• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska na razie nie dla samochodów

Krzysztof Koprowski
19 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowa Warszawska będzie stanowiła ważny element układu komunikacyjnego Południa. Nowa Warszawska będzie stanowiła ważny element układu komunikacyjnego Południa.

To już przesądzone - ul. Nowa Warszawska powstanie na razie tylko w formie trasy tramwajowej z chodnikami i drogą rowerową. W ramach tej samej inwestycji, która jest na etapie przygotowania dokumentacji, zrealizowany zostanie też krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej.



Czy wraz z budową tramwaju na ul. Nowej Warszawskiej należy realizować układ drogowy?

Budowa ul. Nowej Warszawskiej zaplanowana jest do realizacji w ciągu kilku najbliższych lat - pod warunkiem uzyskania niezbędnego wsparcia ze środków unijnych.

Już od pewnego czasu rozpatrywano wariant rezygnacji z kosztownej infrastruktury drogowej, pod którą zarezerwowano aż cztery pasy ruchu, dublujące na znacznym przebiegu równoległą Trasę W-Z zobacz na mapie Gdańska i realizację wyłącznie torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą pieszo-rowerową.

I taki też wariant pojawił się w procedowanej dokumentacji, w ramach której przewidziano również rezerwę terenową pod docelowy układ drogowy. Mógłby on powstać po północnej stronie torowiska, tworząc tym samym tzw. układ asymetryczny na wzór pobliskiej al. Havla zobacz na mapie Gdańska.

Trasa tramwajowa będzie zaczynała się od al. Havla zobacz na mapie Gdańska, a następnie rezerwą terenową na południe od ul. Warszawskiej (m.in. przez rejon pętli autobusowej Ujeścisko zobacz na mapie Gdańska) zostanie doprowadzona do skrzyżowania z ul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska.

Tutaj zaplanowano budowę węzła przesiadkowego tramwaj - autobus oraz rozbudowany układ torowisk w związku z planowaną zajezdnią tramwajową. W tym miejscu będą również mogły zawracać tramwaje po pokonaniu Nowej Warszawskiej lub Nowej Bulońskiej Północnej.

W rejonie pętli autobusowej Ujeścisko zaplanowano nowe przystanki tramwajowe. W rejonie pętli autobusowej Ujeścisko zaplanowano nowe przystanki tramwajowe.
Od tego skrzyżowania w kierunku południowym zostanie zbudowany krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej do ul. Lawendowe Wzgórze zobacz na mapie Gdańska. Ułatwi on nie tylko dojazd autem do powstającego dużego osiedla mieszkaniowego, ale przede wszystkim pozwoli na wygodne dotarcie do planowanego przedszkola i szkoły.

Projekt nowej trasy tramwajowej przewiduje możliwość jej dalszego przedłużenia - ul. Nową Bulońską Południową lub - co jest nowością w oficjalnych planach miasta - ul. Nową Unruga zobacz na mapie Gdańska. Oba warianty przewidują następnie połączenie z ul. Nową Świętokrzyską, gdzie jednak na razie preferowana jest budowa buspasów zamiast infrastruktury tramwajowej.

Jedyny istniejący fragment ul. Nowej Warszawskiej, czyli łącznik al. Havla z ul. Łódzką. Jedyny istniejący fragment ul. Nowej Warszawskiej, czyli łącznik al. Havla z ul. Łódzką.
Realizacja ul. Nowej Warszawskiej jest obecnie na etapie decyzji środowiskowej. To jeden z kilku etapów przygotowania dokumentacji przed rozpoczęciem budowy w terenie. Przedsięwzięcie zostało wpisane do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych Gdańska do roku 2023, przyjętej przez radnych miasta na sesji 30 marca br.

Opinie (174) 1 zablokowana

  • nowa i stara Warszawska

    nowa, to właściwie rarytas dla rowerzystów i lepszego połączenia tramwajowego osiedli odciętych właściwie od komunikacji tramwajowej. kiedy miasto wydawało pozwolenia na budowę osiedli wzdłuż Bulońskiej i częściowo Warszawskiej w takiej ilości, że istniejące drogi nawet po lekkim makijażu nie są w stanie poradzić sobie z ogromnymi korkami, przeciążeniem ogromną ilością samochodów słyszymy, ze tramwaj odmieni tragedię komunikacyjną w tamtym rejonie. ile razy muszę wjechać z Warszawskiej w Bulońską aby dotrzeć do Outletu, krew mnie zalewa. mieszkam w tamtej okolicy i twierdzę, ze komunikacyjnie jest to dno dna. podobnie z Outletem. wystarczy, że sklepy ogłoszą 'sale' i kilkunastomionutowe korki zwyczajowo przeradzają się w godzinne. brawo gdańscy planiści. i myślę, że dopóki nie zmieni się myślenie urzędasów wydających pozwolenia na budowę tzw. deweloperom, bez poważnej i wiarygodnej analizy obciążenia ruchem, to za każdym razem będzie podobnie. nowa Warszawska tylko dla tramwajów i rowerów, jaja panie jaja jak berety.

    • 0 0

  • Potrzeba następnych Mistrzostw Europy/Świata,

    • 0 0

  • Tragedia (9)

    Ci wszyscy "zachwyceni" raczej nie znają tragicznej sytuacji na starej Warszawskiej która dzień w dzień jest zakorkowana a osiedli przybywa. I entuzjastów rowerów i pieszych (do których się zaliczam) informuję że podróż wzdłuż Warszawskiej po skandalicznie wąskim chodniku dzień w dzień z dzieckiem w wózku i w smrodzie spalin to nic fajnego. Tymczasem buduje się szkoła przy Jabłoniowej/Nowej Bulońskiej która będzie kolejnym generatorem ruchu bo dzieci Trzeba dowieść i odebrać. Prawda jest taka że układ drogowy w tej części miasta jest nieukształtowany ogromne osiedla wiszą na wąskich ulicach kiedyś wiejskich drogach i tyle w temacie.

    • 52 11

    • Zgadzam się. Większość piszących wg mnie nie jechała Warszawską autobusem lub samochodem w godzinach największego ruchu. Wtedy przypuszczam zrozumieli konieczność budowy drogi Nowej Warszawskiej.

      • 0 0

    • "dzieci Trzeba dowieść"? (3)

      jak już stoisz w tych korkach to poczytaj słownik języka polskiego

      • 11 7

      • hmm (2)

        1. Niektórzy robią błędy. Jedni je robią z powodu braku chęci nauki a inni z powodu dysortografii.
        2. Nie wiesz, który przypadek komentujesz.
        3. Wniosek jest taki, że jesteś niedouczony/a jeśli nie wiesz o istnieniu dysortografii lub chamski/a jeśli wiesz.
        pozdrawiam serdecznie

        • 2 5

        • dysortografia nie jest chorobą, (1)

          dysortografia pojawia się wtedy, kiedy za mało czytasz, lub czytałeś za dzieciaka, bo wolałeś grać w grę - tomb raider.

          Czyli nie jesteś chory, a po prostu niedouczony.

          • 5 5

          • Masz rację! Powymyślali durackie choroby, bo siły w mózgu nie mieli! ;)

            • 0 0

    • (1)

      Kochana tragedia jest od dziesiątek !!!! lat mieszkających przy warszawskiej i lubelskiej których miasto od kilkudziesięciu lat blokowało się rozbudowac/budować na własnej ziemi wyrzuca z ich gruntów/domów i którzy wiszą w tzw cyberprzestrzeni

      • 2 3

      • Zbierz myśli i przed wysłaniem przeczytaj dwa razy co napisałeś.

        • 4 2

    • to chyba dobrze, że budują wam tramwaj?

      nie będziecie musieli stać w korkach :>

      • 8 4

    • WWlasnie dlatego, że Warszawska jest zakorkowana, powstanie tam tramwaj

      To jedyna szansa na odkorkowanie tej ulicy, bo na pewno nie jest nią budowa kolejnej. każda ulica, niezależnie jak szeroka, w końcu się zakorkuje

      • 12 6

  • Lepszy rydzy niż nic. (3)

    • 34 19

    • Wg mnie potrzebne też...

      ... połączyć Morenę z Wrzeszczem przedłużając linię tramwajową przez Niedźwiednik do GB. To raptem jakieś 5 km a zalety olbrzymie:
      - kolejna pętla to mniejsza zależność od awarii
      - wzdłuż Słowaka i na Niedźwiedniku mieszka bardzo dużo ludzi, teraz przez notoryczny korek na Słowaka są jak odcięci od świata
      - mieszkańcy Moreny i okolic jadący w tamtą stronę chętniej wybieraliby tramwaj jakby nie musieli jechać objazdem przez centrum, teraz jazda z Moreny do GB tramwajem nie ma większego sensu (jedzie się około 40 minut)

      • 0 0

    • Budyńlandia

      Ato co miało iść na budowę drogi poszło na budowę muzeum Wehrmachtu,kładkę przez Motławę i teatr szekspirowski dla wybranych elit biurw z magistratu.

      • 2 2

    • Już myślałem, że to chodzi o Warszawską w Gdyni.

      • 1 1

  • Slicznie (5)

    Pieknie.

    I co wartosc chalup nieopodal faszjona pojdzie w gore,oj bedzie gul skakal tym co krytykuja ludkow zamieszkujacych dzielnie rembowo...

    • 17 31

    • Co to to rembowo? Jakas nowa żabianka ale w polu?

      • 0 1

    • (1)

      Super wreszcie będzie normalnie bo w godzinach szczytu przejechać się Warszawską i dalej to równa się z cudem dzieci ze szkoły 12 stki przewieść to też lada sztuka o ile na Ujescisku wsiadzie się do autobusu bo taki scisk deweloperzy na wyscigi budują a inflastruktura w tyle już miała linia tramwajowa powstać w 2017 i już są opóźnienia na co czekacie?

      • 10 1

      • Przewieść???

        PrzewieŹć!!!

        • 2 0

    • w górę o tam smród z szadółek i hałas z obwodnicy pójdzie (1)

      • 19 4

      • I bedzie więcej słoików

        • 12 2

  • należy skończyć z budową dróg dla samochodów (9)

    w to miejsce muszą powstawać chodnik, trasy rowerowe i tory tramwajowe, ewentualnie same buspasy

    • 61 100

    • Autobus tez jest samochodem. Sprawdź to!

      • 0 0

    • Co za ignorant się wypowiada

      • 0 0

    • I riksze, i lektyki, i dorożki (2)

      Najpierw skończ szkołę i naucz się czegokolwiek.

      • 5 4

      • Skonczylem i zgadzam sie z przedmowca (1)

        Przeczytal Pan kiedykolwiek chocby jeden artykul/ksiazke o urbanistyce, planowaniu miast, komunikacji?

        • 2 6

        • na pewno w tych książkach jest napisane, że na obrzeżach miast nie powinno się budować dróg tylko stawiać na komunikacje miejska zaś w centrum powinno się budować wiadukty, estakady, tunele i drogi czteropasmowe, a i parkingi... pozdro

          • 2 0

    • tak, właśnie! skończyć z budową dróg dla samochodów!

      i obowiązkowa karta woźnicy w II klasie liceum!

      • 6 5

    • (1)

      tak debilu samochody niech latają

      • 27 9

      • drogi dla samochodów istnieją

        i mają się dobrze biorąc pod uwagę jak wiele osób decyduje się na ten rodzaj transportu.

        • 8 4

    • I pomniki smoleńskie

      • 16 8

  • Problem na lata (18)

    W Gdańsku popełniono podstawowy błąd, jakieś 15 - 20 lat temu, tj. brak przestrzennego zagospodarowania terenu. Teraz jest problem, bo nie ma gdzie wcisnąć nowych dróg, chodników, a o ścieżkach rowerowych to już nie wspominam patrz Świętokrzyska. Sprzedano hekatry gruntów deweloperom,bez warunków umownych. 15 lat miasto zarobiło, a teraz trzeba zapłacić "podwójne".

    • 134 24

    • ???? (4)

      Chyba nie wiesz, o czym piszesz! Rezerw jest aż za dużo. Wystarczy spojrzeć na mapy zagospodarowania.

      • 15 2

      • (3)

        Nie muszę patrzeć na mapy, wystarczy jak pojadę w stronę obwodnicy ul. Warszawska potem Jabłoniową, a wrucę do Centrum Świętokrzyską. Dużo terenów pod drogi....

        • 1 10

        • tyle tylko, że Świętokrzyska jest drogą przez wieś (1)

          zobacz jak wygląda zabudowa. Praktycznie na całej długości są domki jednorodzinne które kiedyś były wsią i przebiegała przez nie wąska droga. Nie dziw się zatem, że nie ma rezerwy. To samo początek ul. Warszawskiej, Małomiejska itp.
          Tam gdzie można było, rezerwa jest.

          • 2 0

          • Popatrz sobie na plany dróg w okolicy swietokrzyskiej. To kiedys bedzie droga jak stara slowackieg i pojedzie nia ten kto zabłądzi.

            • 0 0

        • to już lepiej wruć

          • 15 2

    • Tam jest pas ziemi przeznaczony na pas drogowy i zawsze był. Wykup działek powinen być zatem znacznie mniejszym problemem jak zwykle przy tego typu inwestycjach (wydaje mi się, że na trojmiasto.pl widziałem przykładowe kosztorysy planowanych inwestycji drogowych i tutaj udział kosztów związanych z wykupem był na prawdę niewielki). Z tego co pamiętam problemem było tylko uzasadnie inwestycji, która dotyczyłaby drogi 2x2 równoległej do Armii Krajowej i oddalonej od niej pareset metrów w linni prostej.

      • 1 0

    • (7)

      Budyń zarobił u deweloperów...

      • 26 12

      • Tyle, że mówisz o terenach nie należących do miasta

        Tereny za osiedlem Chełm w każdą stronę to były tereny rolnicze.
        Te tereny deweloperzy kupowali od rolników i wielu z nich ma teraz naprawdę duże majątki, ale o tym aby wiedzieć trzeba byłoby tu mieszkać od lat, a nie przyjechać kilka lat temu i udawać teraz mieszkańca.

        • 4 0

      • 15 lat temu? (5)

        To było jeszcze przed Budyniem

        • 7 13

        • od 1998 roku siedzi na tronie.... (4)

          -takze nie uzywaj jako zrodla pedałenu i wybiorczej...

          • 14 16

          • jest prezydentem bo wybrali go wyborcy (3)

            • 10 3

            • wybory? (1)

              A to na prezydenta Gdanska są wybory powszechne? bo myślałem ze Rada Miejska wybiera... ?

              • 0 5

              • To żle adasiu myślałeś są wybory

                • 2 0

            • To, że wybrałem go na prezydenta (bo do wyboru był on albo geniusze zarządzania pokroju Jaworskiego), nie oznacza, że mam mu odpuszczać. Poczuł się panem na włościach i myśli, że będzie tam dożywotnio. Jak się wkurzę, to wybiorę w końcu Jawora :)

              • 15 6

    • ale to nie miasto sprzedało grunty deweloperom (2)

      te tereny należały w większości do osób prywatnych więc co to za chory argument że sprzedano ziemie, ja jako własciciel sprzedałem poprostu temu kto więcej zapłacił.

      • 21 4

      • (1)

        Oczywiście, zgadzam się z tym, ale to Miasto Gdańsk wydaje warunki zabudowy gruntów!!!!

        • 14 7

        • I nie może odmówić ich wydania

          Kolesie w sejmie sobie załatwili. Miasto zgodnie z prawem bardzo rzadko może odmówić ich wydania. Poczytaj sobie. O tym problemie urbanistyczne tak krzyczeli ze im zawód zlikwidowali ;)

          • 3 0

    • Bzdury piszesz czlowieku

      Akurat drogi wszystkie ważniejsze są od lat 70tych w Gdańsku Południe zaplanowane. Od lat 90tych mamy rezerwy terenowe na nie. To jak niby ich nie zaplanowano? To że się nie ruszyłem i nigdy tego nie sprawdziłem nie oznacza ze tego nie ma. :)

      • 6 1

  • Na razie poprowadzić tylko tramwaj na Waraszawskiej. Dla samochodów wybudować Unruga ze zjazdem w kierunku Jabloniowej.
    Teraz wszyscy mieszkancy okolicznych osiedli przejezdzaja Piotrkowska i generują korki na tej wąskiej ulicy.

    • 2 0

  • Zgroza (9)

    Dla mieszkancow osiedla z ulicami Piotrkowska/Jeleniogorska DUŻO WAZNIEJSZA od tramwaji jest jakakolwiek inna ulica do wyjazdu z osiedla - obecnie realnie jest to tylko jedna ulica Piotrkowska dla CALEGO osiedla!!!!! Zgroza, jaki baran z urzedu miasta (budynia) to autoryzowal w ogóle?

    • 20 5

    • mozna zadac inne pytanie - jaki baran autoryzował kupno mieszkania w tamtym miejscu? (3)

      • 7 8

      • Żeby mieszkać z dala od głośnego, zatloczonego i zanieczyszczonego spalinami centrum. Ileż można mieszkać w takim halasie!

        • 0 0

      • drogi zamiadt lodów! (1)

        Ta opinia nie zmienia faktu że Gdańsk ma słabego gospodarza - rozwoj infrastruktury drogowej jest chaotyczny i po prostu kiepski (mieszkalem tez w innych miastach i po prostu czuć różnicę na minus w Gdańsku). No ale jak "prezydent" miasta zamiast gospidarzyc miastem zajmuje się KODpolityką albo uchwałami dot wydawania naszych pieniedzy na in vitro z budzetu miejskiego to o czym mowic. Przeciez to na kilometr czuć że tu w Gdańsku lody sie kreci na kazdym kroku. Czas przewietrzyć urzad miejski ;)

        • 8 4

        • :)

          O. Dostalem negatywny feedback. Czyzby jakis miłośnik Budynia? albo fan bezsensownych inwestycji typu PKM? :)

          • 6 3

    • extra! (1)

      Trzeba jeszcze zwrocic uwage ze szkola podstawowa na osiedlu jest juz przepelniona, teraz Olimpijczyk bedzie upubliczniony jako druga placowka - to zgadnijcie którędy pojadą do centrum Gdanska samochody rodzicow ktorzy tam zostawią swoje maluchy rano - wiadomo ze w górę do Piotrkowskiej... ;)

      • 6 0

      • Olimpijczyk działa od paru ładnych lat

        I rodzice wożą tam dzieci, upublicznienie nic w tej kwestii nie zmieni.

        • 0 0

    • he (2)

      Do nich nie dotrze, że dla 10 tyś ludzi jedynym wyjazdem z osiedla w kierunku Centrum i Wrzeszcza jest Piotrkowska i jakieś śmieszne duo-rondo. Warszawska to dawna wiejska dróżka i rezygnacja z budowy nowej Warszawskiej to idiotyzm. Nowa Warszawska zapewni sprawny dojazd do Havla całemu Ujeścisku, które z WZ nie korzysta. Zróbcie chociaż łącznik z 4 pasami do piotrkowskiej.

      • 7 1

      • no to dobra wiadomość

        nie będziecie musieli już korkować Gdańska, bo będziecie mieli tramwaj.

        • 1 2

      • piotrkowska do jabloniowej

        Wlasnie. Albo chociaz zeby Piotrkowską z drugiej strony (gdzie teraz nowa budowa) dojechali do Warszawskiej kolo Jabloniowej, tam gdzie Wiezycka kiedys wychodziła - juz by pomoglo troche...

        • 3 0

  • Błąd (1)

    Obecna Warszawska jest wąska, ruch coraz większy a prędkości na tej wąskiej drodze dochodzą do 100 km/h. Częsty widok to ruszanie spod świateł z piskiem na skrzyżowaniu z piotrkowską i gaz do dechy. Mnóstwo rodzin z dziećmi z osiedla Słoneczne Wzgórza po prostu obawia się tamtędy przechodzić. Ostatnio została skoszona skrzynka rozdzielcza przy Rossmanie a pół roku temu jakiś idiota o mało nie staranował matki z dzieckiem. Ta ulica jest niebezpieczna także z powodu wierzchołka zza którego nie widać nadjeżdżających samochodów. To powinna być lokalna droga osiedlowa. A Nowa warszawska tylko węższa w układzie 1 pas w każdą stronę powinna zostać przeniesiona zgodnie z wytyczoną rezerwą gruntu.

    • 9 4

    • 100km/h autem na warszawskiej?

      Kogos wyobraznia pociagnela... Jestem mieszkanka osiedla, nie poruszam sie autem. Ale nie da sie rozpedzic do setki na tym odcinku liczac prog zwalniajacy, swiatla, a do tego park handlowy, a z drugiej strony mieszkania. Ciekawa jestem w jaki sposob ktos sie tam tak rozpedza...
      Pewnie samolotem. Albo autem, co w 1s dobija do stowy.
      Wstyd... Nie znac kompletnie zasad ruchu drogowego oraz namiastki fizyki z podstawowki...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane