• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Mieszkańcy Bohaterów Getta boją się tramwaju

Krzysztof Koprowski
8 czerwca 2016 (artykuł sprzed 6 lat) 
Opinie (483)
  • Tak mogłaby wyglądać ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z torowiskiem tramwajowym. Miasto rozważa możliwość rezygnacji z sieci trakcyjnej, więc tramwaje pokonywałyby ją na akumulatorach.
  • Tak obecnie prezentuje się ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Propozycje poprowadzenia tras tramwajowych przez centrum Wrzeszcza z kosztami pełnych przebiegów poza obszarem mapy. Wariant zielony zakłada pełne wykorzystanie rezerwy Nowej Politechnicznej, dwa pozostałe - poprowadzenie trasy przez Piecki-Migowo (Morenę).

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu zawiesili na kamienicach transparenty i czarne flagi, manifestując w ten sposób sprzeciw wobec budowy tramwaju przez ich ulicę. Choć urzędnicy podkreślają, że ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, to z analiz wynika, że taki przebieg jest najkorzystniejszy.



Czy należy budować tramwaj przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego?

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego od samego początku sprzeciwiali się poprowadzeniu trasy tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem przez ich ulicę.

Pomysł ten pojawił się po rezygnacji z pierwotnych planów budowy trasy tramwajowej w poszerzonej ul. Do Studzienki zobacz na mapie Gdańska.

Po przeprowadzeniu analiz, wariant budowy trasy tramwajowej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego okazał się najbardziej korzystny pod względem czasu przejazdu, kosztów budowy i kosztów dalszej eksploatacji (kolorowe plansze z wyliczeniami poniżej).

Projektanci trasy uznali też, że włączenie torów tramwajowych biegnących z Moreny do tych biegnących al. Grunwaldzką na skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, nie spowolni ruchu na Grunwaldzkiej i pozwoli zarazem na utworzenie jednego wspólnego przystanku dla tramwajów jadących w kierunku Moreny oraz jadących do centrum Gdańska.

  • Warianty przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.


Ale te argumenty nie przekonują mieszkańców.

- Nie uważam, by najwyższym priorytetem było utrzymanie maksymalnej przepustowości al. Grunwaldzkiej. Skrzyżowanie Do Studzienki z Grunwaldzką i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska i tak wymaga reorganizacji, m.in. pod kątem czasów skrętu i jazdy na wprost, ponieważ w obecnej formie jest niebezpiecznie. Tymczasem puszczenie tramwaju zaledwie kilka metrów od okien budynków przy Bohaterów Getta, zamiast spowolnienia ruchu na al. Grunwaldzkiej, na pewno nie poprawi bezpieczeństwa ruchu - przekonuje Michał Błaut, aktywista miejski i jednocześnie mieszkaniec ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Jednak jeszcze większe obawy mieszkańców budzą warunki geologiczne w tym rejonie miasta.

- Wstępna opinia geotechniczna (format PDF) przedstawiona przy okazji projektu, podaje jedynie, że sytuacja w tej części Wrzeszcza jest skomplikowana. Z naszych ekspertyz wynika, że pod dwoma metrami ziemi i gruzu znajduje się torf i cieki wodne. Umocnienie gruntu na potrzeby trasy tramwajowej może spowodować przecięcie cieków wodnych, a w efekcie doprowadzić do niestabilności naszych domów - argumentuje Błaut.
Zdaniem projektanta Marka Nakoniecznego z pracowni Alter Polis, która wraz z Mostami Katowice analizowała różne przebiegi tramwaju, obawy mieszkańców są na wyrost.

- Mieszkańcy mają rację mówiąc, że obecny stan infrastruktury ulicy jest zły. Odnoszą się jednak do stanu bieżącego: do starego kolektora, do problemów z instalacjami w ulicy, które w dużej mierze pochodzą jeszcze z czasów przedwojennych. Jeżeli jednak tramwaj powstanie w ciągu ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, to cała ta infrastruktura ulicy zostanie zbudowana od nowa, zgodnie z najnowszymi technologiami - zapewnia Marek Nakonieczny.
Zwraca też uwagę, że wbrew obawom mieszkańców ich ulica nie umrze, ale raczej ożyje.

- Ta ulica zmieni całkowicie charakter, stanie się bardziej elegancka. Inwestycja nie skończy się przecież na instalacjach pod ziemią i położeniu szyn, ale też na nowej nawierzchni, małej architekturze. Będzie to pretekst do uporządkowania całego fragmentu miasta.

Wizualizacja przebiegu tramwaju w wariancie Piecki-Migowo (Morena)-Sobieskiego-rezerwa Nowej Politechnicznej-Bohaterów Getta Warszawskiego.



Działania mieszkańców negatywnie ocenia też Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, czyli stowarzyszenia, które zainicjowało publiczną dyskusję o odejściu od wyburzeń na ul. Do Studzienki. FRAG wprawdzie nie proponował budowy tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, ale obecnie uznaje ten wariant za najbardziej odpowiedni.

- Tramwaj jest ogromną szansą dla tej części miasta, która wymusi remont nawierzchni, instalacji i ucywilizowanie ruchu. Prawdziwym uśmierceniem ulicy byłoby pozostawienie jej w obecnym kształcie. Bo jeśli tramwaj pojawi się na Do Studzienki i zablokuje skrzyżowanie z Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, to uciekną stamtąd kierowcy, którzy pojawią się m.in. właśnie na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - przekonuje Karol Spieglanin, prezes FRAG-u.
Jego zdaniem duża część protestujących nie jest świadoma konsekwencji zablokowania budowy tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

- Spełnienie postulatów mieszkańców tej ulicy zaszkodzi nie tylko wszystkim naokoło, ale także im samym - dodaje Spieglanin.
Tymczasem miasto wciąż nie wybrało ostatecznego przebiegu nowej linii tramwajowej.

- Nie mamy podjętych jeszcze żadnych decyzji. Czekamy na koreferat Kazimierza Jamroza z PG, który ma wykazać, czy przyjęte w procesie wielokryterialnej oceny wskaźniki były słuszne i prawidłowe, czy może należało wziąć pod uwagę jeszcze inne kwestie - informuje Włodzimierz Bartosiewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, jednostki odpowiedzialnej za projekt nowej trasy.
Wytyczenie trasy tramwajowej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego (po lewej stronie) pozwoliłoby na utworzenie wspólnego przystanku przesiadkowego na al. Grunwaldzkiej. W prawym górnym rogu widoczna ul. Do Studzienki. Wytyczenie trasy tramwajowej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego (po lewej stronie) pozwoliłoby na utworzenie wspólnego przystanku przesiadkowego na al. Grunwaldzkiej. W prawym górnym rogu widoczna ul. Do Studzienki.
Przypomnijmy, że dotychczas Politechnika Gdańska negowała każdy wariant przebiegu, który w jakikolwiek sposób ingerował w tereny uczelni. Wśród argumentów wymieniano przede wszystkim ten, że przy planowanej trasie tramwaju stoją czułe laboratoria, które trzeba chronić przed drganiami. Wariantem alternatywnym wobec dotychczasowych propozycji było skierowanie tramwaju okrężną trasą przez ul. Traugutta zobacz na mapie GdańskaPark Akademicki zobacz na mapie Gdańska do Opery Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska lub powrót do pierwszego wariantu przez ul. Do Studzienki.

Trasowanie przebiegu Trasy Gdańsk Południe-Wrzeszcz z prowadzeniem przez Piecki-Migowo (Morenę) i wariantami przez ul. Do Studzienki i Siedlicką

Miejsca

Opinie (483) 6 zablokowanych

  • W tym mieście (55)

    W tym mieście niczego nie da zrobić się bez protestów kilku hejterów.

    • 312 89

    • Zobaczcie co dzieje się dziś na Miszewskiego. (1)

      Dodatkowy tramwaj i auta zablokują to na amen. Niech sobie prowadzą ten tramwaj jak chcą byle nie tam.

      • 26 54

      • na Miszewskiego niestety nie planuje sie poki co tramwaju

        Szkoda, bo nalezaloby takze polaczyc Zaspe z PG tramwajem.

        Podobnie jak w dalszej perspektywie polaczyc Zaspe z UG / dzielnica biurowa tramwajem wzdluz Kolobrzeskiej.

        • 1 0

    • mieszkaj sobie z tramwajem pod oknem, (5)

      tam są drewniane stropy a nie betonowe, niepwene podłoże, zaraz bedą pękały ściany w kamienicach i co kupisz ludziom nowe mieszkania raz ze stiukami, kominkami, cudnymi piecami?

      • 34 60

      • To moze za roznice, jaka jest w kosztach budowy trasy innym sladem wyburzyc te watle kamienice i odbudowac je od nowa

        mozna nawet zostawic elewacje takie same od strony ulicy (czesty zabieg), a reszte zbudowac w sposob wlasciwy od podstaw.

        Warto tez zauwazyc, ze na ul. Do Studzienki panuja takie same warunki (prosze mnie poprawic, jesli jest inaczej - ta opinia byla potwierdzona na fb, grupa Informacje - Nowa Politechniczna, w trakcie jednej z dyskusji przez mieszkanke BGW), a samochody ciezarowe i autobusy jezdza ok 1m od scian nosnych tamtych kamienic.

        Wydaje mi sie, zatem, ze nie jest to wielki problem. Problemem moze byc koszt. Czas, czy co tam jeszcze innego. Jednak technologicznie po prostu musi sie dac zbudowac tam tramwaj, ktory nie bedzie burzyll budynkow.

        Przypominam - ludzie lataja w kosmos, Holendrzy 1/3 kraju wydarli morzu, dokonujemy przeszczepu konczyn, zbudowalismy tunel pod Martwa Wisla i metro w Warszawie (gdzie warunki sa nielepsze niz na BGW). Moze sie nie oplacac, ale nie wierze, aby sie nie dalo.

        • 24 14

      • Brednia. Zobacz sobie al. Wojska Polskiego. (2)

        Mam 40 lat. Mieszkali tam moi dziadkowie. Często u nich bywałem, mieszkałem w weekendy. Co prawda jak jechał tramwaj to strop się trząsł, ale budynek stoi do dzisiaj... Da się z tym żyć. A co do mieszkania tam gdzie protestują to niech sobie założą klimę, albo się przeprowadzą. I tak nic nie zdziałają dlatego, że interes społeczny jest ważniejszy. Dlatego bredzą o nośności gruntu, a tak naprawdę chodzi o spokój.

        • 20 15

        • a komu nie chodzi o spokoj (1)

          W swoim miejscu zamieszkania?
          Tzw."interes spoleczny" to pojecie naduzywane przez osoby o komunistycznym stylu myslenia, dla ktorych wartosi wazne dla jednostki sa niczym, nic nie warte. To bardzo niebezpieczne myslenie, ktore zaprowadzilo komunistow do latwego zanegowania wartosci ludzkich...

          • 6 5

          • interes społeczny występuje w całej europie i na świecie

            ale w poorlandi i tak zwalą na PRL i komunistów...

            • 2 3

      • Mieszkam, na Gunwaldzkiej, przy skrzyżowaniu z Miszewskiego. Budynek jest stary, ale prędzej rozwalą go hałasujący sąsiedzi, niż tramwaj.

        • 5 3

    • To nie hejterstwo, to tramwajofobia (4)

      i to jest o wiele poważniejsza fobia niż homofobia... to naprawdę należy leczyć, a nie dawać poklask na głównej

      • 37 21

      • Ale że co? (3)

        W razie czego wypłacisz im odszkodowania z kieszonkowego od mamy?

        • 18 29

        • a co ma twoj podpis do tramwaju? (1)

          • 11 4

          • to podpis trolla, który uważa się za nośnika "kultury" ludzi rozsądnych

            a sam korzysta z trzech pedałów swojego samochodu i niewiele kuma

            • 2 2

        • Niech remontują swoje kamienice,to nie będą się sypać jak przejedzie tramwaj.

          • 16 10

    • (38)

      Kto protestował przeciw pierwotnej trasie tramwaju?

      • 8 11

      • (16)

        Wszyscy. I słusznie.

        • 11 14

        • (15)

          Mała garstka a nie wszyscy protestowali przeciw wariantowi Do Studzienki.

          Lansowany obecnie pomysł jest o wiele gorszy, niż ten z Do Studzienki.
          Stąd każdy rozsądnie myślący powinien protestować.

          • 20 15

          • podpisuję się pod tym zdaniem wszystkimi kończynami

            • 8 5

          • a czy przypadkiem problemem nie bylo brak mozliwosci lewoskretu? (7)

            Z przyczyn pochylenia terenu. Przynajmniej wielokrotnie slyszalem taki argument.

            Innym argumentem byloby znaczne ograniczenie przepustowosci skrzyzowania DoS z Grunwaldzka. Mi to nie przeszkadza, ale juz widze placz Januszow.

            • 7 2

            • (5)

              To skrzyżowanie i tak wymaga kompleksowej przebudowy. I to od lat.

              • 6 3

              • na co? (4)

                Powiedz prosze, co nalezy tu zrobic, aby cokolwiek sie poprawilo, bez wielkich wyburzen, budowania kladek itp.

                • 3 1

              • (3)

                O przebudowie tego skrzyżowania mówi się od co najmniej 20-25 lat.

                • 4 1

              • I co konkretnie mialoby zostac przebudowane? (2)

                Jesli mowi sie od tak dawna, to powinno sie mowic takze o konkretach.

                Co mozna zrobic, aby bylo lepiej. Konkrety, a nie jakies marudzenia i bajania.

                • 6 0

              • (1)

                Konkrety to NP plus tramwaj do Mickiewicza.
                Przelot od Żabianki na Morenę i tramwajem i samochodem.

                Plus docelowo wjazd na Drogę Czerwoną.

                • 0 3

              • Droga czerwona jest najglupszym pomyslem, jaki powstal w glowach planistow po wojnie

                Powstal swiezo po wojnie, gdy wierzono, ze problemy komunikacyjne rozwiaza sie same, jesli zbudujemy 2x2 droge. Okazalo sie, ze nie.

                Warto zauwazyc, ze Grunwaldzka ma 3x3, a nadal jest placz, ze wiecznie zakorkowana.

                Reszta Twojego komentarza niestety nie daje zadnych rozwiazan. Skrzyzowanie, o ktorym mowa juz dzisiaj sie zatyka. Dolozenie tu jeszcze wiekszej liczby samochodow uniemozliwi poruszanie sie.

                Jesli chodzi o tramwaj - jak najbardziej nalezy polaczyc Zaspe z Glowna osia trmawajowa (a docelowo z Gornym tarasem). Czy jednak trzeba to robic przy okazji GPW, wlasnie w tym miejscu?

                Duzo bardziej odpowiada mi puszczenie tego tramwaju przy PKP Wrzeszcz i wzdluz ul. Kosciuszki do Legionow.

                • 1 0

            • Że niby ZDiZ nie poradzi sobie z ustawieniem sygnalizacji? Argument mało wiarygodny. A tak w ogóle to gdzie jest to pochylenie terenu uniemozliwiające lewoskręt?

              • 4 2

          • czemu gorszy? (5)

            ale tak konkretnie

            • 0 0

            • (3)

              Czemu gorszy - bo nie ma połączenia z Zaspą, bo idzie środkiem wąskiej ulicy w ruchu samochodowym, bo brak prawo skrętu do Gdańska

              • 3 3

              • połączenie z zaspą ma być poprzez rejon dworca pkp wrzeszcz (2)

                tamtędy tramwaj ma przechodzić nad torami i kościuszki do legionów

                • 4 0

              • Czy piszesz o jakiejś prywatnej, bardzo kosztownej wizji.
                O tm nowym wiadukcie, budowie po terenie kolejowy itd.

                To są tylko bajki.

                • 0 2

              • niby tak

                ale warto zauwazyc, ze nikt juz o tym pomysle oficjalnie nie mowi. Nie spodziewalbym sie tego rozwiazania zbyt szybko wprowadzonego.

                Niestety.

                • 0 0

            • Bo jest prowadzony po trudniejszym terenie, slalomem i wymaga na odcinku tunelu, nie mówiąc o wciskaniu się w wąską uliczkę, gdy nie ma takiej potrzeby. Jest droższy od wariantu pierwotnego, wbrew kłamliwym analizom przedstawianym przez Mosty Katowice (zlecenie miało za zadanie udowodnić zasadność nowych koncepcji i zostało tak wykonane).

              • 6 3

      • (13)

        Protestował tylko FRAG plus góra 2 mieszkańców kamienic przy Do Studzienki.

        • 9 9

        • nie naleze do zadnej z tych grup (10)

          A mimo to pierwotna forma Nowej Politechnicznej moim zdaniem byla bledna i wymuszala w dalszej konsekwecji budowe drogi czerwonej.

          Jeden z przystankow nawet zostal tak nazwany.

          • 9 3

          • (5)

            Witam pana redaktora. Teza wymuszenia budowy Drogi Czerwonej przez N. Politechniczną - ciekawa, oryginalna na pewno...
            Czy tylko dlatego Nowa Politechniczna była błędna? Bo może błędem było to, że łączyła szybko i sprawnie Południe z Wrzeszczem?

            • 2 4

            • Nie jestem radaktorem (4)

              Byc moze nie pamieta Pan(i) pierwszych propozycji NP. Mowily one jasno o tramwaju az do placu Komorowskiego (co bylo dobrym pomyslem).

              Mowily tez o nazwach przystankow. Jednym z nich (mniej - wiecej w okolicach torow kolejowych) byl - UWAGA - "Droga Czerwona". Nie "Mieszewskiego", "Wyspianskiego", "Biala", "Czarna", "Rynek", "Akademiki". To wszystko tam istnieje juz dzis. Byloby zatem zrozumiale, ze stad nazwa przystanku.

              Nie - "Droga Czerwona". A dlaczego Droga Czerwona mialaby powstac? Zapyta ktos dociekliwy. Otoz, po zbudowaniu NP jako eksterytorialnej drogi ekspresowej (polecam wizualizacje) Grunwaldzka nie mialaby najmniejszych szans na odebranie tego ruchu, bo juz dzis nie wyrabia.

              Do tego nalezy dolozyc zbudowanie pierwszego fragmentu Drogi Czerwonej pod centrum handlowym Metropolia i wszystko zaczyna sie ukladac w calosc.

              • 5 3

              • (3)

                A kto każe władzom miasta trzymać się pierwszej wizji NP? Wizje się lubią zmieniać, vide Zielony Bulwar. Czy nie należałoby zacząć właśnie od rewizji charakteru ulicy i poszukać jej miejskości? Albo wybudować samą trasę tramwajową z rowerową + zieleń? Łatwiej oczywiście mnożyć wersje alternatywne i płacić za kolejne projekty. A później podając koszty mówić: "Pierwotna wersja jest droga (2 jezdnie z tramwajem) a nowe są tańsze ( i wskazywać koszty samego tramwaju)." Czy nie to właśnie ma miejsce?

                • 3 2

              • W Zielonym Bulwarze zmienila sie glownie nazwa (2)

                Aha, i dodano tramwaj, calkowcie zbedny.

                Tramwaje w Gdansku powinny jezdzic w poprzek SKM z wezlami integrujacymi rozne srodki transportu przy stacjach SKM. Aktualnie jezdza wzdluz, co jest skrajna glupota.

                • 4 2

              • (1)

                A sprawdziłeś na którym odcinku tramwaj? Bo z tego, co było mówione to chodzi o tramwaj w Obrońców Wybrzeża. Nie jestem pewien, czy pomysł niedobry.
                A w Zielonym Bulwarze zmienił się przede wszystkim przekrój, ale może to drobiazg? dwie czy jedna jezdnia, co za różnica?

                • 1 0

              • Tramwaj od Chlopskiej do Polanki wzdluz Kolobrzejskiej Bazynskiego

                jest potrzebny w tamtych okolicach.

                Byc moze w dalszej perspektywie tramwaj-sciema (sciema mowiaca: my tu budujemy miasto, nie obwodnice*) moze i bylby potrzebny. Jesli jednak mamy ograniczone zasoby to najpierw robmy rzeczy niezbedne.

                * - miasto probuje uzyskac dofinansowanie z budzetu centralnego na te droge. Juz widze, jak budzet panstwa daje pieniadze na droge o charakterze lokalnym...

                • 0 0

          • (3)

            Droga Czerwona jest cały czas w planach. Bez względu na przebieg tramwaju z Moreny.
            A przy tym pomyśle nie ma szans na logiczne połączenie mieszkańców Zaspy czy Przymorza z Wrzeszczem.

            • 0 3

            • Byla propozycja tramwaju wzdluz Kosciuszki do PKP Wrzeszcz (2)

              Uwazam, ze powinno sie do niej powrocic.

              O tym, jak z BGW wyprowadzic tramwaj na Zaspe mozna przeczytac w artykule Michala Tuska sprzed kilku lat.

              • 2 0

              • (1)

                Plus budowa nowego wiaduktu, plus problem terenów kolejowych, plus ....
                Ta koncepcja między bajki winna trafić.

                Połączenie przez Plac Komorowskiego i Nowa Abrahama, lub tramwaj w Kołobrzeskiej to są realne pomysły do dyskusji.

                • 0 1

              • Co do tramwaju wzdluz Kolobrzejskiej od Chlopskiej do Polanki

                jestem jak najbardziej za. Z tym, ze jak pisalem wyzej tramwaje w poprzek SKM, wezly integrujace przy stacji SKM.

                Do tego wreszcie za niewielka kwote (88 za bilet na komunikacje miejska, to moze 100 na ZKM + SKM + PKM) bilet miesieczny na wszystko w Gdansku.

                Wiele do poprawy, ale i potencjal duzy

                • 3 0

        • Rozumiem, że tych trzech minusujących chowało się na spotkaniu po kątach lub protestowało w cichości serca ...

          • 2 3

        • Może warto sprawdzić kto z Frag mieszka na DoStudzienki?

          • 2 1

      • FRAG (6)

        Rozpetal te burze, ktorej mimowolnymi ofiarami stali sie mieszkancy BGW.
        Bo te budy przy Do Studzienki sa nic nie warte , te przy BGW sa lepsze

        • 3 4

        • Mam wrazenie, ze nie rozumiesz, co jest problemem w przypadku ul. Do Studzienki (5)

          Zajrzyj na fb do grupy "Informacje - Nowa Politechniczna" i prosze przeczytaj chocby 10 czy 20 dyskusji jakie tam mialy miejsce.

          Tu nie chodzi o te 3 konkretne budynki. Tu chodzi o to, w jaki sposob takie wyburzenia i wlaczenie tramwaju akurat w tym miejscu wplynie na opcje chocby relacji skretnych (rzekomy brak mozliwosci skrety w strone Oliwy, co bardzo uposledza cala inwestycje).

          Nikt nie broni tych 3 kamienic. Broni sie ukladu urbanistycznego, braku kolejnej trasy eksterytorialnej w stylu Zolnierzy Wykletych itp.

          • 5 1

          • (4)

            Układ urbanistyczny ruder?

            A co do skrętu w Grunwaldzką - na 100% da się to zrobić, jak będzie się chciało. Problem leży w tej ślepocie bronienia przed budową ulicy.
            Stąd lepiej wpakować tak potrzebny tramwaj w wąska uliczkę, aby tylko nie powstała nowa, bardzo potrzebna ulica z Moreny.

            Ciekawe, czy tak zaciekli przeciwnicy tej ulicy używają samochodów.

            • 2 6

            • T - używają, używają, ale nie we wszystkich relacjach

              większość podróży po Gdańsku to podróże odbywane innymi środkami lokomocji niż samochód.
              Problemem jest fakt, że wielu użytkowników samochodów ma trudności z wyobrażeniem sobie innego sposobu poruszania się po mieście i z pogardą odnoszą się do próbujących poszerzyć im wyobraźnię - wzorem pewnego ministra.

              • 2 2

            • Uklad urbanistyczny Wrzeszcza. (2)

              Zbudowanie tu kolejnej dwupasmowej drogi eksterytorialnej (innych drog dwupasmowych w Gdansku od II wojny swiatowej nie zbudowano - prosze o konkretny przyklad) zablokuje jeszcze bardziej feralne skrzyzowanie. W miejscu wyburzonych kamienic powstana dzikie parkingi (patrz wszystkie miejsca wokol PG po wyburzonych kamienicach).

              A to bedzie jednoznacznie oznaczac "koniecznosc" budowy Drogi Czerwonej. Podobnie jak wielce lansowana budowa autostrady zielonej. Nawet juz sie pojawiala na mapie trojmiasto.pl jako planowana droga.

              Wrzeszcz zostanie ograniczony do kilku wysepek wzglednie przyjemnego miasta i 3 autostrad miejskich (bo niech mi sie nikt nie wazy nazywac Al. Zolnierzy Wykletych aleja miejska - smiech na sali).

              • 0 0

              • (1)

                Najlepiej nie budować dróg, bajdurzyć o rzekomym wielkim znaczeniu ruder na Do Studzienki a także straszyć Drogą Czerwoną (i na dokładek Zieloną).

                Miasto ma swoje prawa, mieszkają w nim ludzie chcący pracować, przemieszczać się, korzystać z samochodów.

                Jeżeli faktycznie chcemy ograniczyć ilość samochodów w mieście, to komunikacja miejska musi być szybka, a nie jeździć slalomem między budynkami.

                Jeśli nie chcemy korków, to trzeba budować realne alternatywy, a nie jakieś wydmuszki, bo żal trzech budynków.

                Nie chcesz dzikich parkingów - daj szanse ludziom na dojazd do PG tramwajem. Z Zaspy, Przymorza, Moreny etc.
                Ale dla ochrony 3 budynków wycinasz połączenie z wielkimi osiedlami i stamtąd studenci przyjadą samochodami.

                I nie powielaj bajek o chęci utrzymania przepustowości Grunwaldzkiej, bo działania obecne ZDiZ temu przeczą.

                ps. lepiej dla całego Gdańska w tym i dla Wrzeszcza byłoby wybudowanie ulicy miejskiej 2x2 (lub nawet 1x2) śladem Drogi Czerwonej Tak jak zrobiła to Gdynia.

                • 1 1

              • dokladnie!

                Rezerwa pod Droge Czerwona w sam raz sie nadaje na ulice miejska 1x2 z zielenia i przestrzenia publiczna. Ta ulica uzupelnilaby siatke ulic Wrzeszcza i zrewitalizowala jego czesc przy torach kolejowych od strony Dolnego W.

                • 0 0

    • To nie hejterzy, to roszczeniowcy..

      Przecież Miasto chce zawłaszczyć ICH ulicę!!! I gdzie te cebulaki swoje furmanki zaparkują???
      Na miejscu UM bym na to poszedł i całkowicie olał ICH ulicę, zero remontów, zero komunikacji miejskiej, porobił jednokierunkowe na okrętkę... szybko by zmienili zdanie :)

      • 19 19

    • Ten jeden to nawet oprócz czarnej flagi wywiesił

      sprzedam. Jest nowa ustawa o reklamie, niech go pojadą z grzywną. Ale znając realia to jakaś papuga co przyhandlowuje mieszkaniami...

      • 6 8

    • jak ci zechca zbudowac tramwaj przy waskeij ulicy to zmienisz zdanie

      • 4 1

  • Ci ludzie chyba lekko przesadzają. (51)

    Może warto by ich zabrać na wycieczkę po miastach europy.

    • 317 71

    • Nie może być tak że dla wyimaginowanych lęków (29)

      kilku osób mieszkańcy Moreny i Gdańska Południe zostaną pozbawione szansy na ucywilizowanie połączenia z Wrzeszczem. Mam nadzieję, że Władze naszego miasta nie ugną się pod presją.

      • 73 21

      • (15)

        Autobusy nie są cywilizowanym połączeniem (sic!)?

        • 18 38

        • stoją w korkach (13)

          a korki będą coraz większe, jak się Jasień i Ujeścisko przez Nową Bulońską zacznie do wrzeszcza pchać...

          • 28 3

          • (3)

            Są miejsca, w których tramwaj z korkami też nie wygra. Do tego awaria burzy kursowanie kilku linii. Jeszcze wielu przekona się do autobusów.

            • 11 20

            • warto dlatego co jakis czas zrobic mijanke na torowiskach, aby awarie spowalnialby, (2)

              a nie uniemozliwialy ruch.

              • 14 0

              • (1)

                To jest dobry pomysł ale mogłoby spowalniać ruch, motorniczy zawsze dla pewności musiałby zwolnić, ewentualnie w pewnych miejscach tramwaje nie mogłyby znajdować się równolegle - gdyby zawiódł mechanizm byłaby masakra.

                • 2 3

              • mozna to zrobic tak, aby z daleka bylo widac na w jakim trybie aktualnie jest ustawiony przejazd

                • 3 2

          • (8)

            Tramwaj w tym lansowanym przez trojmiasto .pl i wyborczą przebiegu też będzie stał w korkach. Są odcinki, gdzie nie jedzie po wydzielonym torowisku, tylko w jezdni np. w ul. Boh. Getta (sic!)

            • 8 18

            • Sic? (1)

              Masz osiem lat?

              • 7 7

              • ironii nie wyczuwasz ? spojrz dwa posty wyzej

                • 3 5

            • tak, tylko, ze ta ulica zostaje wtedy wylaczona z normalnego ruchu samochodow (4)

              Mi i tak brakuje tu konkretow.

              Nikt nie mowi, jaki jest przewidywany czas przejazdu przez BGW vs DoS, zakladajac normalny ruch pojazdow po al. Grunwaldzkiej.

              • 5 1

              • (1)

                Co to znaczy wyłączona z normalnego ruchu samochodów? Tramwaj w jezdni oznacza ze mogą się poruszać po niej samochody i zawsze się poruszają. Byłeś choćby we Wrocławiu, Krakowie? Nie widziałes tramwajów stojących w korkach?

                • 2 5

              • widzialem, ale tu normalny ruch samochodow nie bylby dopuszczony

                mieszkancy + zaopatrzenie.

                • 3 2

              • (1)

                Domyśl się dlaczego nie mówi. Można to wyczytać w analizie wielokryterialnej, jak ktoś się zagłebi. Tyko wagi zostały tak dobrane, że czas przejazdu ma .... sprawdź jaką wartość!

                • 2 0

              • 0.1

                • 2 0

            • a co ma być na tym odcinku?

              wjazd tylko dla mieszkańców.

              więc skąd korek???

              • 6 1

        • a wiesz co znaczy "sic" i jak się tego używa?

          • 11 0

      • morena (8)

        Mieszkańcy moreny też nie chcą tej inwestycji

        • 10 29

        • suchanina tez nie chca

          chca komunikacji autobusowej. wiadomo jak skonczylo sie to dla autobusow z Jasienia.

          • 10 13

        • (4)

          Ja jestem mieszkańcem Moreny i pierwsze słyszę. Tramwaj i tak już tu jest i trzeba go połączyć z wrzeszczem skoro są na to pieniądze. Co tu jest do bycia przeciwko

          • 37 6

          • (3)

            Pieniędzy nie ma - miasto jest zadłużone, pieniądze zostaną zabrane Tobie, np. w podatku od nieruchomości

            • 6 16

            • prawda

              ale nie wiem, czy wiesz - wszystkie pieniadze jakie ma panstwo pochodza z podatkow.

              • 9 0

            • (1)

              Sorry ale pieprzysz głupoty w stylu polska w ruinie

              • 2 1

              • Tunel

                Tunel będą spłacać jeszcze Twoje wnuki :)

                • 1 0

        • być może niektórzy mieszkańcy Piecek-Migowa wyrażają się krytycznie o tej inwestycji

          być może uważają, że tylko ich opinia się liczy.

          Nie ma miasta bez gotowości do kompromisu.

          • 6 1

        • Mieszkańcy stogów też są przeciw

          • 10 2

      • (3)

        Połączenie tramwajem ok, ale dlaczego najgorszą trasą? Stara Nowa Politechniczna jest zdecydowanie lepsza, szybsza, tańsza (serio! bo nie idzie zygzakiem, po górkach i nie ma tunelu), a mieszkańcy Do Studzienki żyją z jej świadomością od dekad. I nikt nam nie powie, że białe jest czarne, a czarne jest białe!

        • 7 14

        • i ma wozić działkowców (2)

          oraz powietrze a na koniec blokować skrzyżowanie z grunwaldzką?

          • 10 4

          • (1)

            No tak, Gdańsk Południe to sami działkowcy. Sprawdź, proszę, sobie układ tramwajowy projektowany w Gdańsku. W całości!

            • 4 2

            • ale ten tramwaj nie ma wozić tylko mieskzanców Południa
              dlaczego miałby omijać mieszkańców Moreny

              • 5 0

    • Wszelkie fobie należy leczyć.

      • 14 5

    • Np. do Warszawy, Plac Zbawiciela, kirunek Filtry.

      • 9 1

    • których? Może Berlina, Paryża, Calais i Marsylii? (9)

      • 7 3

      • ? (8)

        W Berlinie sa tramwaje.
        W

        • 5 0

        • (7)

          W pozostałych miastach też i są przykłady takich ulic jak ta o która kruszy się kopie.

          • 7 2

          • (6)

            Tramwaj wpycha się w wąskie uliczki np. w historyczna tkankę miejską, tylko jeśli nie ma innej alternatywy . A tu jest - Nowa Politechniczna. Można by pomyśleć o jej wyposażeniu, etapowaniu itd., a nie bezmyślnie wyrzucać do kosza, bo panowie z FRAGu rzucili hasło, że stare jest be.

            • 8 6

            • historyczna tkanka miejska? (5)

              BGW nie jest ani taka hisotryczna, ani taka miejska. Zwykla ulica jakich wiele.

              Co do problemow, o ktorych glownie mowia mieszkancy BGW to goelogia. Jednak nie chca pokazac dokumentow jakie na ten temat maja.

              Co do geologii, to DoS jest niezwykle blisko i sadze, ze grunt nie rozni sie znacznie od tego, co jest na BGW.

              Jesli chodzi o pierwotny plan Nowej Politechnicznej, to warto zauwazyc, ze glownym argumentem byl brak mozliwosci zrobienia skretu w lewo. Taka przynajmniej slyszalem wersje kilkukrotnie, nie widzialem dokumentacji, ktora by to uwiarygodniala.

              • 7 2

              • (2)

                Nie mógł Pan zobaczyć czegoś, czego nie ma, to mnie nie dziwi. To, że ktoś coś powtarza wielokrotnie, nie znaczy, że jest to prawdą. Chociaż na tym opiera się zawsze propaganda, którą w tym przypadku stosuje p. Koprowski. Jak widać z powodzeniem, sądząc po komentarzach.

                • 2 2

              • nie widzialem takze dokumentacji udowadniajacej fatalne warunki geologiczne (1)

                na ulicy BGW. A o tym przeciwnicy mowia bez przerwy. Szkoda, ze bez podania dokumentow.

                • 2 1

              • Moim zdaniem oba argumenty są wymyślone na siłę - zarówno o gigantycznych trudnościach w zaprojektowaniu lewoskrętu, jak i fatalnych warunkach geotechnicznych na BGW. Ale jest wiele innych rzeczowych argumentów, które warto wziąć pod uwagę, zanim podejmie się decyzję o wyborze wariantu. Polecam lekturę analizy wielokryterialnej Mosty Katowice. Warto zwrócić uwagę na dobór wag do analizowanych kryteriów. Zwłaszcza ta do czasu przejazdu jest niezła (taka sama jak do zniszczenia nieużytków i częściowej likwidacji ogrodów działkowych jak dobrze pamiętam).

                • 2 0

              • (1)

                Nikt nie napisał, że jest historyczna. Kłania się czytanie ze zrozumieniem.

                • 1 4

              • prosze przeczytac jeszcze ze 2-3 razy moja wypowiedz

                nie mowie, ze jest historyczna.

                "BGW nie jest ani taka historyczna, ani taka miejska. Zwykla ulica jakich wiele."

                • 3 0

    • gdzie mieszkasz? (4)

      Zamienię się z Tobą na mieszkanie. Ty zamieszkasz w super skomunikowanej części miasta a ja w Twojej spokojnej dzielnicy. Będzie Pan zadowolony :)

      • 13 7

      • Mieszkasz przy BGW? (3)

        Podaj wiecej konkretow dotyczacych mieszkania i ceny.

        • 5 0

        • tak, róg bgw i grunwaldzkiej (2)

          Tramwaj będziesz miał z każdej strony a dodatkową atrakcją są odgłosy tuningowanych samochodów, karetek, straży pożarnej i motocykli. Mieszkanie 2 pokojowe, 69 m2. Wartość mieszkania obecnie to ok. 350 tys, ale jak puszczą tędy wasz tramwaj, to wartość mieszkania na pewno wzrośnie. Trzeba się spieszyć...

          • 9 3

          • Spuść pan do 300, pisz umowę, bierę! Lepiej się pośpiesz, za dwa lat nikt tyle nie da!

            • 2 2

          • ile pokoi w ramach tych 69m2 i jaki tam jest rodzaj ogrzewania

            to brzmi całkiem ciekawie. 310tyś daję jeśli warunki są ok.

            • 1 0

    • W miastach Europy jest metro (3)

      Pod ziemią

      • 5 3

      • Oj, gdzie Ty w tej Europie byles... (2)

        Kolej podziemna w miastach Europejskich sie zdarza, a nie jest.

        Bardzo czesto jest tez slabo wietrzona i zaniedbana.

        Co do tramwajow, to na pewno czesciej mozna je spotkac. Jesli masz zamiar w tej dyskusji leczyc swoje kompleksy Europy, to prosze idz poplacz w kacie.

        Albo lepiej - pojedz chocby do Londynu zobaczyc, jak wyglada metro... Zapraszam w szczegolnosci na stacje Victoria (samo centrum, jedna z glownych stacji metra). Wyglada od kilku lat, jak w trakcie przebudowy. Ale nie, ten brak tynku i zacieki to po prostu norma dla tej stacji.

        • 7 2

        • W d*pie byłeś stolec widziałeś a się mądrzysz (1)

          • 4 7

          • Podaj prosze mista, w ktorych byles, skoro uznajesz sie za swiatowca

            bedziemy mogli porownac doswiadczenia zwiazane z komunikacja publiczna.

            • 3 1

  • (10)

    Typowe nimby - ok, byle nie pod moimi oknami.

    • 225 48

    • (7)

      a co z ulica siedlicka? juz sie zgodzili puscic tramwaj rektorzy PG?
      bo tak to nie ma o czym gadac.

      • 6 12

      • w Austrii (4)

        Normalnie śmigaja pod oknami i nie ma problemu. Niech tylko miasto wymieni okna na 3 warstwowe i nie będzie tak źle

        • 11 6

        • a co to są okna 3 warstwowe (2)

          ?

          • 3 4

          • z 2 komorami powietrznymi tzw. 3 szybowe

            dzięki nim masz ciszej i cieplej, ale dobrze o tym wiesz.

            • 4 0

          • u tego pedofila pewnie

            z austrii co zamurowal dom. Niezle wzorce.

            • 1 2

        • pytalem o decyzje PG a ty mi o Austrii

          • 2 2

      • mozna spokojnie poscic tramwaj miedzy PG i ul. Do Studzienki (1)

        a potem skrecic w BGW.

        Choc uwazam, ze duzo lepiej byloby puscic ja od razu w ul. Siedlicka. Szkoda, ze PG ma swoje powody (nieznane szerzej), dla ktorych nie zgadza sie.

        • 7 6

        • Nie między PG.

          To nei jest między PG, to jest na PG, w samym środku.
          Po co ten tramwaj w tym miejscu? Tramwaj przydałby się w okolicach Akademii Medycznej.

          • 10 2

    • co to są nimby? gimby? (1)

      • 4 8

      • NIMBY - to skrót od "not in my backyard"

        zgadzam się na inwestycję, ale nie na moim podwórku

        • 18 3

  • Jesli chodzi o protesty, to (3)

    głównie brak mozliwosci zostawienia autka pod domem....

    • 209 38

    • wiadomo, że

      Bóg-Parking-Ojczyzna!

      • 32 7

    • Piszesz o protestach tych z Do Studzienki?

      • 4 7

    • Qźwa

      a czy ci ludzie wykupili też ulicę,że się tak ciskają?Ulica należy póki co do miasta

      • 22 11

  • ZHR (10)

    Boże dopomóż by to torowisko powstało

    • 131 56

    • A ja jestem przeciw. (7)

      Kiedyś byłem zwolennikiem linii tramwajowej. Dzisiaj jestem jej przeciwnikiem. Mieszkam na Morenie. Kilka lat temu miasto obiecywało, że tramwaj będzie uzupełnieniem oferty komunikacyjnej. Ucieszyłem się z tego, bo zawsze lepiej mieć więcej połączeń, niż mniej. Niestety po uruchomieniu tramwaju na Morenę, miasto zlikwidowało linię 142, 129 jeździ tylko w szczycie, a kursy 127 zostały okrojone. Jakiś czas temu miasto zapowiadało, że tramwaj będzie poprowadzony tzw. Nową Politechniczną. Te rozwiązanie było dla mnie jeszcze akceptowalne, bo dojazd tramwajem do Wrzeszcza wydłużyłby mi się nieznacznie w porównaniu z dojazdem autobusem. A te miasto pewnie zlikwiduje, jak tylko ta nowa linia powstanie. Teraz miasto się z tego wycofało i chce tramwaj puścić wąskimi uliczkami, gdzie w najlepszym razie będzie jechał 10 km/h. To zaś sprawi, że połączenie Moreny z Wrzeszczem będzie jeszcze gorsze niż jest teraz. Miasto nie zauważa tego, że ta dzielnica (w sumie Piecki Migowo) się rozbudowuje. Miasto jak zbuduje tą linię, to okroi kursy tramwajów / autobusów, bo powie, że ich na to nie stać. Będzie tak jak z PKM-ką, zbudowali ją, a teraz ograniczają kursy.

      • 20 12

      • przywrócenie autobusów to nie jest wielki problem (1)

        Gdzie się mają zmieścić kolejne autobusy na zakorkowanych ulicach prowadzących z Moreny do Wrzeszcza?

        Tramwaj przewiezie więcej ludzi niż autobus, nie stojąc w korkach.
        Wyzwaniem dla miasta jest ograniczenie skłonności do korzystania z samochodów, nie tylko w relacji Gdańsk- Południe- Wrzeszcz, ale w całym mieście.

        • 6 6

        • Tramwaj nie stoi w korkach tylko jezeli przez całą trasę porusza się po wydzielonym torowisku

          • 5 2

      • nie przesadzajmy z 10km/h (4)

        Troche powagi. BGW ma 220m, a cala trasa kilka kilometrow.

        Dodatkowo warto tu pamietac o tym, ze wjazd ulica Do Studzienki mialby spowolnic cala Grunwaldzka. Podobno BGW nie ma takie wplywu, wiec moze sie okazac, ze przejazd BGW bedzie szybszy niz DoS.

        • 4 4

        • (2)

          Chyba nie wierzysz w to, co mówisz. Widziałeś warianty tras? Jedna prosta, druga wije się jak piskorz. W cywilizowanych czasach chyba znajdzie się w Gdańsku fachowiec, który potrafi poprawnie ustawić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu. Wizja "spowolnienia całej Grunwaldzkiej" jest mocno przesadzona.

          • 6 3

          • Zmniejszenie przepustowosci na Grunwaldzkiej mnie nie boli (1)

            Jestem nawet zwolennikiem.

            Ogolnie teoria, ze tramwaj bedzie mial wielki negatywny wplyw nie pochodzi ode mnie. Jednak z racji, ze nikt temu nie zaprzecza uznaje ja za wiarygodna. Co do procentow (10, 20, 40%) mozna sie sprzeczac. Na pewno jednak sam tramwaj nie pomoze.

            Co innego licba samochodow. Moze czesc z nich powinna zniknac po pojawieniu sie tramwaju? Czy moze po pojawieniu sie tramwaju nagle w Gdansku bedzie 100 000 nowych mieszkacow.

            • 1 3

            • Negatywny wpływ tramwaju na skrzyżowanie?

              Nie zmienia to faktu, że teza jest nie sprawdzona, więc dziwię się że uznał Pan(i) ją za wiarygodną. Bo tak wygodniej? Bo to pozwala odrzucić poprzedni projekt i zająć się nowymi? Kto na tym najbardziej zyska? Projektanci tych nowych wizji i dziennikarze. Grunt, że coś się dzieje.

              • 1 3

        • Coś mam wrażenie, że autor artykułu mocno udziela się na tym forum.

          • 1 1

    • mieszkaj tu i bądź (1)

      Ciekawe bo tu nie mieszkasz i nie wiesz na czym stoją te budynki filozofie.

      • 8 3

      • To sie wyprowadz do takich co stoja na lepszym podlozu. Ktos ci broni?

        • 4 9

  • (5)

    Mieszkancy sami chcą sobie zaszkodzic - jak tramwaj pójdzie Do Studzienki do skrzyzowania z Grunwaldzką to w pelni zablokuje Grunwaldzką.(wymaga jest dodatkowa faza swiateł na skręt grunwaldzka do studzienki) - przy Boh Getta problem odpada, bo skręt wpasowuje się idealnie w faze kiedy obecnie na skrzyzowaniu Do Studzienki-Grunwaldzka samochody przecinaja Grunwaldzką. A jak Do Studzienki I Grunwaldzka staną to kierowcy uciekną na Boh Getta
    42 osoby nie mogą blokować rozwiązania które usprawni życie sporej czesci miasta

    • 172 43

    • (1)

      772 osoby proszę pana czy pani.

      • 6 15

      • a co tam

        Powiem ze 7000000 osób

        • 12 1

    • Niemożliwe

      To jest niemożliwe ze względu na tamtejsze ukształtowanie terenu

      • 1 2

    • Mam pytanie czy pańskie sttwierdzenia czerpie pan z wiarygodnych źródeł, czy tylko z wyliczeń projektantów którzy mają wizję i wszystko do niej dopasowują(aby zgarnąć nie małe pieniądze bez znaczenia od działania ich pomysłu), a ulicy w życiu nie widzieli?

      • 1 3

    • przesiądziesz sie na ten tramwaj grubasie jeden czy bedziesz dalej tłustą d*pe w swiom aucie woził

      • 2 3

  • (10)

    Na wizualizacji tramwaj na BGW wyglada ładnie, ale chyba więcej ludzi jeździłoby nim gdyby przebiegał bliżej GUMedu.

    • 52 62

    • jak jadę z Jasienia do Wrzeszcza to nie chcę codziennie zwiedzać miasta okrężną drogą (3)

      po co mi wycieczka wzdłuż GUMedu?

      • 14 9

      • Ja jajajajaja (1)

        A jak ja jade do Gdanska, to nie chce zwiedzac Wrzeszcza i co ?

        • 11 4

        • To jedz przez tczew. Tym sposobem wjedziesz "od du*y strony" i ominiesz wrzeszcz :-)

          • 10 0

      • Po to ,żeby mieszkańcy BGW mieli dachy nad głową a nie rozpadające się od drgań rudery.

        • 4 4

    • Moim zdaniem zdecydowanie nie (3)

      PG i PKP Wrzeszcz (lub okolice: biurowce, SKM, PKM, GB, Manhatan) to sa glownymi generatorami ruchu.

      Widac to chocby po liczbie samochodow, czy ruchu pieszym.

      • 7 5

      • (2)

        Liczba aut pod GUMedem tez nie jest mała; na dobrą sprawę to ta linia powinna się rozdwajać i przebiegać przez PG i GUMed.

        • 16 4

        • Slusznie (1)

          jednak nie nalezy laczyc GPW z "utramwajowieniem" UCK/GUMed.

          • 9 4

          • nalezy laczyc!

            Od Nowej Politrchniczne do GUMed powinno pojsc odgalexienie tramwaju.
            TAM jest NAJBARDZIEJ potrzebny.

            • 5 3

    • 20 tys studnetów na PG (1)

      i już jest duża grupa docelowa + Ci co do Wrzeszcza to już wgl. pełne tramwaje

      • 10 3

      • w okolicach gumed

        jest 5 tys studentów, drugie tyle personelu, a do tego tysiące pacjentów, którym trudno podejść pod górę od tramwaju na zwycięstwa ( o ułatwieniu dojazdu od strony moreny nie wspominam). poza tym spora liczba tych jadących do wrzeszcza będzie korzystać z linii, nawet, jeśli czas dojazdu będzie o 5 minut dłuższy (bo taka będzie mniej więcej różnica)
        zresztą w przypadku obu uczelni szacunki są bez sensu- akademiki, dojazdy samochodem za wszelką cenę itd. za to do szpitala miasto po prostu POWINNO zapewnić wygodny dojazd tramwajem. i to pod same drzwi. główne wejście do cmi znajduje się około 800 metrów od najbliższego przystanku tramwajowego. pod górę. dla studenta to nie problem, ale dla osoby starszej już tak. szkoda, ze nikt we władzach miasta tego nie widzi.

        • 2 1

  • a gdzie w ankiecie opcja "nie wiem, nie znam wszystkich analiz"? (5)

    łatwo wieszać psy na meiszkańcach,a le maist ten projekt robi na kolanie nie potrafi przedstawić rzeczowej analizy transportowej, która by jasno sugerowała takiw ariant

    • 64 34

    • nie ma też opcji "nie znam się ale i tak się wypowiem"

      mieszkańcy Bohaterów Getta nie dostali swojej opcji w ankiecie

      • 22 4

    • analiza jest w artykule, dosc rzeczowa

      • 6 2

    • ankieta (2)

      Wystarczyło pójść na jedno z wielu spotkań w tej sprawie - była szczegółowa analiza wielu wariantów.

      • 9 0

      • (1)

        Spotkania to był pic na wodę fotomontaż. Wszystko juz było zdecydowane wcześniej. Wariant pójdzie taki na którym układ zarobi najwięcej . Podobnie jak z metropolitalna - jakie były ekspertyzy ze niby ile milionów będzie jeździć i co? Kupa...

        • 8 7

        • twierdzisz, że układ zarobi najwięcej na najtańszym wariancie

          a nie pomyślałeś ośle, że potem z twoich podatków również trzeba utrzymywać nieefektywne i drogie rozwiązania?

          • 2 1

  • Pytanie o co tutaj chodzi!!!! (9)

    Proste rozwiazanie:
    plac komorowskiego -wyspiańskiego- przejazd pod grunwaldzką(tune do ul Matejki. - do studzienki-sobieskiego- morena- prosto szybko - ruch naziemny samochodowy, ruch podziemny-tramwaj (dskrzyżowanie z grunwaldzka

    • 32 64

    • (4)

      i przesiadka po schodach do GB? Świetne rozwiązanie faktycznie.

      • 9 5

      • w metrze dają radę po schodach (3)

        • 5 4

        • (2)

          bo koszt budowy metra jest wielokrotnie wyższy od tramwaju, a tutaj potrzebny jest łuk do skrętu do dworca, a potem z dworca tramwaj na Zaspę.

          • 10 1

          • a dlaczego nie można poprowadzić tramwaju za torami kolejowymi w śladzie drogi czerwonej a później np. ul. Kościuszki do (1)

            Rzeczypospolitej

            • 4 3

            • bo rezerwa Drogi Czerwonej jest święta i stanowi obiekt kultu BRG, Jamroza z PG i pana Jana z Uphagena.

              • 10 2

    • O co chodzi o kasę która trafi do czyjeś kieszonki

      • 1 7

    • na bohaterów getta kurzawka, grunt drży od byle tupnięcia

      a 100 metrów dalej granit i nic tylko tunele kopać?

      • 10 5

    • jakie to wszystko proste

      • 2 0

    • Podziemny tramwaj juz ktos wymyslil i nazwal - metro :-p

      • 4 0