• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna w sądzie. Projektowanie opóźnione

Michał Brancewicz
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Wizualizacja przebiegu Nowej Politechnicznej przez Bohaterów Getta Warszawskiego. Film z 2016 roku.

Nowa Politechniczna znowu ma problemy. Decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. To nie zakłóca w żaden sposób toczących się prac projektowych, ale już wiadomo, że się one przedłużą do połowy przyszłego roku.



Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego już sześć lat walczą o to, by linia tramwajowa łącząca Morenę z Wrzeszczem nie przebiegała pod ich oknami.

Mieszkańcy Nowej Politechnicznej: "Tramwaj = śmierć ulicy"



Miasta powinny realizować inwestycje wbrew mieszkańcom?

W czerwcu 2016 roku, gdy ten wariant był rozważany, wywiesili na budynkach transparenty z hasłami "Tramwaj = śmierć ulicy", "Tramwaj na Bohaterów Getta to zagłada kamienic".

Gdy okazało się, że przebieg trasy Nowa Politechniczna przez tę ulicę to jedyna opcja brana pod uwagę przez miasto, a na dodatek została zaakceptowana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, mieszkańcy odwołali się do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

  • Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.
  • Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Nowa Politechniczna: decyzja GDOŚ zaskarżona do sądu



Sprawa w GDOŚ "mieliła się" ponad dwa lata. Ostatecznie okazała się niekorzystna dla mieszkańców, bo zezwala na puszczenie Nowej Politechnicznej przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

W tej sytuacji decyzja GDOŚ została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

W tym miejscu warto przypomnieć, że od ponad roku toczą się prace projektowe Nowej Politechnicznej i jedyny wariant brany pod uwagę zakłada wpięcie torów na al. Grunwaldzkiej przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

Nowa Politechniczna: projektowanie opóźni się o pół roku



- To jedyne procedowane rozwiązanie - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace projektowe są kontynuowane, nie zostały zawieszone [w związku ze skargą do WSA - red.].
Mimo że projektowanie jest już mocno zaawansowane, to wykonawcy nie uda się sprostać pierwotnemu terminowi i zakończyć prac jeszcze w tym roku.

- Prace projektowe prawdopodobnie przedłużą się do połowy roku 2023 r. - zapowiada Aneta Niezgoda.

Opinie (474) ponad 10 zablokowanych

  • fajna krajoznawcza trasa tramwajowa się szykuje (6)

    dla emerytów i turystów w sam raz. nikt przy zdrowych zmysłach nie sądzi chyba, że takie zawijasy i przejazdy przez 100 skrzyżowań z sygnalizacją spowodują, że czas przejazdu tramwajem vs. samochodem na tym odcinku będzie w jakikolwiek sposób konkurencyjny.

    • 39 6

    • (5)

      porównując do tego, że teraz jedzie się tramwajem z Moreny do Wrzeszcza pol godziny, to tak, nowa linia będzie bardzo konkurencyjna.
      Jestem ciekawa jakbyś ją lepiej poprowadził

      • 2 9

      • ja bym ją poprowadził w rezerwie terenowej stworzonej specjalnie pod tę inwestycję

        czyli tak jak była planowana jeszcze kilka lat temu (od nowej wołkowyskiej pod wiaduktem przy carrefour i sądzie).

        • 10 1

      • (1)

        Uspokoję Cię, nową trasą do Wrzeszcza będziesz jechać 29 min.

        • 8 0

        • pod warunkiem, że nie będzie awarii i żaden kierowca z bożej łaski

          nie wpakuje się pod tramwaj, który pędził jak szatan i miał słuchawki na uszach.

          • 2 0

      • (1)

        bo do Wrzeszcza z Moreny jeździ się autobusami

        • 9 1

        • busy zostaną zaorane, bo przecież jest tramwaj :) Tak zniknęła linia 142 :D

          • 5 0

  • dzwiny ten wyjazd prez tą małą uliczkę. Bardzo dziwny. Jak już  jechać do studzienki to po co nadkładać (1)

    i wpuścić w równie małą uliczkę?
    Tym bardziej, że do studzienki w tym odcinku to rudery i część nadaje się do usunięcia. Poza tym tam już jest węzeł i by wreszcie to uporządkowano. A tak 200 m dalej powstanie kolejny węzęł, czyli duże skrzyżowanie, czyli światła, zatory, itd.
    Jakieś dziwaczne to.

    • 39 5

    • W sumie ma to sens

      Usunięcie ruchu kołowego z Do Studzienki i przeniesienie go na Traugutta

      • 0 0

  • tramwaj = śmierć ulicy

    śmierć ale chyba parkingu na drodze.

    • 15 12

  • A Grunwaldzką, to co jeździ, jak nie tramwaje, też obok tej ulicy

    Pieniaczom mówimy, stanowcze
    NIE

    • 12 20

  • (1)

    Mam nadzieję, że ta inwestycja nigdy nie powstanie a jak powstanie to da w kość finansowo i projektowo tym co to zaplanowali. Mega drogi tunel, zniszczenie ostatnich terenów zielonych/rekreacyjnych (zbiornik Wileńska), puszczenie tramwaju wąskimi uliczkami w spokojnej dzielnicy domków jednorodzinnych. Mam nadzieję, że będzie to gwóźdź do trumny Oli :D

    • 29 15

    • projektowao i finansowo da popalic budzetowi miasta, czyli nam

      Kto ma zarobic, ten zarobi...
      Kapitalizacja zysku, socjalizacja strat.
      Decydowac, ale nie ryzykowac...
      To jest credo miejskich "demiurgow" co sie rzadza "jak na swoim".

      • 8 0

  • Z tym tunelem to nieźle kogoś fantazja wzięła (2)

    zamiast puścić faktycznie na południe, w kierunku CH Morena... to pchają na Morenę na górę wszystko, masakra

    • 19 4

    • Przy galerii morena nikt nie mieszka w porównaniu z bulońską

      • 1 2

    • Nie fantazja tylko patodeweloperka łasa na rezerwę techniczną.

      • 0 0

  • Deweloperzy czekają na grunty po wyburzeniach. (2)

    Dlatego nie pójdzie do końca Do Studzienki- tam będą inwestycje. Czemu nikt o tym nie pisze?

    • 26 5

    • Dla tego że ty bredzisz !

      • 0 5

    • @Adam - bo im się nie chce głębiej w temacie rzetelnie grzebać (co widać po tym, że widzą tylko "winę" mieszkańców małej ulicy, a nie wiedzą jakie tak naprawdę są podnoszone przez nich zarzuty w odwołaniach), bo są miejskimi potakiwaczami itd.

      • 2 0

  • Powstaje inne pytanie (3)

    A dlaczego tramwaj ma być tam, a nie przy "do studzienki"? Komuś zależy na działce, która ten tramwaj by zajął lu posuł? Po co wtłaczać tramwaj w wąską ulicę, i dodawać dwa zakręty? A dlaczego pasażerowie nie mogą wsiafać/wysiadać na "do studzienki" - znacznie bliżej centrum? A wy, drogie Trójmiasto, wrzućcie zdjęcia ulicy "w głąb", a nie zdjęcia kamienicy, i szkic przekroju ulicy z narysowanymi tramwajami - bo być może nie wszyscy znają to miejsce. Pokaże to, jak daleko od okien będa jeździć te tramwaje. I zauważmy, że wiele publicznych ulic naszego miasta jest "tylko dla mieszkańców" - czyżby tam mieszkała lepsza ich część?

    • 28 5

    • (2)

      Pierwsze co widać na tej ulicy, to chodnik zawalony samochodami z jednej strony, a z drugiej pół drogi zawalone samochodami.

      • 6 11

      • pierwsze ci widac, to presje na rozwiazanie "po taniosci" i "po latwosci"...

        Uzyskania wymiernych korzysci dla... no wlasnie dla kogo?
        Nie sa to mieszkancy Wrzeszcz ani Poludnia, bo godziny w tramwaju nie zapewnia skutecznej komunikacji.
        Wychodzi na to ze korzysci sa na terenach i konsumpcji rezerw dla rozwiazan przewidzianych dziesiatki lat temu.
        Gdy nie widac logiki, sorawa jest jasna, chodzi o pieniadze. A ten jest winny, kto na sytuacji zarabia.

        • 9 1

      • I to ma być powód dla tramwaju w tym miejscu?

        • 7 1

  • Jest mozliwosc aby tory lecialy do kanca ul studzienki to tee id.. na sile przez bohaterow chcą-chore!!!

    Tak samo tory powiiny przebiegac wzdluz ul piekarniczej za sądem-taki byl plan!

    • 17 4

  • tunel (10)

    Przebieg tramwaju w ulicy Getta to fraszka , pomyślcie lepiej o tunelu w Wileńskiej - to dopiero Bareja .
    Tymczasem ślad planistyczny biegnący po płaskim pasie przez działki wzdłuż Sobieskiego porzucony na amen . Czy ktoś w tym widzi jakiś sens ?

    • 28 3

    • Tramwaj miał się wpiąć od ~Myśliwskiej przy kościele i lecieć rezerwą koło sądu i Carrefoura

      A tak wrzucają tunel w Wileńską i ze skrzyżowania Rakoczego/Jaśkowa robią przy okazji koszmar komunikacyjny. Absurd. To ma być tramwaj dla dzielnic południowo zachodnich, morenę może bez problemu ominąć. A jeśli by jednak ktoś chciał skorzystać, to mógłby zjechać 1 przystanek do Carrefoura albo 2 na Myśliwską.

      • 12 1

    • Sensem po-id... jest zdefraudowac publiczne pieniadze

      • 4 0

    • oczywiscie!

      Sens widzi ten, kto polozy lape na tym terenie. O to idzie gra...
      Zarobek na betonie, zarobek na terenie.
      A wybory za pasem i gaska ma szanse sie wymknac...

      • 11 0

    • tam jest zaplanowa kolejna lina, ale jak ktoś szuka spisków to je znajdzie nawet własnej muszli klozetowej (1)

      • 0 12

      • Proszę podaj źródło tej "zaplanowanej kolejnej linii"?

        • 6 0

    • Bareja to powinien się zająć elektrownią ostrołęka. (1)

      Tak na dzień dobry.

      • 0 8

      • I szaleństwem timmermansa

        .. Tym zielonym (lokalna blokada antyspamowa nie wpuszcza pełnej nazwy)

        • 6 0

    • ktoś musiał dostać sowicie w łapę by zaakceptować taki przebieg trasy mając obok rezerwę pod tramwaj...

      • 10 0

    • (1)

      Bo ktoś już ma obiecany ten teren na mieszkanka :) A za bardzo drogi tunel zapłacą mieszkańcy :)

      • 8 0

      • Zależy czyją ta działka. Może dziennikarze sprawdzą.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane