• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: czy uda się zacząć jej budowę za rok?

Maciej Naskręt
15 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Urzędnicy trzymają kciuki, by udało im się rozpocząć budowę Nowej Słowackiego w styczniu przyszłego roku. Urzędnicy trzymają kciuki, by udało im się rozpocząć budowę Nowej Słowackiego w styczniu przyszłego roku.

Jeśli urzędnicy odpowiedzialni za środowisko "pobiją rekord Polski", to budowa Nowej Słowackiego ruszy za rok. Dwupasmówką przejedziemy przez Wrzeszcz najwcześniej w grudniu 2013 r.



Wiadukt nad al. Grunwaldzką w ciągu Trasy Słowackiego ma zapewnić płynny ruch w okolicach Galerii Bałtyckiej. Wiadukt nad al. Grunwaldzką w ciągu Trasy Słowackiego ma zapewnić płynny ruch w okolicach Galerii Bałtyckiej.
Przebieg środkowego odcinka Trasy Słowackiego, od ronda św. Jana de la Salle do al. Rzeczpospolitej. Przebieg środkowego odcinka Trasy Słowackiego, od ronda św. Jana de la Salle do al. Rzeczpospolitej.
Zacznijmy od plusów: jedyne czym nie muszą się przejmować pracownicy Gdańskich Inwestycji Komunalnych Euro 2012 (GIKE), którzy przygotowują tę inwestycję, to pieniądze. W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska na lata 2010-14 na dwa projekty: Nową Słowackiego i Trasę Sucharskiego zapisano w sumie 2 mld zł.

Budowa środkowej część ul. Słowackiego, czyli odcinka od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska ma pochłonąć ok. 400 mln zł. Jednak w tym roku wydanych zostanie jedynie 46,5 mln zł.

Pieniądze na inwestycję będą pochodzić z budżetu miasta i z programów unijnych.

- Finansowanie otrzymamy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Mamy już w tym zakresie zawarte umowy przedwstępne z Centrum Unijnych Projektów Transportowych - wyjaśnia Stanisław Woynarowski, dyrektor ds. przygotowania i realizacji projektów w GIKE.

W tym momencie pracownicy GIKE kończą prace nad raportem o oddziaływaniu Trasy Słowackiego na środowisko. Niebawem trafi on do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która wyda tzw. decyzję środowiskową, niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę nowej dwupasmówki przez Wrzeszcz. Pracownicy GIKE 2012 liczą, że RDOŚ wyda dokument w ciągu 90 dni. Czy to możliwe? - To byłby rekord Polski - przyznaje Stanisław Woynarowski.

Urzędnicy RDOŚ, którzy są niezależni od władz Gdańska, będą m.in. przeprowadzać konsultacje społeczne nt. nowej trasy. A to może potrwać.

Kiedy powstanie środkowy odcinek Trasy Słowackiego?

- Na pewno nie będziemy na siłę przeciągać tej procedury, ale w przypadku tak dużych inwestycji wydanie decyzji może zająć nawet dwa lata - mówi nam nieoficjalnie urzędniczka RDOŚ.

Pracownicy GIKE są tego świadomi, więc bardzo ostrożnie określają ostateczny termin wbicia w ziemię pierwszej łopaty na budowie środkowego odcinka Trasy Słowackiego. Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczpospolitej w grudniu 2013 r.

Przygotowania do budowy Trasy trwają nie tylko w urzędniczych gabinetach. W grudniu ub. r. wyburzono 11 budynków, które kolidowały z przyszłym przebiegiem Nowej Słowackiego. W tym roku rozebranych zostanie jeszcze 46 kolejnych budynków.

Połączenie portu lotniczego w Rębiechowie z portem morskim

koszt: ponad 1,3 mld zł
termin prac: do 2015 roku
podział na etapy:
ul. Spadochroniarzy - ul. Budowlanych
ul. Potokowa - al. Rzeczpospolitej (tzw. Nowa Słowackiego) budowa 2011-2013, koszt 400 mln zł
al. Hallera - ul. Marynarki Polskiej
węzeł Marynarki Polskiej - ul. Ku Ujściu (z tunelem pod Martwą Wisłą)


Konkurs: Dodawaj ceny z trójmiejskich stacji paliw i wygrywaj bony paliwowe!

Miejsca

Opinie (277) ponad 10 zablokowanych

  • Ha ha ha taaaa jasne.... (15)

    Najpierw to trzeba połatać dziury i dziureczki po tegorocznej zimie... A to pochłonie 80% wartości ECS, a co za tym idzie kasę na budowę ECS trzeba będzie przepchnąć z budowy Słowaka... Tak więc Słowaka zbudujemy w 2020 kiedy to Polska będzie już duża i silna i bez dziur... w drogach :P

    • 167 26

    • proszę, nie poruszajmy już tematu Słowackiego bo to już nie jest śmieszne, (1)

      od poniedziałku takie przykre tematy, po co? nie można było inaczej tygodnia rozpocząć

      • 42 2

      • Nie poruszajmy też tematu dziur na drogach, bo jest to równie śmieszne.

        • 3 1

    • połataj je rówmież w swojej główce

      • 4 23

    • w gdańsku nie ma dróg .......są SZ O S Y !!!!

      a poza tym to wizytówka miasta więc jak będą drogi to z czym tyryści mają kojarzyć te metropolie

      buhahaha

      • 20 2

    • hahah

      ja mam tylko jedne pytanie wlasnie przeczytalem ze pan Adamowicz budowe ECS wrzuicil doi jednego worka pod EURO2012 jestem tylko ciekawy co to ma wspolnego z euro2012

      • 16 2

    • A co ze sukcesem Budynia pn. mecz ćwiećfinałowy ma E2012?

      • 6 1

    • tak uda się (2)

      buahahahahahah

      • 2 2

      • Tu?? Czyli na Al. Zwyciestwa?? (1)

        No to chyba powinno sie udać...

        • 1 0

        • chyba nie używasz samochodu.

          • 0 0

    • ECS musi być (3)

      Już mi wujek obiecał tam posadkę kierownika z pensją 9000, więc jestem dobrej myśli.Akurat wybudują jak studia w ateneum skończę :) Trzymajcie za mnie kciuki.

      • 13 3

      • (2)

        a co w urzędach i w firmach co przetargi wygrywają nie ma już ciepłych posadek?

        • 0 0

        • (1)

          Nie rozumiem o czym ty muwisz, co znaczy ciepłych posadek? Chodzi Ci o pracę?

          • 3 0

          • tak 'pracę'

            • 1 1

    • a moim zdaniem rusza z budowa slowaka, ale dopiero jak sie wybory zaczna:) przeciez kazdy juz chyba wie , ze Gdansk sie z checia rozkopuje dopiero przed wyborami:)

      • 1 0

    • i co :)))

      BUDUJĄ !! :)))

      • 0 0

  • kiedy powstanie nowa Słowackiego? (4)

    tak jak w ankiecie... za 5-10 lat :)

    • 91 14

    • 5-10-15 :D

      • 16 1

    • do tego czasu dojdzie tyle samochodó, że trzeba będzie budować Nowszą Nową Słowackiego

      • 27 1

    • same trzymanie kciukow to nie wszystko

      • 3 0

    • Według optymistów :))))

      • 3 1

  • Gdyby kiedyś tak budowano (21)

    to Gdynia dalej by była wioską rybacką z jednym drewnianym pomostem.
    Z drugiej strony rozumiem to postępowanie. Im dłużej trwa, tym więcej można wyciągnąć kasy dla siebie. Każdy dba o swój prywatny interes.

    • 189 11

    • ależ ktynia jest nadal wioska rybacką (15)

      • 13 21

      • A "ktańsk" czym może się pochwalić??? (14)

        A "ktańsk" czym może się pochwalić???

        • 7 10

        • 1000 letnią historią,bogatą hisorią, roozpoznawalnością pod każdą szerokością (13)

          i długością geograficzną, a czym Gdynia?jedno z tysięcy podobnych miast, jakich pełno na całym świecie.

          • 10 10

          • ciekawe (3)

            ...że do tego wspaniałego Gdańska najwięcej turystów zagranicznych przypływa przez Gdynię. Gdyby nie reszta Trójmiasta i atrakcje na Kaszubach, już dawno przegralibyście z Krakowem i Warszawą.
            Szkoda że Gdańsk może się pochwalić także infrastrukturą proporcjonalnie muzealną do swoich zabytków - począwszy od publicznych szaletów, skończywszy na dziurawych i wąskich drogach.
            Na marginesie, większość z obcokrajowców po powrocie z gdaniska do domu nie jest w stanie poprawnie wymówić nazwy miasta, w którym byli ;]

            • 7 9

            • ciekawie piszesz, szkoda, że masz nie sprawdzone dane (1)

              Turyści przypływają przez Gdynię!! kolego większość przylatuje w dzisiejszych czasach lata się, przypłynąć mogą co najwyżej Skandynawowie a i to przez Gdańsk.
              Kolego to Gdańsk ciągnie region a nie odwrotni i być może to waśnie Ty masz problemy z poprawnym wymówieniem nazwy Gdańsk oraz z przyznaniem racjo co do tego, że gdyby nie Gdańsk, nadal bylibyście zaściankiem. Tak się składa, że dzięki ostatniemu dwudziestoleciu Gdańsk jest najbardziej rozpoznawalnym miastem Polskim i Warszawę dawno ma za sobą a Kraków bardzo blisko przed.
              Poszukaj w statystykach....albo może nie, bo jak zwykle uznasz (jako mieszkaniec Gdyni) że są naciągane.
              Ale może jesteś specem od szaletów, skoro tak dobrze orientujesz się w temacie ilości miejsc, gdzie można załatwić potrzebę.To tłumaczyłoby zupełny brak racjonalnych argumentów

              • 7 4

              • he he, każdy turysta przecież wie, że to Danzing :)))

                turyści w Gdańsku to 80 letn niemieccy emeryci

                • 2 0

            • co do jednego masz rację...drogi w Gdańsku są fatalne

              a nawet koszmarne....osiedlowe/wewnętrzne na starszych osiedlach to masakra, ale na głównych nie lepiej.Pomorska, Hallera, Trakt Św. Wojciecha, Łódzka.....etc, powinni to zamknąć i nie dopuścić do jazdy.

              • 9 0

          • Gdansk lata świetności miał w XVI wieku (8)

            od tego czasu sunie w dół po równi pochyłej. Jest bezpłciowy i nudny do bólu, niczym się nie wyróznia na tle setek innych podobnych szarych miast. Obecni mieszkancy, ktorzy przybyli tu po wojnie ze wschodu w miejsce Niemców, nie mogą się pochwalić żadnymi swoimi osiągnięciami, zyją więc historią i odwołuja się w kółko do czasów sprzed 400 lat, które minęły i już nie wrócą. Ot cały Gdansk.

            • 10 4

            • zapomniałeś dodać że jest kolebką Solidarnośći (7)

              tutaj rozpoczął się początek końca komunizmu...ale to takie małe niedopatrzenie z Twojej strony
              zapomniałeś dodać, że tutaj rozpoczęła się najstraszliwsza z wojen, ale to także szkopuł..podaj choć jedno, choć troszkę podobne miasto...ale to pewnie Ci się tylko tak powiedziało...ze wschodu przybyli tutaj głownie ludzie ze Lwowa, profesorowie i wykładowcy z Uniwersytetu Lwowskiego i drobni przedsiębiorcy, ale to w końcu szarzy ludzie...od lat Gdańsk wytycza kierunki, ale oczywiście nie wszyscy muszą tymi drogami podążać...Gdańsk jest bezpłciowy i nudny...możliwe...ale jak jest Gdynia??
              Miliony turystów z całego świata trafia do Gdańska przypadkowo...co za zbieg okoliczności.....Gdyby nie Gdańsk i Ci ludzi z Gdańska prawdopodobnie nawet nie mógłbyś dzisiaj klikać na tym forum...ale to także jakby nieistotne...

              • 7 5

              • (6)

                Do SeeB:

                Cytuję: "Miliony turystów z całego świata trafia do Gdańska przypadkowo...co za zbieg okoliczności....."

                NIE, jadą do Gdyni wypoczywać, a gdańskie historie przy okazji zwiedzić.
                To oczywiście sarkazm, choć nie do końca...

                Czemu teraz większość ludzi pisze tutaj na lapku, a nie na stacjonarnym kompie? Bo idziemy ku nowoczesności, a historia coraz bardziej mało kogo obchodzi (może dlatego, że jest jej za dużo i z każdym dniem mamy jej jeszcze więcej?)

                Gdynia jest młodym, ale prężnie rozwijającym się miastem i jak na swoją miarę (patrz: liczba ludności) jest w czołówce miast nowoczesnych.

                Wiem, że w Gdańsku żeby coś zrobić musisz w 99,9% mieć zgodę konserwatora zabytków, itd. Nie znam Gdańska dokładnie, ale mieszkam w nim jakiś czas i nie jest przyjemnie. Nie ma skupiska ludzi tak jak na Świętojańskiej w Gdyni, gdzie można się przejść i za jednym spacerem załatwić sprawy (UM, Skarbówka, Zus, wszystkie banki, księgowość i inne obiekty państwowe) będąc na zakupach i paręset metrów od morza gdzie po załatwionych sprawach możesz iść na bulwar. Problemem, który masz, to znalezienie miejsca parkingowego blisko miejsca docelowego, fakt, brakuje dużego parkingu i tyle.
                W Gdańsku jedziesz coś załatwić - stoisz w korkach - z miejscem nie ma już tyle dramatu - załatwiłeś - jedziesz itd... Strata czasu. Nie ma niczego w "kupie". Który kierowca lubi skrzyżowanie z tramwajami? W Gdyni masz trolejbus, choć to akurat miasto w którym może być taki rodzaj transportu, Gdańsk jest na to za duży. Takich przykładów jest o wiele więcej, i jeśli chcesz, to mogę Ci o nich napisać.

                • 2 0

              • (2)

                no co za frajerzy znowu kloca sie ktore miasto lepsze, debile!

                • 0 0

              • a gdzie tutaj widzisz kłutnie? (1)

                • 0 0

              • KŁÓTNIE rzecz jasna

                przeprzaszm, aż mnie zabolało..:)

                • 0 0

              • z ciekawości kolego, skąd wiesz, że większość pisze na lapku? (2)

                .... szybciej można odpocząć w Gdyni niż Gdańsku,chyba jednak kąpielisk i linii plażowej więcej ma Gdańsk (chyba, że nie o takim odpoczynku myślisz) jeśli zaś chodzi o puby i restauracje kina, nie ma na co narzekać.
                Zakupy, proszę bardzo, co większe skrzyżowanie, to galeria, do wyboru, do koloru...
                Kolego nie ma lepszego transportu miejskiego od tramwaju, to jedyny transport, któremu obce są korki, których w Gdyni nie brakuje..Wielkopolska, Hutnicza niczym w Gdańsku Słowackiego czy Kartuska.Gdynia bez korków to mit, o którym boleśnie przekonuję się niemal każdego dnia.
                Nie wiem jakie masz problemu z Urzędami, ale chętnie posłucham, są rozrzucone po całym mieście, to prawda, w końcu Gdańsk jest "rozciągniętym miastem" wzdłuż Grunwaldzkiej. jJest to jednak jak najbardziej atut, kilometr w lewo czy w prawo masz wszystko, skomunikowane przez SKM czy tramwaj..
                I żeby nie było niejasności, ja Gdynię lubię i doceniam to, co w niej dobre i atrakcyjne...nie mniej jednak stolicą regionu i motorem napędowym jest Gdańsk, ze swoją uznaną światową pozycją, swoją historią dawną (zabytkami) i najnowszą jako kolebka Solidarności, symbol zmian w Europie, dzięki którym żyjemy w wolnym kraju i możemy cieszyć się demokracją.
                pozdrawiam.

                • 1 2

              • (1)

                no sorry ale mieszkalem i w Gdynii i w Gdańsku, korków nie da się porównać. To jest nieporozumienie...

                • 0 0

              • zapytam sarkastycznie, w jednym i drugim na raz?

                nie da się porównać dróg, to co fundują nam włodarze Gdańska to skandal.Malo tego w oficjalnych komunikatach informuje się, że nie ma szans na podstawowe, bieżące remonty.
                W Gdańsku jest oczywiście więcej zakorkowanych ulic, tutaj nie ma żadnych wątpliwości.
                Ja ma swoją teorię korków.Traffic nie jest generowany przez samochody, ale przez nieudolnych kierowców a zima nieubłaganie obnaża umiejętność (a raczej ich brak) kierowców.

                • 0 0

    • tuaj się nie zgodzę, megalomania Adamowicza... (2)

      nie ma pokrycia w budżecie. ECS, stadion, hala, obwodnica północna etc....to tylko Gdańsk a nie Los Angeles...Wszycy chcieli byśmy, aby te inwestycje powstały w jak najkrótszym czasie, ale jak to sfinalizować?

      • 7 2

      • a megalomania Szczurka? (1)

        lotnisko w babich dołach, czy innych kaczych zbukach?

        • 3 5

        • moim zdaniem On bardziej jest pozorantem

          do perfekcjo opanował sztukę mydlenia oczu mieszkańcom Gdyni.
          a Adamowicz megaloman pełną gębą, sam nie wiem, co gorsze...

          • 2 1

    • nadal jest wioska rybacka

      • 0 1

    • tylko każdy miał w d.... środowisko. A teraz Unia dając kasę na drogi bardzo patrzy i kładzie nacisk na ochronę środowiska

      • 0 0

  • jak dla mnie grudzień 2013 to jest pijarowskie science-fiction...

    • 106 4

  • Nareszcie w Gdańsku jakieś inwestycje drogowe (8)

    za kilka lat prawie bez korków przejedziemy z jednej dzielnicy na drugą.

    • 30 91

    • (1)

      niby kierowca, ataki naiwny...

      • 18 1

      • może młody kierowca to i

        w bajki wierzy.. ;-)

        • 6 0

    • do roboty! (2)

      weź się do roboty urzędniku z UM, bo ludzie na korytarzu czekają.

      • 11 0

      • (1)

        jakies inwestycje,
        chciales napsac ze znowu te plany

        • 3 0

        • przecież wybory idą

          • 3 0

    • ty to jesteś kierowca niepraktykujący - polecam pojeździć sobie po śródmieściu Gdańska

      • 2 0

    • CO TO ZA INWESTYCJE?STARE SIĘ ROZSYPUJE A NOWE BUDUJE!

      Nim te nowe wybudują, stare doszczętnie się już rozsypią, wszyscy przestawią się na nowe i nadal będziemy miło spędzać czas w korach.
      Pierwszą jaskółka, która może pomóc w rozładowaniu Gdańska będzie obwodnica południowa.
      Chciałby też zobaczyć, jak na skrzyżowaniu Słowackiego i Grunwaldzkiej powstaje wiadukt...heheheh..on już w planach jest od lat 60 może 70...ostatni raz miał być budowany jakby przy okazji budowy Galerii Bałtyckiej i co??
      ktoś dostał w łapę i ktoś zapomniał...podobnie jak o przejściach podziemnych koło Manhattanu....
      Już widzę entuzjazm mieszkańców Wrzeszcza, jak pozwolą zrobić z Kościuszki ulicę dwupasmową i z uśmiechem na twarzy przyjmą cały ruch w kierunku Portu i Stadionu...W TYM KRAJU NIE MOŻNA SKUTECZNIE PRZEZ DZIESIĄTKI LAT PRZESIEDLIĆ JEDNEJ RODZINY, PROTESTUJĄCEJ PRZECIWKO BUDOWIE DROGI (CHOCIAŻBY KOŁO ŚWIECIA CZY W WARSZAWIE).....

      • 3 0

    • Nareszcie przedwyborcza propagande i dziurawe drogi mamy a nie inwestycje, nasz car-nieudacznik dziala

      • 1 0

  • Rozbudujcie szpital na Srebrzysku (2)

    bo w tej chwili oddziaływanie tej trasy na środowisko jest takie, że jak ktoś jeździ tamtędy codziennie, to niebawem trafi na leczenie rozstroju nerwowego.

    • 162 3

    • a może tam troszeczkę rehabilitacji dla opieszałych urzędników z rady miasta i urzędu miejskiego

      • 6 0

    • dobre usmiałem sie do łez :)

      • 5 0

  • Euro na 2020r. (4)

    Proponuję przenieś EURO z 2012 na 2020 rok może wtedy uda się zbudować kilka kilometrów ulicy. A tak miało być dobrze, przyspieszone procedury, przetargi bez odwołań itp. To jest cały Gdańsk obiecywanki cacanki a głupiemu radość.

    • 154 5

    • słuszny kierunek (2)

      Jesteśmy na najlepszej drodze do odebrania organizacji Euro no i zawsze jest szansa na powtórkę nadziei w 2020r. Bardzo chciałbym skonfrontować tą picerkę na podstawie której przyznano nam organizację Euro w 2012 r. z listą mnożących się opóźnień i niemożności zgłaszanych obecnie przez nasze "ukochane" i zdolne (do kłamstw) władze.

      • 7 3

      • zieeew

        zadnego odbierania nie bedzie

        • 1 0

      • chyba raczej euro 2112

        • 2 0

    • budowa w trakcie Euro 2012

      Super!!!
      To jest przemyślane działanie.
      Rozbabrać najkrótszą drogę z lotniska do stadionu i to w trakcie Euro.
      BRAVO za odwagę i zdecydowanie!!
      Bravo dla "bandy nieudaczników"!

      • 17 1

  • Identycznie jest z budowa nowej kolejki rownoleglej do Slowackiego moze doczekaja nasze wnuki--prawnuki

    • 75 4

  • Czy uda się zacząć za rok?

    i skończyć za 5?

    • 38 2

  • Po co? (8)

    Po co to konsultowac wszak wiadomo ze ulica musi powstac.A co może w razie negatywnej decyzji odbudują te kamienice.Zwolnc 2/3 urzędasów a resztę wymiec niech odśnieżają.

    • 145 5

    • ciekawe co byś gadał jakbyś mieszkał w jednym z tych domów do rozbiórki (2)

      albo jakby ci puścili pod oknem estakadę

      • 4 15

      • i tak nie będą mieli nic do powiedzenia (1)

        fakt że ja bym wolał tunel pod grunwaldzką mniej szpeci i nie podzieliłby wrzeszcza na 2 częsci co niesie katastrofalne skutki przykład odciete dolne miasto ktore trzeba teraz rewitalizować ... no ale cóż za rewitalizacje wrzeszcza za 20 lat też ktoś weźmie $

        • 6 1

        • oj naczytałeś się tuska i bredzisz. Ile tego Wrzeszcza jest po zachodniej stronie słowackiego? Może Polanki stanie się slumsami do rewitalizacji?

          • 3 0

    • ciekawe niski czy byś wydał paręset milionów zł nie przestrzegając procedur. (2)

      po nocach bys nie spał i niczego nie podpisał, inaczej poszedłbyś siedzieć.

      • 7 2

      • procedury

        a może te procedury trzeba zmienić, bo jak ulica i tak ma być to opóźnianie inwestycji nie ma sensu

        • 4 2

      • Procedura

        Definicja - procedura - w XXI wieku pojecie zastępujace wystepujący na niektórych obszarach w XX i XIX wieku zdrowy rozsądek.

        • 2 3

    • (1)

      Po co burzyć budynki, jeśli nie ma decyzji, nie mówiąc już o pozwoleniu na budowę. Jest pozwolenie na wyburzanie bez związku z budową drogi?

      • 4 0

      • Tak. w oparciu o miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, jest to możlwe.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane