- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (51 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 6 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
Nowa Łódzka i tramwaj na Łostowice za 111 mln. Najtańszą ofertę złożył MTM z Gdyni
Oferta MTM jest o 73 mln zł tańsza niż na budowę mogło wydać miasto. Linia tramwajowa i ulica mają powstać do maja 2012 r.
W piątek władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 poznały oferty na budowę ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Najmniej - ok. 110,9 mln zł - za budowę zażądała firma MTM SA.
Budowa ok. 1,7-kilometrowej dwujezdniowej drogi - ul. Nowej Łódzkiej - oraz 3-kilometrowej linii tramwajowej, która pobiegnie wzdłuż ul. Witosa i nowo wybudowanej trasy, miała kosztować Gdańsk ok. 183 mln zł. W budżecie Gdańska pozostanie więc prawie 73 mln zł.
- Umowę z wykonawcą podpiszemy na przełomie października i listopada. Budowa powinna ruszyć jeszcze w tym roku. Inwestycja potrwa do maja 2012 r. - mówi Janusz Łagowski z GIKE 2012.
Budowa linii tramwajowej, która połączy Chełm z Ujeściskiem, realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIA. Nadzoruje go spółka GIKE 2012. Z kolei za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
1. Lider Konsorcjum - Eurovia Polska S.A. - ok. 137,5 mln zł
2. Metro Sp. z o.o. - ok. 158,3 mln zł
3. Konsorcjum Torpol S.A., Feroco S.A. - ok. 138,2 mln zł
4. Lider Konsorcjum MTM S.A. - ok. 110,9 mln zł
5. Konsorcjum ZUE S.A., Strabag Sp. z o.o. - ok. 126,7 mln zł
6. SKANSKA S.A. - 123,2 mln zł
7. Mostostal Warszawa S.A. - ok. 150,1 mln zł
8. Budimex S.A. - ok. 132,2 mln zł
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (227) ponad 20 zablokowanych
-
2010-10-01 18:06
Pętla"zającowo"-psu na budę!! A cały GÓRNY taras Oruni d a l e j tkwi w korkach!!! (3)
Nie dociera do zakutych łbów urzędasów,że zjazd od Krzemowej/Platynowej TO JEST PROBLEM?!
- 4 2
-
2010-10-01 19:27
Bo nie ma tam miejsca na pętlę a możesz się przespacerować trochę. Od komisariatu do pętli tramwajowej będzie około 6-7 min piechotą.
Przyda ci się dla zdrowia- 1 0
-
2010-10-01 19:13
zjazd i wjazd
rano godzinkę , a po południu ze dwie może.... trza wyjechać do roboty godzinę wcześniej .... pech !- 1 0
-
2010-10-01 18:32
bo krzemowa i platynowa to 2 najgłówniejsze ulice w trójmieście
bo krzemowa i platynowa to 2 najgłówniejsze ulice w trójmieście
- 1 1
-
2010-10-01 14:45
gdynia ma nam budować linię tramwajową?! (2)
Jestem oburzony, co jakaś firma z gdyni może wiedzieć o budowie linii tramwajowych? Oni znają się może na wieszaniu drutów na drzewach i słupach do tych swoich trolejbusów. Znając złośliwość gdynian, położą nam krzywe tory.
- 4 8
-
2010-10-01 18:56
ale z ciebie burak.. szkoda ze jestes tym przedstawicielem niezyczyliwego gdanszczanina
- 2 0
-
2010-10-01 17:57
MTM jest w konsorcjum
MTM zbuduje Nową Łódzką a linie tramwajową TRAKCJA POLSKA S.A.-
- 1 0
-
2010-10-01 18:47
Czyn społeczny
Ludzie !
A może w czynie społecznym przedłużymy tory na Orunie Górną ?- 4 2
-
2010-10-01 18:45
...
... no tak... jak 7 będzie jechać taki kawał drogi to ja nigdy do tego tramwaju nie wsiądę na odrzańskiej!
- 0 1
-
2010-10-01 18:21
Wyjazd z Anny Jagiellonki (1)
Na wizualizacji widać piękni jak znika wyjazd na Łódzką z Anny Jagiellonki.
- 1 1
-
2010-10-01 18:37
i dobrze, bo to dotychczasowe rozwiązanie jest nienajlepsze
- 1 1
-
2010-10-01 12:50
Zadziwiająco niska oferta. (3)
Oby tylko się nie okazało, że różne "problemy", "niedoszacowania" itp. sprawią, że końcowy koszt wyjdzie 150 mln, a termin oddania przesunie się o rok
- 7 3
-
2010-10-01 18:26
na tym polegają przetrargi
że szacuje się dokładnie prace, a wszystkie dodatkowe potrzeby są osobno dopisywane. Np w kosztorysie jest kopanie koparką, a okazuje się, że z jakiegoś powodu miasto będzie chciało, aby kopać ręcznie i tu wykonawca jest już zarobiony, bo na dodatkowe prace nie ma przetargów :)
- 0 0
-
2010-10-01 12:52
Tak będzie, ale już po wyborach. (1)
- 2 3
-
2010-10-01 17:33
Cena
Przeciez wiadomo ze bedzie drozej ze wzgledu na nie ujete w planach problemy, ktore odkryte zostana w trakcie prac budowlanych. Jest tak zawsze.
Czy zawsze kupujecie najtanszy towar?- 0 0
-
2010-10-01 18:13
nadal nie pojmuje po co komu stara Lodzka??? grunt to wszystko zabetonowac!
- 3 2
-
2010-10-01 12:26
LISIARNIA OBOK PĘTLI (5)
A co z lisiarnia znajdująca sie w sąsiedztwie bloków i samej peli ?
Czy ten uroczy smrodek pozostanie ?- 19 5
-
2010-10-01 12:42
Pętla powinna nazywać się LISIARNIA (2)
- 4 2
-
2010-10-01 12:46
A przystanek nazwać: Lisiarnia Zdrój (1)
- 5 1
-
2010-10-01 17:31
ale konicznie z dodatkiem PÓŁNOC
- 2 0
-
2010-10-01 15:02
a co, myślisz, że go tramwaje zassają ?:)
- 3 0
-
2010-10-01 12:48
pewnie, że pozostanie.
odbierają mu tylko kawałek wjazdu.
zrobi obok dziki dojazd i dalej działa ...- 1 0
-
2010-10-01 12:15
(3)
zrobic tramwaj z siedlec na jasien bo z jasienie nie mozna sie niczym wydostac!!!!!!!!!!!!!!!!
- 15 3
-
2010-10-01 17:23
Tramwaj na Osowę!
- 1 0
-
2010-10-01 13:55
trzeba się przeprowadzić do miasta
- 3 0
-
2010-10-01 12:18
I Morenę pod to podpiąć!
- 9 0
-
2010-10-01 12:11
znowu te patałachy (4)
z dwiema koparkami na krzyż.
W gdyni nic się nie buduje więc pchają się do Gdańska.- 10 16
-
2010-10-01 12:12
p (2)
sam jestes patalch mtm buduje wszytko w gdynia
- 6 3
-
2010-10-01 12:16
Jeszcze raz i po Polsku prosze (1)
- 6 2
-
2010-10-01 17:20
Po polsku jeśli już
- 0 0
-
2010-10-01 12:35
jestes zwyklym sprzedajnym szczurem - firma z trojmiasta (jedyna jaka jest) powinna tu budowac wtedy pieniadze z inwestycji
wroca tu w podatkach takich oslow jak ty powinno sie tepic i publicznie kamienowac
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.