• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku

Michał Sielski
6 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku. Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku.

Już od poniedziałku na węźle Wielki KackMapka, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.



Dostosowujesz się do ograniczeń prędkości na remontowanych odcinkach?

Zmiany to efekt kolejnego etapu budowy Trasy Kaszubskiej, która zaczynać się będzie na węźle Wielki Kack.

Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.

Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.

- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku. Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku.

Inne zmiany na węźle Wielki Kack:

  • kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
  • na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
  • na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
  • zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
  • przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
  • kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
  • jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska


Ostatni wykonawca wybrany



Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.

Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.

Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.

Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

16:45 10 SIERPNIA 21

Trudności w związku z budową węzła Wielki Kack (30 opinii)

Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej
Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (163) 3 zablokowane

  • a na finał kucyk wpadnie z wiadrem farby

    • 5 0

  • (3)

    chyba ktoś to napisał nie będąc tam, jak z lewego pasa? dzisiaj jechałem, widzę znaki przygotowane i normalnie z prawego pas zjazd, po co takie bzdury pisać? jedyna zmiana, że zjazd wcześniej przed wiaduktem a nie jak kiedyś było za wiaduktem (patrząc w stronę Gdyni)

    • 4 1

    • (2)

      Bzdury to Ty piszesz, obecnie zjazd na Gdynię w stronę Karwin, jadąc od Gdańska odbywa się lewym pasem. Prawym pojedziesz na Szczecin. Pozdro, szerokości!

      • 3 0

      • (1)

        tak to prawda, zjazd na Wielki Kack jest taki jak był tylko na Szczecin zamiast prosto to przesunęli objazdem z prawego pasa po nowym wiadukcie, przepraszam za wprowadzenie w błąd

        • 1 1

        • nie jest taki jaki był, na Karwiny zjeżdżasz lewym pasem

          • 1 0

  • Wprowadzanie w błąd

    Ruch jest zmieniany nie od poniedziałku tylko juz dzisiaj w niedzielę jedziemy inaczej! Mogliby wstawić zdjęcia z realu przedstawiające jezdnię i drogowskazy a nie jakieś schematy.

    • 6 0

  • Dramat

    Oznakowanie nie najgorsze, pozdrawiam osoby, które jednak jadą zamkniętym fragmentem obwodnicy i wciskają się między słupkami gdy im się pas kończy wprost pod koła jadących nową trasą

    • 11 0

  • Pytanie wjazd na obwodnicę w kierunku Gdańska (1)

    Cześć, chciałabym zapytać jak teraz wjechać na obwodnice w kierunku Gdańska? Aktualny skręt został wyłączony. Czy należy korzystać z ronda, które powstało w kierunku Chwaszczyna? Jeżeli tak to co dalej? Zrobili tam wjazd? Czy przez Sopot? Pytam bo dziś miałam duże zaskoczenie :(

    • 1 0

    • rondo i z tego ronda masz nowy wjazd na obwodnicę w stronę Gdańska

      • 2 0

  • A gdzie wielkie informacje wyswietlane nad jezdnia?

    Jak na normalnych drogach? Dali maluskie znaczki, których nie widać, kierowcy się gubią przy nowym zjeździe a drogowcy weseli..... nad każdą normalna drogą są wyświetlacze, które mogą informować o takich zmianach.... obwodnica to jak widać wiejska drogą.....

    • 2 0

  • Ina

    Oznaczcie kolorami - kierunek Gdynia i innym kolorem kierunek Gdańsk a jeszcze innym kolorem przejazd na Dąbrowę. Tak będzie przejrzyście i mniej kolozji

    • 1 0

  • fatalne oznakowanie (2)

    tablice są za małe, jest ich zbyt mało i są ustawione za blisko miejsca ze zmienioną organizacją ruchu

    • 23 0

    • (1)

      Wystarczy zwolnić do prędkości dozwolonej i wszystko pięknie widać.
      Przy 120km/h faktycznie mogą się okazać za małe i za późno.

      • 0 4

      • Nieprawda, oznaczenia pojawiają się w momencie, w którym linie ciągłe uniemożliwiają zmianę pasa ruchu. Czcionki na tablicach informacyjnych są zbyt małe.

        • 7 0

  • Pobożne życzenia do redakcji, oraz wykonawcy

    Nie rozumiem dlaczego jakiś redakcyjny grafik (macie takiego, prawda?) nie mógł wykonać czterech prostych rysunków - naniesione na mapę nowe wjazdy/zjazdy na obwodnicę z każdego kierunku osobno.
    1. Kierunek Centrum - Gdańsk/Gdynia
    2. Kierunek Chwaszczyno - Gdańsk/ Gdynia
    3. Obwodnica z Gdańska - zjazd Centrum/Kościerzyna
    4. Obwodnica z Chyloni - zjazd Centrum/Kościerzyna.
    Byłoby czytelnie dla każdego i bez zbędnych dyskusji.
    Druga rzecz, to oznakowanie nowych zjazdów/wjazdów. Tablice powinny być większe i ustawione po obu stronach jezdni. Samochody jadą dwoma pasami i wystarczy, że po prawej ciężarówka zasłoni znak, to już dla zamiejscowego nie ma ratunku. Tablice powinny być ustawione z większym wyprzedzeniem i powtórzone przy samych wjazdach/zjazdach. Dobrze, że o znakach poziomych pomyśleli, ale to nie wystarczy przy tak mało intuicyjnych i poważnych zmianach organizacji ruchu.
    Malkontentom przypominam, że oznakowanie powinno być do ogarnięcia dla użytkowników drogi z najniższym IQ. Ci inteligentniejsi poradzą sobie zapewne nawet bez oznakowania.

    • 1 0

  • Gdańsk - Chwaszczyno

    Jadąc z Gdańska i chcąc jechać w kier. Chwaszczyna trzeba jechać przez Dąbrowę. Ten kto to wymyślił powinien smażyć się w piekle za ten pomysł. Jakim trzeba być d**ilem aby coś takiego wykombinować i zatwierdzić?! Cały ten węzeł jest kompletnie nieintuicyjny i inny niż wszystkie. Zdecydowana większość jest zaprojektwana w dwie 88. Ludzie od lat są przywyczajeni do takiego rozwiązania, które dobrze funkcjonuje, to nie, tutaj trzeba było przekombinować i spartaczyć.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane