fatalne oznakowanie (2)
tablice są za małe, jest ich zbyt mało i są ustawione za blisko miejsca ze zmienioną organizacją ruchu
- 23 0
-
2021-08-09 11:42
(1)
Wystarczy zwolnić do prędkości dozwolonej i wszystko pięknie widać.
Przy 120km/h faktycznie mogą się okazać za małe i za późno.- 0 4
-
2021-08-09 11:47
Nieprawda, oznaczenia pojawiają się w momencie, w którym linie ciągłe uniemożliwiają zmianę pasa ruchu. Czcionki na tablicach informacyjnych są zbyt małe.
- 7 0
-
2021-08-10 19:48
Pobożne życzenia do redakcji, oraz wykonawcy
Nie rozumiem dlaczego jakiś redakcyjny grafik (macie takiego, prawda?) nie mógł wykonać czterech prostych rysunków - naniesione na mapę nowe wjazdy/zjazdy na obwodnicę z każdego kierunku osobno.
1. Kierunek Centrum - Gdańsk/Gdynia
2. Kierunek Chwaszczyno - Gdańsk/ Gdynia
3. Obwodnica z Gdańska - zjazd Centrum/Kościerzyna
4. Obwodnica z Chyloni - zjazd Centrum/Kościerzyna.
Byłoby czytelnie dla każdego i bez zbędnych dyskusji.
Druga rzecz, to oznakowanie nowych zjazdów/wjazdów. Tablice powinny być większe i ustawione po obu stronach jezdni. Samochody jadą dwoma pasami i wystarczy, że po prawej ciężarówka zasłoni znak, to już dla zamiejscowego nie ma ratunku. Tablice powinny być ustawione z większym wyprzedzeniem i powtórzone przy samych wjazdach/zjazdach. Dobrze, że o znakach poziomych pomyśleli, ale to nie wystarczy przy tak mało intuicyjnych i poważnych zmianach organizacji ruchu.
Malkontentom przypominam, że oznakowanie powinno być do ogarnięcia dla użytkowników drogi z najniższym IQ. Ci inteligentniejsi poradzą sobie zapewne nawet bez oznakowania.- 1 0
-
2021-10-01 08:38
Gdańsk - Chwaszczyno
Jadąc z Gdańska i chcąc jechać w kier. Chwaszczyna trzeba jechać przez Dąbrowę. Ten kto to wymyślił powinien smażyć się w piekle za ten pomysł. Jakim trzeba być d**ilem aby coś takiego wykombinować i zatwierdzić?! Cały ten węzeł jest kompletnie nieintuicyjny i inny niż wszystkie. Zdecydowana większość jest zaprojektwana w dwie 88. Ludzie od lat są przywyczajeni do takiego rozwiązania, które dobrze funkcjonuje, to nie, tutaj trzeba było przekombinować i spartaczyć.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.