• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: raport z budowy linii tramwajowej

bra
5 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Skrzyżowanie Havla i Łódzkiej jest jednym wielkim placem budowy. W ostatnim czasie pojawiły się tam m.in. tory rozjazdowe widoczne po lewej stronie.
  • Miejsce, gdzie torowisko krzyżować się będzie z ul. Piotrkowską. Przygotowywane są tam warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.
  • Wytyczone koryto pod torowisko na odcinku, gdzie nowa linia tramwajowa połączy się z pętlą na Ujeścisku, która powstała w ramach al. Adamowicza.
  • Przygotowania pod położenie kolejnych metrów torowiska

Linia tramwajowa Nowa Warszawska ma być gotowa za rok. Nic zatem dziwnego, że postęp robót jest już widoczny w wielu miejscach, m.in. na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka, w miejscu przecięcia się trasy z ul. PiotrkowskąMapka oraz w pobliżu pętli na Ujeścisku. Pierwsze tramwaje pojadą nową linią na początku 2023 roku.



Jak często korzystasz z tramwajów?

Dwukilometrowe torowisko połączy istniejące linie tramwajowe na al. HavlaMapkaAdamowiczaMapka. Wzdłuż Nowej Warszawskiej powstanie też chodnik oraz droga rowerowa.

Niemal od początku budowy linii tramwajowej, która rozpoczęła się w lutym, jednym wielkim placem budowy jest skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką. Obecnie układana jest tam nowa nawierzchnia łącznika pomiędzy obiema ulicami.

Na wyłączonym z ruchu fragmencie Havla położone zostały już również rozjazdy, które będą umożliwiały tramwajom jadącym z Ujeściska skręcenie zarówno w stronę Chełmu i centrum Gdańska, jak i w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska.

  • Układanie nowej nawierzchni łącznika pomiędzy al. Havla i ul. Łódzką.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
Prace torowe koncentrują się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej, gdzie przygotowywane są warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.

Na odcinku w pobliżu pętli Ujeścisko trwają prace ziemne i widać już koryto, w którym przebiegać będzie torowisko. Budowana jest również sieć podziemna.

Jednocześnie kontynuowane są prace związane z budową drogi rowerowej i chodników.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Zgodnie z zawartą umową prace mają trwać do 30 listopada 2022 r., a pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii na początku 2023 r.
bra

Opinie (162) 2 zablokowane

  • (9)

    Niesamowita inwestycja na miarę XXI wieku...szkoda tylko że te tramwaje tak często się psują no i opóźnienia...ale już dobrze.Piąteczek,nie narzekam.Rodos,disco i chwilo trway!

    • 27 40

    • Tramwaje moze sie psują (4)

      ale nie jeżdżą "na dachach" jak codziennie robia to kierofczyki-cyrkowcy !

      • 13 6

      • Napisałem to ja... (2)

        Flustrat który nie zrobił prawka.

        • 8 8

        • flustrat - możesz podac znaczenie tego słowa? (1)

          • 5 3

          • Luzik

            Palce mu seplenią, albo klawiaturę ma zaplutą bo chyba nie sugerujesz, że to taki nieuk jest.
            :)

            • 7 1

      • Ale u nas na Rodos tramwaje nie jeżdżą, uważam to zresztą za nieprawe i niesprawiedliwe.

        A poza tym to trąba trąbi wieś się pali a ja idę dalej.

        • 2 9

    • Grunt że komentarzyk napisałeś, reszta nieważna.

      • 7 1

    • RODos to od Rodzinnych Ogródków Działkowych?

      Bo chyba nie wyspa w Grecji na której skończył się już sezon turystyczny, wszystkie hotele zamknięte, samoloty nie latają, a 3/4 mieszkańców pojechała do pracy na kontynent.

      • 5 0

    • Psuja i bedą sie psuły vo to przezytek i szrot !Generują ogromne koszty na których zarabiaja znajomi królika i oto własnie im

      • 1 4

    • Jak często?

      Serio mnie to ciekawi - od lat nie doświadczyłem awarii tramwaju. Opóźnienia się zdarzają, fakt, ale w takim wypadku są alternatywy w postaci autobusu, hulajnogi, ubera, ...

      • 3 0

  • no i dobrze, że idzie do przodu

    • 26 3

  • A łącznik na Piotrkowskiej będzie? (1)

    • 26 13

    • Wcześniej był artykuł że mtm zarzyczylo sobie 8mln za 300m drogi

      • 1 0

  • Proponuję tam nowy tramwaj z dużym napisem "Turystyczny"

    • 23 11

  • Bardzo potrzebna inwestycja. (4)

    Bardzo potrzebna inwestycja. Marzy mi się jeszcze estakada na Armii Krajowej gdzie nasyp czeka od wielu lat :)

    • 83 9

    • W razie czego ten nasyp i tak bedzie trzeba zbudowac od nowa

      • 2 4

    • wzdłuż Armii Krajowej powinien jeździć dwusystemowy tramwaj łączący się z linią kolejową do Żukowa (2)

      estakady drogowe tworzą tylko pseudobezkolizyjne skrzyżowania i przyczyniają się do wzrostu zakorkowania miasta bliżej centrum.

      • 0 1

      • Ale nie wszyscy jadą do centrum

        Niektórzy próbują dojechać na Chełm albo skręcić w Havla. Są też korki w drugą stronę i nie wszyscy jadą na obwodnicę - tam zjazdów jest jeszcze więcej, więc to nie jest tak, że udrożnienie skrzyżowania przesuwa i tak ruch tylko w jedno, inne miejsce.

        • 2 0

      • Jak mam jechać do centrum to i tak będę jechał tylko zależy w jakich warunkach

        • 0 0

  • (17)

    Ta trasa. Poszerzona Świętokrzyska z Małomiejska. Lewy pas do końca na Armii krajowej przy lewoskrecie w havla. Plus jeszcze kilka innych inwestycji, ale 10 lat temu i byłaby bajka. Niestety władza była głucha i ślepa.

    • 146 33

    • (3)

      Owszem, nie jest robione wszystko, co chcemy, ale chociaż część. Porównaj do sąsiedniej Gdyni..

      • 10 18

      • (2)

        Co kogo Gdynia w Gdańsku?!

        • 20 6

        • Troll w natarciu (1)

          • 8 3

          • Jaki troll...?

            Prawdę powiedział. 40 lat tu żyję i jakoś Gdynia mi lata koło dudy.

            • 5 0

    • lubisz korki, co? (4)

      • 8 4

      • (3)

        A co Wy ciągle z tymi korkami? Korki są i będą. Jak w każdym mieście. To chyba nie jest powód, żeby ulic nie budować?

        • 10 4

        • 10-15 lat za późno ,drogi są budowane ,mieszkaniec pognije w korkach ale deweloperzy pierwsi w inwestycjach (2)

          Korki się zwiększają jak zezwolisz deweloperom pobudować osiedla nie rozwijając transportu w postaci dróg gminnych i osiedlowych. Drogi powstają mocno spóźnione o 10-15 lat lub nie powstają wcale co powoduje "kiszenie" się coraz większej liczby kierowców w starym układzie drogowym

          • 14 4

          • całe szczęście nie wszyscy mieszkańcy są przyspawani mentalnie do foteli samochodów (1)

            a systemy komunikacyjne miast składają się nie tylko z sieci dróg traktowanych przez niektórych jako służące wyłącznie samochodom. Bez zwrócenia uwagi na rozwój sieci komunikacji szynowej (głównie SKM, tramwaj nigdy nie będzie konkurencyjny dla samochodu poza godzinami szczytu) oraz sieci możliwie prostych i krótkich korytarzy ruchu rowerzystów i pieszych sytuacja będzie się tylko pogarszać.

            • 2 6

            • pojedz na południe Gdańska

              i zobacz ile jest nowych osiedli a drogi te same które hitler zostawił. Jakoś inne miasta budują obwodnice i łączniki miedzy osiedlami.

              • 10 0

    • (4)

      Kasa Misiu... Żeby budować 10 lat temu to trzeba było mieć kasę 10 lat temu. Podobnie jak i dzisiaj. Miała być też tam ulica , a na razie będzie tylko chodnik i ścieżka rowerowa. Ulica może będzie za 10 lat jak będzie kasa. Ot taka proza życia...

      • 11 2

      • Gdzie ta kasa ? (3)

        Na co idzie kasa ,która jest powiązana z nowymi osiedlami ,wszystkimi dodatkowymi wpływami z tytułu nowych podatników ? Może niech miasto opublikuje wpływy z wszystkich nowych podatników mieszkających np. od Kowali ,pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska ,do Niepołomickiej gdyż tam są nowe osiedla. Liczę też ,że doda się w podsumowaniu lokalne biznesy. Ludzie muszą jeść , ubierać się ,dzieci do szkół ,na zajęcia wozić ,płacić za media, paliwo itd. Ile kasy przybyło i co miasto zrobiło dla tych mieszkańców. Może tak powinniśmy rozliczać naszych włodarzy ?

        • 10 4

        • Drogi są bardzo drogie. Obawiam się że to starzy mieszkańcy dokładają się do nowych.

          • 2 3

        • gda

          Popieram! Powstała dzielnica południe, wielkości Pruszcza, a drogi głównej zbudowanej przez miasto jak nie ma tak nie ma i tak już od 10 lat. Wiadomix kto jest u władzy..

          • 2 0

        • Obejrzyj sobie sprawozdania z corocznego wykonania budżetu to będziesz wiedział na co idzie kasa. Głównie z tego co pamiętam to na oświatę...

          • 0 0

    • Kasy niebrakuje na kaprysy właddz miasta wszystko wtym miescie zalezy od ich kaprysów (1)

      • 10 7

      • Kaprysy liczone w setkach, no może w tysiącach a drogi liczone w milionach. Oby z tych kaprysów na kilka płytek chodnikowych wystarczyło.

        • 0 0

    • poszerzanie ulic zwiększa tylko zakorkowanie centrum miasta

      bez sensu. Tylko budowa linii zelektryfikowanej PKM do dzielnic Gdańsk Południe może coś poprawić

      • 1 5

  • Burdel

    Odwrotnie, najpierw infrastruktura, a później niech robyg gada z adamowiczami gdzie mogą budowac

    • 44 13

  • patrząc na zdjęcie tego skrzyżowania (4)

    zastanawiam się dlaczego ono jest takie przeskalowane. Przecież tam na środku samolot może wylądować. Z punktu widzenia pieszego, a jeszcze pieszego z utrudnionym poruszaniem czy rodzicem z dzieckiem w wózku - pokonać takie skrzyżowanie to katorga.
    Lata 70 te - Kliniczna nieprzyjazna pieszym, ostatnie inwestycje to skrzyzowanie Marynarki Polskiej z Sucharskiego, gdzie ludzi zepchnięto do tunelu, Hallera z Płażyńskiego,a teraz Warszawska. Tak się w miastach nie buduje. Ciekawe kiedy dotrze to do UM

    • 29 25

    • Tak się buduje na wschód od Odry.

      I basta.

      • 4 4

    • to się nazywa św przepustowość.

      ważne żeby samochodem na jednym świetle szybko przejechać skrzyżowanie.
      piesi i reszta mogą sobie postać dwa, trzy razy na światłach żeby je pokonać.

      • 4 1

    • O, znowu domorosły "urbanista"... (1)

      Coś tam przeczytał i już zna się na wszystkim i wie jak budować drogi w mieście. Typowo polskie.

      • 2 5

      • a może po prostu widział inne miasta , zwłaszcza w innych krajach?

        na zachód od Odry - podpowiadam

        • 3 3

  • Ja się pytam czemu ta budowa trwać będzie jeszcze ponad rok (2)

    Strasznie długo grzebią i grzebać się będą z tą inwestycją. Czemu tramwaje pojadą dopiero w 2023 roku?! To jest niemożliwe, tylko w Polsce tyle trwają budowy. Gdyby prywaciarz budował byłoby na wiosnę 2022 zrobione.

    • 64 21

    • Może mają płacone na godzinę?

      • 10 2

    • no jasne. A na jesień 2022 już w remoncie.

      • 8 7

  • Obejście tego skrzyżowania to dobry spacer. Po co takie wielkie? (6)

    Może dlatego, że tramwaj - relikt z 19 wieku ma wielki promień skrętu i zajmuje tyle miejsca co 3 buspasy. No ale nic brniemy dalej - tramwaj turystyczny do centrum odchodzi co godzinę bo jest długi na 45m

    • 25 26

    • Co dwie minuty ty chyba w dziewiętnastym wieku

      • 2 3

    • (2)

      Tylko ,że ten niby relikt likwidowany na potęgę nie tylko u nas i na świecie kilkadziesiąt lat temu wraca do łask i ma się dobrze. A jeszcze jak ma wydzielone torowisko, to już pełnia szczęścia

      • 9 2

      • Gdzie dzbaku wraca do łask chyba tylko w twojej pustej głowie.Fabryki sa na skraju bankrustwa a autobusów bez emisyjnych nie (1)

        • 1 5

        • w wielu miastach francuskich a nawet amerykańskich linie tramwajowe w centrum są reaktywowane

          lub budowane od nowa. (por. Strasburg, Nicea, Montpellier etc. etc.)

          • 2 0

    • Dokladnie tak jest tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem komunikacyjnym rozwiazania technologiczne z minionej epoki

      Nawet w hiszpani maja juz na drogach autobusy autonomiczne a unas jak zawsze zascianiek nie tylko europy ale i Polski.
      Trawaj torowiska zajmuje 4razy wiecej miejsca niz buspasy !! To 60tonowy czołg który jest bardzo niebezpieczny w ruchu ulicznym dlatego do chodzi do wypadków tragicznych . I nado datek koszmarnie awaryjna trakcja i tramwaje!!Jeden sie zepsuje i blukuja cało linie na kilka godzi i wtedy w łaske po autobusy jako linia zastepcza.
      Budowa torowiska kosztuje 5 razy wiecej niz buspas i trawa kilka razy dłuzej .A po jej oddaniu i tak sie okazuje ze cos spartolili jak na Adamowicza czy na Stogach
      Z buspasa korzystają nie tylko autobusy karetki i straz pozarna ale takze w ogromnych korkach potrafia je rozładowac!
      Z tej koszmarnej trakcji nie korzysta nikt poza tramwajem.I Jeszce jedno w tramwaju jest mniej miejsca i generuja ogromny hałas !!!

      • 5 6

    • relikt to są samochody spalinowe

      i kilka pasów w każdą stronę.

      • 8 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane