- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (85 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (97 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (291 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (62 opinie)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (412 opinii)
- 6 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (113 opinii)
Nowa Politechniczna w sądzie. Projektowanie opóźnione
Wizualizacja przebiegu Nowej Politechnicznej przez Bohaterów Getta Warszawskiego. Film z 2016 roku.
Nowa Politechniczna znowu ma problemy. Decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. To nie zakłóca w żaden sposób toczących się prac projektowych, ale już wiadomo, że się one przedłużą do połowy przyszłego roku.
Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego już sześć lat walczą o to, by linia tramwajowa łącząca Morenę z Wrzeszczem nie przebiegała pod ich oknami.
Mieszkańcy Nowej Politechnicznej: "Tramwaj = śmierć ulicy"
Gdy okazało się, że przebieg trasy Nowa Politechniczna przez tę ulicę to jedyna opcja brana pod uwagę przez miasto, a na dodatek została zaakceptowana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, mieszkańcy odwołali się do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Nowa Politechniczna: decyzja GDOŚ zaskarżona do sądu
Sprawa w GDOŚ "mieliła się" ponad dwa lata. Ostatecznie okazała się niekorzystna dla mieszkańców, bo zezwala na puszczenie Nowej Politechnicznej przez Bohaterów Getta Warszawskiego.
W tej sytuacji decyzja GDOŚ została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
W tym miejscu warto przypomnieć, że od ponad roku toczą się prace projektowe Nowej Politechnicznej i jedyny wariant brany pod uwagę zakłada wpięcie torów na al. Grunwaldzkiej przez Bohaterów Getta Warszawskiego.
Nowa Politechniczna: projektowanie opóźni się o pół roku
- To jedyne procedowane rozwiązanie - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace projektowe są kontynuowane, nie zostały zawieszone [w związku ze skargą do WSA - red.].
Mimo że projektowanie jest już mocno zaawansowane, to wykonawcy nie uda się sprostać pierwotnemu terminowi i zakończyć prac jeszcze w tym roku.
- Prace projektowe prawdopodobnie przedłużą się do połowy roku 2023 r. - zapowiada Aneta Niezgoda.
O autorze
Michał Brancewicz
Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.
Opinie (474) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-08 07:40
Opinia wyróżniona
Chwila (66)
Przecież zachowanie miasta i jego władz jest typowe. Nie pytają okolicznych mieszkańców o cokolwiek. Rozwój miasta ok ale nie kosztem niezadowolenia mieszkańców. Czy ktoś wziął pod uwagę stan budynków przy których ta linia ma powstać? Zauważcie ze ta linia jest (bedzie) bardzo blisko zabudowań- takiej sytuacji nie ma praktycznie nigdzie indziej w
Przecież zachowanie miasta i jego władz jest typowe. Nie pytają okolicznych mieszkańców o cokolwiek. Rozwój miasta ok ale nie kosztem niezadowolenia mieszkańców. Czy ktoś wziął pod uwagę stan budynków przy których ta linia ma powstać? Zauważcie ze ta linia jest (bedzie) bardzo blisko zabudowań- takiej sytuacji nie ma praktycznie nigdzie indziej w Gdańsku. Zarówno na trasie do Jelitkowa czy też na Morenę linia tramwajowa nie jest blisko mieszkań. Tu nie chodzi o hałas (mieszkam w centrum miasta) ale raczej o zasady - nie można na siłę forsować czegoś bo tak ma być i koniec.
- 138 251
-
2022-06-09 06:58
Demokracja i praworządność po gdańskiemu...
- 0 0
-
2022-06-09 05:18
Jak to nie ma. A nowy port gdzie tramwaj jedzie dokładnie obok budynków i zajezdnia z której jak wyjeżdżają tramwaje to wszystkie budynki się trzęsą.
- 0 0
-
2022-06-08 10:54
Jest takie miejsce
Wysepka we Wrzeszczu. Nowy Port, Brzeźno... Podawać dalej?
- 8 0
-
2022-06-08 10:48
10/10
- 0 1
-
2022-06-08 09:40
W Wiedniu i na pewno pomiędzy starszymi budynkami.
- 5 0
-
2022-06-08 09:29
może o to właśnie chodzi
aby ta zabudowa się rozsypała i jakiś patodeweloper postawił tam nowe kartony
- 13 8
-
2022-06-08 09:36
Brawo mieszkancy oni nie zgadzaja sie na tramwaj który jest szkodnikiem w miescie a nie maja nic przeciwko autobusom! (2)
zamiast tramwaju wystarczy zrobic Buspas i autobusy na tej trasie.Ale POKOwcy są szkodnikami miejskimi zawsze maja gdzies mieszkanców
- 2 12
-
2022-06-08 10:44
(1)
Autobus nie rozwiąże problemu komunikacyjnego. Tramwaj jest większy i może przewieźć więcej ludzi.
- 6 1
-
2022-06-08 19:26
na Spacerowej jak widać rozwiązuje
- 0 0
-
2022-06-08 09:35
Przeciez technologia torowisk idzie do przodu i zmniejszy się ilość aut jeżdzących pod oknem (3)
Jak dla mnie to mieszkańcy tylko zyskają. Ale jak to u nas, wszystko trzeba oprotestować.
- 8 6
-
2022-06-08 17:03
Technologia torowisk idzie do przodu? Rewelacja. To kiedy na Hallera od Opery ten nowy wspanialy swiat zawita? (1)
- 3 1
-
2022-06-08 17:59
Jak dasz na to kasę.
- 0 2
-
2022-06-08 10:59
Trzeba oprotestować, bo mieszkańcy boją się że stracą parking pod domem za który im płacimy...
- 4 4
-
2022-06-08 09:17
(12)
W Europie tramwaje są spotykane na dużo węższych uliczkach i jakoś te ulice nadal żyją. Zresztą przed II wojną światową tramwaje poruszały się po obszarze Głównego Miasta. Nie widzę przeciwskazań dla budowy linii, a mieszkańcy powinni wymóc na inwestorze i projektantach, by zastosowano tam najnowsze technologie, by wszystkie budynki zostały
W Europie tramwaje są spotykane na dużo węższych uliczkach i jakoś te ulice nadal żyją. Zresztą przed II wojną światową tramwaje poruszały się po obszarze Głównego Miasta. Nie widzę przeciwskazań dla budowy linii, a mieszkańcy powinni wymóc na inwestorze i projektantach, by zastosowano tam najnowsze technologie, by wszystkie budynki zostały wyremontowane i by wprowadzono inne udogodnienia. Tymczasem od 6 lat bezskutecznie próbują blokować inwestycję, której to miasto i mieszkańcy potrzebują.
Inna sprawa, że głupotą moim zdaniem było dociągnięcie tramwaju tylko do Brętowa i nie połączenie tej linii ze Strzyżą, co dałoby alternatywną trasę.- 29 9
-
2022-06-08 19:02
W takim razie trzymajmy się tego i zróbmy tramwaje na ul Do Studzienki aż do skrzyżowania z Grunwaldzką
- 3 0
-
2022-06-08 09:38
zobacz na mapę i sprawdź gdzie ten tramwaj jechał (2)
i przejdź się tam i zobacz jakie są odległości od torów.
- 4 11
-
2022-06-08 10:09
No na pewno dalej niż niektóre rozwiązania na świecie (1)
jak sobie wyszukasz w sieci to znajdziesz i zdjęcia tramwaju przebiegające przez budynek (no bo czasem budynek był zaprojektowany z tunelem drogowym/przejściem.
Tu przykład: http://ymtram.mashke.org/germany/jena/photos/jena13041vp.jpg- 7 1
-
2022-06-08 11:44
Nie ma co daleko szukać
Po wojnie jeździły Długą, przez złotą i zieloną bramę
- 5 0
-
2022-06-08 09:40
meduzo na całym swiecie zastępuje sie tramwaje autobusami elektrycznymi lub innymi. (2)
Tramwaj niema zadnych zalet jest szkodnikiem wmiescie i najbardziej kosztowny i awaryjny
- 5 22
-
2022-06-08 10:01
No zgdzie zastępują? (1)
Od jakiegoś czasu trwa własnie renesans tramwajów.
- 9 2
-
2022-06-08 20:42
A gdzie konkretnie ten Renesans?
- 0 0
-
2022-06-08 09:41
Przedwojenne tramwaje były lekkie (4)
Nawet te z lat 50 i 60, były około 3 razy lżejsze od używanych obecnie. Ilość energii z ich drgań przenoszona w podłoże była znacząco mniej szkodliwa dla budynków.
- 9 9
-
2022-06-08 10:58
Badania poproszę. (3)
Wygląda jakbyś zastąpił logiczne myślenie "chłopskim rozumem".
- 3 4
-
2022-06-08 11:54
Możesz je przeprowadzić sam (2)
Na lewą stopę zrzuć sobie piłkę do siatkówki, a na prawą tzw. pilkę lekarską. Obiecuję, zauważysz różnicę.
- 3 4
-
2022-06-08 13:55
Ok, ale zrób to z wysokości na jaką podrzucisz obie piłki z tą samą siłą. Tramwaje nie startują w powietrzu. (1)
Wynik może Cię nieco zaskoczyć.
- 0 4
-
2022-06-08 16:58
A zrzuc sobie pilke do siatkowki nawet z 10 kilometrow, co to niby za roznica.
- 0 2
-
2022-06-08 08:39
Zgadza się. (4)
Odległość od kamienicy do zakładanych torów to jakieś 3-4 metry. A budynki mają ponad 120 lat. Brawo
- 26 11
-
2022-06-08 15:38
W Lizbonie 1m od starszych kamienic jeżdżą pociągi
W Nowym Porcie w Gdańsku podobnie.
- 6 1
-
2022-06-08 09:47
od lat jeżdżą tam samochody, ciężarówki itp i nic się nie zawaliło
- 23 11
-
2022-06-08 09:08
Ale to solidna (1)
niemiecka robota,a poza tym 3-4 m są co najwyzej do krawężnika a tor byłby w osi jezdni no i zbudowany w specjalnej antywstrzasowej wannie wiec nie marudź
- 30 15
-
2022-06-08 16:55
W czym zbudowany? Przypominam, ze to by sie mialo odbyc w kraju, w ktorym osadzenie studzienki przerasta mozliwosci inzynierow.
- 7 1
-
2022-06-08 08:42
(10)
W Brzeźnie trasa tramwajowa biegnie pomiędzy budynkami w bardzo bliskiej odległości. Poza tym technologia zarówno budowy, jak i konstrukcji torowiska to wszystko się rozwija. Wiadomo mieszkańcom tej kamienicy się pogorszy, ale mieszkają w centrum, a miasto musi się rozwijać.
A ludzie będą mogli sprzedać mieszkania reklamując że przystanek jest 0 min od domu :P- 49 19
-
2022-06-08 19:01
tam gdzie jest tylko jeden tor i w dodatku tylko w stronę Wrzeszcza?
- 0 0
-
2022-06-08 09:56
Niektórym pogorszy, niektórym polepszy
Przecież część mieszkańców też skorzysta na tramwaju, wzrosną ceny mieszkań.
Więc tu nawet nie ma tego, że mieszkańcy stratą, bo zależy od preferencji transportowych po mieście.- 10 3
-
2022-06-08 09:06
Technologia jest (3)
Tylko w Gdańsku nikt jej nie wykorzysta. Tramwaj będzie tam pędził po głośnych torach i nie ma co dziwić się mieszkańcom. Normalnie to atut że przystanek pod domem
- 13 17
-
2022-06-08 12:37
ile ta ulica ma długości?
jak ma się na niej rozpędzić, żeby "pędzić"?
- 5 1
-
2022-06-08 09:54
Po której nowej trasie tramwaje jeżdzą głośno? (1)
Obecne tramwaje w Gdańsku po nowych torowiskach jeżdżą cicho.
- 14 7
-
2022-06-08 16:56
Po kazdej. A czasem dodatkowo nie wyrabiaja na zakretach.
- 2 1
-
2022-06-08 09:08
Mieszkałem na Mazurskiej (1)
Jak przejeżdża tramwaj jest hałas i drżą okna. Czy pęknięcia na suficie to wina tramwaju, tego nie wiem, ale na pewno nie pomaga.
- 16 4
-
2022-06-08 09:29
To po co piszesz o tych pęknięciach jak nie wiesz?
- 7 13
-
2022-06-08 08:46
Bo nagle wszyscy chcą tam sprzedać mieszkania :) (1)
Buractwo i tyle.
- 12 10
-
2022-06-08 15:39
Nikt pewnie nie chce sprzedawać, bo to dobra lokalizacja
Ale po zbudowaniu tramwaju będzie jeszcze lepsza.
- 4 2
-
2022-06-08 07:50
Zapytano mieszkańców (23)
Tysiące na górnych tarasach chcą i potrzebują tej trasy, garstka z kamienic nie chce. Czego nie rozumiesz?
- 65 34
-
2022-06-08 19:20
a może mieszkańcy Osowy też chcą tramwaju? jakoś nie chcą go tam budować bo...za blisko budynki!
- 0 3
-
2022-06-08 19:22
zapytaj się tych ludzi czy chcą parkować w Centrum - jak się zgodzą rób parkingi pomimo protestów mieszkających właśnie w Centrum
- 0 0
-
2022-06-08 18:59
a im czasem nie obiecano budowy PKM? Tak więc po co tramwaj?
- 1 1
-
2022-06-08 09:46
No ale przecież rozwój miasta oznacza, że jak ktoś nie mieszka w odziedziczonym po dziadkach mieszkaniu we Wrzeszczu tylko na nowym osiedlu to jest gorszy. Miasto nie powinno się rozbudowywać tam, gdzie jest na to miejsce, najlepiej niech się w ogóle nic w nim nie dzieje.
- 14 5
-
2022-06-08 09:32
serio ? (5)
A czy miasto nie było w stanie przewidzieć, że pogrzebne będą ciągi komunikacyjne gdy wydawali pozwolenia na budowę w szczerym polu albo na jakimś zad*piu na granicy Gdańska ? Nie można było stworzyć rezerwy terenowej na to ? A nie wybacz, była i jest w dużej mierze rezerwa, ale jakiś czas temu jakiś wykręt zmienił zupełnie trasę.
- 24 5
-
2022-06-08 17:57
A miasto jest z gumy?
Może twój dom wyburzymy i zrobimy w to miejsce drogę?
- 3 0
-
2022-06-08 15:37
a jak to rozwiąże problem?
OK, ma Pan rację. W 1974 roku ktoś popełnił błąd. Potem w 91 i w 2005.
A teraz czas dorosnąć. Jest problem do rozwiązania i mamrotanie o tym, że ktoś 50 lat temu powinien był coś nic nie daje. Trzeba jakoś pozwolić miastu rosnąć, a ludziom wygodnie żyć.- 1 3
-
2022-06-08 14:39
(2)
Jak mogli w latach siedemdziesiątych przewidzieć, że będzie tyle samochodów do kupienia i ludzi będzie na nie stać?
- 5 4
-
2022-06-08 21:58
Muszę cię zmartwić (1)
Prędzej potrafili to przewidzieć w latach siedemdziesiątych niż w XXI wieku. Praktycznie wszystkie inwestycje drogowe w Trójmieście powstają na rezerwach terenowych zaplanowanych w PRL.
- 4 1
-
2022-06-08 23:28
A gdzie mają powstawać
Skoro zachowano rezerwy terenowe i nikt ich nie ruszał to dobrze.
- 1 0
-
2022-06-08 09:05
No tak ma to sens (12)
Byliśmy głupi i biedni, kupując mieszkania w polu. Teraz miasto zniszczy starą dzielnicę, bo daliśmy się wyrolować deweloperowi i nie mamy zbiorkomu.
Normalnie żelazna logika!- 44 36
-
2022-06-08 15:32
jak nazwać tych, którzy kupimi mieszkania zbudowane przy ulicy dosłownie na Potoku Króleskim? (1)
Stąd problemy techniczne i wieczne zalania.
Te kamienice wymagają gruntownych remontów. Należy negocjować jak wiele zrobi miasto w ramach tej budowy, a nie narzekać, że pojawiła się iskierka nadziei na poprawę sytuacji.
Na świecie jest wiele ulic węższych, ze starszymi kamienicami, po których jeżdżą tramwaje.
Stąd problemy techniczne i wieczne zalania.
Te kamienice wymagają gruntownych remontów. Należy negocjować jak wiele zrobi miasto w ramach tej budowy, a nie narzekać, że pojawiła się iskierka nadziei na poprawę sytuacji.
Na świecie jest wiele ulic węższych, ze starszymi kamienicami, po których jeżdżą tramwaje.
Przebudowa BGW sprawi, że to będzie lepsza i ciekawsza ulica. Idę o zakład, że średnia cena metra kw przy tej ulicy będzie rosła szybciej niż okolicznych ulic po powstaniu tramwaju.
Choć rozumiem, że charakter ulicy się zmieni. Tak, będzie więcej ruchu, więcej usług, więcej życia miejskiego w miejscu, gdzie dziś jest to boczna uliczka lekko zapomniana, co wielu mieszkańcom może odpowiadać.- 1 4
-
2022-06-08 19:25
skoro tak to odbuduj linie tramwajową na Łąkową. - a skoro uważasz ze można budować w wąskich ulicach to nie będzie problemu by można zrobić tramwaj na ul Do Studzienki aż do Grunwaldzkiej
- 5 1
-
2022-06-08 09:44
(1)
Tak, bo to deweloper jest odpowiedzialny za komunikację miejską.
- 9 2
-
2022-06-08 15:36
nie, ale miasto już tak
I bardzo dobrze, że wreszcie buduje się tę linię tramwajową.
Jeszcze połączenie PKM Brętowo do okolic PKP Wrzeszcz z dużym węzłem oraz buspasy i szybkie autobusy.- 2 3
-
2022-06-08 09:33
Piecki, Migowo to od lat 70 XX wieku to nie są pola. O deweloperach nikt nie słyszał wtedy.
Wyjdź bogaczu z kamienicy kiedyś, to się przekonasz jak miasto się rozbudowało.
- 32 8
-
2022-06-08 09:31
A i tak skorzystamy z niego tylko kilka razy w roku (3)
Bo samochodem wygodniej, nawet w korkach.
- 12 19
-
2022-06-08 15:35
Jest taki poziom korków, gdzie przestaje być wygodniej samochodem. (1)
Co więcej jest taki poziom korków, ktory będzie musiał zmusić wreszcie włodarzy miasta do rozsądnych decyzji i realnie postawić na priorytet komunikacji zbiorowej.
Wtedy autobus/tramwaj/kolej/rower/hulajnoga/spacer mogą się jednak stać szybsze i przyjemniejsze.- 3 2
-
2022-06-08 16:53
Moze i jest taki poziom, ale na pewno nie obowiazuje on w polskiej rzeczywistosci.
- 2 1
-
2022-06-08 10:54
Samochodem wygodniej, bo tramwaj nadrabia 200% trasy.
- 8 3
-
2022-06-08 09:28
(2)
Kiedy do ciebie dotrze, że nie ma mieszkań dla wszystkich w centrum i część osób musi mieszkać na obrzeżach? Tak jest w każdym dużym mieście.
- 50 13
-
2022-06-08 11:33
O.K. Tylko niech nie buduję tych dzielnic za daleko od centrum. (1)
Wpierw trzeba na maksa zagospodarowywać tereny wokół centrum.
Przykładem Gdynia już za komuny - Wpierw powstały Karwiny, Obłuże, Pogórze a nie Redłowo, które dopiero teraz jest uzupełniane o nowe budynki ?
To przed wojną lepiej gospodarowano budując sąsiadujący ze śródmieściem Grabówek, gdzie po wojnie wzdłuż torówWpierw trzeba na maksa zagospodarowywać tereny wokół centrum.
Przykładem Gdynia już za komuny - Wpierw powstały Karwiny, Obłuże, Pogórze a nie Redłowo, które dopiero teraz jest uzupełniane o nowe budynki ?
To przed wojną lepiej gospodarowano budując sąsiadujący ze śródmieściem Grabówek, gdzie po wojnie wzdłuż torów kolejowych zabudowano po kolei Leszczynki, Chylonię i Cisowę.
W drugą stronę zamiast do końca zabudować Wzgórze Św. Maksymiliana, Redłowo, Mały Kack (wszystkie te dzielnice przy torach) to od razu daleko od centrum wzniesiono Karwiny i Dąbrowę ?
Podobnie w Gdańsku - dopiero teraz dobudowuje się nawet całe osiedla (np. Letnicę) w terenie od torów kolejowych do pasa nadmorskiego, na południe (w kierunku Pruszcza Gd.) i na wschód (Olszynka, Orunia w kierunku żuławskim) ?
Znając naszych planistów to np. niedługo z nowych zachodnich dzielnic Gdyni bliżej i lepiej (bo Trasą Kaszubską) będzie można dojechać do Lęborka a nie do centrum Gdyni.- 5 8
-
2022-06-08 15:33
czyli gdzie je budować?
W sensie - tak, powinno się zabudowywać dziury wstydu na Dolnym Tarasie.
Tylko, że nawet ich zabudowa (która ma miejsce - Browar, Garnizon, Kontinuum, Zajezdnia Wrzeszcz) nie pozwoli pomieścić wszystkich nowych mieszkańców.
Czy Gdańsk ma przestać rosnąć? Ile jest Pan gotowy płacić za wynajem mieszkania czy mieszkanie?- 8 5
-
2022-06-08 07:17
Opinia wyróżniona
Kilku krzykaczy (26)
Blokuje inwestycje w Gdańsku My czekamy na tramwaj a oni bawią się w papierologie
- 251 144
-
2022-06-09 00:13
Dokladnie
- 0 1
-
2022-06-08 19:03
autobus Ci nie wystarczy?
- 1 1
-
2022-06-08 14:45
raczej kilku krzykaczy przepycha swoje interesy
te przedsięwzięcia nie mają żadnego związku z pojęciem "inwestycji", bo są typowym kosztem. Trzeba zapłacić aby zbudować, trzeba zapłacić aby utrzymać.
A ludzi, mieszkańców nikt nie pyta o zdanie...- 6 2
-
2022-06-08 14:03
Tu nie chodzi o blokowanie tramwaju, tylko o nielogiczną trasę z zakrętami,
A na pusty plac na skrzyzowaniu przy Do Studzienki i Grunwaldzkiej , deweloperzy juz grube koperty szykują, jeśli tam pójdzie tramwaj, to nikt w łapę nie weźmie, dlatego tramwaj kabinują między blokami- 14 1
-
2022-06-08 10:35
(2)
Miasto się uparło i kręci torami, trzeba zrobić od razu skręt Do Studzienki, na lata będzie prościej ciszej i szybciej, kosztem wyburzenia 2 budynków, a miasto zrzuca winę na mieszkańców
- 13 5
-
2022-06-08 14:49
tam (Studzienka, BGW) w ogólne nie powinno być tramwaju (1)
Powinien być na Słowackiego lub Smoluchowskiego.
Tak jak to planowano, gdy planowanie miało związek z urbanistyką i rozumem a nie partykularnym interesem.- 8 3
-
2022-06-08 23:39
A kiedy byłeś na Smoluchowskiego w godzinach szczytu? Tam gęsto i do tego wąsko. Co wyrzucić? Część UCK czy stadionu? A może parking, który tam jest z boku? I szkołę? No można w końcu wszystko i zrobić 4 pasmową autostradę i tramwaj, czemu nie...
- 0 1
-
2022-06-08 10:30
Może to ty jesteś krzykacz? A mieszkańcy BGW walczą o swoje prawa (8)
- 18 9
-
2022-06-08 12:10
Prawo do tego miasta (6)
Mają wszyscy mieszkańcy
- 11 2
-
2022-06-08 13:44
I mieszkańcy mówią tramwajowi na bgw nie! (5)
- 9 6
-
2022-06-08 13:56
Mieszkańcy mówią tramwajowi tak. (3)
Możemy to rozstrzygnąć bardzo łatwo. Referendum i po problemie.
- 7 7
-
2022-06-08 19:05
(2)
a może zapytajmy mieszkańców Do Studzienki czy chcą tramwaju pod oknami? jak się zgodzą nie będzie problemu tam poprowadzić linie
- 0 1
-
2022-06-08 19:57
(1)
Aaa więc to was boli, że nie na Do Studzienki tylko u was, takie Polskie.
- 3 1
-
2022-06-08 21:07
A mieszkańców Do Studzienki to nie boli że nie będą mieli tramwaju?
- 0 1
-
2022-06-08 13:53
którzy mieszkańcy?
ci z Moreny? z Ujeściska? Ci mówią TAK, a są ich tysiące!
- 7 5
-
2022-06-08 11:00
O jakie prawa?
Są właścicielami drogi? Nie? To żadnych praw nie mają.
- 11 13
-
2022-06-08 10:02
Zapytajcie sie urzedników szkodników dlaczego chca wszedzie wciskac tramwaj zamiast autobusu z buspasem (2)
- 10 13
-
2022-06-08 11:00
Bo tramwaj nie stoi w korku w przeciwieństwie do autobusu z buspasem. (1)
- 8 8
-
2022-06-08 17:49
na buspasie stoi w korku?
- 1 2
-
2022-06-08 09:42
Inteligencie nigdzie nie chcemy tramwajów a oni tez nie maja nic przeciwko autobusom! (1)
nie chcemy paskudnej trakcji i torów wystarczy buspas
- 11 16
-
2022-06-08 12:10
A właśnie
Że chcemy, proszę nie wypowiadaj się w imieniu wszystkich
- 12 8
-
2022-06-08 09:11
Ja bym chciał zobaczyć jak budują skrzyżowanie (2)
Na al. Zwycięstwa w miejscu włączenia tramwajow. Korki będą od sopotu
- 19 9
-
2022-06-08 09:46
no tak, lepiej nic nie budować bo korki (1)
ah, kierowczyki. Trzeba patrzeć ciut dalej niż za maskę swojego autka.
- 14 17
-
2022-06-08 10:05
No tak, argument nastolatka
- 8 9
-
2022-06-08 09:10
(1)
Jeżeli za daleko do centrum miasta to wracaj tam skąd przybyłeś/aś...
- 20 25
-
2022-06-08 14:51
Napisał cieciu z mieszkania po babci.
- 8 9
-
2022-06-08 07:35
Opinia wyróżniona
(60)
jestem oburzona tymi komentarzami. Ktoś kupił mieszkanie w tym miejscu bez tramwaju, teraz ma poświęcać swój spokój, dla reszty miasta, bo z górnego tarasu nie maja jak dojechać, bo miasto źle projektu jego rozwój. Ci ludzie mają do tego prawo, aby walczyć o swoje warunki zamieszkania. Niech miasto projektuje zrównoważone układy, a nie pogorsza
jestem oburzona tymi komentarzami. Ktoś kupił mieszkanie w tym miejscu bez tramwaju, teraz ma poświęcać swój spokój, dla reszty miasta, bo z górnego tarasu nie maja jak dojechać, bo miasto źle projektu jego rozwój. Ci ludzie mają do tego prawo, aby walczyć o swoje warunki zamieszkania. Niech miasto projektuje zrównoważone układy, a nie pogorsza istniejące warunki mieszkańcom, co są Bogu ducha winni. Zapłacili za właśnie takie warunki zamieszkania. Jeżeli miasto chce tam tramwaj, niech płaci im horrendalne odszkodowanie, żeby mogli kupić cos innego, jak nie chcą mieszkać w tym miejscu. To jest często wielki dramat dla tych ludzi. Mają do tego prawo i koniec. To są zasady w demokratycznym państwie.
- 230 329
-
2022-06-09 07:00
Bo to taka demokracja, tolerancja i praworządność po gdańskiemu...
- 0 0
-
2022-06-09 01:29
Odszkodowania
Ceny m2 spadną bardzo.
- 0 0
-
2022-06-08 12:08
Ktoś inny kupił
Mieszkanie z widokiem na las teraz ma widok na inny blok i co ma zrobić?
- 3 0
-
2022-06-08 11:25
Ah ci krzykacze... (2)
Ja mam mieszkanie przy linii tamwajowej. Tramwaje jeżdżą dosłownie pod moim oknem. I to jest żaden problem. Tutaj mamy do czynienia z tworzeniem afery i tworzeniem poczucia jakby na tych ludzi jakiś armagedon spadał. Nic takiego się nie dzieje. Dorośnijcie, nauczcie się żyć w mieście i przestańcie gwiazdorzyć.
- 10 5
-
2022-06-08 21:58
I to nieprawda, że dach przeciekał, gdyż prawie nie padało...
- 1 0
-
2022-06-08 11:35
po kilka snickersów dla mieszkańców BGW
i przestaną gwiazdorzyć, a serio to może niech któryś wreszcie wystawi mieszkanie na sprzedaż i się przekona, że ceny ich mieszkań ze względu na ten tramwaj wcale nie będą mniejsze niż na sąsiednich ulicach, może nawet większe bo normalni mieszkańcy miasta dobrą komunikację pod domem postrzegają jako zaletę a nie wadę
- 8 2
-
2022-06-08 11:20
jest coś takiego jak plan zagospodarowania. i jest on często nawet po kilka jak nie kilkadziesiąt latdo przodu..
- 1 1
-
2022-06-08 10:57
Nie nie nie
Oni kuplili (jak większość z nas) obszar o danej powierzchni zwany mieszkaniem. Za to zapłacili. Nie płacili za warunki dookoła. Do tego nie kupili chodnika czy ulicy. To nie jest ich.
To tak jakbym ja się skarżył, że kupiłem mieszkanie i obok postawili blok lub ulice. A taki ładny widok był..- 10 2
-
2022-06-08 09:46
Na całym swiecie nikt w tramwaje juz nie inwestuje bo najlepszy jest autobus z Buspasem. (1)
Wszedzie sie zastepuje tramwaje autobusem bo to one tylko są przyszłoscią komunikacji w miescie! Autobusy sa wieloktronie lepsze pod kazdym wzgledem!A tramwaj niema zadnych zalet najlepszym przykładem jest Gdańsk gdzie awarie trakcji i tramwaju sa codziennie .blokuja nie tylko swoja linie ale tez psuja sie na srodku skrzyżowania ulic jak ostatnio w
Wszedzie sie zastepuje tramwaje autobusem bo to one tylko są przyszłoscią komunikacji w miescie! Autobusy sa wieloktronie lepsze pod kazdym wzgledem!A tramwaj niema zadnych zalet najlepszym przykładem jest Gdańsk gdzie awarie trakcji i tramwaju sa codziennie .blokuja nie tylko swoja linie ale tez psuja sie na srodku skrzyżowania ulic jak ostatnio w Gdańsku!
Ale władze miasta maja umowe na skupowanie złomu od niemiców i ich modernizacji za grube miliony .wiec chca wszedzie tten szkodliwy złom wpakowac w miescie- 3 20
-
2022-06-08 15:22
Wiesz, jedyne większe miasta, które maja autobusy i nie maja tramwajów to te,
w których jest metroa i to różnie.
- 4 0
-
2022-06-08 09:34
moze miasto nie jest dla wszystkich? (2)
jeśli chce się mieć spokój i cisze za oknem to proponuję przeprowadzić się na wieś. Niestety takie są uroki życia w mieście, że infrastruktura (w tym komunikacyjna) się rozbudowuje...
- 11 3
-
2022-06-08 13:49
A może miasto nie jest dla ciebie skoro kupujesz mieszkanie na zad..u? (1)
Więc znajdź tam pracę zamiast pchać się co rano do Wrzeszcza
- 1 2
-
2022-06-08 13:58
Śmiesznie brzmi to z ust człowieka, który ma samochód we Wrzeszczu, żeby pchać się wszędzie indziej :D
- 0 3
-
2022-06-08 09:12
Dokładnie tak! (1)
A jak w tych nowych osiedlach budują kościół, to jak krzyczą, że im dzwony spać nie dają i byli tu pierwsi, więc niech czarni idą won! No to tutaj jest tak samo tylko dzwony są 30 razy cięższe i dzwonią średnio co 30 minut od 4 do 23.
- 3 10
-
2022-06-08 09:51
W całym Gdańsku nie słyszałem takich głośnych tramwajów
Jak głośne są dzwony z przeciętnego kościoła. To jest jakaś masakra, stary kawaler w sukience o 6 rano dzwoni na połowę dzielnicy i zaprasza do siebie dzieci. Potem jeszcze publicznie przy dzieciach pije wino i nikt mu za to mandatu nie daje. Ich się leczyć powinno a nie dawać miejską ziemię za bezcen żeby te swoje cyrki mogli uskuteczniać.
- 12 2
-
2022-06-08 08:56
Ja kupie mieszkanie od tych ludzi po obecnych cenach rynkowych
Zajmuję się skupowaniem mieszkań. Obecnie nie ma choćby jednego mieszkania na Bohaterów Getta w sprzedaży. To jak to jest? Dla każdej normalniej osoby jest oczywiste, że po budowie tej linii wartość mieszkań wzrośnie w tym miejscu (szczególnie mieszkania bliżej Fiszera - lepszy dostęp do komunikacji miejskiej). Więc jeszcze raz - ja chętnie kupię, opchnę z zyskiem za 5 lat jak zbudują tramwaj.
- 19 9
-
2022-06-08 08:49
Pamiętaj jaka partia rządzi Gdańsku, jak pójdziesz na wybory (1)
- 5 11
-
2022-06-08 18:03
Ja będę pamiętał z której partii walczyli o brak tramwaju, więc kacperek niech nie liczy na krzyżyk obok nazwiska.
- 1 1
-
2022-06-08 08:37
Hamowanie rozwoju (4)
Takim tokiem rozumowania, to ktoś mógłby napisać, że jak kupował dom/mieszkanie to nie było drogi asfaltowej obok i on sobie teraz nie życzy... Może ktoś powinien pozwać tych pozywających za hamowanie rozwoju miasta i komunikacji miejskiej. Nie mieszkają sami w tym mieście, egoiści :P
- 19 6
-
2022-06-08 19:08
ciekawe więc dlaczego pytano mieszkańców Dolnego Miasta co trzeba zrobić by im było lepiej? od razu zlikwidowano tramwaje na Łąkowej, zrobiono przejścia naziemne na Podwalu itd. Mieszkańcy BGW mają po prostu pecha że nie mieszkają w Centrum bo tam się słucha głosu mieszkańców
- 1 1
-
2022-06-08 08:42
A ty to kto? Kupiłeś kurnik w pierdziszewie a teraz żądasz (2)
Poswiecenia od ludzi ktorym 10x lepiej wyszlo w zyciu?
- 5 24
-
2022-06-08 09:40
Tak, bo wiadomo, że podstawą sukcesu jest odziedziczenie mieszkania po dziadkach, a nie kupowanie własnego. Rozwój miasta polega na m.in na tym, że powstają nowe osiedla dla nowych mieszkańców. Wolisz, żeby nowa zabudowa powstawała w centrum? Może blokowisko zamiast parku przy Grunwaldzkiej? Albo zamiast lasów oliwskich?
- 11 2
-
2022-06-08 09:26
jak wyszło to się okaże na koniec,
nie ma co chwalić dnia przed zachodem słońca, jak mówi poeta
- 8 1
-
2022-06-08 08:11
(3)
Jak ktoś chce spokoju to nie kupuje mieszkań przy Grunwaldzkiej. Po drugie tak jak ktoś już wspomniał tamte mieszkania w większości były komunalne wykupywane za kilka % wartości i teraz odziedziczone po dziadkach. Po trzecie to jest centrum miasta, a miasto musi się rozwijać wiec logiczne jest to że będą tam zachodzić zmiany. Kiedyś też kupiłem
Jak ktoś chce spokoju to nie kupuje mieszkań przy Grunwaldzkiej. Po drugie tak jak ktoś już wspomniał tamte mieszkania w większości były komunalne wykupywane za kilka % wartości i teraz odziedziczone po dziadkach. Po trzecie to jest centrum miasta, a miasto musi się rozwijać wiec logiczne jest to że będą tam zachodzić zmiany. Kiedyś też kupiłem mieszkanie przed którym był parking i mówili że nic się nie zmieni. Po 2 latach deweloper parking wykupił i postawił kolejny blok. Co zrobiłem? Przeprowadziłem się do miejsca które mi pasowało.
- 36 9
-
2022-06-08 10:23
Miasto NIE musi się rozwijać, miasto służy do wygodnego mieszkania, do "rozwoju" (2)
- 3 7
-
2022-06-08 11:03
Jak chcesz mieszkać wygodnie na wsi która się nie rozwija, to jedź na wieś. (1)
A nie ludziom chcesz ją wciskać w środku miasta.
- 7 4
-
2022-06-08 13:47
Rozwijaj sobie swoją wieś - a Gdańsk zostaw Gdańszczanom z BGW
- 3 2
-
2022-06-08 08:06
Święta racja
Kupił mieszkanie bez tramwaju, niech teraz dopłaca za tramwaj.
- 29 7
-
2022-06-08 07:56
Nie p...ol bzdur
Jaki spokój obok Grunwaldzkiej,co ?
- 33 8
-
2022-06-08 07:56
(5)
Po pierwsze, to nikt tam nie kupił mieszkania... Wszystkie mieszkania w tamtej okolicy, to komunalne i wykupione za bezcen.
- 51 16
-
2022-06-08 10:04
dokładne tak! znaczna większość!
- 0 5
-
2022-06-08 08:50
@MR
Bredzisz.
- 6 4
-
2022-06-08 08:44
.. (2)
No i tu niestety się mylisz. Nie komentuj jeśli twoje źródła są słabe
- 12 15
-
2022-06-08 08:50
(1)
To że Ty sam osobiście, albo Twoi znajomi się wkręcili w zakup mieszkania w powojennej kamiennicy, to nie moja wina. Może użyłem złego określenia, ale 95% to stare mieszkania komunalne i dziedziczone a jak ktoś chciał się jego pozbyć, to sprzedawał z możliwością użytkowania na 99 lat
- 17 10
-
2022-06-08 20:54
Od kiedy mieszkania komunalne są dziedziczone?
Bzdura..
- 1 0
-
2022-06-08 07:49
Jak kupowałem swoje mieszkanie (16)
To za oknem miałem ładną łąkę. Potem deweloper postawił tam bloki. Nie przyszło mi do głowy żeby protestować :/
- 91 20
-
2022-06-08 09:49
Bo głowy nie masz na osiedlach ludzie protestują i to nie jednym!
- 1 2
-
2022-06-08 08:50
Wszędzie gdzie jest kawałek łąki, wypiorą kasę prędzej czy później
- 8 2
-
2022-06-08 08:36
Nie sprawdziles planu zagospodarowania
Fajnie ze chwalisz sie jak bardzo nie doganiasz zycia
- 20 8
-
2022-06-08 08:36
Porownanie zabudowania laki do wybudowania linii tramwajowej 5 metrow od fasady budynku mowi o Tobie wszystko. (6)
- 21 22
-
2022-06-08 08:56
Zacznijmy w takim razie od zlikwidowania drogi 5m od fasady budynku. (5)
Nie możemy przecież narażać mieszkańców na hałas i smród.
- 28 11
-
2022-06-08 09:50
Inteligecie jak mozna byc tak głupim by porównywać tramwaj do ulicy .Tramwaj to ogromny hałsas i drgania (4)
- 7 16
-
2022-06-08 10:05
Aktualnie tramwaj (3)
to hałas i drgania mniejsze, niż wynikające z ruchu samochodowego. Na Havla też się wydzierali, że będzie głośno. Tymczasem hałas mniejszy, niż generowany przez samochody.
- 18 7
-
2022-06-08 10:21
Chyba nigdy nie widziałeś tramwaju - to nie kolejka PIKO tylko czołg (2)
- 4 7
-
2022-06-08 11:01
Ostatnio tramwajem jeździłeś 20 lat temu, zanim zaczął się zalew szrotów z Niemiec, co? (1)
- 8 2
-
2022-06-08 11:56
Raczej z Bydgoszczy
- 0 2
-
2022-06-08 08:10
trzeba było wykupić łąkę (5)
albo ulicę
- 34 4
-
2022-06-08 08:52
Czy to prawda co piszą że developer, to mafia piorąca kasę z narkotykow? (3)
I że to dawne komunistyczne służby podległe Moskwie są w Zarządach?
- 11 16
-
2022-06-08 10:07
Za takie pytania można skończyć w pierdlu (1)
albo gorzej, jak Andrzej L.
- 4 2
-
2022-06-08 15:15
Piszesz o tymAandrzeju L., co na Mazurach odrolnił baardzo dużą działkę dla bogaczy?
Dla pewnej grupki cwaniaków - inwestorów. Miało być osiedle, lotnisko trawiaste, marina... Ze 3-4 lata temu syndyk to próbował "opchnąć" (bo padło, domy wypoczynkowe się nie sprzedały, ale coś nie szło. Tak że ten numer się nie opłacił ani Andrzejowi L. ani "macherom", z których część zresztą w Hiszpanii zg!neła w zderzeniu awionetek. Bo w dwie
Dla pewnej grupki cwaniaków - inwestorów. Miało być osiedle, lotnisko trawiaste, marina... Ze 3-4 lata temu syndyk to próbował "opchnąć" (bo padło, domy wypoczynkowe się nie sprzedały, ale coś nie szło. Tak że ten numer się nie opłacił ani Andrzejowi L. ani "macherom", z których część zresztą w Hiszpanii zg!neła w zderzeniu awionetek. Bo w dwie lecieli i nie raczyli się przejmować pogodą w miejscu docelowym. Że w polskim rządzie się wszystko załatwia bez problemu, to i z pogodą w płn. Hiszpanii też się załatwi. A tu zonk. Przyszła mgła, a oni w nią wlecieli, zamiast wykonać "w tył zwrot".
- 1 5
-
2022-06-08 09:25
bywa i tak
- 8 2
-
2022-06-08 08:42
Albo dewelopera
- 16 2
-
2022-06-08 07:38
(7)
Jak nie chcesz tam mieszkać, to możesz sprzedaż mieszkanie i się przeprowadzić.
- 61 43
-
2022-06-08 13:45
Chcę tu mieszkać, ale nie chcę tramwaju - za to Ty znajdź sobie inne zajęcie, żeby rano nie pchać się do Wrzeszcza
- 9 6
-
2022-06-08 08:49
Teraz sprzedac, a kto kupi? (5)
- 23 16
-
2022-06-08 14:52
Może O'bajtek kupi, do kompletu trzydziestu dziewięciu (na chwilę obecną) mieszkań w całym kraju?
- 3 3
-
2022-06-08 09:24
to tylko kwestia ceny
- 4 4
-
2022-06-08 08:55
Każdy. Mieszkania nigdy nie były tak drogie jak teraz (2)
Wiele osób z chęcią wybierze tramwaj zamiast wysypiska.
- 40 14
-
2022-06-08 09:03
Co więcej, już nigdy nie będą tak tanie jak teraz (1)
- 24 5
-
2022-06-08 11:23
No bo wartościowo wyrażone w PLN nie stanieją.
Bo będzie taka inflacja. Później ludzie przyzwyczają się do wysokich cen,
a za kilka lat banknoty 1000zł to będzie norma w biedrze na zakupy.
Będziemy wszyscy znowu milionerami, tylko że będziemy biedniejsi niż teraz.
podziękujcie wiecie komu.- 9 3
Wszystkie opinie
-
2022-06-08 07:03
(13)
Jeśli mieszkańcy się nie zgadzają to nie wiem czemu miasto nie pójdzie za ich zdaniem...
- 32 60
-
2022-06-08 07:04
Bo to garstka mieszkańców, cała reszta gdańszczan jest za powstaniem tej lini. (7)
- 33 20
-
2022-06-08 07:21
Czy większość zgadza się zatem (2)
żeby wykupić mieszkania wzdłuż Bohaterów Getta?
Nie ma w Gdańsku domów tak blisko torów które nie byłyby w kiepskim stanie.- 13 8
-
2022-06-08 07:45
Może dlatego że dawne torowiska budowano inaczej
Bez wytłumienia drgań itp?
- 12 2
-
2022-06-08 18:04
Znajdź mnie proszę jedno mieszkanie na sprzedaż w tamtym rejonie.
- 0 0
-
2022-06-08 10:07
POKOemont znasz wszystkic? wiec juz kłamiesz bo my oraz wielu innych popieramy tych mieszkanców (2)
I popieraja ich tysiace mieszkanców Gdańska !
- 3 7
-
2022-06-08 11:07
Wiadomo, że Kacperek popiera Januszy w Passatach. (1)
- 3 5
-
2022-06-08 23:12
W każdym możliwym mieście próbując po kolei
W końcu zostanie gdzieś prezydentem, burmistrzem, albo przewodniczącym kółka gospodyń wiejskich.
- 0 0
-
2022-06-08 23:25
Jestem z Oliwy i jestem przeciwny powstaniu tej linii
- 1 1
-
2022-06-08 09:01
Wszyscy chcą wszystko tylko nie pod ich domem
W efekcie końcowym nie można by zbudować niczego
- 9 5
-
2022-06-08 09:22
Bo deweloper nie pozwala
- 1 5
-
2022-06-08 10:03
Bo to jest mała garstka puchatków takich jak ty. (1)
Ahahahaha.
- 2 3
-
2022-06-08 23:21
nie ma większych "puchatków"
niż te z UG...
- 0 0
-
2022-06-08 10:10
A to dlatego ze chca ich wysiedlic bo gdyby zamiast tramwaju zrobili bus pas z autobusem to mieszkanci są ZA!
Ale szkodniki władz miasta niechc a buspasów i autobusów bo chcą kupowac tramwajowy złom z Niemiec i marnowac miliony które zarabiac bedą wczesniej juz ustawione firemki !Autobus z Buuspasem jest najlepszy w miescie a tramwaj ze swoją trakcja najbardziej kosztowny awaryjny .I oto własnie im chodzi. Jaki cyrk był z inwestycja tramwajową na stogach i jaki był na adamowicza
- 3 8
-
2022-06-08 07:03
Nie może tak być aby mieszkać w mieście i mieć jak na wsi. (7)
Miejscowe leśne dziadki i tak przegrają tą sprawę i bardzo ważna dla miasta trasa powstanie.
- 84 51
-
2022-06-08 07:16
Ale ceny ich mieszkan poleca na dol..Moga nigdy ich nie sprzedac.. (5)
- 5 20
-
2022-06-08 07:22
Mieszkając w mieście trzeba się liczyć z różnymi sytuacjami. (1)
Ci co mieszkają kawałek dalej przy Grunwaldziej też mogą powiedzieć że 50 lat temu tam był bardzo mały ruch a teraz to jest duży. Mieszkańcy jednej małej ulicy nie mogą blokować rozwoju całego miasta.
- 15 9
-
2022-06-08 07:48
20 lat mieszkalem przy ulicy z tramwajem.. ten czasami piszczacy/szumiacy dzwiekn od godz 4 rano na
zawsze pozostaje w moich uszach.
- 6 8
-
2022-06-08 07:22
żeby czasem nie było dokładnie odwrotnie...
- 5 3
-
2022-06-08 08:30
te mieszkania i tak wykupili za ułamek ich prawdziwej wartosci. wiec nie ma co sie nimi przejmowac
- 9 6
-
2022-06-08 18:05
Sęk w tym, że ceny ich mieszkań poszybują w górę.
- 0 0
-
2022-06-08 17:55
Ale po co tramwaj, jak w miejsce torów można dać buspas za 1/3 ceny?
Ktoś ostro lobbuje te tramwaje, mimo że to bardzo kosztowne, awaryjne i kompletnie nie elastyczne rozwiązanie. Może powinno przyjrzeć się temu CBA?
- 0 1
-
2022-06-08 07:05
Ja bym im w zamian zamknął wszelkie możliwe drogi dojazdu, wtedy będą mieć spokój . (2)
- 45 35
-
2022-06-08 17:46
na szczęście prawo tego zabrania (1)
działka budowlana musi mieć dojazd
- 3 3
-
2022-06-08 18:06
Aha, czyli auta, ciężarówki i autobusy nie hałasują?
- 0 0
-
2022-06-08 07:06
Gdyby tam mieszkania były Adamowicz (5)
To by nie było mowy o tramwaju, albo zrobiliby tunel
- 46 48
-
2022-06-08 07:10
Gdyby tam miał pałac Obajtek
to by zapewne samoloty latały.
- 18 4
-
2022-06-08 07:10
polski język trudny język?????
- 7 0
-
2022-06-08 07:47
(2)
Ej, ale dobra musiała być w te klocki jak dzięki prezydentowi jeszcze jako studentka dostała od miasta mieszkanie komunalne xD... Niegrzeczna...:)
- 3 3
-
2022-06-08 14:57
To ciekawe w co był dobry O'bajtek.. (1)
..że ma trzydzieści dziewięć (na chwilę obecną) mieszkań w całym kraju, grunty warte 50mln zł i pałacyku wyremontowanym za kasę Orlenu. Od sołtysa Pcimia do Rockefellera w kilka lat, musiał być dobry w te klocki..
- 2 2
-
2022-06-09 07:52
Jakbyś był prezesem Orlenu i tyle zarabiał co Prezes Orlenu (czy za PiS, czy za PO), to byś się nie dziwił że go stać.
- 0 0
-
2022-06-08 07:09
Kilkaset tysięcy mieszkańców ma cierpieć bo garstka ludzi się nie zgadza... (5)
- 64 49
-
2022-06-08 08:47
(2)
jakie kilkaset?
- 12 9
-
2022-06-08 08:57
Mieszkańców Gdańska, którzy będą korzystać z tramwaju.
- 9 6
-
2022-06-08 09:23
Kilkaset
Milionów, a może nawet miriardów
- 7 5
-
2022-06-08 10:12
Cierpiec to mozna co najwyzej przez twoja głupote
- 5 6
-
2022-06-08 21:49
Umiesz policzyć do ziemniaka
- 0 0
-
2022-06-08 07:10
Opinia wyróżniona
(13)
No niemożliwe, ktoś nie chce mieć tramwaju pod oknem.
Wiadomo, że to uciążliwe, ale mieszkacie w sercu Wrzeszcza, korzystacie z wszelkich tego pozytywnych konsekwencji - czas na poświęcenia - tramwaj na Morenę jest konieczny - za dużo ludzi tam mieszka żeby kilku leśnych dziadków z kamienicy im utrudniało dojazd do pracy- 99 64
-
2022-06-08 07:49
(5)
Ten tramwaj nie jest dla ludzi z Moreny tylko dla południowego tarasu. Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jeździł na około jak może pojechać do Wrzeszcza autobusem przez Jaśkową Dolnę. A nie, czekaj, przecież autobus zlikwidują! Zamienił stryjek siekierkę na kijek :D
- 9 4
-
2022-06-08 07:52
Jak zlikwidują? (2)
Co? Gdzie? Jak?
- 1 6
-
2022-06-08 08:23
juz likwiduja (1)
Gdzie jest 129,127, jaki jest takt polaczen 162 i 262, jak jedzie 115... Gdzie sie podzial 142...
Stwarzaj problemy i wdrazaj rozwiazania (korzystne sobie)...
Wszystkie dzialania ukierunkowane na "wygaszanie popytu" i podniesienie irytacji tlumu, ktory myli przyczyny ze skutkami.- 9 3
-
2022-06-08 10:07
127 jeździ częściej niż kiedyś, nie wypowiadaj się jak nie jeździsz komunikacją
- 1 4
-
2022-06-08 10:40
Południowy taras miał jeździć PKM
To miało być lekarstwo na wszystkie problemy transportowe.
- 6 1
-
2022-06-08 14:55
ten tramwaj jest jedynie dla tramwajarzy
i przewalania kasy pod stołem.
- 3 0
-
2022-06-08 08:01
Sam sie poswiec i sie wyprowadz jeszcze dalej a pozniej rzadaj tramwaju.
- 10 3
-
2022-06-08 08:18
no
mnie było stać na mieszkanie we Wrzeszczu, nie musze mieszkac na jakims zad*piu ;)
- 8 3
-
2022-06-08 10:05
Pustaczki nikt niechce nigdzie tramwaju gdybys miał mózg to bys wiedział ze nie trzeba sie poswiecac bo wystaczy autobus (1)
Wszędzie gdzie jest tramwaj lepiej wygodnie taniej szybciej i bez awaryjnie bedzie jeżdzil autobus z buspasem!!
- 6 0
-
2022-06-08 11:06
Absolutnie wszyscy chcą tramwaju.
Przyznaj od razu, że nie stać Cię na parking i boisz się, że miasto zabierze Ci sponsorowany z podatków.
- 2 8
-
2022-06-08 13:54
Mieszkasz tanio na południowym tarasie to się poświęć - zmień pracę albo stój w korkach
A nie wymagaj poświęcenia od mieszkańców Wrzeszcza bo ty chcesz sobie dojechać komfortowo - nikt cię tu nie chce.
- 6 0
-
2022-06-08 14:54
tramwaj na Morenę (a raczej Piecki) nie dość że nie jest konieczny
to jest szkodliwy i zbędny.
Szczególnie na tak źle zaplanowanej i kosztownej trasie.- 4 0
-
2022-06-08 18:06
bo tramwaj to anachronizm - uroczy, ale zupełnie nieefektywny
Autobus z buspasem jest 3 razy tańszy, nie ma problemu drgań i hałasu, trasy można łatwo zmieniać, przeszkody i remonty omijać, buspasem przejadą też służby, taxi i rowery. Więc po cholerę tam ten tramwulec?
- 1 1
-
2022-06-08 07:12
Czy ten przebieg to wymysł słynnego architekta urbanisty? (3)
Czy brg czy kogo?
- 35 9
-
2022-06-08 17:57
kogoś kto mocno posmarował żeby forsować tramwaj
zamiast taniego i efektywniejszego buspasa
- 3 2
-
2022-06-08 23:09
Zabawne co piszesz (1)
Bo plan linii tramwajowej na tej ulicy można znaleźć na "Plan der Stadt Danzig" z 1920go...
102 lata później banda dekli blokuje jej budowę jak wcześniej wojna, bieda i komuna.
Wystarczy wygóglać. Mapy Eksploracja. Ze zbiorów Marka Zielińskiego.
Przebieg linii znacznie inny, ale jaka wspaniała i nieoczekiwana końcówka ;)- 1 2
-
2022-06-09 07:49
Tylko wtedy nie było tego bloku z lat 90tych, więclijia biegłaby tamtędy, w odległości od kamienic...
- 1 1
-
2022-06-08 07:14
Czego się nie robi (11)
by mieć swoje ukochane miejsce parkingowe dla swojego jeszcze bardziej ukochanego samochodzika pod swoim okienkiem. Mam tylko jedno pytanie do tych egoistów z tej wspólnoty....do kogo należy ulica BGW...do was czy do miasta, czyli wszystkich?
- 63 51
-
2022-06-08 07:50
Dokladnie,
ulica nie jest wlasnoscia wspolnoty a dokladniej grupki pieniaczy,przez ktorych inwestycja sie opóźni, a pieniadze przeznaczone na ten cel tracą swoja wartosc dzieki polityce rzadzacych.
- 15 15
-
2022-06-08 08:30
Nim coś skomentujesz (6)
To najpierw sprawdź. Miejsca postojowe na całej ulicy to płatne parkingi miasta
- 11 7
-
2022-06-08 09:09
Na wykup
którego masz rabat.Za darmo to sobie ustaw blachosmroda w domu na stole
- 10 5
-
2022-06-08 09:25
Właściwie to strefa płatnego parkowania
GDAB, tam chyba jest
- 1 3
-
2022-06-08 11:09
Za które płacicie 10zł na miesiąc? (3)
Pozostałe 500-1000, które się należy musimy dopłacać z naszych podatków...
- 3 4
-
2022-06-08 12:48
Się z naszymi nie ropędzaj (1)
I tak pod Bartoszycami płacisz.
- 3 4
-
2022-06-08 14:00
Akurat pod bartoszycami to płacą lokatorzy wynajętych kamienic "po babciach" we Wrzeszczu.
Nawet na zdjęciu powyżej nie ma ani jednej blachy GD, więc z czym do ludzi? :D
- 3 3
-
2022-06-08 17:10
Sie nalezy? Komu i za co?
- 2 0
-
2022-06-08 10:16
POkemon czego sie nierobi by sie głupotą bys mógł sie pochwalić !Ci ludzie w przeciwieństwie do ciebie maja mózg (1)
dlatego niezgadzaja sie na tramwaj my na przymorzu tez sie na tramwaj nie zgadzamy !Bo doskonale moze go zastapic autobus z buspasem
- 5 10
-
2022-06-08 16:15
Mają mózgi....
...ale nie tam gdzie powinny one być!
- 2 1
-
2022-06-08 12:54
Czego się nie robi by tanio mieszkać
Kupiłeś mieszkanie na zad..u i domagasz się by inni Ci zapewnili transport. Trzeba było kupić mieszkanie we Wrzeszczu, albo znaleźć pracę na zad..u by być konsekwentnym.
- 5 4
-
2022-06-08 07:17
Opinia wyróżniona
Kilku krzykaczy (26)
Blokuje inwestycje w Gdańsku My czekamy na tramwaj a oni bawią się w papierologie
- 251 144
-
2022-06-08 09:10
(1)
Jeżeli za daleko do centrum miasta to wracaj tam skąd przybyłeś/aś...
- 20 25
-
2022-06-08 14:51
Napisał cieciu z mieszkania po babci.
- 8 9
-
2022-06-08 09:11
Ja bym chciał zobaczyć jak budują skrzyżowanie (2)
Na al. Zwycięstwa w miejscu włączenia tramwajow. Korki będą od sopotu
- 19 9
-
2022-06-08 09:46
no tak, lepiej nic nie budować bo korki (1)
ah, kierowczyki. Trzeba patrzeć ciut dalej niż za maskę swojego autka.
- 14 17
-
2022-06-08 10:05
No tak, argument nastolatka
- 8 9
-
2022-06-08 09:42
Inteligencie nigdzie nie chcemy tramwajów a oni tez nie maja nic przeciwko autobusom! (1)
nie chcemy paskudnej trakcji i torów wystarczy buspas
- 11 16
-
2022-06-08 12:10
A właśnie
Że chcemy, proszę nie wypowiadaj się w imieniu wszystkich
- 12 8
-
2022-06-08 10:02
Zapytajcie sie urzedników szkodników dlaczego chca wszedzie wciskac tramwaj zamiast autobusu z buspasem (2)
- 10 13
-
2022-06-08 11:00
Bo tramwaj nie stoi w korku w przeciwieństwie do autobusu z buspasem. (1)
- 8 8
-
2022-06-08 17:49
na buspasie stoi w korku?
- 1 2
-
2022-06-08 10:30
Może to ty jesteś krzykacz? A mieszkańcy BGW walczą o swoje prawa (8)
- 18 9
-
2022-06-08 11:00
O jakie prawa?
Są właścicielami drogi? Nie? To żadnych praw nie mają.
- 11 13
-
2022-06-08 12:10
Prawo do tego miasta (6)
Mają wszyscy mieszkańcy
- 11 2
-
2022-06-08 13:44
I mieszkańcy mówią tramwajowi na bgw nie! (5)
- 9 6
-
2022-06-08 13:53
którzy mieszkańcy?
ci z Moreny? z Ujeściska? Ci mówią TAK, a są ich tysiące!
- 7 5
-
2022-06-08 13:56
Mieszkańcy mówią tramwajowi tak. (3)
Możemy to rozstrzygnąć bardzo łatwo. Referendum i po problemie.
- 7 7
-
2022-06-08 19:05
(2)
a może zapytajmy mieszkańców Do Studzienki czy chcą tramwaju pod oknami? jak się zgodzą nie będzie problemu tam poprowadzić linie
- 0 1
-
2022-06-08 19:57
(1)
Aaa więc to was boli, że nie na Do Studzienki tylko u was, takie Polskie.
- 3 1
-
2022-06-08 21:07
A mieszkańców Do Studzienki to nie boli że nie będą mieli tramwaju?
- 0 1
-
2022-06-08 10:35
(2)
Miasto się uparło i kręci torami, trzeba zrobić od razu skręt Do Studzienki, na lata będzie prościej ciszej i szybciej, kosztem wyburzenia 2 budynków, a miasto zrzuca winę na mieszkańców
- 13 5
-
2022-06-08 14:49
tam (Studzienka, BGW) w ogólne nie powinno być tramwaju (1)
Powinien być na Słowackiego lub Smoluchowskiego.
Tak jak to planowano, gdy planowanie miało związek z urbanistyką i rozumem a nie partykularnym interesem.- 8 3
-
2022-06-08 23:39
A kiedy byłeś na Smoluchowskiego w godzinach szczytu? Tam gęsto i do tego wąsko. Co wyrzucić? Część UCK czy stadionu? A może parking, który tam jest z boku? I szkołę? No można w końcu wszystko i zrobić 4 pasmową autostradę i tramwaj, czemu nie...
- 0 1
-
2022-06-08 14:03
Tu nie chodzi o blokowanie tramwaju, tylko o nielogiczną trasę z zakrętami,
A na pusty plac na skrzyzowaniu przy Do Studzienki i Grunwaldzkiej , deweloperzy juz grube koperty szykują, jeśli tam pójdzie tramwaj, to nikt w łapę nie weźmie, dlatego tramwaj kabinują między blokami- 14 1
-
2022-06-08 14:45
raczej kilku krzykaczy przepycha swoje interesy
te przedsięwzięcia nie mają żadnego związku z pojęciem "inwestycji", bo są typowym kosztem. Trzeba zapłacić aby zbudować, trzeba zapłacić aby utrzymać.
A ludzi, mieszkańców nikt nie pyta o zdanie...- 6 2
-
2022-06-08 19:03
autobus Ci nie wystarczy?
- 1 1
-
2022-06-09 00:13
Dokladnie
- 0 1
-
2022-06-08 07:17
Moze trzeba wymieniac z imienia i nazwiska (7)
Nie może kilka osób blokować rozwój. Podobna banda 5 była w przypadku obwodnicy metropolitalnej
- 48 35
-
2022-06-08 10:17
To dlaczego ty piszesz anonimowo niedorozwoju !Bo marnowanie milionów jest niedorozwojem miasta! (3)
Wszystkie miasta nowoczesne inwestują w komunikacje autobusem!
I akurat tak jest ze to urzednicy ukrywaja swoje nazwiska .- 4 11
-
2022-06-08 11:09
Które miasta? (1)
- 5 2
-
2022-06-08 14:58
Pcim, kuźnia talentów.
- 2 3
-
2022-06-08 21:48
skoro takie trudne chocby w necie poszukać znaczy ze ty jestes nierozwinięty .Nawet w Polsce kupuje sie
setki autobusów elektrycznych i w całej europie zachodniej 10lat wczesniej niz w Polsce
- 0 0
-
2022-06-08 12:46
ale można by puścić te torowisko prosto
od momentu kiedy idzie wzdłuż ul. Do Studzienki to powinno się poprowadzić tory prosto przy D.H Jantar. I tak miało kiedyś być ale jeden prominent wykupił kamienice Politechniczna 9 (róg z ul. Do Studzienki) odnowił i całą wynajmuje... Od tego czasu pojawił się pomysł pchania tego przez wąskie Bohaterów G.
- 5 4
-
2022-06-08 19:15
w Centrum blokują różne inwestycję - jak widać tam mogą. Ostatnio w Brzeźnie też blokują więc nie należy dzielić mieszkańców na lepszych i gorszych.
- 0 1
-
2022-06-08 19:59
z imienia i nazwiska oraz przynależności partyjnej nalezy wymienić urzędnika
, który ten bezsensowny i szkodliwy pomysł forsuje.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.