• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Łódzka i tramwaj na Łostowice za 111 mln. Najtańszą ofertę złożył MTM z Gdyni

Maciej Naskręt
1 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 


Oferta MTM jest o 73 mln zł tańsza niż na budowę mogło wydać miasto. Linia tramwajowa i ulica mają powstać do maja 2012 r.



Budowa linii tramwajowej obejmuje też realizację przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku węzła integracyjnego - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów. Budowa linii tramwajowej obejmuje też realizację przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku węzła integracyjnego - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów.
W piątek władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 poznały oferty na budowę ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Najmniej - ok. 110,9 mln zł - za budowę zażądała firma MTM SA.

Budowa ok. 1,7-kilometrowej dwujezdniowej drogi - ul. Nowej Łódzkiej - oraz 3-kilometrowej linii tramwajowej, która pobiegnie wzdłuż ul. Witosa i nowo wybudowanej trasy, miała kosztować Gdańsk ok. 183 mln zł. W budżecie Gdańska pozostanie więc prawie 73 mln zł.

- Umowę z wykonawcą podpiszemy na przełomie października i listopada. Budowa powinna ruszyć jeszcze w tym roku. Inwestycja potrwa do maja 2012 r. - mówi Janusz Łagowski z GIKE 2012.

Budowa linii tramwajowej, która połączy Chełm z Ujeściskiem, realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIA. Nadzoruje go spółka GIKE 2012. Z kolei za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Oferty złożone w przetargu przez firmy i konsorcja budowlane.

1. Lider Konsorcjum - Eurovia Polska S.A. - ok. 137,5 mln zł
2. Metro Sp. z o.o. - ok. 158,3 mln zł
3. Konsorcjum Torpol S.A., Feroco S.A. - ok. 138,2 mln zł
4. Lider Konsorcjum MTM S.A. - ok. 110,9 mln zł
5. Konsorcjum ZUE S.A., Strabag Sp. z o.o. - ok. 126,7 mln zł
6. SKANSKA S.A. - 123,2 mln zł
7. Mostostal Warszawa S.A. - ok. 150,1 mln zł
8. Budimex S.A. - ok. 132,2 mln zł

Wydarzenia

Festyn komunikacyjny w Gdańsku (15 opinii)

(15 opinii)
festyn

Zobacz także

Opinie (227) ponad 20 zablokowanych

  • No teraz się ciesze oby jeszce tylko Pesa tam jezdziła :D

    • 0 0

  • I bardzo dobrze, że MTM! (12)

    robią na czas, bez zwłoki i dobrze!

    • 77 14

    • czemu ten tramwaj nie będzie jechał po pasach zieleni na armi krajowej ?? (10)

      tylko przez środek dzielnicy, między blokami .wtf ?!

      • 4 7

      • (7)

        Tramwaj będzie jechał przez środek dzielnicy żeby jak największa liczba mieszkańców miała do niego blisko. Ustawienie dwóch pętli (Witosa i Nowa Łódzka) na jednej trasie umożliwi ich obsługę tymi samymi liniami, zamiast dwiema różnymi. Gdyby tramwaj jechał między jezdniami AK to dostęp do niego byłby trudniejszy niż w realizowanym wariancie, aczkolwiek wtedy czas przejazdu byłby mniejszy. Nic jednak (poza finansami) nie stoi na przeszkodzie, żeby w przyszłości tramwaj między jezdniami AK pociągnąć dalej, aż do Jabłoniowej (na spotkanie przedłużenia planowanej trasy z Migowa).

        • 14 0

        • (5)

          I w ten sposób z praktycznie "szybkiego tramwaju" zrobiono zwykły i powolny.
          Dla większości podróżujących podstawą jest czas dojazdu.

          • 7 0

          • ...szybki tramwaj?... (1)

            ...może i byłby szybki ale dojscie do przystanku trwałoby np. 15 minut a nie 5, a w deszczu, w snieżycy??? Wolę mieć tramwaj blisko domu (ale nie za blisko oczywiście) a jechać nim 5 minut dłużej...

            • 5 0

            • w zimie lepiej jechać dłużej niż iść dalej do przystanku

              Tu się zgodzę z przedmówcą. Wolę jechać 10 minut dłużej (i tak krócej niż autem ;p ) niż iść w ulewie lub śnieżycy kilometr dalej na przystanek. To samo powie też stanowcza większość osób starszych a One z każdym rokiem stanowią co raz większą część społeczeństwa. Także matki z dziećmi i osoby niepełnosprawne będą wolały takie rozwiązanie.

              • 0 0

          • (2)

            Trudno się z Tobą nie zgodzić, żadnego tramwaju w Gdańsku nie można nazwać szybkim. Gdybym ja miał decydować to też bym go puścił przez AK z jak najmniejszą ilością przystanków. Niestety w Gdańsku nigdy nie było tego typu planów, żeby jakikolwiek odcinek trasy tramwajowej był szybki czy chociażby przyspieszony Stąd będziemy mieli przejazdy przez osiedla w tempie dalekim od oszałamiającego, żeby nie powiedzieć spacerowym.

            Takich ja Ty (nacisk na czas przejazdu) będzie zapewne wielu, bo w przypadku nowej linii już od początkowej pętli będzie dużo pasażerów, a ci wsiadający po drodze mogliby po staremu podjeżdżać autobusem do pętli Witosa.

            Jeszcze jedno: każdy kolejny projekt Kolei Metropolitarnej przewiduje więcej przystanków na trasie. Niedługo ich zagęszczenie będzie większe niż w przypadku tramwajów. Spowoduje to wydłużenie i tak długich czasów przejazdu. Ale w Gdańsku nikt nie zdaje się tego dostrzegać.

            • 5 1

            • (1)

              ale stary, o czym ty mówisz ? żaden tramwaj w Gdańsku nie jest szybki ?? to chyba we Wrocławiu, Krakowie, Łodzi nie byłeś. Tam to dopiero trajtek zamula jadać razem z furami (torowisko na asfalcie, tak jak u nas przy operze). Po pierwsze mało kto docenia, to że u nas trajtki śmigają pasem zieleni, przez co zyskują dużo czasu, po drugie uważam że bezkolizyjne skrzyżowanie zawsze(!!) jest lepszym rozwiązaniem na przyszłość

              • 2 1

              • Szybki tramwaj to konkretne określenie: średnia prędkość komunikacyjna przynajmniej 25km/h, odstępy między przystankami po 600 i więcej metrów i priorytet na skrzyżowaniach. Tramwaje w Gdańsku dzięki w znakomitej większości odrębnym torowiskom są szybkie, ale nie są budowane zgodnie z filozofią szybkiego tramwaju.

                • 3 0

        • wole trudniejszy dostęp niż spowolnione skrzyżowanie, tak jak np. na słynnej chełmskiej rozgwieździe.

          • 1 6

      • bo nie (1)

        • 7 0

        • & clyde

          • 4 0

    • Estakada

      to niech ci zrobią na czas tak jak estakadę w Gdyni , przez pół roku nic się nie działo

      • 3 0

  • ale piękna WIZUALIZACJA (6)

    Jestem jak zahipnotyzowany.

    Chyba zagłosuje po tym co zobaczyłem na Pawła A.

    • 57 32

    • HIPNOZA

      zaglosuja na niego tym razem glownie zahipnotyzowani; ja sie zahipnotyzowalem, jak Pawel A. nawywieszal flag narodowych i papieskich z okazji Dnia Papieskiego; flagi papieskie to pewnie z kurii pozyczyl z czasow wizyt JP2 w Gdansku, choc slyszalem, ze na tych flagach arcybiskup senior sypia, odkad mu nastepca wszystkie puchowe koldry pozabieral...

      • 0 0

    • wybory za 2 miechy

      Adamowicz nie ma sie czym pochwalic, to planuje - tu wizualizacja tam podpisanie listu intencyjnego... a życie sobie. Jedyne co chłop wybuduje to ECS, drogi, szpitale jakiś sport - nic z tego, tylko świątynia kilku polityków co kiedyś słuzbowo dostali nakaz wstąpienia do związku...

      • 3 2

    • ja jestem jak w transie od miesiąca

      codziennie nowa wizualizacja

      • 3 0

    • Pętla LISIARNIA a nie Nowa Łódzka (2)

      A ja jestem zawiedziony. Nie ma na niej lisiarni koło nowej Pętli.

      • 9 2

      • (1)

        ale że co ? Na cześć zastępcy prezydenta gdańska ma być nazwane od jego nazwiska?

        • 5 1

        • A parking samochodowy nazwać Skwerem Adamowicza

          • 2 0

  • Super!!!!!!!!!!!!!!!!

    A co z Ujeściskiem ?????????????

    • 0 0

  • Skrzyżowanie (9)

    Czy to nie Ci sami co spier..... skrzyżowanie i jego przejazd Armii Krajowej z 3 Maja?
    Mam nadzieję, że nie...jeszcze z kilkanaście lat tam nic się nie zmieni a jeździć trzeba..

    • 19 20

    • (2)

      TOR-POL robił skrzyzowanie

      • 3 0

      • good (1)

        ludzie czytają to co teraz maja przed oczami a nie pamiętają jak było na prawdę ani tez nie pamiętają że kilka miesięcy temu był art. nt. remontu tego skrzyżowania i jak wół był napisane TORPOL ale głąby oczywiście nie czytają...

        • 1 0

        • Dlatego pajacu było to forma pytania a nie stwierdzenia..

          • 0 0

    • nie. MTM nie budował tarsy na Chełm, ani tego skrzyżowania (3)

      budowała je firma Torpol, która też brała udział w tym przetargu http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kiedy-nowy-przejazd-przez-tory-na-al-Armii-Krajowej-n38737.html

      • 4 4

      • to co na trasie na Chełm przy budowie robiły tabliczki MTM? (2)

        • 7 0

        • może to była rakalma? (1)

          • 1 4

          • reklama obcej firmy na terenie dzialan drugiej ?! pomysl zanim napiszesz

            • 2 1

    • ale Ty głupi jesteś ! od kiedy MTM zajmuje się projektowaniem?

      • 4 1

    • tak to Ci sami

      • 7 1

  • stypa (2)

    gdańszczanie byli aż tak zazdrośni??? Nie widząc że w ich mieście jest jeden totalny SYF!! Dla przykładu powiem:
    -korki, mieszkałem już w Londynie i w Barcelonie ale tam takich korków nigdy nie było(jakie w Gdańsku są oczywiście),
    -Orunia nie wiem czy ten rejon wie że druga wojna światowa się już dawno skończyła(dwa tygodnie temu przechodziłem tam w środku dnia, nie było ludzi tylko była syrena alarmowa, chyba był to alarm przeciw bombowy),
    -Przeróbka, dzielnica tętniąca życiem więzienia, ogólnie prostytutki i dilerzy tylko słowa słychać na K i CH( w czwartek widziałem jak jeden żur walił kloca na środku chodnika przy bramie ZNTK),
    -tramwaje, w 100% widać akty wandalizmu,
    -Chełm,Suchanino,Siedlce,Wrzeszcz, Przymorze jedno wspólne słowo-KOMUNISTYCZNE BLOKI!!
    -okolice akademii muzycznej i stoczni-przepięknie zdemolowane i opuszczone budynki że aż turyści podziwiają(wymiocinami oczywiście, wstyd mi nawet dla gdynianina że taki syf jeszcze w Polsce istnieje),
    -najpiękniejsza dzielnica Gdańska czyli Osowa, szkoda tylko że jej mieszkańcy za gdynian się uważają,
    -mnóstwo gryzoniów na ulicach(ostatnio na Oliwie widziałem jak szczur gonił szczura,i to w środku dnia!!!),
    -jedno gdańszczan łączy tj armia meneli gdziekolwiek byś w tym mieście był(umieją tylko mówić jedno-DAJ JAKIEŚ DROBNE NA WINO),
    -ulice takie że aż Rumunia przy niuch nie ma się czego wstydzić,
    -historia Gdanska=(nigdy Polska , na zawsze niemiecko-żydowska),
    -nawet jak oprowadzałem znajomych z Francji i Angli to mi mówili jakie to brzydkie miasto.

    • 1 5

    • Hh

      Heheh, to chyba gościu w Łodzi nie byłeś :)

      • 0 0

    • i dzięki temu nie ma u nas fali turastwa, rumuństwa, ruskich, cyganów, murzynów, marokańczyków i innego uchodźctwa.

      Wspierajmy swoje.

      Teraz Polska.

      • 0 0

  • Brawo..

    za zaoszczędzone 73 ml wybudować dodatkowo linie w kierunku centrum osiedla gdzieś koło kościoła.

    • 1 0

  • HAHA

    Nie było widać całego nagłówka, myślałam, że za 111 lat ;-)))

    • 1 0

  • Parkingi dla aut

    Czy projektanci w ogóle wiedzą co to jest P&R (Park and ride). K-cy z poza miasta parkują swoje auta i przesiadają się do tramwaju. Mniejsze korki w mieście. Tylko tzreba na etapie PROJEKTU uwzględnić duże parkingi w pobliżu pętli tramwajowej. Stosowane w Europie od 25 lat. Ciekaw jestem czy Gdańsk to już Europa już?

    • 2 1

  • Idą wybory to i obietnic dużo ;) (4)

    A serio obawiam się czy nie będzie tak jak z remontem Błędnika (duże opóźnienie), ulicy Marynarki Polskiej (nawierzchnia już jest w złym stanie) czy zbudowaną w 2002 roku zaporą na Strzyży, która zawaliła się, a eksperci mówią mediom, że to zostało źle zbudowane: Grzegorz Strosik, pomorski wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego: "Przerwanie zapory na zbiorniku było katastrofą budowlaną i gdyby była ona wykonana z trwalszego budulca, wodzie trudniej byłoby się przedostać przez konstrukcję." - Zbiornik miał mankamenty projektowe, dlatego sprawa jest już w prokuraturze - przyznaje Andrzej Chudziak, wicedyrektor Gdańskich Melioracji.

    Nie sztuką jest coś zbudować (zresztą w praktyce z pożyczonych pieniędzy - zadłużenie miasta i spółek miejskich ciągle wzrasta), ważny jest nadzór nad każdym etapem inwestycji, aby służyła ona mieszkańcom długie lata.

    Jednym z bardziej szokujących przykładów co się dzieje gdy tego nie ma jest autostrada A4 między Katowicami, a Krakowem - ciągle remontowana, zwężona, wolny przejazd, korki, nie można remontować dróg alternatywnych (taka umowa z koncesjonariuszem), a płaci się jak za przejazd pełnowartościową autostradą!

    • 8 5

    • spamujący nieudaczniku (3)

      obiecać to cI może wasz prezes że wygracie wybory :)
      To jest końcówka procedur za chwile budowa jak kilkanaście innych w Gdańsku z dotacją z UE.
      gdyby w Gdańsku rzadziła partia małego psychopaty to jedynie mielibyśmy zlustrowanych motorniczych a fundusze UE by leżały bo ta unia taka niebogobojna i nic od nich nie chcemy.

      • 1 3

      • (2)

        Nie dość, że jesteś wulgarnym prostakiem to jeszcze bzdury piszesz, bo za rządów Prawa i Sprawiedliwości wykorzystywano fundusze z UE szybciej niż za rządów PO - wykazała to minister Grażyna Gęsicka w oparciu o dane samego ministerstwa za co została wściekle zaatakowana (m.in. przez chama Palikota) oraz padały argumenty dotyczące wykorzystania kwotowego (co jest śmieszne, bo Polska jest jednym z większych Państw, więc i kwoty są wielokrotnie większe dla nas niż dla wielu małych Państw). Ogólnie to co piszesz ma się nijak do rzeczywistości.

        • 0 0

        • zdenerwował się pisuarowy podnóżek (1)

          Gesicka kłamała i manipulowała zobacz choć to może być dla was być trudne jak teraz to wygląda.
          zresztą wystarczy wspomnieć Fotyge jak w Gdańsku odpowiadała za fundusze UE a leżały wtedy one całościowo.

          • 0 0

          • To Ty się zdenerwowałeś anonimie, może dlatego, że oszukujesz?

            Gęsicka miała rację, a to ludzie z PO perfidnie kłamali - przyznał to nawet komisarz ds. polityki regionalnej UE, który raczej sympatykiem PiS nie jest:

            Polska powinna przyspieszyć wykorzystanie funduszy spójności z puli na lata 2007-13, a zwłaszcza na projekty kolejowe, energetyczne i technologii cyfrowej - powiedział w środę nowy komisarz ds. polityki regionalnej Johannes Hahn. Na razie - zapewnił Hahn - nie ma jednak ryzyka utraty środków z budżetu 2007-13, ale w statystykach Komisji Europejskiej Polska wypada znacznie poniżej unijnej średniej. Według przedstawionych danych z 30 września ubiegłego roku, Polska zakontraktowała projekty o wartości zaledwie 19,5 proc. dostępnej puli funduszy, podczas gdy unijna średnia to 27 proc. Czy rząd Donalda Tuska i Platformę Obywatelską stać na przyznanie się do kłamstwa i oświadczenie, że to szefowa Klubu Parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości Grażyna Gęsicka (PiS) miała rację w sprawie słabego wykorzystania funduszy UE przez rząd Tuska?
            http://finanse.wp.pl/kat,9231,title,Polska-ma-klopot-z-wykorzystaniem-funduszy-europejskich,wid,12130224,wiadomosc.html

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane