• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kielnieńska zwiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

Maciej Naskręt
18 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie. Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie.

Planiści pracują nad wytyczeniem ul. Nowej Kielnieńskiej, która ma odkorkować i uspokoić ruch na Osowie. Droga będzie jednak zachęcać do omijania projektowanej Obwodnicy Metropolitalnej - przekonuje Maciej Naskręt.



Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną. Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną.
Planiści z Biura Rozwoju Gdańska pracują nad określeniem przebiegu ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga o przekroju dwóch jezdni ma biec od planowanego Węzła Chwaszczyno (splot Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej) do Obwodnicy Trójmiasta w rejonie centrum handlowego Osowa. zobacz na mapie Gdańska

- Trasa ma wyprowadzić ruch z Gdańska poza obszary mieszkalne, zmniejszyć uciążliwość ruchu na ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i poprawić tym samym bezpieczeństwo - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Trudno się z tą tezą nie zgodzić, gdy patrzymy na układ drogowy tylko z poziomu mieszkańców Osowy i Gdańska. Ten ok. 3-kilometrowy odcinek drogi trzeba jednak ocenić z punktu widzenia całej aglomeracji. A wtedy okaże się, że nowa droga powiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Jakie skutki wywoła otwarcie do ruchu ul. Nowej Kielnieńskiej?

Budując Nową Kielnieńską i łącząc ją z powiązanymi w Chwaszczynie Obwodnicą Metropolitalną i Trasą Kaszubską, planiści stworzą skrót do Obwodnicy Trójmiasta. Zagrozi to przyszłym zadaniom trójmiejskiej ekspresówki, bowiem za parę lat ma ona służyć bardziej mieszkańcom w drodze z domu do pracy, niż być szlakiem tranzytowym.

A taką trasą, przeznaczoną dla tranzytu, ma być projektowana Obwodnica Metropolitalna. Problem w tym, że droga, która pobiegnie przez gminę Żukowo i Kolbudy do Południowej Obwodnicy Gdańska w Borkowie będzie o ok. dwa kilometry dłuższa, niż przejazd ul. Nową Kielnieńską i Obwodnicą Trójmiasta. Krótszym szlakiem będą prowadziły kierowców choćby nawigacje GPS.

Część mieszkańców, szczególnie Chwaszczyna, uważa, że ul. Nowa Kielnieńska nie powinna łączyć się z drogami ekspresowymi w ogóle. Droga powinna omijać Osowę od północy, by połączyć się z ul. Gdyńską w Chwaszczynie.

Budowa dwujezdniowej ul. Nowej Kielnieńskiej otwiera dyskusję wokół dalszej rozbudowy ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska do dwóch pasów. Już teraz w godzinach szczytu droga miedzy Osową, a Oliwą zamienia się w parking, bo auta częściej na niej stoją, niż jadą. Po dołączeniu do niej ul. Nowej Kielnieńskiej, rozbudowa ul. Spacerowej do dwóch jezdni wraz z budową tunelu pod Pachołkiem będzie koniecznością. W innym razie będziemy mieli tam korki od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora.

Droga omijająca Osowę od północy i dwujezdniowa ul. Spacerowa odciążyłyby też ruch na Karwinach w relacji Żukowo - Sopot. Z tego powodu ewentualne rozpoczęcie inwestycji zostałoby przyjęta owacjami w Gdyni. Karwiny, Mały Kack i Orłowo dostaną swoją południową obwodnicę.

Planowane inwestycje gdańskiego oddziału GDDKiA na zachód od Trójmiasta

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Lęborka może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Panie Naskręt zamknij wszystkie drogi - korki znikną ROTFL

    1. nowa Kielnieńska jest potrzebna i bez Trasy Kaszubsko/Lęborskiej
    2. drogi mają łączyć i prowadzić do ludzi a nie tam gdzie ludzi nie ma. Więc ruch będzie się kierował jak i teraz się kieruje do miasta jako obszaru o większej gęstości zaludnienia. Jak nie będzie nowej Kielnieńskiej samochody pojadą po starej Kielnieńskiej.

    • 3 6

  • Obwodnica Słupska zabrała nawet nie 10% ruchu z samego miasta.

    Ale akurat ta obwodnica jest potrzebna z uwagi na TIR-y wcześniej rozjeżdżające miasto. Trasa Kaszubska to co innego. Wyrzucone społeczne pieniądze + protesty, protesty i protesty. Malownicze zakątki Kaszub bezpowrotnie zdegradowane. Nie tylko przez samą drogę, ale i przez jej budowę.
    Wystarczyłaby obwodnica Rumi i Redy (OPAT). W Wejherowie już się nie da, bo Orlex na bagnach wybudował slamsowisko, zwane Osiedlem Fenikowskiego, a tam akurat mogłaby przebiegać obwodnica tego miasta.
    Można by za to przeprowadzić drogę przez centrum, w pół-tunelu, z ekranami i kładkami.

    • 6 4

  • DO Marek Piskorski

    LEPIEJ SIĘ ZAJMIJ ROZBUDOWĄ SPACEROWEJ A POTEM SIĘ POMYŚLI CO Z DROGA DO CHWASZCZYNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 9 5

  • Ta droga odciąży trochę gdyński odcinek trasy i obwódki.

    Skróci czas dojazdu do Gdańska i dobrze. Kto ma Spacerową pojechać ten i tak nią pojedzie. Ogólnie na PLUS

    • 2 0

  • obwodnica metropolitalna drogą tranzytową ?! błe he he

    może za 50 lat jak się miasto rozrośnie o połowę to tak. Nikt nie będzie jeździł przecież takim okółkiem tranzytem. Trzeba było ją wytyczyć bliżej miasta a nie robić ją aż pod Żukowo (niektórzy chcieli nawet za Żukowo) Trzeba było się zdecydować, czy robić drogę tranzytową (północny zachód - południowy wschód), czy dojazdową do pracy z Kaszub (wschód - zachód). Jednego i drugiego nie da się zrobić za jednym razem, bo to jakby nie ten sam kierunek.

    • 1 4

  • mam nadzieję że tak debilnie zaprojektowane drogi nigdy nie powstaną.Oto co planują debile z gdaki.Odcięcie Chwaszczyna od Gdyni tą porąbaną nikomu niepotrzebną obwodnicą metropolitalną o przebiegu który wymyślił ktoś niespełna rozumu trasa kaszubska poprowadzona równie idiotycznie przez Wielki Kack w efekcie ktoś jadący od strony Pruszcza musi się cofać do Gdyni aby wjechać na tę obwodnicę droga ta zwiększy drastycznie ruch na ulicy Rdestowej i Nowowiczlińskiej w Gdyni uniemożliwi sprawny wyjazd z pętli na Kaczych Bukach w ogóle szkoda słów by komentować radosną twórczość tzw projektantów rozciąć Chwaszczyno drogami ekspresowymi zabrać ziemię na której ludzie mają firmy utrudnić dojazd do pracy w Gdyni mieszkańcom Chwaszczyna czy Tuchomia po to by paru buraków odtrąbiło sukces.Dzięki Bogu sytuacja finansowa tego porąbanego kraju jest taka że te drogi z listy rezerwowej nigdy nie powstaną.PRL też miał nie takie plany i wizje druga nitka SKMki przez dolny sopot i jelitkowo trasa kwiatkowskiego druga linia metra w Warszawie i wiele innych

    • 8 7

  • zwyczajnie to dokladnie pokazuje jak OM jest potrzebna mieszkancom trojmiejskiej metropolii

    trzeba byc idiota, aby wykoncypowac sobie ze ktos bedzie nadkladal droge jadac na warszawe przez zukowo, koncepcja OM to poroniony pomysl nawet dla tranzytu, bo kazdy tepo myslacy kierowca tira z ukrainy tudziesz jakiejs innej litwy ktory jedzie via hanseatica berlin kaliningrad skroci sobie droge i pojedzie stara obwodowka...
    no ale coz, niemiaszki z uniOM dajOM kase na OM to sie buduje, co nie przeszlo kiedys przejdzie teraz :D

    • 3 3

  • Nie ma jeszcze OM i TK, a już jest informacja, że Nowa Kieleńska jest zła (2)

    Rozbraja mnie takie myślenie i przewidywanie czegoś czego jeszcze przez 7 lat nie będzie. Panie Naskręt odpowiedź dla Pana. Jeżeli obecne obwodnica będzie się korkować, to cały tranzyt i tak pojedzie mniej zakorkowaną Metropolitarną nawet jak zbudują Nową Kieleńską. Bo to którą drogę ludzie wybiorą będzie zależeć od tego czy się droga korkuje, a nie od 2km więcej. Proponuje czasem pojeździć po świecie i zobaczyć czemu ludzie czasem jeżdżą na około mimo, że mają niby krótszą drogę, ale na której jedzie się wolniej.

    • 7 2

    • Głupie pomysły (1)

      należy tępić już u korzeni.

      • 0 3

      • A jaka jest alternatywa.

        Proszę podaj alternatywę. Bo potem będziesz miał takie same problemy z dojazdem do OM, jak do niedawna jeszcze były z dojazdem do OT. A miasto ciągle ucieka w kierunku obwodnicy i po za nią. Już teraz trzeba myśleć o kilku drogach do OM, abyśmy się z ręką w nocniku nie znaleźli za chwilę. A mówimy tu o sytuacji za 10-20 lat, bo tyle zajmie oddawanie tych kilku dróg.

        • 0 1

  • OPAT ?????????????

    A CO Z OPATem????????????

    • 5 1

  • A co Wy z Tą wielką trasą to na domy chcecie wejść!!!

    Nigdy w zyciu Wam sie to nie uda, juz ja sie postaram!!!

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane