• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kielnieńska zwiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

Maciej Naskręt
18 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie. Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie.

Planiści pracują nad wytyczeniem ul. Nowej Kielnieńskiej, która ma odkorkować i uspokoić ruch na Osowie. Droga będzie jednak zachęcać do omijania projektowanej Obwodnicy Metropolitalnej - przekonuje Maciej Naskręt.



Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną. Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną.
Planiści z Biura Rozwoju Gdańska pracują nad określeniem przebiegu ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga o przekroju dwóch jezdni ma biec od planowanego Węzła Chwaszczyno (splot Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej) do Obwodnicy Trójmiasta w rejonie centrum handlowego Osowa. zobacz na mapie Gdańska

- Trasa ma wyprowadzić ruch z Gdańska poza obszary mieszkalne, zmniejszyć uciążliwość ruchu na ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i poprawić tym samym bezpieczeństwo - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Trudno się z tą tezą nie zgodzić, gdy patrzymy na układ drogowy tylko z poziomu mieszkańców Osowy i Gdańska. Ten ok. 3-kilometrowy odcinek drogi trzeba jednak ocenić z punktu widzenia całej aglomeracji. A wtedy okaże się, że nowa droga powiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Jakie skutki wywoła otwarcie do ruchu ul. Nowej Kielnieńskiej?

Budując Nową Kielnieńską i łącząc ją z powiązanymi w Chwaszczynie Obwodnicą Metropolitalną i Trasą Kaszubską, planiści stworzą skrót do Obwodnicy Trójmiasta. Zagrozi to przyszłym zadaniom trójmiejskiej ekspresówki, bowiem za parę lat ma ona służyć bardziej mieszkańcom w drodze z domu do pracy, niż być szlakiem tranzytowym.

A taką trasą, przeznaczoną dla tranzytu, ma być projektowana Obwodnica Metropolitalna. Problem w tym, że droga, która pobiegnie przez gminę Żukowo i Kolbudy do Południowej Obwodnicy Gdańska w Borkowie będzie o ok. dwa kilometry dłuższa, niż przejazd ul. Nową Kielnieńską i Obwodnicą Trójmiasta. Krótszym szlakiem będą prowadziły kierowców choćby nawigacje GPS.

Część mieszkańców, szczególnie Chwaszczyna, uważa, że ul. Nowa Kielnieńska nie powinna łączyć się z drogami ekspresowymi w ogóle. Droga powinna omijać Osowę od północy, by połączyć się z ul. Gdyńską w Chwaszczynie.

Budowa dwujezdniowej ul. Nowej Kielnieńskiej otwiera dyskusję wokół dalszej rozbudowy ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska do dwóch pasów. Już teraz w godzinach szczytu droga miedzy Osową, a Oliwą zamienia się w parking, bo auta częściej na niej stoją, niż jadą. Po dołączeniu do niej ul. Nowej Kielnieńskiej, rozbudowa ul. Spacerowej do dwóch jezdni wraz z budową tunelu pod Pachołkiem będzie koniecznością. W innym razie będziemy mieli tam korki od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora.

Droga omijająca Osowę od północy i dwujezdniowa ul. Spacerowa odciążyłyby też ruch na Karwinach w relacji Żukowo - Sopot. Z tego powodu ewentualne rozpoczęcie inwestycji zostałoby przyjęta owacjami w Gdyni. Karwiny, Mały Kack i Orłowo dostaną swoją południową obwodnicę.

Planowane inwestycje gdańskiego oddziału GDDKiA na zachód od Trójmiasta

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Lęborka może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • a co z Zaspą (1)

    rozwój przez likwidację ?
    Jana Pawła II od kolejki do mostu została zmniejszona do 1 pasa
    wbrew logice .A teraz budują po drugiej stronie mostu nowe budynki
    deweloperskie . LUDZIE PLANIŚCI OPAMIĘTAJCIE SIĘ i przywróćcie układ
    drogowy z czasów GIERKA . A WY wygenerowaliście slamsy z tej okolicy

    • 2 0

    • no ico ze zostala zwezona??

      korkow tam nie ma bo prawie nikt tamtędy nie jeździ poszerza sie te ulice na ktorych jest duzy ruch za gierka to budowali z rozmachem nie patrzac na pieniadze i na logike

      • 0 0

  • Głupoty!!!: Planiści kierują ruch dłuższą drogą, zamiast krótszą;

    Nawigacja skieruje więcej aut w już teraz zakorkowaną Spacerową - czy kierowcy, zdaniem Nastręta, to idioci nie wychodzący poza nawigację ?!!! O dwupasmowej Spacerowej planiści wiedzieli już podczas poprzedniej modernizacji (drzewa wycięto), ale dla nich lepiej żeby auta smrodziły pośrodku Parku Krajobrazowego. To taka Polska kultura planowania.

    • 4 1

  • NOWA KIELNIENSKA (3)

    PAN MAREK PISKORSKI TO MISTRZ BAJERU JAK DONALD TUSK ,ULICA GDYNSKA MA BYC ZMKNIETA PRZY WIEZY CZYLI TAK GDZIE BEDZIE ROZJAD METROPOLITARNEJ I CHWASZCZYNO MA BYC ODCIETE OD GDYNI ,BEDZIE MIALO ZA TO DOJAZD DO GDYNI PLATNA TRASA .TO CO MIESZKANCY MIELI DOJAZD DO GDYNI 1 MIN BEDA TPOZNIEJ PLACIC ZA PRZEJAZD CIEKAWI MNIE KTORY IDIOTA W POZNANIU TO WYMYSLIL LUDZIE POSTAWILI DOMY KUPILI DZIALKI A TERAZ MAJA MIEC PARKANY DZWIEKOCHLONNE 5M WYSOKIE.W TYM KONKRETNYM PRZYPADKU SPADNA CENY GRUNTOW A CHWASZCZYNO BEDZIE MIALO UTRUDNIONY I WYDLUZONY DOJAZD DO TROJMIASTA CIEKAWE CZY KTORYS CYMBAL URZEDNICZY WZIAL TO POD UWAGE

    • 0 5

    • Cymbał to mieszkaniec osowy, co nie może pisać małymi literami. (1)

      Czy chcesz tego czy nie miasto musi się rozwijać, a co za tym idzie odsuwać dalej od siebie obwodnice. Chcesz mieć spokój to musisz jeszcze dalej się wyprowadzić. A czy cena działki twej spadnie nie sądzę, bo będzie bliżej miasta więc tendencja będzie odwrotna. Stracą tylko działki przy samej drodze, te w kolejnych rzędach zyskają. Mówisz o płatnych drogach, a płacisz za jakąś poza autostradą. Chyba nie więc pomyśl zanim coś napiszesz. O płatnych drogach dla aut póki co się mówi i nic więcej.

      • 1 1

      • Popieram , chociaż jestem z Osowy;)

        • 0 0

    • Ceny gruntów wokół planowanej N.Kielnieńskiej już spadły. NIkt przy zdrowych zmysłach nie kupi ziemii przy planowanej drodze

      z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, chyba że na firmę ale to dopiero za 15 lat jak wybudują drogę. Wartość ziemii w okolicach ulicy Myśliborskiej wynosi obecnie poniżej 200 zł a jak klepną N.Kielnieńską to po 100 zł nikt nie sprzeda tam kawałka gruntu.

      • 0 0

  • a jak porobią bramki Viatoll

    to i tak tranzit pojedzie przez Osowe.

    • 0 0

  • W koncu ktos dopatrzy sie absurdu ...

    polaczenia obwodnicy metropolitalnej i trasy kaszubskiej w Chwaszczynie zamiast gdzies bardziej na polnocy w kierunku Wejherowa.

    Lepiej pozno niz wcale.

    • 0 0

  • "Obwodnica Metropolitalna"

    "Gdzie jest metropolia? Pisze z Niemiec, z duzego miasta i smiac mi sie chce jak trojmiejscy urzednicy nazywaja nasza cicha spokojna wies metropolia..."

    Dobre!
    Na poludniu nic sie nie zmieni - musi sie zaczynac na wylocie obwodnicy.

    Na polnocy natomiast nie ma ograniczen. Dlaczego metropolia ma sie konczyc na Chwaszczynie ?
    Dlaczego kolejne miasta za Gdynia nie maja byc czescia metropoli i nie maja byc godne aby powstala ich obwodnica ?

    • 0 2

  • A gdzie płacze

    Płaczków z osowa.com ?

    • 0 0

  • potrzebna jest jedna obwodnica "main" wszystkich obwodnic trójmiasta !

    i z tej obwodnicy połączenia do małych trójmiejskich obwodnic ...

    • 0 2

  • a DK 20 przerobią na ślepą osiedlową (1)

    Spojrzcie na plany, zapoznajcie sie z materiałami ze spotkań z mieszkancami choćby z Chwaszczyna. Plany i zalecenia GDDiK są jednoznaczne, obecna droga prowadząca przez Chwaszczyno (z kierunków Zukowa i Bojana) zostanie ODCIETA i zamknięta pomiędzy rondem w Chwaszczynie a planowanym węzłem, zaś zostanie potraktowana jako droga osiedlowa. Planisci wymyślili, że aby dojechac z tych kierunków do Gdyni przez Karwiny, ludzie będą musieli skręcić na Gdańsk starą Kielnieńska, jechac prawie pod samą Osowę ok. 6 km (na własciwy łącznik na Gdynię), gdzie dopiero wjadą na planowaną Nową Kielnieńską, a i dopiero wówczas z niej dojadą do Gdyni. Nadrabiając w 1 stronę około 10 km, i tak przynajmniej 2 razy dziennie czyli 20 km ekstra....
    Korki gawarntowane, jak cały ten ruch wjedzie na starą Kielnieńska....
    A za kilka lat zrobią bramki na tej nowej i nie bedzie alternatywy bezpłatnej drogi z wyzej wymienionych kierunków.....

    • 1 2

    • w mieście można jeździć nie tylko samochodem

      • 0 0

  • Ulica Kielnieńska nie jest zakorkoana??? To przez ulicę Spacerową, która od dawna powinna być drogą dwupasmową,

    podobnie jak ulica Słowackiego. Budowa nowej Kielnieńskiej wiązała by się ogromnymi kosztami, moim zdanie całkiem niepotrzebnymi (wycinka sporego fragmentu lasu, niwelacja terenu - proszę zwrócić uwagę jakie różnice wzniesień są na terenach leśnych, patrząc na mapę tego nie widać, budow nowego mostu nad torami kolejowymi itd), a remont Kielnieńskiej jest też nieunikniony. Gdyby te środki przeznaczyć na poszerzenie ulicy Spacerowej, co i tak trzeba zrobić oraz na przebudowę odcinka Kielnieńskiej na odcinku od Barniewickiej do obwodnicy (prawo i lewo skręty lub ronda, bo przecież jest odpowiednia ilość miejsca, chodniki, ścieżki rowerowe) to w krótkim czasie poprawiła by sie sytuacja dla mieszkanców Osowej. Nowa Kielnieńska jeszcze bardziej zakorkuje Osowę, gdyż dodatkowy ruch z kierunku Chwaszczyna, zablokuje wjazd na nową Kielnieńską. Uważam, że w pierwszej kolejności należy wstrzymać zabudowę wielorodzinną w tej dzielnicy, do czasu uregulowania sytuacji drogowej. Od jakiegoś czasu Radni Osowej z niezrozumiałej dla mnie przyczyny lobbują za budową Nowej Kielnieńskiej, zamiast rozwiązać problemy komunikacyjne tej dzielnicy.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane