• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kielnieńska zwiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

Maciej Naskręt
18 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie. Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie.

Planiści pracują nad wytyczeniem ul. Nowej Kielnieńskiej, która ma odkorkować i uspokoić ruch na Osowie. Droga będzie jednak zachęcać do omijania projektowanej Obwodnicy Metropolitalnej - przekonuje Maciej Naskręt.



Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną. Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną.
Planiści z Biura Rozwoju Gdańska pracują nad określeniem przebiegu ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga o przekroju dwóch jezdni ma biec od planowanego Węzła Chwaszczyno (splot Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej) do Obwodnicy Trójmiasta w rejonie centrum handlowego Osowa. zobacz na mapie Gdańska

- Trasa ma wyprowadzić ruch z Gdańska poza obszary mieszkalne, zmniejszyć uciążliwość ruchu na ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i poprawić tym samym bezpieczeństwo - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Trudno się z tą tezą nie zgodzić, gdy patrzymy na układ drogowy tylko z poziomu mieszkańców Osowy i Gdańska. Ten ok. 3-kilometrowy odcinek drogi trzeba jednak ocenić z punktu widzenia całej aglomeracji. A wtedy okaże się, że nowa droga powiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Jakie skutki wywoła otwarcie do ruchu ul. Nowej Kielnieńskiej?

Budując Nową Kielnieńską i łącząc ją z powiązanymi w Chwaszczynie Obwodnicą Metropolitalną i Trasą Kaszubską, planiści stworzą skrót do Obwodnicy Trójmiasta. Zagrozi to przyszłym zadaniom trójmiejskiej ekspresówki, bowiem za parę lat ma ona służyć bardziej mieszkańcom w drodze z domu do pracy, niż być szlakiem tranzytowym.

A taką trasą, przeznaczoną dla tranzytu, ma być projektowana Obwodnica Metropolitalna. Problem w tym, że droga, która pobiegnie przez gminę Żukowo i Kolbudy do Południowej Obwodnicy Gdańska w Borkowie będzie o ok. dwa kilometry dłuższa, niż przejazd ul. Nową Kielnieńską i Obwodnicą Trójmiasta. Krótszym szlakiem będą prowadziły kierowców choćby nawigacje GPS.

Część mieszkańców, szczególnie Chwaszczyna, uważa, że ul. Nowa Kielnieńska nie powinna łączyć się z drogami ekspresowymi w ogóle. Droga powinna omijać Osowę od północy, by połączyć się z ul. Gdyńską w Chwaszczynie.

Budowa dwujezdniowej ul. Nowej Kielnieńskiej otwiera dyskusję wokół dalszej rozbudowy ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska do dwóch pasów. Już teraz w godzinach szczytu droga miedzy Osową, a Oliwą zamienia się w parking, bo auta częściej na niej stoją, niż jadą. Po dołączeniu do niej ul. Nowej Kielnieńskiej, rozbudowa ul. Spacerowej do dwóch jezdni wraz z budową tunelu pod Pachołkiem będzie koniecznością. W innym razie będziemy mieli tam korki od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora.

Droga omijająca Osowę od północy i dwujezdniowa ul. Spacerowa odciążyłyby też ruch na Karwinach w relacji Żukowo - Sopot. Z tego powodu ewentualne rozpoczęcie inwestycji zostałoby przyjęta owacjami w Gdyni. Karwiny, Mały Kack i Orłowo dostaną swoją południową obwodnicę.

Planowane inwestycje gdańskiego oddziału GDDKiA na zachód od Trójmiasta

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Lęborka może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Słaby pomysł i tyle!!!!

    • 2 2

  • A co na to Gdynia, bo chyba wejdziecie na jej teren?????

    • 2 1

  • Z tego co widzę to większość jest na NIE!!!!

    Więc jaki jest sens uszczęśliwiać kogoś na siłę!!!!

    • 6 2

  • Bardzo zły pomysł

    zakorkuje się obwodnica, a z Osowy będzie trudno wyjechać. Wycięte zostanie wiele hektarów otuliny Parku Krajobrazowego. Cała dzielnica będzie odczuwała zwiększone zanieczyszczenie powietrza + hałas. Źródłem problemu jest Spacerowa. Jeśli zostanie ona poszerzona do 2 pasów, to nastapi poprawa w Osowej. Wyobraźmy sobie, ze do Węzła Wysoka oprócz zmasoanego ruchu tranzytowego docierać będzie stale rosnący ruch z Osowej. Gdy większość z aut będzie chciała wjechać na Spacerową, to powstanie jeszcze większy korek niż jest teraz.

    • 7 4

  • nie byłoby korków na spacerowej (1)

    albo byłby dużo mniejsze jakby się barany nauczył jeździć i nie zostawiałyby 100 metrowych odstępów między samochodami jadącymi do Oliwy albo do Osowy

    • 1 13

    • Żeby tylko 100 metrowych.

      200 do 300 metrów pomiędzy samochodami jadącymi 20 km/h też już widziałem.

      • 1 0

  • Najpierw zrobić spacerową i tunel w kierunku Ergo Areny !

    • 2 2

  • gdzie są drogi rowerowe??

    • 6 3

  • gdańscy drogowcy

    Nie na temat wykonawców, ale właśnie naszych rodzimych planistów drogowych nie mogę się szerzej wypowiadać, gdyż byłoby niecenzuralnie. Tylko więc napiszę, że już od lat obserwując projekty drogowych planistów jest absolutnie przekonany, że mamy pecha, my mieszkańcy Gdańska i całego Trójmiasta. To jest po prostu horror co oni wymyślają

    • 2 1

  • połączyć z D 20

    Jedynym rozsądnym wyjściem jest połączenie Drogi D 20 (Chwaszczyno -Żukowo)
    z Nową Kielnieńską i wyprowadzenie ruchu na obwodnicę w Osowie. I powinno być to zrobione przed rozpoczęciem budowy trasy lęborskiej.
    Na wszystkich zebraniach informacyjnych mieszkańcy zgłaszali wątpliwości co do zamknięcia całkowitego D20 w Chwaszczynie (jak jest tak na mapach koncepcyjnych).
    Czasami należy słuchać ludzi którzy danymi drogami codziennie przejeżdżają.

    • 3 0

  • Droga wejdzie w las. Zielone mundurki już tną bez opamiętania (2)

    Rabunkowa gospodarka leśna trwa tam od 2007 roku. I to wszystko "zgodnie z prawem" Jak głuptasy jeszcze zrobią drogę to koniec ze spacerami drodzy Osowiacy. Od strony komandorskiej szosa, od strony lasów oliwskich obwodowa, przelecimy, podskoczymy, a moze nas nic nie stuknie

    • 4 3

    • Proszę poczytać dane. (1)

      Procentowo ilość obszarów zalesionych wzrasta w ostatnich latach, a będzie jeszcze szybciej wzrastać z powodu zastoju budownictwa i zmniejszenia ilości pozyskiwanego drewna.

      • 1 1

      • Panie Piotrze

        Z danych które znam wycinka lasów w latach 2020-2030 wzrośnie o 30 % w porównaniu z dniem dzisiejszym. Dla mnie jest to zatrważające. Czy chodzi Pan do TPK, czy Pan naprawdę nic nie widzi ? Czy jadąc Spacerową obserwuje Pan te łyse wzgórza? Im głębiej w las tym gorzej. Niech poszerzają Spacerową, niech wycinają drzewa, ale "z głową" A ciąć będą ostro, i bez ograniczeń, bo to świetny interes. Nikt tego nie kontroluje-niestety

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane