- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (49 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (96 opinii)
- 3 Remont przed budową Drogi Zielonej (147 opinii)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (225 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (296 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (360 opinii)
Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka
Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.
- od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania
- od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)
Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.
Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.
Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:
- Strabag SA - 30 440 818,84 zł
- Poleko - 32 496 600 zł
- Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
- MTM SA - 35 500 000 zł
Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.
- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.
Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.
W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-20 14:35
Dolny odcinek Myśliwskiej
na styku dwóch dzielnic: Piecek-Migowo a Zabornią, zaniedbany, zapomniany a bez kompleksowego rozwiązania połączeń drogowych w tej okolicy, będzie dalej rozjeżdżany przez samochody z południowych dzielnic. Na inne cele przeznaczone grube miliony a na kawałek nowej trasy od kilkudziesięciu lat czekają mieszkańcy tej okolicy
- 10 2
-
2020-07-20 14:18
Oby ten tramwaj był szybszy niż ten na Morenę!
A inwestycja bardzo potrzebna.
- 14 1
-
2020-07-20 14:18
przetarg 2 go etapu
pójdzie gładko , najgorsze pierwsze 4 ry przetargi ,później to już mistrz czyni trening , bułka z masłem. Czy ludzkość nie będzie musiała się cofnąć do XIXw. gdy był normalny kapitalizm. Jakie są koszty całej tej machiny urzędniczej ? Tymczasem.
- 9 2
-
2020-07-20 13:47
Kto gorzej buduje?
Miasto czy SM ujeścisko? Ta dzielnica ma nieźle przerąbane. Rozjeżdżana przez słoiki z Zakoniczyna i Kowal, do tego wszystkie inwestycje drogowe i połączenia komunikacyjne skutecznie omijają ten rejon. Jak dojdzie tramwaj na warszawskiej, te korki które są teraz to pikuś.
- 29 18
-
2020-07-20 13:46
Otwarto koperty :D
Chcialoby sie dodać: w domowym zaciszu :D- 38 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.