• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku

Michał Sielski
6 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku. Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku.

Już od poniedziałku na węźle Wielki KackMapka, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.



Dostosowujesz się do ograniczeń prędkości na remontowanych odcinkach?

Zmiany to efekt kolejnego etapu budowy Trasy Kaszubskiej, która zaczynać się będzie na węźle Wielki Kack.

Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.

Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.

- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku. Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku.

Inne zmiany na węźle Wielki Kack:

  • kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
  • na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
  • na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
  • zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
  • przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
  • kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
  • jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska


Ostatni wykonawca wybrany



Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.

Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.

Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.

Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

16:45 10 SIERPNIA 21

Trudności w związku z budową węzła Wielki Kack (30 opinii)

Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej
Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (163) 3 zablokowane

  • Znowu inteligentni inaczej (1)

    będą się zatrzymywać na obwodnicy i rozglądać którędy jechać. Teraz już jest dramat, bo zatrzymują się na prostej drodze.

    • 6 5

    • Może w ciągu dwóch tygodni ogarną jak jechać.

      • 1 0

  • Czy juz wiadomo kiedy Jasnie d*pa Szczurek zacznie przebudowywac wezel PKM na Karwinach? Zauwazylem, ze MTM zaczal cos tam grzebac.

    • 6 1

  • Terminy (1)

    A wiemy do kiedy takie zmiany?

    • 2 1

    • Jak zbudują 4 nowe wiadukty w ciągu S6

      • 1 0

  • Z tym zjazdem z lewego pasa będzie ciekawy. Już widzę te stłuczki gdzie zapominalski zjedzie na lewy (1)

    pas tuż przed wyprzedzającym/ zapie**** innym kierowcą

    • 5 0

    • Już miałem napisać że będzie ograniczenie do 50i zakaz wyprzedzania ale mi się przypomniało, że to w polsce

      • 6 0

  • a miało już dawno być

    Na przełomie grudnia i stycznia ruch z Obwodnicy Trójmiasta nad ul. Chwaszczyńską zostanie przekierowany na powstające w ramach Trasy Kaszubskiej dwa nowe wiadukty. Z użytkowania wyłączony zostanie 3-kilometrowy odcinek obwodnicy.

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Postepy-w-budowie-Trasy-Kaszubskiej-n149010.html#tri

    A teraz wiaduktów nie ma i ruch musi być przekierowany na łącznice stąd takie nietypowe objazdy i bałagan z tego wynikający.

    • 10 0

  • burdellobumbum

    • 3 0

  • Nie będzie tak źle... (1)

    Ja bym ostudził lamentujących nad tymi tymczasowymi rozwiązaniami - przypomnijcie sobie jaka masakra była na tymczasowych drogach/rondach/łącznicach w trakcie przebudowy węzła Karczemki, błoto, krzywe płyty, ciasne nawroty, słabe oznakowanie - a tutaj jak na razie to chyba wszędzie mamy przyzwoity asfalt na tymczasówkach - pewnych sytuacji się nie przeskoczy - a spowolnienie na tym tymczasowym rondzie może zostać zrekompensowane brakiem świateł na przecięciach krzyżowych pod obwodnicą - zobaczymy za parę dni... ... ... ... pewnie początkowo większym "zaskokiem" będzie zjeżdżanie na Karwiny z lewego pasa (jadąc z kierunku Gdańska) - ale dla wybierających prawy pas wciąż ratunkiem będzie zjazd za "Tesco" na Dąbrowę i nawrotka w okolicy Anyżowej lub Lukrecjowej. Zwróćcie uwagę jakie morze prac będzie się teraz działo wewnątrz tego pomarańczowego "owalu" - z 6 nowych wiaduktów nad Chwaszczyńską i nitką wjazdową z Karwin w kierunku Gdańska (jeśli dla każdej jezdni będą niezależne) plus dwa kolejne nowe nad Nowowiczlińską. No i do tego dwa ślimaki i droga zjazdowa po stronie Karwin (po stronie Dąbrowy już praktycznie zrobiona - nawet z wiaduktami).

    • 6 0

    • Sama prawda. Wyłączenie świateł rozładuje korki (tak jak dzieje się obecnie gdy sygnalizacja nie działa). Patrzeć na znaki i nie zatrzymywać się na środku obwodnicy i będzie git

      • 1 0

  • Trochę inaczej podany opis tych zmian widać tutaj

    https://s-trojmiasto.pl/zdj/galeria/91/908489.jpg

    • 2 2

  • Zjazd na Karwiny z Chyloni (2)

    przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo nie bardzo rozumiem jak jechać czy zjeżdżam normalnie starym zjazdem i co dalej? Bo nic z tego zdjęcia nie wynika ..

    • 1 2

    • Jechać według znaków. Podpowiadam kierunek: Gdynia

      • 3 1

    • Zjechać trzeba na Chwaszczyno nowym zjazdem, stary będzie wyłączony, dalej trzeba zawrócić na rondzie tymczasowym i w dół na Karwiny.

      • 4 0

  • Patrzymy na znaki i wszystko będzie ok

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane