• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego przetnie Gdańsk na pół

Michał Tusk
13 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Czy Nowa Słowackiego niczym Podwale Przedmiejskie (nz.) przedzieli miasto na dwie, obce sobie części? Urbaniści przestrzegają przed takim rozwiązaniem, ale projektanci mówią, że to konieczne. Czy Nowa Słowackiego niczym Podwale Przedmiejskie (nz.) przedzieli miasto na dwie, obce sobie części? Urbaniści przestrzegają przed takim rozwiązaniem, ale projektanci mówią, że to konieczne.

Nie miejska aleja, ale szybka trasa z ekranami dźwiękoszczelnymi i tunelami dla pieszych - tak ma wyglądać po przebudowie ul. Słowackiego. - Nie chcemy drugiego Podwala Przedmiejskiego - mówią mieszkańcy i architekci.



Ul. Partyzantów - na północnym odcinku ma zmienić się w ul. Nową Słowackiego. Ul. Partyzantów - na północnym odcinku ma zmienić się w ul. Nową Słowackiego.
Słowackiego to najbardziej zakorkowana ulica Gdańska - samochody stoją na niej przez cały tydzień, od wczesnego ranka do późnego wieczora.

Przebudowa jednojezdniowej drogi ruszyła pod koniec lat 90. Wtedy zmodernizowano i poszerzono odcinek leśny oraz wybudowano rondo św. Jana de la Salle na Niedźwiedniku, łączące ul. Słowackiego z ul. Potokową. Kolejny etap modernizacji, czyli budowę nowego węzła z obwodnicą, zakończono w 2004 r. Sytuacja kierowców nie zmieniła się jednak ani trochę - nadal stoją w korkach na niezmodernizowanym fragmencie pomiędzy ul. Potokową a al. Grunwaldzką.

Miasto od kilku lat przygotowuje się do poszerzenia także tego odcinka. Dotychczas było wiadomo, że nowa ulica będzie miała inny przebieg niż stara Słowackiego. Pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Chrzanowskiego a nasypem kolejowym wytyczono ją mniej więcej wzdłuż ul. Partyzantów. Tak zadecydowali urbaniści z Biura Rozwoju Gdańska - instytucji, która przygotowuje plany zagospodarowania przestrzennego miasta. Teraz przyszła pora na projekt budowlany. Od kilku miesięcy wykonuje go Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Dotarliśmy do jednego z pracowników firmy, który przyznał nam, że miasto planuje zbudować autostradę przez środek Wrzeszcza.

- Zamiast wybudowania dwujezdniowej alei, zaplanowano oddzieloną ekranami dźwiękoszczelnymi szybką trasę. Piesi i rowerzyści mają ją przecinać tunelami - mówi pracownik firmy projektowej. Według niego, rozwiązania na nowej Słowackiego są identyczne, jak te, które w PRL zastosowano na Podwalu Przedmiejskim. - Tam również w miejscu, gdzie wcześniej nie było ulicy, wybudowano nową trasę, odciętą od istniejącej tkanki miejskiej. Zamiast przejść dla pieszych - tunele, brak miejsc parkingowych bezpośrednio przy jezdni i pierzejowej zabudowy.

Jak dokładnie wyglądać ma Słowackiego po przebudowie? Od al. Grunwaldzkiej będzie biegła po obecnym przebiegu, oddzielona od zabudowy ekranami dźwiękoszczelnymi. Na wysokości ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska powstanie duże rondo łączące ulice Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów.

Dalej nowa trasa przejdzie w obecny przebieg ul. Partyzantów. Tam również drogę od okolicy oddzielą ekrany. Będzie też przejście podziemne dla rowerzystów i pieszych z pochylniami - identycznymi jak na Podwalu Przedmiejskim.

Dalej w stronę obwodnicy trasa będzie stopniowo przybliżać się do obecnego przebiegu ul. Słowackiego, przebiegając nad brzegiem zbiornika retencyjnego. Nie będzie jednak możliwości zatrzymania się nad wodą. Tu również projektanci postanowili, że najlepsza będzie izolacja - drogę od stawu oddzieli wysoka siatka.

- Obowiązują nas przepisy dotyczące ochrony środowiska - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje przygotowania do budowy dolnego odcinka ul. Słowackiego. - Musimy postawić ekrany tam, gdzie natężanie hałasu jest duże. Poza tym musieliśmy wpasować drogę w istniejącą zabudowę.

- To zbrodnia na mieście - mówi z kolei Tomasz Lewski, gdański architekt. - Górny Wrzeszcz czeka los oddzielonego przez Podwale Przedmiejskie od centrum Dolnego Miasta - dodaje.

- Chcę mieć dostęp do ulicy, inaczej mogę zamykać interes - mówi z kolei pan Edward, właściciel jednego z punktów handlowych, mieszkający i pracujący przy ul. Słowackiego.

Dyrektor wydziału architektury UM w Gdańsku Andrzej Duch: - Trzeba wybrać - albo budujemy ulicę, albo budujemy drogę. Różnica jest taka, że ulica jest miejscem, do którego ludzie jadą. Dodajmy, że jadą właśnie drogą. Gdańsk potrzebuje sprawnego połączenia Wrzeszcza z obwodnicą. Oczywiście szczegóły techniczne, lokalizację ekranów dźwiękoszczelnych - temu wszystkiemu można się przyjrzeć.

Budowa dolnego odcinka Słowackiego ma ruszyć na wiosnę przyszłego roku. Inwestycja znalazła się razem z Trasą Sucharskiego na rządowej liście gwarantującej unijne dotacje, choć na razie ciągle gwarantowanych funduszy jest za mało.

800 mln zł ma kosztować przebudowa dolnego odcinka ul. Słowackiego.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (228) 7 zablokowanych

  • nie robcie tego!!! co za durny pomysl z kolejna przelotowka przez centrum... tym razem wrzeszcza?!... po 2 pasy w kazda strone normalna ludzka ulica ze skrzyzowaniami i przejsciami

    • 1 2

  • taaaak (17)

    wszystko co nowe i inne jest złe bo krowy mogą przestać dawać mleko albo o zgrozo to mleko moze być czarne.
    Pieprzą znowu o "tkance miejskiej" powołując się na podwale przedmiejskie gdzie żurlandia wzięła się z długoletniej polityki przesiedleń skutecznie realizowaniej przez miasto.
    Można robić ładne wiadukty i tunele ale nie bo pan Jureczek przecież ma sklep z kapciami przy Słowaka i to dla niego zbrodnia taka nowoprojektowana trasa - lepiej się kisić godzinami w spalinach i podróżować pieszo na i z lotniska.
    Powoływanie się na przykład Grunwaldzkiej jest chybione - poprzez światła praktycznie na każdym skrzyżowaniu ta ulica też często jest jednym wielkim korkiem.

    • 2 1

    • taa- najlepiej wszystko wyburzyć!

      najlepiej wyburzyć cały Dln. Wrzeszcz, bo jakiemuś burakowi chce się jeździć szeroką autostradą po mieście 160 km/h. Banda debili, trzymajcie mnie! BUDOWAĆ ALEJĘ SŁOWACKIEGO- NIE AUTOSTRADĘ!!!

      • 1 0

    • zorro maska ci na oczki padła? (4)

      A wiesz coś o tkance miejskiej frustracie posuwający ze swej leśnej chatki w szmelcwagenie na roboty do pseudo miasta? Czy może jesteś mieszczaninem od drugiego pokolenia zamieszkałym na przyzakładowym getcie zwanym osiedlem mieszkaniowym? Marzący o najprędkim dojezdzie do fyrmy gdzie handluje się towaramy ciągniętymi ze świata zachodniego. Autostrady to się buduje za miastem, a nie w. Jestes antymiejskim produktem kraju chłopo-robotników dla których robota i mieszkanie to wszystko, a reszta jest dojazdem do i z.

      • 0 0

      • (3)

        a co wiesz Ty? mieszkańcu czego? blokowiska byc moze?
        dla Twojej informacji: autostrady i drogi ekspresowe pelniące role przelotowek buduje sie równiez wewnątrz miast. duzych miast. berlina, by daleko nie szukać. jeden/dwa wyloty w dzielnicy i jest ok. i taką role powinna pełnic słowackiego. powinno sie tez podobną drogę wybudowac wzdłuz grunwaldzkiej, ale na wiadukcie/w tunelu...
        a inna sprawa, ze powinni zrobic tą przelotówkę 2 pasmową...bo trafi sie potem bohater jadący 30 km/h jak teraz na kartuskiej i kaplica...

        • 0 0

        • przeca (2)

          to magnat gdański, gdańszczanin w 14 pokoleniu, zamieszkuje ekskluzywną kamienicę wybudowaną w latach pięćdziesiątych w cichej i spokojnej okolicy jaką jest centrum dużego miasta. Tkanka miejska to dla niego okolica 100m od miejsca zamieszkana a tunel utrudni mu spacer po zasiłek lub zakupy chińskich galotów u miejscowego handlarza, którego przodkowie wybudowali tu sklep na początku XX wieku. Korek może jeszcze być ale pojazd w ruchu to wymysł szatana, wyjąca machina która płoszy fafika robiącego kupkę pod oknami szlachcianki w dworku z wielkiej płyty jakże zabytkowej.

          • 0 0

          • (1)

            tak, to wielce prawdopodbne...gdańszczaniń z 14 pokolenia... - szlachecka krew płynąca w jego żyłach to istny zaszczyt dla wszelakiego plebsu - możnośc czytania jakże wyszukanego języka oznajmującego niezwykle oczytany umysł. Dla wielu to zaszczyt wręcz nie do zniesienia powodujący zawstydzenie a nawet niemożność zrozumienia ze względu na wyszukane zwroty przepełnione staro- szlachecką mądrością i wrodzoną inteligencja wyssaną z mleka matki-szlachcianki starpolskiej z dziada pradziada, której początki sięgają Króla Mieszko I.

            • 0 0

            • szlachcic to chyba bogaty wieśniak, a nie mieszczanin ćwoku z magla, synu chłopa mianowanego robotnikiem w czasie komuny i jej genialnych rozwiązań dla ww spadkobierców nowodrożnego gorodu zwanego gdańskiem celem ściągnięcia twardej waluty do kraju gdzie choć sląski węgiel płonie w ciepłowniach i prąd się tworzy to cywilizacje juz mozna oglądać w telewizorze

              • 0 0

    • naiwny entuzjasto (9)

      Słowackiego korkuje się w kierunku Grunwaldzkiej, bo Grunwaldzka jest zakorkowana. Co tu pomoże poszerzanie ul. Słowackiego? Że korek będzie szerszy, ale krótszy. A czas oczekiwania pozostanie podobny.

      • 1 0

      • niedoinformowany pesymisto (5)

        A słyszałeś o wiadukcie nad Grunwaldzką, nowej Kościuszki i trasie Sucharskiego?? To już nie tylko plany, ale w niedawnym remoncie skrzyżowanie Grunwaldzkiej ze Słowackiego/Kościuszki zostało obniżone, by uzyskać większy prześwit pod zaplanowanym wiaduktem. Tam nie będzie korka, bo powstanie porządna trasa od obwodnicy przez wrzeszcz aż do wylotu na Warszawę.
        Niestety to jeszcze potrwa, ale budujmy tak by nie trzeba tego za chwilę przerabiać.

        • 0 1

        • (2)

          Po to w zeszłym roku wybudowano nowe rondo, trakcję tramwajową, nowe oświetlenie i zjazdy do Galerii, żeby za 2-3 lata to wszystko niszczyć? Pomyśl chłopie. Takich inwestycji nie buduje się na 5 lat.

          • 0 0

          • Wybudowano je i wylano fundamenty pod przyszły wiadukt (zabezpieczając je uprzednio)

            • 0 0

          • Tak, po to by rozwalić za parę lat przy budowie wiaduktu, który jest planowany w III etapie. Podobno 2013, choć może przyspieszą, bo to też dojazd do Baltic Areny.
            Nie można było zostawić rozgrzebanego skrzyżowania w środku miasta, dlatego teraz jest zrobione a potem sie zmieni. Wszędzie w ważnych komunikacyjnie punktach buduje się drogi tymczasowe, a czasem nawet mosty, by je wkrótce zburzyć/rozebrać.

            • 0 0

        • bez epitetu (1)

          A nie słyszałem. Może więcej szczegółów ujawnisz?
          Z tą Kościuszki to nie tak szybko, bo jeszcze zostaje Aleja Legionów, Hallera, Marynarki Polskiej, z którymi trzeba to będzie jakoś połączyć, albo nad nimi wiadukty puścić, nie mówiąc już o kanałach portowych. No, ale jeśli to ma zadziałać, to jestem za.
          Tylko dlaczego ma zadziałać, skoro z tego, co widzę w korkach, to w większości są to samochody osobowe, które chyba jednak nie mają za cel wylotówki na W-wę.
          Pożyjemy, zobaczymy.

          • 0 0

          • Z tego co pamiętam (pisano o tym na trojmiasto.pl wielokrotnie w ostatnich latach) w 2013 powstanie wiadukt na Grunwaldzką. Wrzucą nowy wiadukt nad torami po 2pasy ruchu/kierunek. Ta trasa poprowadzi fragmentem Hynka przez obecny skład budowalny w kierunku ETC. Obok ETC na przedłużeniu Hynka widać pusty teren, nie wiem jaki przebieg jest planowany dalej. Podobno w okolicy oczyszczalni przez działki. Potem obok Baltic Areny, tunel pod kanałem i włączenie w trasę Sucharskiego.
            Aby lepiej określić przebieg warto by poszukać artykułów na ten temat. Powyższe pisałem z pamięci.
            A poprzedni tytuł nie miał być obraźliwy, lecz utrzymany w tonie Twojego lekceważącego zorro. Bez obrazy :)

            • 0 0

      • (2)

        Gdyby tak było, jak mówisz, to wystarczyłby tunel lub wiadukt na skrzyżowaniu z Grunwaldzką!

        • 0 0

        • czytanie ze zrozumieniem (1)

          no a o czym amigo napisal?

          • 0 0

          • własnie, czytanie ze zrozumieniem :)

            Mój komentarz, pisany jednoczesnie z komentarzem amigo, nie był do amigo tylko do Barta :)

            Wiem, że po modernizacji skrzyżowania przy budowie Galerii Bałtyckiej przygotowano je pod wiadukt, ale jakby sam wiadukt wystarczył, nie byłoby tych x-kilkunastoletnich męk władz Gdańska nad Słowackiego :)

            • 0 0

    • A ten nadal zaczyna posty od głupawego "taaaak"...

      • 0 0

  • budować! (7)

    • 3 0

    • Budować! (6)

      • 0 0

      • (5)

        i jeszcze raz budowac!!!

        • 0 0

        • budować! (4)

          • 0 0

          • budowac (3)

            • 0 0

            • trojmiasto.pl rulez (2)

              • 0 0

              • NIE BUDOWAĆ! (1)

                BUDOWAĆ ALEJĘ A NIE AUTOSTRADĘ! CO ZA WIEŚ!!!

                • 0 0

              • BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !!

                • 0 0

  • Problem jest, ale trochę inny - samochody (7)

    Tak naprawdę to co innego jest problemem. Ja się nawet drogowcom nie dziwię: mają konkretne zadanie do wykonania - umożliwić sprawne i bezpieczne przemieszczanie się ludzi z punktu A do punktu B. W warunkach starej, gęstej zabudowy robi się z tego cyrk na kółkach i powstają takie rozwiązania jak widać w artykule.

    Nikt nie zadał sobie jednak pytania: ale dlaczego ta zabudowa jest
    taka gęsta? Czyżby ludzie chcieli kiedyś dobrowolnie dusić się w
    korkach? A może nie mieli miejsca na budowę? Nie! Miejsca było o
    wiele więcej! Odpowiedź jest prosta: wtedy nie było tyle SAMOCHODÓW. I to jest główny problem: że ludzie koniecznie, ale to koniecznie muszą przemieszczać się codziennie do pracy/szkoły/uczelni samochodem, bo to świadczy o zamożności, a kto wybiera rower, ten pewnie biedak ze wsi. Ale też z drugiej strony fakt, że dojazd z Banina do Wrzeszcza inaczej niż samochodem jest w tej chwili problemem.

    Miasto i ogólnie państwo (oczywiście nie drogowcy - bo to nie ich
    zadanie) powinno rozwiązać ten problem zupełnie inaczej:

    - przede wszystkim budować sprawną KOMUNIKACJĘ ZBIOROWĄ. Nikt się nie zastanawia, bo już chyba wszyscy przywykli do takiego stanu rzeczy, jak dzikim skandalem jest to, że państwo polskie przez 60 LAT nie jest w stanie odbudować kilkunastu kilometrów linii
    kolejowej Gdańsk-Kokoszki!!! Czy my jesteśmy Republiką
    Środkowoafrykańską albu Bhutanem, żeby to było zadanie przerastające siły państwa? I dlaczego trzeba dopiero UE z jej priorytetem na transport zbiorowy, żeby coś się w tej sprawie ruszyło? Przecież gdyby istniała ta jedna linia, z pewnością mnóstwo ludzi wybierałoby kilkunastominutową podróż kolejką!

    - po drugie zaś - mści się samobójcze promowanie nieustannej
    ucieczki ludności (i częściowo miejsc pracy) na tereny za obwodnicę.
    Panie Adamowicz - najpierw się buduje drogę ( kolejkę/tramwaj), a
    dopiero potem osiedle, nie na odwrót!!! A my tu mamy taka Brętowską Bramę - kto zezwolił na budowę tego?! Przecież jest mnóstwo miejsca na "dolnym tarasie" - tam trzeba lokowac nowe inwestycje, w razie konieczności zachęcając inwestowró niższymi podatkami. To chyba oczywiste: jeśli inwestor buduje osiedle daleko od centrum, to koszta doprowadzenia do niego mediów i komunikacji są wyższe, niż gdyby budował to np. na Kolonii czy Olszynce. Powinien więc za to płacić wyższe podatki.

    A jeśli do danego miejsca nie da się doprowadzić sensownej komunikacji, to się tam wielkiego osiedla NIE BUDUJE i koniec. W tej chwili mamy straszny płacz, bo nie da się przebić drogi przez Strzyżę Dolną. A czy poniemieckie kamienice stoją tam od 10 lat? nie! Od 100! Były tam, kiedy projektowano Niedźwiednik, nowe Matemblewo i tę cholerną Brętowską Bramę, jak też Bysewo, Firogę i Złotą Karczmę, gdzie wciąż powstają nowe domy! To mioże od razu zbudujmy blokowisko na wyspie na środku Zatoki Gdańskiej i każmy się mieszkańcom przemieszczać wpław, a kiedy miasto będzie chciało zbudować drogę, to zacznie się płacz, ile to kosztuje, bo trzeba wielki most poprowadzić i w ogóle. NIE BUDUJE SIĘ MIASTA NA ŚRODKU MORZA, NIE BUDUJE SIĘ OSIEDLI ŚCIŚNIĘTYCH W WĄSKICH DOLINKACH, ZROZUMIANO, PANIE ADAMOWICZ?!!!

    I tu wracamy do "starego budownictwa": jakoś kiedys ludzie chcieli
    mieszkać w centrum. Może lepiej wróćmy do sprawdzonego trybu życia, zamiast obciążać drogowców zadaniem zbudowania fosy z zasiekami przez środek miasta?

    PS - i ścieżka rowerowa do Matarni lepsza też by się przydała, bo
    teraz od Matemblewa w górę jest fajna, ale nieoświetlona, a od
    Matemblewa w dół jest "emocjonująca" jeśli chodzi o zjazd, ale nie
    bardzo do użytku przy codziennym jeżdżeniu.

    • 2 0

    • teoretycznie masz trochę racji

      praktycznie, oprócz promowania transportu publicznnego trzeba rozumieć jak funkcjonują wspólczesne DOBRE miasta i widzieć je jako całość. u nas mści się patrzenie przez osobny pryzmat ulicy, osobny mieszkań, osobny produkcji, środowiska, historii, infrastruktury takiej czy innej itd. so tego dochodzi akcyjność i przypadkowość decyzji i mnóstwo innych fatalnych przypadłości.

      • 0 0

    • dzikim skandalem jest to, że państwo polskie przez 60 LAT nie jest w stanie odbudować kilkunastu kilometrów linii (2)

      Państwo mówisz, jeśli na ten temat różne zdania mają nawet gdańscy"WYBRAŃCY"??
      Więc pytanie, kogo MY wybieramy??
      Ciesze sie, że może choć nieśmiele podejmujesz spr. tzw."delikatnej mobilności" choć to rola
      bardziej zalecana dla kurortów:)) Na pewno z tej incjatywy mogła by skorzystać Zaspa, Przymorze,..., ale tam nie ma ścieżek rowerowych z prawdziwego zdarzenia:((

      Moim zdaniem coś w sprawie udrożnienia to robi sie tylko w Gdyni, choć za mało zwraca się uwagę na rower jako środek nie tylko transportu, rekreacji a i rehabilitacji, ale także aby"bycia ekologicznym"

      • 0 0

      • (1)

        No ja na ten przykład nigdy na Adamo i jego funfli nie głosowałem. Co jest dla mnie niewielką pociechą, bo "moja" lewica, kiedy rządziła, tylko jeszcze bardziej dobijała PKP. A rower - tak się składa, że 99% mojego poruszania się po mieście to rower własnie (zimą też) - nie mieszkam za obwodnicą, więc wszędzie mam mam maks 5 kilometrów. Ale OK, nie żądam, żeby wszyscy przesiedli się na rower (choć byłoby fajnie całkiem). A po Przymorzu i Zaspie pedałuje się względnie nieźle, na pewno o niebo lepiej niż na Matarnię.

        • 0 0

        • mestwin

          mówisz jeździ Ci się OK, ale nikt Ci z pieszych za wtargnięcie wymalowanej ścieżki na chodnik graniczących z chamstwem rowerzystów siatką nie przyłożył?
          lub w szprychy nie włożył lub rzucił kija a w oczy gazem??
          Jesteś szczęściarzem:)))a może farciarzem

          • 0 0

    • mestwin - to jak to jest ? (1)

      najpierw piszesz że zabudowa jest zbyt gesta a potem że ludzie uciekaja za obwodnicę ? Zabudowa centrum polskich miast jest bardzo bardzo rzadka ! Kazdy kto widział miasta w zachodniej Europie to wie. Tylko u nas w centrum miasta można zobaczyc pasące sie krowy ! A odpływ ludzi na obrzeza to naturalna dla całego cywilizowanego świata tendencja

      • 0 0

      • Oczywiście, że jest rzadka. Gęsta jest dosłownie w kilku punktach, m. in. niestety tam, gdzie musi przejść Słowackiego. Między Brzeźnem a Kolonią, wzdłuż Grunwaldzkiej w rejonie Mirowa czy na całej Olszynce i Rudnikach jest tyle miejsca,że możnaby tam nowe miasta pobudować. Do Olszynki i na Rudniki dodatkowo łatwo byłoby pociągnąć SKM (wykorzystując istniejące tory towarowe) czy tramwaj (od Bramy Żuławskiej). Ale wszyscy chca mieć "ciszę i spokój za obwodnicą"... co przecież i tak jest bzdurą.

        • 0 0

    • respect za wczucie sie w temat ale...

      ... czy nie za bardzo? ;)

      • 0 0

  • fajnie że remontują ale do d że będa ekrany, poczuję się izolowana :/

    przeprowadzę się chyba

    • 0 0

  • a kiedy to wreszcie zbudują>

    • 0 0

  • NGP (1)

    Może ściągnąć specjalistów z jakiegoś innego kraju, żeby rozwiązali ten Nierozwiązywalny Gdański Problem? Bo inaczej pan Tusk Michał będzie pisał artykuły rozważając za i przeciw przez następne 25-lecie.

    • 0 0

    • ... chyba że problem ma byc nierozwiązany, bo pieniadze potrzebne sa na co innego: hale, stadiony i centra praw człowieka w Europie

      • 0 0

  • No to trzeba bedzie zablokowac (6)

    Rzeznia! Mieszkam na Partyzantow i nie wyobrazam sobie zeby na druga strone przechodzic tunelem. To sa rozwiazania na autostrade a nie do centrum miasta. Tak mozna bylo budowac za glebokiej komuny gdzie mentalnie pan Duch jeszcze tkwi a nie w XXI wieku. Jako mieszkancy mamy swoje prawa i bedziemy ich bronic. Bycmoze trzeba ulice poszerzyc ale w rozsadnych rozmiarach - Gorny Wrzeszcz to nie jest jakies pole tylko centralnie polozona dzielnica mieszkalna ze swoja struktura. Jak urzedasy chca bez konsultacji (byly niedawno konsultacje dal wrzeszcza i nikt nic nie wspominal) ja niszczyc to zobaczymy kiedy im sie uda ja zbudowac. Bedzie jak na Zabiance albo i lepiej.

    • 0 1

    • Tunel = mniej wypadkow przez piratów (5)

      Powiedz to ludziom którzy stracili bliskich na przejściu dla pieszych szczegolnie w porach wieczornych jesienią i zima. A jeśli masz wątpliwości co do tunelu polecam za wzór ZASPE ... gdyby nie te tunele to wypadki wzrosły by o 50%

      • 0 0

      • (2)

        tunel dla pieszych > większe prędkości kierowców > bardziej widowiskowe kraksy...

        • 0 0

        • Bezpieczenstwo i bez waskiego gardła (1)

          Człowieku pomyśl trochę- jeśli poszerza o 1-2 pasy jezdnie a Ty chcesz do tego zrobić zebrę sygnalizacje to wtedy będzie mega korek a sam wiadukt nie zda egzaminu.Bo co da wiadukt jeli bedziesz na nim stal i czekal kiedy zmienia sie swiatla.Dlatego dla bezpieczeństwa TYLKO TUNEL JEST sensownym rozwiązaniem. Czy to bezpieczeństwa dla pieszych czy szybkości przelotowej dla aut.

          • 0 0

          • Oczywiscie Chodzi o tunel dla pieszych a nie dla samochodow

            • 0 0

      • wyzsza predkosc = wiecej wypadkow (1)

        to ty lepiej powiedz to ludziom którzy stracili bliskich na przejściu dla pieszych ze nalezy inwestowac kolejne 800 melonow w nowe szybsze drogi.

        • 0 0

        • tak, najlepiej po szutrze jeździć:)

          • 0 0

  • Mydlenie oczu (6)

    tak jak miały być tunele od manhattanu na druga stronę Grunwaldzkiej wejścia na przestanki tramwajowe i co wybudowali centrum handlowe bez przejścia.Następne tunele miały być pod grunwaldzką od strony Galerii Bałtyckiej. Teraz mówi się o wiaduktach .... biedni niepełnosprawni. proszę Mi wyjaśnić co da wiadukt na Słowackiego jeśli parę metrów dalej będą przejścia dla pieszych ze światłami !!!!!!!

    • 0 0

    • Winda

      Winda w tunelu problem ???

      • 0 0

    • no i bardzo dobrze ze nie ma tuneli (2)

      to jedna z podstawowych przeszkod architektonicznych dla ludzi starszych i niepelnosprawnych - zapytaj babci w tunelu kolo ETC jak jej sie podoba

      • 0 0

      • (1)

        prawda... nie możemy myśleć tylko o sobie.

        • 0 0

        • schody ruchome

          problem?

          • 0 0

    • 1) przejscie tez mozna po wiadukcie poprowadzic
      2)tu chodzi raczej o to, zeby szybciej ze slowackiego zjezdzali, zmniejszając tam korek i nie zastawiali w poprzek grunwaldzkiej, a swiatła beda i tak, bo grunwaldzka jako taka jest drozna, tylko kilka waskich gardeł ma...a to chyba najwieksze

      • 0 0

    • tunel ...... to tak latwo obiecac

      O ile szybciej jechalo by sie gdyby nie bylo przejsc dla pieszych i zamiast tego powstały tam tunele.

      • 0 0

  • Słowackiego to pikuś

    Słowackiego to pikuś przy Kartuskiej. Życze również włodarzom miasta pojezdzenia autobusami 161, 167, 168. Nigdy nie są o czasie, bo korki są tak olbrzymie, że potrafia wypaść 4 autobusy. Zaznaczam wypaść a nie spóżnic się. Potem jak juz się wejdzie do zatłoczonego autobusu to jedzie się nim do Kaliny 1,5 godziny. Generalnie Gdańsk jest bardzo nieprzejezdny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane