• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka

Michał Brancewicz
20 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku. Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku.

Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.



Skąd bierze się tak duża rozbieżność między budżetem a ofertami?

Na początku roku okazało się, że budowa całej dwukilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Warszawskiej będzie zbyt kosztowna, najtańsza oferta była i tak o 24 mln zł droższa, niż zakładał budżet. Dlatego miasto zdecydowało się podzielić budowę na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. ŁódzkiejMapka do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. AdamowiczaMapka (Nowej Bulońskiej Północnej)


Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.

Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.

Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  1. Strabag SA - 30 440 818,84 zł
  2. Poleko - 32 496 600 zł
  3. Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
  4. MTM SA - 35 500 000 zł

Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.

- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.

Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.

W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • Dolny odcinek Myśliwskiej

    na styku dwóch dzielnic: Piecek-Migowo a Zabornią, zaniedbany, zapomniany a bez kompleksowego rozwiązania połączeń drogowych w tej okolicy, będzie dalej rozjeżdżany przez samochody z południowych dzielnic. Na inne cele przeznaczone grube miliony a na kawałek nowej trasy od kilkudziesięciu lat czekają mieszkańcy tej okolicy

    • 10 2

  • Oby ten tramwaj był szybszy niż ten na Morenę!

    A inwestycja bardzo potrzebna.

    • 14 1

  • przetarg 2 go etapu

    pójdzie gładko , najgorsze pierwsze 4 ry przetargi ,później to już mistrz czyni trening , bułka z masłem. Czy ludzkość nie będzie musiała się cofnąć do XIXw. gdy był normalny kapitalizm. Jakie są koszty całej tej machiny urzędniczej ? Tymczasem.

    • 9 2

  • Kto gorzej buduje?

    Miasto czy SM ujeścisko? Ta dzielnica ma nieźle przerąbane. Rozjeżdżana przez słoiki z Zakoniczyna i Kowal, do tego wszystkie inwestycje drogowe i połączenia komunikacyjne skutecznie omijają ten rejon. Jak dojdzie tramwaj na warszawskiej, te korki które są teraz to pikuś.

    • 29 18

  • Otwarto koperty :D
    Chcialoby sie dodać: w domowym zaciszu :D

    • 38 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane