• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna: decyzja o przebiegu za miesiąc?

Michał Brancewicz
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska znów przełożył datę wydania decyzji na temat przebiegu Nowej Politechnicznej przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Tym razem poinformował jednak, że został zgromadzony cały materiał dowodowy. Jest zatem szansa, że sprawa rozstrzygnie się 25 lutego.



Czy przeszkadzałby ci tramwaj pod oknami?

W październiku informowaliśmy, że GDOŚ po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji w sprawie przebiegu Nowej Politechnicznej, tym razem na 14 stycznia 2022 roku.

Kilka dni po tej dacie pojawiło się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wyznaczeniu nowego terminu zakończenia postępowania na dzień 25 lutego 2022 roku. W piśmie czytamy tym razem, że udało się zgromadzić cały materiał dowodowy w tej sprawie. A to może oznaczać, że finał sprawy jest blisko.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 roku, odwołali się mieszkańcy, którzy nie chcą, by tramwaj włączał się w al. Grunwaldzką jadąc przez dość wąską ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego.

Projektowanie do końca roku



Sprawa w GDOŚ ciągnie się zatem już od ponad dwóch lat.

Ten spór sprawia, że wybrany w zeszłym roku nowy projektant trasy, musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 roku.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (226) 2 zablokowane

  • Po co budowac na Wilenskiej przejscie podziemne skoro zaraz potem FRAG wymusi na uległych mu

    władzach miasta budowe naziemnego przejscia nad tunelem ? ( tak jak to juz robi nad kazdym tunelem) szkoda kasy , od razu wymalowac pasy i bedzie duzo taniej.

    • 9 0

  • tylko nie zapomnijcie zrobić jednego pasa dla samochodów (3)

    3 pasy dla rowerów i 2 dla pieszych.

    Przecież logiczne, że pojęcie "Droga" w najważniejszym stopniu jest dla ruchu rowerowego i pieszego.
    Oczywiście proponowałbym ograniczenie dla aut do 10 km/h :)

    • 20 15

    • Chodniki i drogi rowerowe jako kontaanty pas

      Oczywiście po obu stronach jezdni
      .
      .

      • 0 0

    • bredzisz jak kierowczyk z żukowa.

      • 3 0

    • Sprawdź sobie pojęcie "droga" w słowniku. I co do tego ma logika?

      • 3 0

  • Prościej i taniej będzie kupic 3 lub 4 autobusy (mniejszych rozmiarów - akurat na te uliczki wystarczy i tak każdy ma tam samochód bo to głownie domki) spełniające EKO normy (mogą byc elektryki).
    Inwestycja w przystanki jedynie ew poszerzenie drogi i wystarczy po co psuć tak spokojną okolicę.

    Jeżeli juz sie tak miasto chce konieczne gdzieś puścic tramwaj to niech na słowackiego robia, lub lostowicką bo jedna tam ruch jest większy i napewno bardziej to sie sprawdzi.
    Morena nie potrzebuje takiego rozwiązania bo poprostu nie ma miejsca....

    • 10 2

  • Ten tramwaj jest by wyciągnąć kasę z UE - bo sensu nie ma

    Urzędnicy się uparli by zniszczyć spokojną uliczkę i poprowadzą milionową inwestycję, która niczego efektywnie nie da. Można z Moreny puścić elektryczny autobus po wydzielonym pasie - byłoby taniej i faktycznie szybciej a tramwaj na tych górkach i tunelach będzie kosztował majątek a później pędził te swoje 17km/h. A przy okazji zniszczą BGW. Liczę że kiedyś odpowiedzialni za to urzędnicy trafią za kraty - chociażby za niegospodarność.

    • 17 5

  • Co z linią tramwajową przez ulice piekarniczą i dalej pod mostem przy cerffurze??? (2)

    • 17 2

    • Nie będzie koperty od dewelopera za te tereny

      Więc trzeba budować drożej i gorzej w innym wariancie

      • 7 0

    • ta koncepcja urzędnikom nie pasuje

      Zbyt łakome tereny.

      Dlatego forsowany jest ten "połamaniec".

      • 10 0

  • Dlaczego nie jest realizowana pierwotna trasa Nowej Politechnicznej z jezdnią?

    Czemu to miasto musi realizować jakieś chore wizje tramwaju i tuneli przez Morenę? Tragedia. Przestańcie w końcu niszczyć Gdańsk i utrudniać ludziom życie!

    • 21 1

  • Chroniąc środowisko blokuje tramwaj i zmusza do samochodów??

    • 0 5

  • Na wizualkach jak zwykle wszystko wyglada ladnie.

    • 11 3

  • Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem i to kosztownym w Gdańsku!Dlatego mieszkancy protestuja!

    To raz ze worek bez dna kosztów to niema juz zadnych zalet w miescie same szkody koszty i najwieksza awaryjnosc!

    • 10 9

  • Pan Mareczek Urbanista = przepis na 10 lat projektowania

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane