• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Łódzka i tramwaj na Łostowice za 111 mln. Najtańszą ofertę złożył MTM z Gdyni

Maciej Naskręt
1 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 


Oferta MTM jest o 73 mln zł tańsza niż na budowę mogło wydać miasto. Linia tramwajowa i ulica mają powstać do maja 2012 r.



Budowa linii tramwajowej obejmuje też realizację przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku węzła integracyjnego - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów. Budowa linii tramwajowej obejmuje też realizację przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku węzła integracyjnego - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów.
W piątek władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 poznały oferty na budowę ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Najmniej - ok. 110,9 mln zł - za budowę zażądała firma MTM SA.

Budowa ok. 1,7-kilometrowej dwujezdniowej drogi - ul. Nowej Łódzkiej - oraz 3-kilometrowej linii tramwajowej, która pobiegnie wzdłuż ul. Witosa i nowo wybudowanej trasy, miała kosztować Gdańsk ok. 183 mln zł. W budżecie Gdańska pozostanie więc prawie 73 mln zł.

- Umowę z wykonawcą podpiszemy na przełomie października i listopada. Budowa powinna ruszyć jeszcze w tym roku. Inwestycja potrwa do maja 2012 r. - mówi Janusz Łagowski z GIKE 2012.

Budowa linii tramwajowej, która połączy Chełm z Ujeściskiem, realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIA. Nadzoruje go spółka GIKE 2012. Z kolei za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Oferty złożone w przetargu przez firmy i konsorcja budowlane.

1. Lider Konsorcjum - Eurovia Polska S.A. - ok. 137,5 mln zł
2. Metro Sp. z o.o. - ok. 158,3 mln zł
3. Konsorcjum Torpol S.A., Feroco S.A. - ok. 138,2 mln zł
4. Lider Konsorcjum MTM S.A. - ok. 110,9 mln zł
5. Konsorcjum ZUE S.A., Strabag Sp. z o.o. - ok. 126,7 mln zł
6. SKANSKA S.A. - 123,2 mln zł
7. Mostostal Warszawa S.A. - ok. 150,1 mln zł
8. Budimex S.A. - ok. 132,2 mln zł

Wydarzenia

Festyn komunikacyjny w Gdańsku (15 opinii)

(15 opinii)
festyn

Zobacz także

Opinie (227) ponad 20 zablokowanych

  • wszędzie oszczędności...

    ciekawe na co idą te ogłaszane co rusz "oszczędności". Może się mylę ale jakby zsumować je wszystkie to starczyłoby na niejedną dodatkową inwestycję tylko jakoś dziwnym trafem tak się nie dzieje. Ktoś mógłby pomyśleć, że to wszystko po prostu propaganda ale przecież to byłoby krzywdzące dla władz i oczywiście dziennikarzy.

    • 2 0

  • POŁĄCZYĆ MOJE MARZENIE Z ŁÓDZKĄ

    A może by tak w końcu ktoś pomyślał i połączył Moje Marzenie z ul.Łódzką i już korki ze Świętokrzyskiej mniejsze ale cóz myslenie to nie jest dobra strona władz tego miasta. A niech tam ludzie stoją sobie w korkach dzień w dzień bo jedna ulica wyjazdowa z wszystkich osiedli dookoła wystarczy. A niech jeszce parę osiedli się wybuduje i ludzie ścieżki przez pola sobie wydepczą i niech sobie radzą. Mieszkam w tej okolicy 12 lat i nic się nie zmieniło jedna ulica i dłuuuuuuuuuuugi korek codziennie. Pozdrawiam udających myślenie włodarzy miasta.

    • 9 1

  • W mojej opinii miasto Gdańsk i tak rozwija się dużo szybciej niż jego mieszkańcy.

    • 1 3

  • jest coraz lepiej mimo wszystko coraz mniej jest

    wpisów sekty budyniowej od kurskiego

    • 2 2

  • ???

    Super! W końcu, najwyższy czas!

    • 0 2

  • Fajnie, a więc

    za część z tych 73 mln można jeszcze puścić pojedynczy tor z nowej pętli na łące na Orunię Górną. Jeden Dortmund by wystarczył, dodatkowej pętli na Orunii Górnej nie trzeba budować, miejsce na 1 tor się znajdzie, koszty bardzo małe, a korzyści wielkie - całe osiedle Orunia Górna zyskałoby szybkie połączenie z miastem. Pętla za osiedlem problemów komunikacyjnych osiedla nie rozwiązuje.

    • 8 0

  • stypa (2)

    gdańszczanie byli aż tak zazdrośni??? Nie widząc że w ich mieście jest jeden totalny SYF!! Dla przykładu powiem:
    -korki, mieszkałem już w Londynie i w Barcelonie ale tam takich korków nigdy nie było(jakie w Gdańsku są oczywiście),
    -Orunia nie wiem czy ten rejon wie że druga wojna światowa się już dawno skończyła(dwa tygodnie temu przechodziłem tam w środku dnia, nie było ludzi tylko była syrena alarmowa, chyba był to alarm przeciw bombowy),
    -Przeróbka, dzielnica tętniąca życiem więzienia, ogólnie prostytutki i dilerzy tylko słowa słychać na K i CH( w czwartek widziałem jak jeden żur walił kloca na środku chodnika przy bramie ZNTK),
    -tramwaje, w 100% widać akty wandalizmu,
    -Chełm,Suchanino,Siedlce,Wrzeszcz, Przymorze jedno wspólne słowo-KOMUNISTYCZNE BLOKI!!
    -okolice akademii muzycznej i stoczni-przepięknie zdemolowane i opuszczone budynki że aż turyści podziwiają(wymiocinami oczywiście, wstyd mi nawet dla gdynianina że taki syf jeszcze w Polsce istnieje),
    -najpiękniejsza dzielnica Gdańska czyli Osowa, szkoda tylko że jej mieszkańcy za gdynian się uważają,
    -mnóstwo gryzoniów na ulicach(ostatnio na Oliwie widziałem jak szczur gonił szczura,i to w środku dnia!!!),
    -jedno gdańszczan łączy tj armia meneli gdziekolwiek byś w tym mieście był(umieją tylko mówić jedno-DAJ JAKIEŚ DROBNE NA WINO),
    -ulice takie że aż Rumunia przy niuch nie ma się czego wstydzić,
    -historia Gdanska=(nigdy Polska , na zawsze niemiecko-żydowska),
    -nawet jak oprowadzałem znajomych z Francji i Angli to mi mówili jakie to brzydkie miasto.

    • 1 5

    • i dzięki temu nie ma u nas fali turastwa, rumuństwa, ruskich, cyganów, murzynów, marokańczyków i innego uchodźctwa.

      Wspierajmy swoje.

      Teraz Polska.

      • 0 0

    • Hh

      Heheh, to chyba gościu w Łodzi nie byłeś :)

      • 0 0

  • Za zoszczędzone pieniądze..

    należy wybudować Świątynie Opatrzności Bożej, bo kościołów w Gdańsku mało.

    • 1 1

  • Ja bym wybrał SKANSKA i cieszył się gładkim asfaltem "setki lat"

    • 1 0

  • Parkingi dla aut

    Czy projektanci w ogóle wiedzą co to jest P&R (Park and ride). K-cy z poza miasta parkują swoje auta i przesiadają się do tramwaju. Mniejsze korki w mieście. Tylko tzreba na etapie PROJEKTU uwzględnić duże parkingi w pobliżu pętli tramwajowej. Stosowane w Europie od 25 lat. Ciekaw jestem czy Gdańsk to już Europa już?

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane