• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna w sądzie. Projektowanie opóźnione

Michał Brancewicz
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Wizualizacja przebiegu Nowej Politechnicznej przez Bohaterów Getta Warszawskiego. Film z 2016 roku.

Nowa Politechniczna znowu ma problemy. Decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. To nie zakłóca w żaden sposób toczących się prac projektowych, ale już wiadomo, że się one przedłużą do połowy przyszłego roku.



Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego już sześć lat walczą o to, by linia tramwajowa łącząca Morenę z Wrzeszczem nie przebiegała pod ich oknami.

Mieszkańcy Nowej Politechnicznej: "Tramwaj = śmierć ulicy"



Miasta powinny realizować inwestycje wbrew mieszkańcom?

W czerwcu 2016 roku, gdy ten wariant był rozważany, wywiesili na budynkach transparenty z hasłami "Tramwaj = śmierć ulicy", "Tramwaj na Bohaterów Getta to zagłada kamienic".

Gdy okazało się, że przebieg trasy Nowa Politechniczna przez tę ulicę to jedyna opcja brana pod uwagę przez miasto, a na dodatek została zaakceptowana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, mieszkańcy odwołali się do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

  • Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.
  • Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Nowa Politechniczna: decyzja GDOŚ zaskarżona do sądu



Sprawa w GDOŚ "mieliła się" ponad dwa lata. Ostatecznie okazała się niekorzystna dla mieszkańców, bo zezwala na puszczenie Nowej Politechnicznej przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

W tej sytuacji decyzja GDOŚ została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

W tym miejscu warto przypomnieć, że od ponad roku toczą się prace projektowe Nowej Politechnicznej i jedyny wariant brany pod uwagę zakłada wpięcie torów na al. Grunwaldzkiej przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

Nowa Politechniczna: projektowanie opóźni się o pół roku



- To jedyne procedowane rozwiązanie - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace projektowe są kontynuowane, nie zostały zawieszone [w związku ze skargą do WSA - red.].
Mimo że projektowanie jest już mocno zaawansowane, to wykonawcy nie uda się sprostać pierwotnemu terminowi i zakończyć prac jeszcze w tym roku.

- Prace projektowe prawdopodobnie przedłużą się do połowy roku 2023 r. - zapowiada Aneta Niezgoda.

Opinie (474) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Nazwa ulicy adekwatna do niewielkiej grupki mieszkańców.

    • 1 21

    • Mówisz o ul Do Studzienki?

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (20)

    Bardzo da się zauważyć, że lata przepychanek, konsultacji(aczkolwiek koniecznych) skutkują ogromną stagnacja i niepewnością, wskutek czego okolica Traugutta/Studzienki jest tak zapuszczona, jakby nie widziala remontu od 30 lat. Nie dziwię się, bo w końcu nie wiadomo co będzie burzone, a co zostanie. Sama inwestycja będzie konieczna, bo w dobie stawiania gęsto kurników i wiecznych korków tramwaj na Morenę będzie koniecznością.

    Bardzo szkoda, że władze politechniki pokazały inwestycji środkowy palec, torpedując pomysł częściowego puszczenia tramwaju
    przez kompleks tej uczelni, bo była to jedyna sensowną opcja. A tak mamy do wyboru śmierć ulicy Do Studzienki, albo brak możliwości parkowania przy Bohaterów...

    • 75 21

    • A co by dał przebieg przez PG?

      Gdzie linia miałaby się włączyć w Grunwaldzką?

      • 10 0

    • Kłamstwo powtórzone 1000 razy nie staje się prawdą. (6)

      1. Plan linii tramwajowej z górnego tarasu do Wrzeszcza od zawsze zakładał puszczenie torów przez ul. Do Studzienki. Mało tego: linia miała przecinać Grunwaldzką i dalej na prosto docierać do placu Komorowskiego co dawałoby szybkie połączenie moreny z Zaspą/Przymorzem oraz alternatywę na wypadek częstych problemów z przejazdem tramwajów pod wiaduktem na Hallera. Informacje o takich planach można znaleźć nawet na tym portalu. Opcja z Bohaterów Getta Warszawskiego to dziwna fanaberia komplikująca układ drogowy Wrzeszcza i uniemożliwiająca później nawet myślenie o połączeniu Grunwaldzkiej z pl. Komorowskiego. Nic dziwnego, że mieszkańcy protestują. Ja nie mieszkam we Wrzeszczu ale chcę opcję Do Studzienki - pl. Komorowskiego. Miejsca parkingowe na BGW są dla mnie bez znaczenia. Problem jest znacznie większy niż długość ulicy BGW.

      2. Przyczyny, dla których PG nie zgadza się na linię tramwajową na Siedlickiej były podawane wielokrotnie, nawet rektor PG nagrał film informacyjny. Chodzi o aparaturę pomiarową czułą na drgania. Koszt wybudowania nowego budynku i przeniesienia aparatury (gdyby w ogóle znalazła się działka na której można budować taki budynek) to kilkadziesiąt milionów złotych. Kto zapłaci?

      3. Puszczenie tramwaju, mimo wszystko, przez Siedlicką, powodowałoby włączenie go do Grunwaldzkiej właśnie przez BGW. Więc obwinianie PG o problem z parkowaniem na BGW jest mocnym nadużyciem.

      4. Obecnie rozważany plan prowadzenia linii tramwajowej przez BGW oznacza, że tramwaj będzie jechał przez tereny Politechniki Gdańskiej, na zachód i północ od budynku dawnego OiO, przez obecny parking.

      • 37 2

      • (3)

        To fakt, przydałoby się tory idące dalej, przez Miszewskiego, aż do torowiska biegnącego w stronę Legionow. Mimo tego śmierć ul. Do Studzienki będzie trochę smucić.

        • 6 4

        • (2)

          Ale o jakiej śmieci ul. Do Studzienki my mówimy od lat zapyziała, z budynkami do remontu lub jakimiś dziwnymi magazynami, chodniki miejscami tak wąskie, że ciężko się minąć.

          • 14 6

          • celowo zapuszczona (1)

            Typowe dzialanie mijskich "demiurgow"...

            • 10 4

            • A właścicieli to już te nieruchomości nie mają?

              • 5 0

      • Najlepsza wypowiedź, najbardziej na temat (1)

        A najśmieszniejsze jest to, że forsowany obecnie slalom przez cienką jak d*pa węża Bohaterów Getta zawdzięczamy kalesoniarskim aktywistom, którym nie spodobało się, że przy okazji inwestycji te krwiożercze blachosmrody też mogłyby mieć odrobinę lepiej.

        • 7 1

        • Może najlepsza, ale to twoja "zrobiła mi dzień" :)

          • 1 0

    • Kłamczuszku czy Ci nie żal. (5)

      Jak PG storpedowała pomysł? Uzasadnienie było sensowne, iż w budynkach znajduje się aparatura na badania, której będzie miał wpływ tramwaj, poza tym PG częściowo oddaje parking przed starym Wydziałem Okrętowym by można było wybudować tam przystanek i pociągnąć trasę. Wiec gdzie to blokowanie?

      • 19 1

      • Tramwaj 50 metrow od budynku zakloci wrazliwa aparature. (4)

        Dlatego dajmy go 5 metrow od budynku, w ktorym nie ma wrazliwej aparatury, a sa tylko niespokrewnieni z wladzami miasta ludzie.

        • 5 8

        • Ten tramwaj miał iść zaraz obok centrum nanotechnologi. (1)

          Nano oznacza 10^-9, więc możesz sobie wyobrazić wymaganą czułość aparatów.

          • 9 0

          • Daj spokój to tłumaczenie twardogłowemu i tak nie zrozumie.

            • 8 0

        • Jaką "wrażliwą aparaturę" mają w tych kamienicach? (1)

          Bimbrownie?

          • 5 3

          • to teraz bimber będzie gazowany

            • 0 0

    • A czy do studzienki nie ma być i tak...

      Poszerzona?

      • 2 0

    • lata przepychamek spowodowane sa walka buldogow pod dywanem

      Kto ja tym zarobi.
      I teres mieszkancow i spojnosc urbanistyczna ma trzecirzedne znaczenie.

      • 7 0

    • I bardzo dobrze, że politechnika pokazała środkowy palec. To jest ich prywatny teren i jak komuś się coś nie podoba, to niech spróbuje wykupić. Tramwaj powinien powstać przy gumedzie.

      • 9 1

    • Śmierć "Do Studzienki"? Tam śmierdzi działka zaklepana przez patodeweloperkę.

      • 6 0

    • tramwaj na Morene nie musi powstać bo po pierwsze masz PKM po drugie Jaśkową Doliną szybciej dojedziesz na dworzec niż tramwajem przez pola - w dodatku mieszkańcy Suchanina nadal będą korzystać z autobusu

      • 2 0

    • Nikt nie miał nic przeciwko tramwajowi na ulicy Do Studzienki. Tam od kilkudziesięciu lat była w planie rezerwa komunikacyjna. Raptem ktoś wymyślił slalom dla trasy małymi uliczkami co zagraża stojącym tu na grząskim gruncie kamienicom i wydłuży przejazdy.

      • 3 0

  • Trzeba im robić taka zadymę żeby im się odechciało protestować

    • 5 25

  • Mogli by (4)

    Uwzględnić odrazu tramwaj na suchanino.

    • 9 3

    • (3)

      na te wąziutkie uliczki? Autobusy jadą tam już potwornie długo, a jeżdżą tam głównie te krajoznawcze pokroju 199.

      • 1 1

      • Jest rezerwa na tramwaj na Suchanino (2)

        W miejscu skrzyżowania Sobieskiego/Schuberta/Wagnera jest od dziesięcioleci rezerwa terenowa która pozwala przeprowadzić tory wprost na skrzyżowanie Beethovena/Powstańców W., i dalej jako zakończenie trasy do serca osiedla w okolice wiaduktu dla pieszych

        • 7 0

        • (1)

          tylko, ze ostatnio w okolicy kładki posadzili drzewa. I z tego co mi wiadomo wycofano sie z projektu torów na Suchanino.

          • 0 2

          • Drzewa? Budując tunel przy Wileńskiej zniszczą cały teren rekreacyjny a nie kilka drzew.

            • 1 0

  • Najpierw była kamienica a teraz na siłę chcą tam przeprowadzić linię tramwajową (3)

    Po co ta trasa, jeżeli ktoś chce komfort i nie chce marnować czasu na dojazdy kupuje mieszkanie w dolnych tarasach miasta. Chcesz taniej kupuj na Szadolkach i codziennie dojeżdżaj sobie czym chcesz.

    • 24 22

    • (1)

      Trasa tramwajowa przez podwale jest już tak przeciążona, że tworzą się korki na torowisku, nie ma możliwości rozszerzania układu ruchu tramwajowego, bez tego polaczenia. Mieszkańcy wywalczą jedynie delikatne opóźnienie nic więcej.

      • 1 5

      • a trasa przez 3 Maja praktycznie nie uczęszczana... To niech skierują tam połowę tramwai i będzie luźniej

        • 2 0

    • Najpierw było tam pole, potem na siłę wcisnęli tam kamienicę, bo ktoś chciał tam mieszkać! Zrównać kamienicę z ziemią i oddać nam pole!

      • 4 4

  • GPW w tym miejscu to bardzo dobre rozwiązanie (2)

    To jest centrum miasta a ten układ jest bardzo potrzebny. Protesty i zaskarżenia tylko pogarszają sytuację drogową Gdańska.
    Nie ma lepszej alternatywy niż ten przebieg.

    • 16 29

    • To od razu zróbmy przez Jaśkową Doline. Wybuduje się małą estakadę i będzie git

      • 1 0

    • Jest smoluchowskiego

      O wile lepsza bo daje szybki dojazd do szpitala i wezel przesiadkowy kolo opery na 3 strony.

      • 2 0

  • Człowiek z dredami miłośnik rowerów (1)

    Czy to prawda że inwestycję blokuje "ekolog" kochający rowery mający dredy? Jeżeli tak to obłuda z niego płynie bo wie że na świecie tramwaje mają swój renesans.

    • 20 12

    • Tak, to ten

      A do tego opowiada takie bujdy, że TVPIS przy nim blednie

      • 9 6

  • Opinia wyróżniona

    (60)

    jestem oburzona tymi komentarzami. Ktoś kupił mieszkanie w tym miejscu bez tramwaju, teraz ma poświęcać swój spokój, dla reszty miasta, bo z górnego tarasu nie maja jak dojechać, bo miasto źle projektu jego rozwój. Ci ludzie mają do tego prawo, aby walczyć o swoje warunki zamieszkania. Niech miasto projektuje zrównoważone układy, a nie pogorsza istniejące warunki mieszkańcom, co są Bogu ducha winni. Zapłacili za właśnie takie warunki zamieszkania. Jeżeli miasto chce tam tramwaj, niech płaci im horrendalne odszkodowanie, żeby mogli kupić cos innego, jak nie chcą mieszkać w tym miejscu. To jest często wielki dramat dla tych ludzi. Mają do tego prawo i koniec. To są zasady w demokratycznym państwie.

    • 230 329

    • (7)

      Jak nie chcesz tam mieszkać, to możesz sprzedaż mieszkanie i się przeprowadzić.

      • 61 43

      • Teraz sprzedac, a kto kupi? (5)

        • 23 16

        • Każdy. Mieszkania nigdy nie były tak drogie jak teraz (2)

          Wiele osób z chęcią wybierze tramwaj zamiast wysypiska.

          • 40 14

          • Co więcej, już nigdy nie będą tak tanie jak teraz (1)

            • 24 5

            • No bo wartościowo wyrażone w PLN nie stanieją.

              Bo będzie taka inflacja. Później ludzie przyzwyczają się do wysokich cen,
              a za kilka lat banknoty 1000zł to będzie norma w biedrze na zakupy.
              Będziemy wszyscy znowu milionerami, tylko że będziemy biedniejsi niż teraz.
              podziękujcie wiecie komu.

              • 9 3

        • to tylko kwestia ceny

          • 4 4

        • Może O'bajtek kupi, do kompletu trzydziestu dziewięciu (na chwilę obecną) mieszkań w całym kraju?

          • 3 3

      • Chcę tu mieszkać, ale nie chcę tramwaju - za to Ty znajdź sobie inne zajęcie, żeby rano nie pchać się do Wrzeszcza

        • 9 6

    • Jak kupowałem swoje mieszkanie (16)

      To za oknem miałem ładną łąkę. Potem deweloper postawił tam bloki. Nie przyszło mi do głowy żeby protestować :/

      • 91 20

      • trzeba było wykupić łąkę (5)

        albo ulicę

        • 34 4

        • Albo dewelopera

          • 16 2

        • Czy to prawda co piszą że developer, to mafia piorąca kasę z narkotykow? (3)

          I że to dawne komunistyczne służby podległe Moskwie są w Zarządach?

          • 11 16

          • bywa i tak

            • 8 2

          • Za takie pytania można skończyć w pierdlu (1)

            albo gorzej, jak Andrzej L.

            • 4 2

            • Piszesz o tymAandrzeju L., co na Mazurach odrolnił baardzo dużą działkę dla bogaczy?

              Dla pewnej grupki cwaniaków - inwestorów. Miało być osiedle, lotnisko trawiaste, marina... Ze 3-4 lata temu syndyk to próbował "opchnąć" (bo padło, domy wypoczynkowe się nie sprzedały, ale coś nie szło. Tak że ten numer się nie opłacił ani Andrzejowi L. ani "macherom", z których część zresztą w Hiszpanii zg!neła w zderzeniu awionetek. Bo w dwie lecieli i nie raczyli się przejmować pogodą w miejscu docelowym. Że w polskim rządzie się wszystko załatwia bez problemu, to i z pogodą w płn. Hiszpanii też się załatwi. A tu zonk. Przyszła mgła, a oni w nią wlecieli, zamiast wykonać "w tył zwrot".

              • 1 5

      • Nie sprawdziles planu zagospodarowania

        Fajnie ze chwalisz sie jak bardzo nie doganiasz zycia

        • 20 8

      • Porownanie zabudowania laki do wybudowania linii tramwajowej 5 metrow od fasady budynku mowi o Tobie wszystko. (6)

        • 21 22

        • Zacznijmy w takim razie od zlikwidowania drogi 5m od fasady budynku. (5)

          Nie możemy przecież narażać mieszkańców na hałas i smród.

          • 28 11

          • Inteligecie jak mozna byc tak głupim by porównywać tramwaj do ulicy .Tramwaj to ogromny hałsas i drgania (4)

            • 7 16

            • Aktualnie tramwaj (3)

              to hałas i drgania mniejsze, niż wynikające z ruchu samochodowego. Na Havla też się wydzierali, że będzie głośno. Tymczasem hałas mniejszy, niż generowany przez samochody.

              • 18 7

              • Chyba nigdy nie widziałeś tramwaju - to nie kolejka PIKO tylko czołg (2)

                • 4 7

              • Ostatnio tramwajem jeździłeś 20 lat temu, zanim zaczął się zalew szrotów z Niemiec, co? (1)

                • 8 2

              • Raczej z Bydgoszczy

                • 0 2

      • Wszędzie gdzie jest kawałek łąki, wypiorą kasę prędzej czy później

        • 8 2

      • Bo głowy nie masz na osiedlach ludzie protestują i to nie jednym!

        • 1 2

    • (5)

      Po pierwsze, to nikt tam nie kupił mieszkania... Wszystkie mieszkania w tamtej okolicy, to komunalne i wykupione za bezcen.

      • 51 16

      • .. (2)

        No i tu niestety się mylisz. Nie komentuj jeśli twoje źródła są słabe

        • 12 15

        • (1)

          To że Ty sam osobiście, albo Twoi znajomi się wkręcili w zakup mieszkania w powojennej kamiennicy, to nie moja wina. Może użyłem złego określenia, ale 95% to stare mieszkania komunalne i dziedziczone a jak ktoś chciał się jego pozbyć, to sprzedawał z możliwością użytkowania na 99 lat

          • 17 10

          • Od kiedy mieszkania komunalne są dziedziczone?

            Bzdura..

            • 1 0

      • @MR

        Bredzisz.

        • 6 4

      • dokładne tak! znaczna większość!

        • 0 5

    • Nie p...ol bzdur

      Jaki spokój obok Grunwaldzkiej,co ?

      • 33 8

    • Święta racja

      Kupił mieszkanie bez tramwaju, niech teraz dopłaca za tramwaj.

      • 29 7

    • (3)

      Jak ktoś chce spokoju to nie kupuje mieszkań przy Grunwaldzkiej. Po drugie tak jak ktoś już wspomniał tamte mieszkania w większości były komunalne wykupywane za kilka % wartości i teraz odziedziczone po dziadkach. Po trzecie to jest centrum miasta, a miasto musi się rozwijać wiec logiczne jest to że będą tam zachodzić zmiany. Kiedyś też kupiłem mieszkanie przed którym był parking i mówili że nic się nie zmieni. Po 2 latach deweloper parking wykupił i postawił kolejny blok. Co zrobiłem? Przeprowadziłem się do miejsca które mi pasowało.

      • 36 9

      • Miasto NIE musi się rozwijać, miasto służy do wygodnego mieszkania, do "rozwoju" (2)

        • 3 7

        • Jak chcesz mieszkać wygodnie na wsi która się nie rozwija, to jedź na wieś. (1)

          A nie ludziom chcesz ją wciskać w środku miasta.

          • 7 4

          • Rozwijaj sobie swoją wieś - a Gdańsk zostaw Gdańszczanom z BGW

            • 3 2

    • Hamowanie rozwoju (4)

      Takim tokiem rozumowania, to ktoś mógłby napisać, że jak kupował dom/mieszkanie to nie było drogi asfaltowej obok i on sobie teraz nie życzy... Może ktoś powinien pozwać tych pozywających za hamowanie rozwoju miasta i komunikacji miejskiej. Nie mieszkają sami w tym mieście, egoiści :P

      • 19 6

      • A ty to kto? Kupiłeś kurnik w pierdziszewie a teraz żądasz (2)

        Poswiecenia od ludzi ktorym 10x lepiej wyszlo w zyciu?

        • 5 24

        • jak wyszło to się okaże na koniec,

          nie ma co chwalić dnia przed zachodem słońca, jak mówi poeta

          • 8 1

        • Tak, bo wiadomo, że podstawą sukcesu jest odziedziczenie mieszkania po dziadkach, a nie kupowanie własnego. Rozwój miasta polega na m.in na tym, że powstają nowe osiedla dla nowych mieszkańców. Wolisz, żeby nowa zabudowa powstawała w centrum? Może blokowisko zamiast parku przy Grunwaldzkiej? Albo zamiast lasów oliwskich?

          • 11 2

      • ciekawe więc dlaczego pytano mieszkańców Dolnego Miasta co trzeba zrobić by im było lepiej? od razu zlikwidowano tramwaje na Łąkowej, zrobiono przejścia naziemne na Podwalu itd. Mieszkańcy BGW mają po prostu pecha że nie mieszkają w Centrum bo tam się słucha głosu mieszkańców

        • 1 1

    • Pamiętaj jaka partia rządzi Gdańsku, jak pójdziesz na wybory (1)

      • 5 11

      • Ja będę pamiętał z której partii walczyli o brak tramwaju, więc kacperek niech nie liczy na krzyżyk obok nazwiska.

        • 1 1

    • Ja kupie mieszkanie od tych ludzi po obecnych cenach rynkowych

      Zajmuję się skupowaniem mieszkań. Obecnie nie ma choćby jednego mieszkania na Bohaterów Getta w sprzedaży. To jak to jest? Dla każdej normalniej osoby jest oczywiste, że po budowie tej linii wartość mieszkań wzrośnie w tym miejscu (szczególnie mieszkania bliżej Fiszera - lepszy dostęp do komunikacji miejskiej). Więc jeszcze raz - ja chętnie kupię, opchnę z zyskiem za 5 lat jak zbudują tramwaj.

      • 19 9

    • Dokładnie tak! (1)

      A jak w tych nowych osiedlach budują kościół, to jak krzyczą, że im dzwony spać nie dają i byli tu pierwsi, więc niech czarni idą won! No to tutaj jest tak samo tylko dzwony są 30 razy cięższe i dzwonią średnio co 30 minut od 4 do 23.

      • 3 10

      • W całym Gdańsku nie słyszałem takich głośnych tramwajów

        Jak głośne są dzwony z przeciętnego kościoła. To jest jakaś masakra, stary kawaler w sukience o 6 rano dzwoni na połowę dzielnicy i zaprasza do siebie dzieci. Potem jeszcze publicznie przy dzieciach pije wino i nikt mu za to mandatu nie daje. Ich się leczyć powinno a nie dawać miejską ziemię za bezcen żeby te swoje cyrki mogli uskuteczniać.

        • 12 2

    • moze miasto nie jest dla wszystkich? (2)

      jeśli chce się mieć spokój i cisze za oknem to proponuję przeprowadzić się na wieś. Niestety takie są uroki życia w mieście, że infrastruktura (w tym komunikacyjna) się rozbudowuje...

      • 11 3

      • A może miasto nie jest dla ciebie skoro kupujesz mieszkanie na zad..u? (1)

        Więc znajdź tam pracę zamiast pchać się co rano do Wrzeszcza

        • 1 2

        • Śmiesznie brzmi to z ust człowieka, który ma samochód we Wrzeszczu, żeby pchać się wszędzie indziej :D

          • 0 3

    • Na całym swiecie nikt w tramwaje juz nie inwestuje bo najlepszy jest autobus z Buspasem. (1)

      Wszedzie sie zastepuje tramwaje autobusem bo to one tylko są przyszłoscią komunikacji w miescie! Autobusy sa wieloktronie lepsze pod kazdym wzgledem!A tramwaj niema zadnych zalet najlepszym przykładem jest Gdańsk gdzie awarie trakcji i tramwaju sa codziennie .blokuja nie tylko swoja linie ale tez psuja sie na srodku skrzyżowania ulic jak ostatnio w Gdańsku!
      Ale władze miasta maja umowe na skupowanie złomu od niemiców i ich modernizacji za grube miliony .wiec chca wszedzie tten szkodliwy złom wpakowac w miescie

      • 3 20

      • Wiesz, jedyne większe miasta, które maja autobusy i nie maja tramwajów to te,

        w których jest metroa i to różnie.

        • 4 0

    • Nie nie nie

      Oni kuplili (jak większość z nas) obszar o danej powierzchni zwany mieszkaniem. Za to zapłacili. Nie płacili za warunki dookoła. Do tego nie kupili chodnika czy ulicy. To nie jest ich.
      To tak jakbym ja się skarżył, że kupiłem mieszkanie i obok postawili blok lub ulice. A taki ładny widok był..

      • 10 2

    • jest coś takiego jak plan zagospodarowania. i jest on często nawet po kilka jak nie kilkadziesiąt latdo przodu..

      • 1 1

    • Ah ci krzykacze... (2)

      Ja mam mieszkanie przy linii tamwajowej. Tramwaje jeżdżą dosłownie pod moim oknem. I to jest żaden problem. Tutaj mamy do czynienia z tworzeniem afery i tworzeniem poczucia jakby na tych ludzi jakiś armagedon spadał. Nic takiego się nie dzieje. Dorośnijcie, nauczcie się żyć w mieście i przestańcie gwiazdorzyć.

      • 10 5

      • po kilka snickersów dla mieszkańców BGW

        i przestaną gwiazdorzyć, a serio to może niech któryś wreszcie wystawi mieszkanie na sprzedaż i się przekona, że ceny ich mieszkań ze względu na ten tramwaj wcale nie będą mniejsze niż na sąsiednich ulicach, może nawet większe bo normalni mieszkańcy miasta dobrą komunikację pod domem postrzegają jako zaletę a nie wadę

        • 8 2

      • I to nieprawda, że dach przeciekał, gdyż prawie nie padało...

        • 1 0

    • Ktoś inny kupił

      Mieszkanie z widokiem na las teraz ma widok na inny blok i co ma zrobić?

      • 3 0

    • Odszkodowania

      Ceny m2 spadną bardzo.

      • 0 0

    • Bo to taka demokracja, tolerancja i praworządność po gdańskiemu...

      • 0 0

  • Ta linia musi powstać (6)

    Teraz się jedzie tramwajem z Warneńskiej na Morenie do Wrzeszcza jakieś 25-30 min (!) a to dzielnica obok! No proszę was, zawsze ktoś będzie mieć jakieś 'ale'. Żadnych inwestycji by nie było bo znajdzie się ktoś komu będzie nie pasować

    • 18 23

    • uspokoję cię, po wybudowaniu tej linii do dworca we wrzeszczu dojedziesz w 22 minuty

      i to pod warunkiem, że akurat nie będzie awarii albo jakiś kierowca nie wpakuje się pod tramwaj na skrzyżowaniu (bo tramwaj pędził, nie miał odblasków i oc).

      • 12 3

    • I dalej tak będzie.

      Bo jeśli tramwaj powstanie to i tak nikt nie przesiądzie się z autka na tramwaj. A getta warszawskiego jest tak małą ulicą, że jeśli stanie tam karetka lub straz pożarna to niestety tramwaj nie przejedzie

      • 10 2

    • Teraz się jeździ dłużej. Nawet autobusem bo korki

      • 2 2

    • Polecam autobus (2)

      Z Wrzeszcza na Morenę jest kilka linii autobusowych, gdzie autobusy jeżdżą - w sumie - z częstotliwością co kilka-kilkanaście minut. Połączenie samej Moreny z innymi dzielnicami Gdańska jest stosunkowo dobre i nie ma potrzeby go poprawiać. Inna sprawa jest z nowymi osiedlami na południu Gdańska - i tu nowe linie są konieczne, ale nie poprzez Morenę , bo zakorkują ją na amen.

      • 8 1

      • Jak Ci zrobią ten tramwaj to autobusy zostaną zlikwidowane, proszę sobie przypomnieć gdzie się podziała linia 142 :)

        • 8 0

      • tam się projektuje PKM i będzie lepszy dojazd do Wrzeszcza niż tramwajem

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Chwila (66)

    Przecież zachowanie miasta i jego władz jest typowe. Nie pytają okolicznych mieszkańców o cokolwiek. Rozwój miasta ok ale nie kosztem niezadowolenia mieszkańców. Czy ktoś wziął pod uwagę stan budynków przy których ta linia ma powstać? Zauważcie ze ta linia jest (bedzie) bardzo blisko zabudowań- takiej sytuacji nie ma praktycznie nigdzie indziej w Gdańsku. Zarówno na trasie do Jelitkowa czy też na Morenę linia tramwajowa nie jest blisko mieszkań. Tu nie chodzi o hałas (mieszkam w centrum miasta) ale raczej o zasady - nie można na siłę forsować czegoś bo tak ma być i koniec.

    • 138 251

    • Zapytano mieszkańców (23)

      Tysiące na górnych tarasach chcą i potrzebują tej trasy, garstka z kamienic nie chce. Czego nie rozumiesz?

      • 65 34

      • No tak ma to sens (12)

        Byliśmy głupi i biedni, kupując mieszkania w polu. Teraz miasto zniszczy starą dzielnicę, bo daliśmy się wyrolować deweloperowi i nie mamy zbiorkomu.
        Normalnie żelazna logika!

        • 44 36

        • (2)

          Kiedy do ciebie dotrze, że nie ma mieszkań dla wszystkich w centrum i część osób musi mieszkać na obrzeżach? Tak jest w każdym dużym mieście.

          • 50 13

          • O.K. Tylko niech nie buduję tych dzielnic za daleko od centrum. (1)

            Wpierw trzeba na maksa zagospodarowywać tereny wokół centrum.

            Przykładem Gdynia już za komuny - Wpierw powstały Karwiny, Obłuże, Pogórze a nie Redłowo, które dopiero teraz jest uzupełniane o nowe budynki ?

            To przed wojną lepiej gospodarowano budując sąsiadujący ze śródmieściem Grabówek, gdzie po wojnie wzdłuż torów kolejowych zabudowano po kolei Leszczynki, Chylonię i Cisowę.

            W drugą stronę zamiast do końca zabudować Wzgórze Św. Maksymiliana, Redłowo, Mały Kack (wszystkie te dzielnice przy torach) to od razu daleko od centrum wzniesiono Karwiny i Dąbrowę ?

            Podobnie w Gdańsku - dopiero teraz dobudowuje się nawet całe osiedla (np. Letnicę) w terenie od torów kolejowych do pasa nadmorskiego, na południe (w kierunku Pruszcza Gd.) i na wschód (Olszynka, Orunia w kierunku żuławskim) ?

            Znając naszych planistów to np. niedługo z nowych zachodnich dzielnic Gdyni bliżej i lepiej (bo Trasą Kaszubską) będzie można dojechać do Lęborka a nie do centrum Gdyni.

            • 5 8

            • czyli gdzie je budować?

              W sensie - tak, powinno się zabudowywać dziury wstydu na Dolnym Tarasie.

              Tylko, że nawet ich zabudowa (która ma miejsce - Browar, Garnizon, Kontinuum, Zajezdnia Wrzeszcz) nie pozwoli pomieścić wszystkich nowych mieszkańców.

              Czy Gdańsk ma przestać rosnąć? Ile jest Pan gotowy płacić za wynajem mieszkania czy mieszkanie?

              • 8 5

        • A i tak skorzystamy z niego tylko kilka razy w roku (3)

          Bo samochodem wygodniej, nawet w korkach.

          • 12 19

          • Samochodem wygodniej, bo tramwaj nadrabia 200% trasy.

            • 8 3

          • Jest taki poziom korków, gdzie przestaje być wygodniej samochodem. (1)

            Co więcej jest taki poziom korków, ktory będzie musiał zmusić wreszcie włodarzy miasta do rozsądnych decyzji i realnie postawić na priorytet komunikacji zbiorowej.

            Wtedy autobus/tramwaj/kolej/rower/hulajnoga/spacer mogą się jednak stać szybsze i przyjemniejsze.

            • 3 2

            • Moze i jest taki poziom, ale na pewno nie obowiazuje on w polskiej rzeczywistosci.

              • 2 1

        • Piecki, Migowo to od lat 70 XX wieku to nie są pola. O deweloperach nikt nie słyszał wtedy.

          Wyjdź bogaczu z kamienicy kiedyś, to się przekonasz jak miasto się rozbudowało.

          • 32 8

        • (1)

          Tak, bo to deweloper jest odpowiedzialny za komunikację miejską.

          • 9 2

          • nie, ale miasto już tak

            I bardzo dobrze, że wreszcie buduje się tę linię tramwajową.

            Jeszcze połączenie PKM Brętowo do okolic PKP Wrzeszcz z dużym węzłem oraz buspasy i szybkie autobusy.

            • 2 3

        • jak nazwać tych, którzy kupimi mieszkania zbudowane przy ulicy dosłownie na Potoku Króleskim? (1)

          Stąd problemy techniczne i wieczne zalania.

          Te kamienice wymagają gruntownych remontów. Należy negocjować jak wiele zrobi miasto w ramach tej budowy, a nie narzekać, że pojawiła się iskierka nadziei na poprawę sytuacji.

          Na świecie jest wiele ulic węższych, ze starszymi kamienicami, po których jeżdżą tramwaje.

          Przebudowa BGW sprawi, że to będzie lepsza i ciekawsza ulica. Idę o zakład, że średnia cena metra kw przy tej ulicy będzie rosła szybciej niż okolicznych ulic po powstaniu tramwaju.

          Choć rozumiem, że charakter ulicy się zmieni. Tak, będzie więcej ruchu, więcej usług, więcej życia miejskiego w miejscu, gdzie dziś jest to boczna uliczka lekko zapomniana, co wielu mieszkańcom może odpowiadać.

          • 1 4

          • skoro tak to odbuduj linie tramwajową na Łąkową. - a skoro uważasz ze można budować w wąskich ulicach to nie będzie problemu by można zrobić tramwaj na ul Do Studzienki aż do Grunwaldzkiej

            • 5 1

      • serio ? (5)

        A czy miasto nie było w stanie przewidzieć, że pogrzebne będą ciągi komunikacyjne gdy wydawali pozwolenia na budowę w szczerym polu albo na jakimś zad*piu na granicy Gdańska ? Nie można było stworzyć rezerwy terenowej na to ? A nie wybacz, była i jest w dużej mierze rezerwa, ale jakiś czas temu jakiś wykręt zmienił zupełnie trasę.

        • 24 5

        • (2)

          Jak mogli w latach siedemdziesiątych przewidzieć, że będzie tyle samochodów do kupienia i ludzi będzie na nie stać?

          • 5 4

          • Muszę cię zmartwić (1)

            Prędzej potrafili to przewidzieć w latach siedemdziesiątych niż w XXI wieku. Praktycznie wszystkie inwestycje drogowe w Trójmieście powstają na rezerwach terenowych zaplanowanych w PRL.

            • 4 1

            • A gdzie mają powstawać

              Skoro zachowano rezerwy terenowe i nikt ich nie ruszał to dobrze.

              • 1 0

        • a jak to rozwiąże problem?

          OK, ma Pan rację. W 1974 roku ktoś popełnił błąd. Potem w 91 i w 2005.

          A teraz czas dorosnąć. Jest problem do rozwiązania i mamrotanie o tym, że ktoś 50 lat temu powinien był coś nic nie daje. Trzeba jakoś pozwolić miastu rosnąć, a ludziom wygodnie żyć.

          • 1 3

        • A miasto jest z gumy?

          Może twój dom wyburzymy i zrobimy w to miejsce drogę?

          • 3 0

      • No ale przecież rozwój miasta oznacza, że jak ktoś nie mieszka w odziedziczonym po dziadkach mieszkaniu we Wrzeszczu tylko na nowym osiedlu to jest gorszy. Miasto nie powinno się rozbudowywać tam, gdzie jest na to miejsce, najlepiej niech się w ogóle nic w nim nie dzieje.

        • 14 5

      • a im czasem nie obiecano budowy PKM? Tak więc po co tramwaj?

        • 1 1

      • a może mieszkańcy Osowy też chcą tramwaju? jakoś nie chcą go tam budować bo...za blisko budynki!

        • 0 3

      • zapytaj się tych ludzi czy chcą parkować w Centrum - jak się zgodzą rób parkingi pomimo protestów mieszkających właśnie w Centrum

        • 0 0

    • Zgadza się. (4)

      Odległość od kamienicy do zakładanych torów to jakieś 3-4 metry. A budynki mają ponad 120 lat. Brawo

      • 26 11

      • Ale to solidna (1)

        niemiecka robota,a poza tym 3-4 m są co najwyzej do krawężnika a tor byłby w osi jezdni no i zbudowany w specjalnej antywstrzasowej wannie wiec nie marudź

        • 30 15

        • W czym zbudowany? Przypominam, ze to by sie mialo odbyc w kraju, w ktorym osadzenie studzienki przerasta mozliwosci inzynierow.

          • 7 1

      • od lat jeżdżą tam samochody, ciężarówki itp i nic się nie zawaliło

        • 23 11

      • W Lizbonie 1m od starszych kamienic jeżdżą pociągi

        W Nowym Porcie w Gdańsku podobnie.

        • 6 1

    • (10)

      W Brzeźnie trasa tramwajowa biegnie pomiędzy budynkami w bardzo bliskiej odległości. Poza tym technologia zarówno budowy, jak i konstrukcji torowiska to wszystko się rozwija. Wiadomo mieszkańcom tej kamienicy się pogorszy, ale mieszkają w centrum, a miasto musi się rozwijać.
      A ludzie będą mogli sprzedać mieszkania reklamując że przystanek jest 0 min od domu :P

      • 49 19

      • Bo nagle wszyscy chcą tam sprzedać mieszkania :) (1)

        Buractwo i tyle.

        • 12 10

        • Nikt pewnie nie chce sprzedawać, bo to dobra lokalizacja

          Ale po zbudowaniu tramwaju będzie jeszcze lepsza.

          • 4 2

      • Technologia jest (3)

        Tylko w Gdańsku nikt jej nie wykorzysta. Tramwaj będzie tam pędził po głośnych torach i nie ma co dziwić się mieszkańcom. Normalnie to atut że przystanek pod domem

        • 13 17

        • Po której nowej trasie tramwaje jeżdzą głośno? (1)

          Obecne tramwaje w Gdańsku po nowych torowiskach jeżdżą cicho.

          • 14 7

          • Po kazdej. A czasem dodatkowo nie wyrabiaja na zakretach.

            • 2 1

        • ile ta ulica ma długości?

          jak ma się na niej rozpędzić, żeby "pędzić"?

          • 5 1

      • Mieszkałem na Mazurskiej (1)

        Jak przejeżdża tramwaj jest hałas i drżą okna. Czy pęknięcia na suficie to wina tramwaju, tego nie wiem, ale na pewno nie pomaga.

        • 16 4

        • To po co piszesz o tych pęknięciach jak nie wiesz?

          • 7 13

      • Niektórym pogorszy, niektórym polepszy

        Przecież część mieszkańców też skorzysta na tramwaju, wzrosną ceny mieszkań.

        Więc tu nawet nie ma tego, że mieszkańcy stratą, bo zależy od preferencji transportowych po mieście.

        • 10 3

      • tam gdzie jest tylko jeden tor i w dodatku tylko w stronę Wrzeszcza?

        • 0 0

    • (12)

      W Europie tramwaje są spotykane na dużo węższych uliczkach i jakoś te ulice nadal żyją. Zresztą przed II wojną światową tramwaje poruszały się po obszarze Głównego Miasta. Nie widzę przeciwskazań dla budowy linii, a mieszkańcy powinni wymóc na inwestorze i projektantach, by zastosowano tam najnowsze technologie, by wszystkie budynki zostały wyremontowane i by wprowadzono inne udogodnienia. Tymczasem od 6 lat bezskutecznie próbują blokować inwestycję, której to miasto i mieszkańcy potrzebują.

      Inna sprawa, że głupotą moim zdaniem było dociągnięcie tramwaju tylko do Brętowa i nie połączenie tej linii ze Strzyżą, co dałoby alternatywną trasę.

      • 29 9

      • zobacz na mapę i sprawdź gdzie ten tramwaj jechał (2)

        i przejdź się tam i zobacz jakie są odległości od torów.

        • 4 11

        • No na pewno dalej niż niektóre rozwiązania na świecie (1)

          jak sobie wyszukasz w sieci to znajdziesz i zdjęcia tramwaju przebiegające przez budynek (no bo czasem budynek był zaprojektowany z tunelem drogowym/przejściem.

          Tu przykład: http://ymtram.mashke.org/germany/jena/photos/jena13041vp.jpg

          • 7 1

          • Nie ma co daleko szukać

            Po wojnie jeździły Długą, przez złotą i zieloną bramę

            • 5 0

      • meduzo na całym swiecie zastępuje sie tramwaje autobusami elektrycznymi lub innymi. (2)

        Tramwaj niema zadnych zalet jest szkodnikiem wmiescie i najbardziej kosztowny i awaryjny

        • 5 22

        • No zgdzie zastępują? (1)

          Od jakiegoś czasu trwa własnie renesans tramwajów.

          • 9 2

          • A gdzie konkretnie ten Renesans?

            • 0 0

      • Przedwojenne tramwaje były lekkie (4)

        Nawet te z lat 50 i 60, były około 3 razy lżejsze od używanych obecnie. Ilość energii z ich drgań przenoszona w podłoże była znacząco mniej szkodliwa dla budynków.

        • 9 9

        • Badania poproszę. (3)

          Wygląda jakbyś zastąpił logiczne myślenie "chłopskim rozumem".

          • 3 4

          • Możesz je przeprowadzić sam (2)

            Na lewą stopę zrzuć sobie piłkę do siatkówki, a na prawą tzw. pilkę lekarską. Obiecuję, zauważysz różnicę.

            • 3 4

            • Ok, ale zrób to z wysokości na jaką podrzucisz obie piłki z tą samą siłą. Tramwaje nie startują w powietrzu. (1)

              Wynik może Cię nieco zaskoczyć.

              • 0 4

              • A zrzuc sobie pilke do siatkowki nawet z 10 kilometrow, co to niby za roznica.

                • 0 2

      • W takim razie trzymajmy się tego i zróbmy tramwaje na ul Do Studzienki aż do skrzyżowania z Grunwaldzką

        • 3 0

    • może o to właśnie chodzi

      aby ta zabudowa się rozsypała i jakiś patodeweloper postawił tam nowe kartony

      • 13 8

    • Przeciez technologia torowisk idzie do przodu i zmniejszy się ilość aut jeżdzących pod oknem (3)

      Jak dla mnie to mieszkańcy tylko zyskają. Ale jak to u nas, wszystko trzeba oprotestować.

      • 8 6

      • Trzeba oprotestować, bo mieszkańcy boją się że stracą parking pod domem za który im płacimy...

        • 4 4

      • Technologia torowisk idzie do przodu? Rewelacja. To kiedy na Hallera od Opery ten nowy wspanialy swiat zawita? (1)

        • 3 1

        • Jak dasz na to kasę.

          • 0 2

    • Brawo mieszkancy oni nie zgadzaja sie na tramwaj który jest szkodnikiem w miescie a nie maja nic przeciwko autobusom! (2)

      zamiast tramwaju wystarczy zrobic Buspas i autobusy na tej trasie.Ale POKOwcy są szkodnikami miejskimi zawsze maja gdzies mieszkanców

      • 2 12

      • (1)

        Autobus nie rozwiąże problemu komunikacyjnego. Tramwaj jest większy i może przewieźć więcej ludzi.

        • 6 1

        • na Spacerowej jak widać rozwiązuje

          • 0 0

    • W Wiedniu i na pewno pomiędzy starszymi budynkami.

      • 5 0

    • 10/10

      • 0 1

    • Jest takie miejsce

      Wysepka we Wrzeszczu. Nowy Port, Brzeźno... Podawać dalej?

      • 8 0

    • Jak to nie ma. A nowy port gdzie tramwaj jedzie dokładnie obok budynków i zajezdnia z której jak wyjeżdżają tramwaje to wszystkie budynki się trzęsą.

      • 0 0

    • Demokracja i praworządność po gdańskiemu...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane