• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nową Łódzką pojedziemy tuż przed świętami

Maciej Naskręt
6 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica Nowa Łódzka w Gdańsku. Ulica Nowa Łódzka w Gdańsku.

Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska w prezencie pod choinkę dostaną dwujezdniową ul. Nową Łódzką. DRMG dopina ostatnie pozwolenia na dopuszczenie drogi do ruchu.



Czy skorzystasz na powstaniu ul. Nowej Łódzkiej?

Niemal pewne jest, że w piątek, 23 grudnia, mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska będą mogli pojechać ul. Nową Łódzką, która skomunikuje ul. Świętokrzyską zobacz na mapie Gdańska z dwujezdniową ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska.

- Robimy wszystko, by jeszcze przed świętami pojechały tam samochody. Droga będzie wciąż placem budowy, ale wykonawca poszedł na pewne ustępstwa i zgodził się na dopuszczenie ruchu. Mamy też zapewnienie od gdańskiego Zarząd Dróg i Zieleni, że zajmie się m.in. zimowym utrzymaniem i oświetleniem nowej drogi. Trwają ostatnie odbiory techniczne - wyjaśnia nam Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała budowę Nowej Łódzkiej.

Z ruchu będą jednak wyłączone nadal drogi wokół nowej pętli tramwajowej przy ul. Sosnkowskiego. Na ich przejezdność trzeba będzie poczekać do wiosny.

Po otwarciu Nowej Łódzkiej odetchną mieszkańcy m.in. ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Nieborowskiej zobacz na mapie Gdańska. Sprzed ich domów znikną korki.

Co z linią tramwajową z Chełmu do węzła przesiadkowego przy ul. Świętokrzyskiej? To zadanie spółki miejskiej Gdańskie Inwestycje Komunalne. Podczas poniedziałkowej konferencji zorganizowanej przy placu budowy Trasy Słowackiego, Ryszard Trykosko - prezes GIK - zapewniał, że tramwaj pojedzie nią wiosną przyszłego roku.

Przypomnijmy: firma MTM z Gdyni wraz z firmą Trakcja Polska, które budują ul. Nową Łódzką wraz z torowiskiem tramwajowym od pętli Chełm do pętli przy ul. Świętokrzyskiej, za wykonanie zadania otrzymają ok. 110 mln zł. Ok. 65 mln zł pochłoną prace przy torowisku tramwajowym, a ok. 47 mln zł układ drogowy. Umowny termin zakończenia inwestycji to maj 2012 r.

Miejsca

Opinie (190) 3 zablokowane

  • Zjazd z pętli na "ulice" Augustowską i Raduńską.

    Przed budową pętli, można było przejechać "ulicą" Augustowską o nawierzchni polnej drogi do zbiornika retencyjnego i dalej do Rodzinnego Ogrodu Działkowego "Nad Oranią". Z tej drogi korzystało pieszo, rowerami i autami 1/3 działkowców tj. około 200 osób. Ponadto trasa ta - w kierunku Parku Oruńskiego - była ulubionym ternem spacerowym mieszkańców okolicznych osiedli , a po uruchomieniu linii tramwajowej mogłaby stać się niewątpliwie atrakcyjną również dla przyjezdnych z dalszych okolic.
    Dzisiaj, gdy ogłasza się zakończenie prac - zjazd z pętli w ulicę Augustowską stanowi kilkadziesiąt metrów wąskiego utwardzonego traktu, dalej.... rozjechane używanym do budowy ciężkim sprzętem błotniste BAGNO !!!. Nikt do tej pory nie pomyślał o przywróceniu poprzedniego stanu, a może o chociażby prowizorycznym utwardzeniu nawierzchni. Drogą tą komunikowali się również mieszkańcy osiedla Moje Marzenie.
    Innym tematem jest tragiczny stan nawierzchni ulicy Raduńskiej od zbiornika retencyjnego w kierunku Parku Oruńskiego zrujnowanej przez ciężki sprzęt używany przy budowie pętli. WSTYD!!! Czy ktoś usprawiedliwi ten stan stwierdzeniem, że aby jednym poprawić to innym trzeba pogorszyć?

    • 3 0

  • denerwuje mnie (1)

    a mnie do pasji doprowadza ten zjazd na dół na nowym rondzie (jadąc od strony Łostowic w kierunku Oruni),poza tym nie można przyzwoicie dojechać do przychodni na ul.warszawskiej ( z Łostowic)

    • 1 2

    • przyzwoicie? czyli jak? ja ostatnio byłam na warszawskiej dwa razy. za każdym razem jechało mi się przyzwoicie.

      • 0 0

  • Co z wyjazdem z Ul PŁOCKIEJ !!! (11)

    Co z wyjazdem z Ul PŁOCKIEJ !!!

    bedzie tylko zjazd z nowo wybudowanego odcinka na płocką w os. ujescisko, ale juz nie będzie wjazdu na nowy odcinek z UL. Płockiej - jedynie objezdem który jest obecnie , toż to jakaś PARANOJA !!

    • 8 9

    • Wręcz przeciwnie (8)

      To jest właśnie dobre rozwiązanie. Po co mają tworzyć kolejne skrzyżowanie, które będzie się korkowało. I tak jeżeli chcesz do Gdańsk Pojedziesz w lewo i do ronda przed skrzyżowaniem z Warszawską. Jeżeli w drugą stronę to w prawo i włączysz się do ruchu zjazdem ze starej Łódzkiej. Oba rozwiązania są bardzo dobre do tego nie nadkładasz drogi. A najważniejsze nie utrudniasz innym jazdy kolejnym skrzyżowaniem. Zrozum, to ilość pasów decyduje o korkach, a ilość skrzyżowań i ich przejezdność. Im mniej tym lepiej.

      • 11 3

      • A właśnie że ... (4)

        A właśnie że nadkładam jeżeli jadę z Płockiej w stronę Oruni i Łostowic,
        przecież jeździmy nie tylko w stronę centrum.Dzieci są odwożone do szkoły, na Oruni są banki, sklepy i inne np.przychodnia.
        A stara Łódzka to same dziury i remontowana nie będzie.

        • 1 3

        • A właśnie, że masz nie równo pod sufitem (3)

          Wjazd w kierunku Oruni i Łostowic pozostał w tym samym miejscu co był, a drugi jest także niżej. Więc nic nie nadkładasz tylko przejedź się i zobacz a nie ciemnotę ludziom wciskasz.

          • 3 1

          • Sam masz nierówno (2)

            A na starej Łódzkiej znaki widzisz? A w stronę ul. Wilanowskiej to masz bliżej?

            • 2 1

            • do pepco będzie prościej pieszo niż samochodem.

              • 0 0

            • Przecież po oddaniu będzie troche inaczej niż obecnie - nie umiesz czytać

              • 0 0

      • (2)

        dobrze, to w jakim celu zniknął dodatkowy prawoskręt na armii krajowej w kierunku gdańska, były 2 pasy do skrętu w prawo - nie było korków, obecnie jak byk znak nakazuje skrecic tylko ze skrajnego prawego pasa.- HAŃBA !!, tak samo wyjazd z ul PŁOCKIEJ - HAŃBA

        • 2 4

        • (1)

          Po to, żeby nagle hamujące i skręcające ze środkowego pasa samochody nie powodowały niebezpieczeństwa!

          • 2 3

          • to może co po niektorzy naumnieją jeździc, oznakowanie było OK, 2 pasy skrecały na prawo w kierunku armii krajowej, hołota znow zmieniła oznakowania bo barany sobie nie radziły tylko hamowały i wciskały sie na skrajny prawy, gdzie spokojnie ze srodkowego rowniez w prawomozna było skrecic - PARANOJA !!!

            • 2 1

    • a ja na płocką bede dawał po garach, paka dwadziescia na budziku i w 5 min bede w domu, bujta sie , hahahahah :)

      • 1 0

    • A po co tam skrzyzowanie które spowalnia RÓch?

      w jakim celu?
      Garaż tanio kupiłeś za skrzyżowaniem a teraz sprawa się rypła współCiÓję Stefan ale sory nie ma zlituj

      • 3 0

  • Korki przeniosą się na skrzyzowanie Łostowicka - Armii Krajowej (19)

    nie wiem czemu u nas jest tendencja do wpychania wszystkich aut w jedną drogę?
    Dużo płynniej się jeździ jak jest kilka dróg jednopasmowych niż jedna wielopasmowa. A w Gdańsku buduje się tylko te drugie, szkoda.

    • 13 11

    • problemem jest to, że oznakowanie trzech pasów wróci do stanu z przed budowy :/ . mam na myśli możliwość jazdy z trzech pasów. na AK będzie można wjechać tylko z prawego. uważam, że powinna pozostać możliwość prawoskrętu ze środkowego pasa. nie przypominam sobie żeby doszło do stłuczki/wypadku z tego powodu.

      • 0 0

    • Korki się tam nie przeniosą, bo już by były (6)

      Wyjazd z Wilanowskiej jest właśnie i tak przez to samo skrzyżowanie, więc w to miejsce korki się nie przeniosą, a raczej się one zmniejszą. Teraz korki na AK w dużej mierze powiększa spowolniony wjazd na Warszawską, przez to na AK stoi wiele aut skręcających w lewo blokując jazdę na wprost. Do tego dojdzie możliwość jeżdżenia pomiędzy Wilanowską i Witosa w 2 strony to i skrzyżowanie się rozładuje. Co prawda teraz więcej aut wracających koło Oruni Górnej skorzysta z tego skrzyżowania, ale coś za coś. Co do wielu dróg, to one istnieją, ale muszą się gdzieś krzyżować. A poprowadzić wiele takich dróg przez cudze posesje się nie da.

      • 4 0

      • zwiekszą się rano (5)

        • 0 2

        • Rano tak, ale nie w tym miejscu (4)

          Korki te zwiększą się na końcu WZ. Bo będą teraz dwa pasy które będą się zmieniały w 3 na skrzyżowaniu bez zbędnego kręcenia, więc bęzie podobna sytuacja jak na Łostowickiej gdzie nagle korki spadły do minimum. A dzięki Nowej Łódzkiej też się one zmniejszą, bo będzie dużo łatwiejszy zjazd z AK i nie będzie dodatkowego postoju na Łostowickiej pod górę.

          • 4 2

          • niestety teraz kolej na węzeł Groddecka i Okopową (3)

            przydałby się trzeci pas nad torami w stronę Warszawy i chociaż 2 pasy wyjazdu z centrum do Pruszcza

            • 1 2

            • do pruszcza 2 akurat są tunelem, (2)

              Co do trasy na Warszawę, zobaczymy ile zabierze POG, a potem ile zabierze Tunel pod Martwą Wisłą. Tyle, że i tak trzeba będzie coś zrobić z tym skrzyżowaniem, ale z tego co było wplanach ruch ma przejąć Nowa 3 Maja, wraz całym nowym węzłem, ale ciekawe na kiedy zaplanują.

              • 2 0

              • tylko jeden jest prosto, drugi jest do skrętu w lewo

                • 1 1

              • Uzupełniając tą informację, to w planach jest przebudowa Okopowej w ten sposób, żeby spod tunelu oba pasy dozwalały ruch prosto, a nie tylko prawy. Zmieni się geometrię pasów i wydzieli nowy lewoskręt.

                • 4 0

    • Niestety brakuje estakady (9)

      • 2 2

      • dlaczego ZLIKWODOWANO !!! (4)

        dlaczego nie ma podwójnego zjazdu w armi krajowej w strone gdańska, były 2 pasy które skrecaly w prawo obecnie jest tylko jeden....

        • 1 5

        • bo tam jest przejście dla pieszych i zza ciężarówki jadącej prawym pasem w prawo jeśli jedziesz osobówką

          ze środkowego to nie zauważysz pieszego co ma zielone, inna rzecz że wystarczyłoby sensownie przeprogramować światła dla pieszych w tym miejscu

          • 4 1

        • (1)

          Żeby kretyństwo nie hamowało niespodziewanie do 10 km/h na środkowym pasie?

          • 0 2

          • jak ktoś nie patrzy na znaki, to chamuje i sie wciska na skrajny prawy, ale rownie dobrze moze jechac obok pasem i tez skrecic w prawo w armii krajowej, wiec po co zlikwidowano ten prawoskret, widocznie ludzie to debile i nie umieja jezdzic czy czytac znakow .... barany !!

            • 0 2

        • -1

          za co ten negatyw, czytaj ze zrozumieniem

          • 0 1

      • A1 zajmij się lepiej swoją Gdynią

        • 0 0

      • Spokojnie niech zakończą wszystkie inwestycje (2)

        Wtedy dopiero się okaże w którą stronę potrzebna jest ta estakada. Bo obecnie to będzie wróżenie z fusów. Bo wybudowano tyle dróg, że do działania wprowadzono wiele zmiennych i pytanie brzmi który ruch okaże się priorytetowy. Aby się nie skończyło tak jak jest wiadukt AK/Okopowa, który dotyczy najmniej potrzebnego obecnie kierunku. Tyle, że 30 lat temu trudno było przypuszczać, że tak mocno ruch się zmieni.

        • 2 2

        • tu się tylko da nad Łostowicką zrobić (1)

          nad AK ukształtowanie terenu nie pozwala

          • 0 3

          • Można też zrobić aby skręcało w lewo w nową łódzką z AK w Kierunku Gdańska.

            Ale poczekajmy na zakończenie inwestycji. Bo i tak projekt estakady nie mieścił się w żadnej obecnej i będzie potrzebny nowy projekt z budżetem.

            • 1 0

    • Mylisz się, drogi panie. Najszybciej jeździ się tam, gdzie ulica służy do jazdy, a nie do czekania na światłach czy ciśnięcia hamulców, bo włączają się auta z drogi poprzecznej - a więcej dróg jednopasmowych, to też więcej skrzyżowań jednopasmowych dróg! Popatrz sobie, jak budowane są drogi np. w Londynie - imitują arterie i kapilary, czyli szerokie drogi służą do możliwie szybkiego przemieszczania się po mieście, a mniejsze rozprowadzają z nich ruch odchodzący do miejsc przeznaczenia. A wszystkie ukochane przez Polaków "tajne skróty" są pozaślepiane barierkami, do których klucze mają tylko strażacy i ratownicy - nikt nie przedziera się z piskiem opon boczną uliczką, żeby potem znienacka z niej wyjeżdżać i dezorganizować ruch!

      • 5 0

  • SUPER! (9)

    Szkoda tylko że Wilanowska jest już zarżnięta a remontu zapewne przez najbliższe kadencje świty Adamowicza nie będzie.
    Może skończy się walka ożycie pieszych przechodzących na przejściu przy skrzyżowaniu Wilanowska - Rogalińska - Nieborowska. No i kierowcy z Rogalińskiej i Nieborowskiej będą mogli normalnie wyjechać na Wilanowska.

    • 44 12

    • Dopiero się zacznie walka o życie na tych przejściach. (5)

      Bo do tej pory był duży ruch i zawsze znalazła się jakaś maruda co ruch spowolniła. A teraz będzie hulaj dusza, policjantów nie ma, można stówką zaiwaniać, choć to osiedlowa droga.

      • 4 1

      • Tyle, że ruch będzie wielokrotnie mniejszy (4)

        Więc jak będzie hulajdusza to i policjanta położą na drodze i wtedy będzie mały wyskok i podwozie do naprawy dla takiego Pana. Ruch przeniesie się w większości na nową Łódzką.

        • 2 0

        • Nie położą policjanta bo tam autobusy ZKM jeżdżą (i będą jeździć). (3)

          Spróbuj wieczorem tam przejść przez ulicę, gdy mały ruch jest, ledwo wejdziesz już jakiś golfiarz wyskakuje z zakrętu.

          • 8 0

          • biorąc pod uwagę liczbę zakrętów na wilanowskiej (sztuk jeden) to faktycznie ciężki żywot. podejrzewam, że ci golfiarze tylko czają się za tym zakrętem i jak widzą pieszego to po gazie dają, a co!

            • 0 0

          • Są leżace policjanty wąskie które autobusy mogą ominąć a osobówka nie (1)

            ale to inna bajka

            • 3 1

            • Wobec tego trzeba pisać pisma do urzędu miasta o położenia policjantów na Wilanowskiej.

              Ja też nie lubię na nich podskakiwać, ale na głąbów wszelkiej maści nie ma innego bata.
              Ludzie organizujcie się - napisz pismo do UM zamiast pisać na trojmiasto.pl

              • 2 0

    • (2)

      nie wiem o czym kolego mówisz. Ja wyjezdzam tą drogą codziennie w godzinach szczytu porannego i nie mam jakos specjalnych problemów i nie walcze o życie na tym akurat skrzyżowaniu. Może gdyby praw jazdy nie wygrywało sie w paczkach Lays to by coniektórym problem zniknął z właczaniem sie do ruchu parkowaniem nie obijając przy tym samochodów stojących obok i tym podobnych.

      • 2 3

      • heniu skończ już wstydu oszczedź

        nie dalej jak tydzień temu jakiś miszczu wjechał w godzinach porannych innemu miszczowi w bok.
        A że masz autko firmowe to koizaczysz no nie a prywatnym byś inaczej się poruszał. A dowcipów o tych lejsach heniu to nie opowiadaj bo na lokalnym forum jesteś z tego słynny a sam jeździsz tak że ludzie na policję dzwonią.

        • 1 0

      • o pieszych mówimy

        jakbyś po lays'y henryk się czasem przeszedł zamiast każde 100 metrów przejeżdżać samochodem, to byś wiedział o czym mowa

        • 5 0

  • Dlaczego nie zrobiono przejazdu z Wilanowskiej na Płocką?

    Teraz jadąc z Carrefuora mieszkaniec Ujeściska pod lasem musi pojechać w prawo Nową Łódzką i zawrócić, nadkładając prawie kilometr. Nie rozumiem! Na jakich prochach ktoś planował to skrzyżowanie, na którym i tak będą światła, przejście dla pieszych, więc ruch będzie zatrzymany, a nie będzie przejazdu (na wprost). Dla mieszkańców Ujeściska będzie gorzej niż było, i to o wiele.

    • 0 2

  • WoW!

    Choć nie głosuje i politkę mam gdzieś to trzeba przyznać że za rządów PO więcej się buduje niż przez ostatnie 20 lat... szcun

    • 2 1

  • Droga

    Dobra droga!!! A kiedy na Stogi zrobia cos podobnego??? Jak rowniez nowe tramwaje kiedy wrescie beda jechaly na plaze Stogi ???

    • 3 1

  • DOPIERO!!!!

    OD MIESIĄCA GOTOWE, JA STOJĘ W KORKU CODZIENNIE O 6:30 MASAKRARA!!!!
    CHCĘ JUŻ JEŹDZIĆ NOWĄ DROGĄ!!!!!!!!!!!!

    • 1 0

  • zrobić nową spacerową.

    zrobić nową spacerową a nie tam jakąś łódzka.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane