- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (179 opinii)
- 2 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (274 opinie)
- 3 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (77 opinii)
- 4 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (41 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (95 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (207 opinii)
Nowa Warszawska - oferty od 59 do 65 mln zł
Od 59,8 do 65 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. Havla i Adamowicza. Wszystkie mieszczą się w miejskim budżecie w wysokości 76,5 mln zł. Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku.
W środę, 9 grudnia, otwarto koperty z ofertami, które zostały złożone w przetargu na budowę linii. Jak informowaliśmy wcześniej, było to już czwarte postępowanie, które miało wyłonić wykonawcę inwestycji.
Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka
Okazało się, że na szczęście żadna z ofert nie przekroczyła kwoty 76,5 mln zł, jaką zabezpieczyły władze Gdańska na realizację tego zadania. Co więcej, najniższa ze złożonych ofert jest niższa od wartości budżetu aż o ok. 16 mln zł.
Oferty na Nową Warszawską:
- Konsorcjum firm, lider: MTM S.A - 59 844 137, 59 zł.
- Strabag SA - 60 263 730, 61 zł.
- Konsorcjum firm, lider: TOR-KAR-SSON sp. z o.o. sp. k. - 61 627 930, 31 zł.
- Torpol SA - 62 331 656, 44 zł.
- Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. - 65 049 837, 69 zł.
Oferty są obecnie analizowane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii tramwajowej za niewiele ponad dwa lata. Zakończenie robót zostało bowiem przewidziane na listopad 2022 r., a wypuszczenie tramwajów na nowe torowisko w pierwszym kwartale 2023 r.
- Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej - wylicza Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (137) 9 zablokowanych
-
2020-12-10 10:57
Syf urbanistyczny Gdańska, podziękujmy BRG i magistratowi
Popatrzcie jak wygląda zagospodarowanie przestrzeni w tej części Gdańska.
Jakie marnotrawstwo przestrzeni, bloki rozrzucone jak obornik po polu. Gdyby zaplanować zwarte miasto, te wszystkie bloki możnaby rozmieścić bliżej Chełmu i Siedlec, a i tak zostałyby jeszcze hektary terenu na parki, zieleń itp. I o ile mniej kilometrów linii tramwajowych, dróg, wodociągów trzebaby budować, by to obsłużyć komunikacyjnie. Żal d... ściska jak niszczą to miasto.- 1 0
-
2020-12-10 09:16
Wspaniale ! :)
Cieszymy się :)
- 2 0
-
2020-12-09 12:46
Dawno temu obiecana droga. (19)
Ile jeszcze będziemy czekać? Urząd miasta dał pozwolenie na budowę tysięcy bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych.
- 102 64
-
2020-12-09 14:12
inwestycja bez drogi (2)
Niestety ale inwestycja dot. tylko tramwaju bez drogi!!! Dalej będzie rozjeżdżana nieoświetlona i niebezpieczna dla pozostałych uczestników istniejąca Warszawska
- 7 11
-
2020-12-10 02:56
(1)
Przecież równolegle idzie Armii Krajowej
- 0 3
-
2020-12-10 08:44
Armii Krajowej nie dojedziesz do Ujeściska
- 4 0
-
2020-12-09 19:48
Codzienna gehenna (1)
"strategiczny program transportowy dzielnicy południe w mieście gdańsku 2014-2020".....czy ktoś jeszcze pamięta założenia ? Współczuje tym ,którzy kupili mieszkania wokół Świętokrzyskiej.Wystarczy pomieszkać kilka lat za granicą aby porównać sposób w jaki miasta rozwijają tereny deweloperskie.Szkoda słów.Świętokrzyska prawie jak za Gierka ale co tam....niech ludzie kisną w korkach
- 9 0
-
2020-12-10 05:13
Nowa Świętokrzyska miała być do 2020
Tak,ciagle temat Nowej Świetokrzyskiej spychany jest w nieznane. A osiedli przybywa.Teraz w covidzie można w miarę sie przecisnać ale jak ruszą szkoły i nowe osiedla sie zasiedlą to ja sobie tego nie wyobrażam.
- 2 0
-
2020-12-09 12:47
(5)
Nie droga tylko trasa tramwajowa
- 38 0
-
2020-12-09 14:14
Stara Warszawska ma taką samą przepustowość jak za czasów, gdy Ujeścisko było wsią (4)
Obecnie obszar ma około 30 tysięcy mieszkańców i dalej się rozbudowuje. Wszyscy się do tramwaju nie zmieszczą...
- 18 10
-
2020-12-09 15:17
(2)
Nie do jednego...
- 4 3
-
2020-12-09 18:35
Tramwajów trzeba mniej, by wszystkich zmieścić. (1)
Jak ktoś chce jechać drogą, to ma nowiutką Nową Bulońską. Bez sensu tu rozbudowywać układ drogowy dla samochodów.
- 2 5
-
2020-12-09 23:05
akurat Warszawska jest bardzo niebezpieczna dla pieszych i rowerzystów
- 6 0
-
2020-12-09 14:32
Do samochodu też wszyscy się nie zmieszczą
- 18 6
-
2020-12-09 13:10
(3)
"Ile jeszcze będziemy czekać?"
"Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku."- 17 4
-
2020-12-09 13:57
(2)
Wierzysz w to? :)
- 6 7
-
2020-12-09 14:13
A dlaczego nie wierzyć? (1)
- 10 6
-
2020-12-09 21:45
Dlatego, że jak kupowałem mieszkanie na Jeleniogórskiej
3 lata temu, to za dwa lata miała być ta linia! :P
- 2 0
-
2020-12-09 16:40
Przenieś się do Pelplina albo Pszczółek, oni tam za rządowe pieniądze wybudują dróg że ho ho!
- 3 7
-
2020-12-09 14:38
A nie wiedziałeś że tam drogi nie ma, jak kupowałeś ? (1)
Dlatego mieszkania na peryferiach są po 6 tysięcy, a w centrum minimum po 10 tys za metr kw., a że deweloper mówił...
- 20 10
-
2020-12-09 15:37
Co to za argument?
Idąc tym tropem tramwaju też nie ma sensu robić.
Tak za karę bo ludzi nie stać na mieszkania w centrum?- 16 4
-
2020-12-09 13:54
Ciekawego co z tym łącznikiem na luczniczej
Też ma być ależ go nie ma
- 6 0
-
2020-12-09 12:47
(7)
Tylko nie MTM. Na Hallera juz asfalt pofalowany i studzienki sie zapadaja
- 93 9
-
2020-12-09 23:26
To wina mieszkańców. Wystarczy nie jeździć i droga będzie jak nowa.
- 4 0
-
2020-12-09 13:08
Tylko nie MTM (1)
Zamiast do 2023 będą to robić do 2026
- 11 4
-
2020-12-09 16:58
Pracę trzeba szanować. Szybko tzn źle
- 2 0
-
2020-12-09 16:57
Ten odcinek z zapadającymi się studzienkami był wyłączony z przebudowy realizowanwj przez MTM
- 3 1
-
2020-12-09 13:02
"W klubie między dziurami slalom, tak jak na Hallera"
- 3 2
-
2020-12-09 13:00
Dziqne ze mtm. Dostaje wielkość przetargów.....
- 6 1
-
2020-12-09 13:00
Ale na iluminacje wystarcza
- 12 10
-
2020-12-09 22:07
żenada (1)
brałem udział w projektowaniu tej 'linii".
"Cena"... powala mnie z nóg.- 0 1
-
2020-12-09 23:09
Czemu?
- 0 0
-
2020-12-09 12:53
Przewidziane na 2023 (2)
Czyli możemy spodziewać się 3 otwarć w '24 oraz faktycznego zakończenia pod koniec '25
- 39 26
-
2020-12-09 14:15
Przyda sie tez nowa Politechniczna by połączyc morenę z wrzeszczem tramwajiwo (1)
- 2 0
-
2020-12-09 20:19
To jest podobno pierwszy etap gpkm V
- 0 0
-
2020-12-09 20:18
A co z zajezdniom tramwajowo-autobusową kiedy zbudują
- 1 0
-
2020-12-09 20:00
A na paręset metrów ulicy od Piotrkowskiej do Hawla już nie starczyło ?
- 5 1
-
2020-12-09 18:35
(2)
Jak będą tak prowadzić tory tramwajowe jak na skrzyżowaniu Kartuskiej z Adamowicza, to wszystkie samochody raz dwa pogubią zawieszenia. Przejeżdżając samochodem można poczuć się jakby rozjeżdżały się płyty tektoniczne.
- 2 6
-
2020-12-09 19:58
jak lecisz tam 90 to tak jest
- 0 1
-
2020-12-09 19:48
Projektował synek
Projektował to syn ówczesnego Dyrektora ZDiZ. Nikt nie miał prawa mieć uwag.
- 1 0
-
2020-12-09 14:29
Tanio ? (1)
Jeszcze w styczniu 2020 miasto planowało wydać na inwestycje tylko 38 mln. Informacja z artykułu na tym portalu.
- 7 4
-
2020-12-09 19:57
inflacja
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.