• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: z dodatkowym zjazdem, czy bez?

Michał Stąporek
13 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów

Czy drogowcy popełnili błąd nie projektując dodatkowego pasa do zjazdu z ul. Nowej Słowackiego? Projektant broni się przed zarzutami. Co ciekawe jego racji broni także konkurencja. Inwestor się zastanawia.



Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać? Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać?
Dyskusję o prawoskręcie z Nowej Słowackiego w ul. Zabytkową, którego brak może zatamować ruch na nowo projektowanej arterii rozpoczęła Gazeta Wyborcza.

- To jakaś bzdura. Brak prawoskrętu zawsze kończy się blokowaniem i utrudnianiem przejazdu na prawym pasie do jazdy prosto - mówił cytowany na łamach gazety Zbigniew Pałka, inżynier i kierowca mieszkający na Niedźwiedniku.

Faktycznie, brak prawoskrętu na najważniejszych ze skrzyżowań na tym odcinku Nowej Słowackiego może dziwić. Czy jego brak nie zablokuje tego skrzyżowania w godzinach szczytu?

- To nie jest tak, że nie wpadliśmy na to, by zaprojektować tam prawoskręt - przekonuje Jan Kosiedowski, dyrektor Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które kończy już projekt Nowej Słowackiego. - Ale przypomnę, że droga powstaje w pasie wskazanym w planie zagospodarowania przestrzennego. Tymczasem działka, na której miałby powstać dodatkowy pas ruchu należy do firmy Transprojekt. Owszem, to firma konkurencyjna do naszej, ale to jeszcze nie powód, by zabierać im teren niezbędny do funkcjonowania. Choć i tak część działki im zajęliśmy, ale tego nie udało się uniknąć.

Andrzej Luty, kierownik pracowni drogowej w Transprojekcie Gdańskim: - Ul. Zabytkowa łączy Słowackiego z obszarem zamkniętym. Tą trasą nie przebiega żaden ruch tranzytowy i nigdy nie będzie się odbywał. Patrzę na nią codziennie z okien mojego biura i uważam, że to skrzyżowanie nie wymaga prawoskrętu.

Szef BPBK wylicza kolejne argumenty przeciwko prawoskrętowi: zaraz za zjazdem w Zabytkową będzie zjazd w ul. Partyzantów. Na tym krótkim odcinku samochody chcące skręcić w Partyzantów a jadące pasem drugim od prawej musiałyby zmienić pas ruchu. - To mogłoby zagrozić bezpieczeństwu w tym miejscu - argumentuje Kosiedowski.

Jego zdaniem auta skręcające w Zabytkową nie będą tamować ruchu na Nowej Słowackiego ponieważ na przejściu dla pieszych na Zabytkowej nie będzie dużego ruchu. Poza tym przejście jest nieco oddalone od skrzyżowania, więc za zakrętem powstanie azyl dla auta, które akurat przepuszczałoby pieszych.

Dokumentacja Nowej Słowackiego niebawem trafi do miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, które będzie inwestorem tej rozbudowy. O opinię poprosiliśmy jej szefa, Romualda Nietupskiego.

- Nie analizowaliśmy jeszcze tego projektu na poziomie takich szczegółów, ale generalnie uważam, że zawsze lepiej mieć prawoskręt, niż go nie mieć - zauważa Romuald Nietupski. - Jeszcze w ZDiZ-ecie wielokrotnie udało nam się odkorkować różnie miejsca w Gdańsku poprzez dobudowę prawo- i lewoskrętów. Oczywiście, można to zrobić w dowolnym momencie, ale wychodzi to zwykle znacznie drożej.

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • aby juz

    popieram te głosy ktore mowią byle jak aby juz

    • 0 2

  • "nie analizowaliśmy jeszcze......... takich szczegółów"

    oto odwieczny problem, własnie o to chodzi zeby takie szczegóły mieć uzgodnione już na samym początku a nie na końcu albo po fakcie. Po raz kolejny jest to żenujące. Sama inicjatywa ok, ale tak pewnie gdzieś będzie cos skopane. Nasza szara rzeczywistość, ups. raczej biała...

    • 0 0

  • Jak zwykle nikt nie myśli co będzie za 10 lat - to typowe u nas aż do bólu

    Dlatego np stare poniemieckie betonówki trzymają się od 60 lat, a nasze nowe autostrady są remontowane już po roku.
    A wracając do artykułu. Pewnie, po co się martwić na zapas. Lepiej za rok dobudować ten pas za 2x drożej. Więcej się zarobi na tym.
    Witamy w Polsce. Kraju ludzi krótkowzrocznych, kraju gdzie liczy się tu i teraz.

    • 1 1

  • tektonika terenu

    hmmm. jakos na tej wizualizacji nie widać ze planowane rondo jest na stoku bocznej faldy doliny strzyzy. jestem bardzo ciiekawy jak to zostanie zrealizowane pod względem architektury zieleni - chodzi mi głównie o powierzchnię centrum ronda oraz trójkątów wypadkowych.
    ul.partyzantow nadal pozostanie głównym dojazdem do centrum serca wrzeszcza i brak prawoskretu napewno będzie powodował dodatkowa blokadę ruchu.
    czy będzie kiedykolwiek otwarte spotkanie w urzędzie miejskim czy sali biura projektowego dotyczące prezentacji wykonanego projektu przebudowy 'trasy' słowackiego?

    • 2 2

  • ZABYTOWA- ZABYTKOWA

    PROJEKTUJCIE BEZ BŁĘDÓW ZDJĘCIE Z ULICAMI

    • 0 0

  • Lepiej teraz

    Kto wie co będzie za jakiś czas.Dodanie kilkunastometrowego pasa ruchu,przy tak dużej inwestycji już teraz będzie ułamkiem procenta ogólnych kosztów.Gdy w przyszłości się okaże,ze ten pas jest potrzebny,to pewnie jego dobudowanie będzie trwało z miesiąc i pewnie zamkną pół ulicy.

    • 1 0

  • ja```

    nie mat takeij opcji, obok nowego osiedla zabytkowa, wybudopwanego przez inpro, nie bedzie przejscia dla pieszych, już teraz jest tam niebezpeicznie, a co doeprio mówić jak zrobią taką przelotówkę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

    • 0 1

  • Budować a nie pieeerrrdoooliććććć !!!!

    • 3 1

  • beznadzieja

    czy mi się wydaje czy tu powstaje kolejne wielkie skrzyżowanie ze światłami ludzie będzie się stało jak przy matarni, fatalnie!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • ???

    Z jednej strony dobrze a z drugiej znowu bede miala problem by dojechac do pracy na matarnie tak samo bylo jak budowali galerie 1.5godz w jedna strone sie jechalo

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane