- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (225 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (255 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (793 opinie)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (78 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (162 opinie)
Nowa Warszawska na razie nie dla samochodów
To już przesądzone - ul. Nowa Warszawska powstanie na razie tylko w formie trasy tramwajowej z chodnikami i drogą rowerową. W ramach tej samej inwestycji, która jest na etapie przygotowania dokumentacji, zrealizowany zostanie też krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej.
Już od pewnego czasu rozpatrywano wariant rezygnacji z kosztownej infrastruktury drogowej, pod którą zarezerwowano aż cztery pasy ruchu, dublujące na znacznym przebiegu równoległą Trasę W-Z i realizację wyłącznie torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą pieszo-rowerową.
I taki też wariant pojawił się w procedowanej dokumentacji, w ramach której przewidziano również rezerwę terenową pod docelowy układ drogowy. Mógłby on powstać po północnej stronie torowiska, tworząc tym samym tzw. układ asymetryczny na wzór pobliskiej al. Havla .
Trasa tramwajowa będzie zaczynała się od al. Havla , a następnie rezerwą terenową na południe od ul. Warszawskiej (m.in. przez rejon pętli autobusowej Ujeścisko ) zostanie doprowadzona do skrzyżowania z ul. Jabłoniową .
Tutaj zaplanowano budowę węzła przesiadkowego tramwaj - autobus oraz rozbudowany układ torowisk w związku z planowaną zajezdnią tramwajową. W tym miejscu będą również mogły zawracać tramwaje po pokonaniu Nowej Warszawskiej lub Nowej Bulońskiej Północnej.
Od tego skrzyżowania w kierunku południowym zostanie zbudowany krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej do ul. Lawendowe Wzgórze . Ułatwi on nie tylko dojazd autem do powstającego dużego osiedla mieszkaniowego, ale przede wszystkim pozwoli na wygodne dotarcie do planowanego przedszkola i szkoły.
Projekt nowej trasy tramwajowej przewiduje możliwość jej dalszego przedłużenia - ul. Nową Bulońską Południową lub - co jest nowością w oficjalnych planach miasta - ul. Nową Unruga . Oba warianty przewidują następnie połączenie z ul. Nową Świętokrzyską, gdzie jednak na razie preferowana jest budowa buspasów zamiast infrastruktury tramwajowej.
Realizacja ul. Nowej Warszawskiej jest obecnie na etapie decyzji środowiskowej. To jeden z kilku etapów przygotowania dokumentacji przed rozpoczęciem budowy w terenie. Przedsięwzięcie zostało wpisane do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych Gdańska do roku 2023, przyjętej przez radnych miasta na sesji 30 marca br.
Opinie (174) 1 zablokowana
-
2020-01-23 10:15
nowa i stara Warszawska
nowa, to właściwie rarytas dla rowerzystów i lepszego połączenia tramwajowego osiedli odciętych właściwie od komunikacji tramwajowej. kiedy miasto wydawało pozwolenia na budowę osiedli wzdłuż Bulońskiej i częściowo Warszawskiej w takiej ilości, że istniejące drogi nawet po lekkim makijażu nie są w stanie poradzić sobie z ogromnymi korkami, przeciążeniem ogromną ilością samochodów słyszymy, ze tramwaj odmieni tragedię komunikacyjną w tamtym rejonie. ile razy muszę wjechać z Warszawskiej w Bulońską aby dotrzeć do Outletu, krew mnie zalewa. mieszkam w tamtej okolicy i twierdzę, ze komunikacyjnie jest to dno dna. podobnie z Outletem. wystarczy, że sklepy ogłoszą 'sale' i kilkunastomionutowe korki zwyczajowo przeradzają się w godzinne. brawo gdańscy planiści. i myślę, że dopóki nie zmieni się myślenie urzędasów wydających pozwolenia na budowę tzw. deweloperom, bez poważnej i wiarygodnej analizy obciążenia ruchem, to za każdym razem będzie podobnie. nowa Warszawska tylko dla tramwajów i rowerów, jaja panie jaja jak berety.
- 0 0
-
2019-09-21 12:32
Potrzeba następnych Mistrzostw Europy/Świata,
- 0 0
-
2017-04-19 07:20
Tragedia (9)
Ci wszyscy "zachwyceni" raczej nie znają tragicznej sytuacji na starej Warszawskiej która dzień w dzień jest zakorkowana a osiedli przybywa. I entuzjastów rowerów i pieszych (do których się zaliczam) informuję że podróż wzdłuż Warszawskiej po skandalicznie wąskim chodniku dzień w dzień z dzieckiem w wózku i w smrodzie spalin to nic fajnego. Tymczasem buduje się szkoła przy Jabłoniowej/Nowej Bulońskiej która będzie kolejnym generatorem ruchu bo dzieci Trzeba dowieść i odebrać. Prawda jest taka że układ drogowy w tej części miasta jest nieukształtowany ogromne osiedla wiszą na wąskich ulicach kiedyś wiejskich drogach i tyle w temacie.
- 52 11
-
2018-04-03 14:44
Zgadzam się. Większość piszących wg mnie nie jechała Warszawską autobusem lub samochodem w godzinach największego ruchu. Wtedy przypuszczam zrozumieli konieczność budowy drogi Nowej Warszawskiej.
- 0 0
-
2017-04-19 07:25
"dzieci Trzeba dowieść"? (3)
jak już stoisz w tych korkach to poczytaj słownik języka polskiego
- 11 7
-
2017-04-19 11:23
hmm (2)
1. Niektórzy robią błędy. Jedni je robią z powodu braku chęci nauki a inni z powodu dysortografii.
2. Nie wiesz, który przypadek komentujesz.
3. Wniosek jest taki, że jesteś niedouczony/a jeśli nie wiesz o istnieniu dysortografii lub chamski/a jeśli wiesz.
pozdrawiam serdecznie- 2 5
-
2017-04-19 12:07
dysortografia nie jest chorobą, (1)
dysortografia pojawia się wtedy, kiedy za mało czytasz, lub czytałeś za dzieciaka, bo wolałeś grać w grę - tomb raider.
Czyli nie jesteś chory, a po prostu niedouczony.- 5 5
-
2017-11-29 11:30
Masz rację! Powymyślali durackie choroby, bo siły w mózgu nie mieli! ;)
- 0 0
-
2017-04-19 08:42
(1)
Kochana tragedia jest od dziesiątek !!!! lat mieszkających przy warszawskiej i lubelskiej których miasto od kilkudziesięciu lat blokowało się rozbudowac/budować na własnej ziemi wyrzuca z ich gruntów/domów i którzy wiszą w tzw cyberprzestrzeni
- 2 3
-
2017-04-19 10:28
Zbierz myśli i przed wysłaniem przeczytaj dwa razy co napisałeś.
- 4 2
-
2017-04-19 08:17
to chyba dobrze, że budują wam tramwaj?
nie będziecie musieli stać w korkach :>
- 8 4
-
2017-04-19 08:09
WWlasnie dlatego, że Warszawska jest zakorkowana, powstanie tam tramwaj
To jedyna szansa na odkorkowanie tej ulicy, bo na pewno nie jest nią budowa kolejnej. każda ulica, niezależnie jak szeroka, w końcu się zakorkuje
- 12 6
-
2017-04-19 06:06
Lepszy rydzy niż nic. (3)
- 34 19
-
2017-11-29 08:34
Wg mnie potrzebne też...
... połączyć Morenę z Wrzeszczem przedłużając linię tramwajową przez Niedźwiednik do GB. To raptem jakieś 5 km a zalety olbrzymie:
- kolejna pętla to mniejsza zależność od awarii
- wzdłuż Słowaka i na Niedźwiedniku mieszka bardzo dużo ludzi, teraz przez notoryczny korek na Słowaka są jak odcięci od świata
- mieszkańcy Moreny i okolic jadący w tamtą stronę chętniej wybieraliby tramwaj jakby nie musieli jechać objazdem przez centrum, teraz jazda z Moreny do GB tramwajem nie ma większego sensu (jedzie się około 40 minut)- 0 0
-
2017-04-19 11:41
Budyńlandia
Ato co miało iść na budowę drogi poszło na budowę muzeum Wehrmachtu,kładkę przez Motławę i teatr szekspirowski dla wybranych elit biurw z magistratu.
- 2 2
-
2017-04-19 10:39
Już myślałem, że to chodzi o Warszawską w Gdyni.
- 1 1
-
2017-04-19 06:34
Slicznie (5)
Pieknie.
I co wartosc chalup nieopodal faszjona pojdzie w gore,oj bedzie gul skakal tym co krytykuja ludkow zamieszkujacych dzielnie rembowo...- 17 31
-
2017-11-29 07:01
Co to to rembowo? Jakas nowa żabianka ale w polu?
- 0 1
-
2017-04-19 09:12
(1)
Super wreszcie będzie normalnie bo w godzinach szczytu przejechać się Warszawską i dalej to równa się z cudem dzieci ze szkoły 12 stki przewieść to też lada sztuka o ile na Ujescisku wsiadzie się do autobusu bo taki scisk deweloperzy na wyscigi budują a inflastruktura w tyle już miała linia tramwajowa powstać w 2017 i już są opóźnienia na co czekacie?
- 10 1
-
2017-04-19 17:37
Przewieść???
PrzewieŹć!!!
- 2 0
-
2017-04-19 06:50
w górę o tam smród z szadółek i hałas z obwodnicy pójdzie (1)
- 19 4
-
2017-04-19 07:53
I bedzie więcej słoików
- 12 2
-
2017-04-19 06:30
należy skończyć z budową dróg dla samochodów (9)
w to miejsce muszą powstawać chodnik, trasy rowerowe i tory tramwajowe, ewentualnie same buspasy
- 61 100
-
2017-11-29 06:58
Autobus tez jest samochodem. Sprawdź to!
- 0 0
-
2017-04-19 22:34
Co za ignorant się wypowiada
- 0 0
-
2017-04-19 10:23
I riksze, i lektyki, i dorożki (2)
Najpierw skończ szkołę i naucz się czegokolwiek.
- 5 4
-
2017-04-19 10:50
Skonczylem i zgadzam sie z przedmowca (1)
Przeczytal Pan kiedykolwiek chocby jeden artykul/ksiazke o urbanistyce, planowaniu miast, komunikacji?
- 2 6
-
2017-04-19 11:18
na pewno w tych książkach jest napisane, że na obrzeżach miast nie powinno się budować dróg tylko stawiać na komunikacje miejska zaś w centrum powinno się budować wiadukty, estakady, tunele i drogi czteropasmowe, a i parkingi... pozdro
- 2 0
-
2017-04-19 09:51
tak, właśnie! skończyć z budową dróg dla samochodów!
i obowiązkowa karta woźnicy w II klasie liceum!
- 6 5
-
2017-04-19 07:31
(1)
tak debilu samochody niech latają
- 27 9
-
2017-04-19 08:15
drogi dla samochodów istnieją
i mają się dobrze biorąc pod uwagę jak wiele osób decyduje się na ten rodzaj transportu.
- 8 4
-
2017-04-19 07:33
I pomniki smoleńskie
- 16 8
-
2017-04-19 06:24
Problem na lata (18)
W Gdańsku popełniono podstawowy błąd, jakieś 15 - 20 lat temu, tj. brak przestrzennego zagospodarowania terenu. Teraz jest problem, bo nie ma gdzie wcisnąć nowych dróg, chodników, a o ścieżkach rowerowych to już nie wspominam patrz Świętokrzyska. Sprzedano hekatry gruntów deweloperom,bez warunków umownych. 15 lat miasto zarobiło, a teraz trzeba zapłacić "podwójne".
- 134 24
-
2017-04-19 06:49
???? (4)
Chyba nie wiesz, o czym piszesz! Rezerw jest aż za dużo. Wystarczy spojrzeć na mapy zagospodarowania.
- 15 2
-
2017-04-19 07:34
(3)
Nie muszę patrzeć na mapy, wystarczy jak pojadę w stronę obwodnicy ul. Warszawska potem Jabłoniową, a wrucę do Centrum Świętokrzyską. Dużo terenów pod drogi....
- 1 10
-
2017-04-19 21:38
tyle tylko, że Świętokrzyska jest drogą przez wieś (1)
zobacz jak wygląda zabudowa. Praktycznie na całej długości są domki jednorodzinne które kiedyś były wsią i przebiegała przez nie wąska droga. Nie dziw się zatem, że nie ma rezerwy. To samo początek ul. Warszawskiej, Małomiejska itp.
Tam gdzie można było, rezerwa jest.- 2 0
-
2017-11-29 06:54
Popatrz sobie na plany dróg w okolicy swietokrzyskiej. To kiedys bedzie droga jak stara slowackieg i pojedzie nia ten kto zabłądzi.
- 0 0
-
2017-04-19 07:48
to już lepiej wruć
- 15 2
-
2017-04-21 11:43
Tam jest pas ziemi przeznaczony na pas drogowy i zawsze był. Wykup działek powinen być zatem znacznie mniejszym problemem jak zwykle przy tego typu inwestycjach (wydaje mi się, że na trojmiasto.pl widziałem przykładowe kosztorysy planowanych inwestycji drogowych i tutaj udział kosztów związanych z wykupem był na prawdę niewielki). Z tego co pamiętam problemem było tylko uzasadnie inwestycji, która dotyczyłaby drogi 2x2 równoległej do Armii Krajowej i oddalonej od niej pareset metrów w linni prostej.
- 1 0
-
2017-04-19 06:32
(7)
Budyń zarobił u deweloperów...
- 26 12
-
2017-04-20 01:07
Tyle, że mówisz o terenach nie należących do miasta
Tereny za osiedlem Chełm w każdą stronę to były tereny rolnicze.
Te tereny deweloperzy kupowali od rolników i wielu z nich ma teraz naprawdę duże majątki, ale o tym aby wiedzieć trzeba byłoby tu mieszkać od lat, a nie przyjechać kilka lat temu i udawać teraz mieszkańca.- 4 0
-
2017-04-19 07:14
15 lat temu? (5)
To było jeszcze przed Budyniem
- 7 13
-
2017-04-19 07:35
od 1998 roku siedzi na tronie.... (4)
-takze nie uzywaj jako zrodla pedałenu i wybiorczej...
- 14 16
-
2017-04-19 07:51
jest prezydentem bo wybrali go wyborcy (3)
- 10 3
-
2017-04-19 14:38
wybory? (1)
A to na prezydenta Gdanska są wybory powszechne? bo myślałem ze Rada Miejska wybiera... ?
- 0 5
-
2017-04-19 15:12
To żle adasiu myślałeś są wybory
- 2 0
-
2017-04-19 08:23
To, że wybrałem go na prezydenta (bo do wyboru był on albo geniusze zarządzania pokroju Jaworskiego), nie oznacza, że mam mu odpuszczać. Poczuł się panem na włościach i myśli, że będzie tam dożywotnio. Jak się wkurzę, to wybiorę w końcu Jawora :)
- 15 6
-
2017-04-19 07:17
ale to nie miasto sprzedało grunty deweloperom (2)
te tereny należały w większości do osób prywatnych więc co to za chory argument że sprzedano ziemie, ja jako własciciel sprzedałem poprostu temu kto więcej zapłacił.
- 21 4
-
2017-04-19 07:29
(1)
Oczywiście, zgadzam się z tym, ale to Miasto Gdańsk wydaje warunki zabudowy gruntów!!!!
- 14 7
-
2017-04-19 12:16
I nie może odmówić ich wydania
Kolesie w sejmie sobie załatwili. Miasto zgodnie z prawem bardzo rzadko może odmówić ich wydania. Poczytaj sobie. O tym problemie urbanistyczne tak krzyczeli ze im zawód zlikwidowali ;)
- 3 0
-
2017-04-19 12:12
Bzdury piszesz czlowieku
Akurat drogi wszystkie ważniejsze są od lat 70tych w Gdańsku Południe zaplanowane. Od lat 90tych mamy rezerwy terenowe na nie. To jak niby ich nie zaplanowano? To że się nie ruszyłem i nigdy tego nie sprawdziłem nie oznacza ze tego nie ma. :)
- 6 1
-
2017-09-20 07:30
Na razie poprowadzić tylko tramwaj na Waraszawskiej. Dla samochodów wybudować Unruga ze zjazdem w kierunku Jabloniowej.
Teraz wszyscy mieszkancy okolicznych osiedli przejezdzaja Piotrkowska i generują korki na tej wąskiej ulicy.- 2 0
-
2017-04-19 09:36
Zgroza (9)
Dla mieszkancow osiedla z ulicami Piotrkowska/Jeleniogorska DUŻO WAZNIEJSZA od tramwaji jest jakakolwiek inna ulica do wyjazdu z osiedla - obecnie realnie jest to tylko jedna ulica Piotrkowska dla CALEGO osiedla!!!!! Zgroza, jaki baran z urzedu miasta (budynia) to autoryzowal w ogóle?
- 20 5
-
2017-04-19 09:51
mozna zadac inne pytanie - jaki baran autoryzował kupno mieszkania w tamtym miejscu? (3)
- 7 8
-
2017-05-21 11:57
Żeby mieszkać z dala od głośnego, zatloczonego i zanieczyszczonego spalinami centrum. Ileż można mieszkać w takim halasie!
- 0 0
-
2017-04-19 10:06
drogi zamiadt lodów! (1)
Ta opinia nie zmienia faktu że Gdańsk ma słabego gospodarza - rozwoj infrastruktury drogowej jest chaotyczny i po prostu kiepski (mieszkalem tez w innych miastach i po prostu czuć różnicę na minus w Gdańsku). No ale jak "prezydent" miasta zamiast gospidarzyc miastem zajmuje się KODpolityką albo uchwałami dot wydawania naszych pieniedzy na in vitro z budzetu miejskiego to o czym mowic. Przeciez to na kilometr czuć że tu w Gdańsku lody sie kreci na kazdym kroku. Czas przewietrzyć urzad miejski ;)
- 8 4
-
2017-04-19 10:34
:)
O. Dostalem negatywny feedback. Czyzby jakis miłośnik Budynia? albo fan bezsensownych inwestycji typu PKM? :)
- 6 3
-
2017-04-19 10:48
extra! (1)
Trzeba jeszcze zwrocic uwage ze szkola podstawowa na osiedlu jest juz przepelniona, teraz Olimpijczyk bedzie upubliczniony jako druga placowka - to zgadnijcie którędy pojadą do centrum Gdanska samochody rodzicow ktorzy tam zostawią swoje maluchy rano - wiadomo ze w górę do Piotrkowskiej... ;)
- 6 0
-
2017-04-19 22:14
Olimpijczyk działa od paru ładnych lat
I rodzice wożą tam dzieci, upublicznienie nic w tej kwestii nie zmieni.
- 0 0
-
2017-04-19 12:07
he (2)
Do nich nie dotrze, że dla 10 tyś ludzi jedynym wyjazdem z osiedla w kierunku Centrum i Wrzeszcza jest Piotrkowska i jakieś śmieszne duo-rondo. Warszawska to dawna wiejska dróżka i rezygnacja z budowy nowej Warszawskiej to idiotyzm. Nowa Warszawska zapewni sprawny dojazd do Havla całemu Ujeścisku, które z WZ nie korzysta. Zróbcie chociaż łącznik z 4 pasami do piotrkowskiej.
- 7 1
-
2017-04-19 14:39
no to dobra wiadomość
nie będziecie musieli już korkować Gdańska, bo będziecie mieli tramwaj.
- 1 2
-
2017-04-19 13:06
piotrkowska do jabloniowej
Wlasnie. Albo chociaz zeby Piotrkowską z drugiej strony (gdzie teraz nowa budowa) dojechali do Warszawskiej kolo Jabloniowej, tam gdzie Wiezycka kiedys wychodziła - juz by pomoglo troche...
- 3 0
-
2017-04-19 11:28
Błąd (1)
Obecna Warszawska jest wąska, ruch coraz większy a prędkości na tej wąskiej drodze dochodzą do 100 km/h. Częsty widok to ruszanie spod świateł z piskiem na skrzyżowaniu z piotrkowską i gaz do dechy. Mnóstwo rodzin z dziećmi z osiedla Słoneczne Wzgórza po prostu obawia się tamtędy przechodzić. Ostatnio została skoszona skrzynka rozdzielcza przy Rossmanie a pół roku temu jakiś idiota o mało nie staranował matki z dzieckiem. Ta ulica jest niebezpieczna także z powodu wierzchołka zza którego nie widać nadjeżdżających samochodów. To powinna być lokalna droga osiedlowa. A Nowa warszawska tylko węższa w układzie 1 pas w każdą stronę powinna zostać przeniesiona zgodnie z wytyczoną rezerwą gruntu.
- 9 4
-
2017-05-03 22:29
100km/h autem na warszawskiej?
Kogos wyobraznia pociagnela... Jestem mieszkanka osiedla, nie poruszam sie autem. Ale nie da sie rozpedzic do setki na tym odcinku liczac prog zwalniajacy, swiatla, a do tego park handlowy, a z drugiej strony mieszkania. Ciekawa jestem w jaki sposob ktos sie tam tak rozpedza...
Pewnie samolotem. Albo autem, co w 1s dobija do stowy.
Wstyd... Nie znac kompletnie zasad ruchu drogowego oraz namiastki fizyki z podstawowki...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.