• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: raport z budowy linii tramwajowej

bra
5 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Skrzyżowanie Havla i Łódzkiej jest jednym wielkim placem budowy. W ostatnim czasie pojawiły się tam m.in. tory rozjazdowe widoczne po lewej stronie.
  • Miejsce, gdzie torowisko krzyżować się będzie z ul. Piotrkowską. Przygotowywane są tam warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.
  • Wytyczone koryto pod torowisko na odcinku, gdzie nowa linia tramwajowa połączy się z pętlą na Ujeścisku, która powstała w ramach al. Adamowicza.
  • Przygotowania pod położenie kolejnych metrów torowiska

Linia tramwajowa Nowa Warszawska ma być gotowa za rok. Nic zatem dziwnego, że postęp robót jest już widoczny w wielu miejscach, m.in. na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka, w miejscu przecięcia się trasy z ul. PiotrkowskąMapka oraz w pobliżu pętli na Ujeścisku. Pierwsze tramwaje pojadą nową linią na początku 2023 roku.



Jak często korzystasz z tramwajów?

Dwukilometrowe torowisko połączy istniejące linie tramwajowe na al. HavlaMapkaAdamowiczaMapka. Wzdłuż Nowej Warszawskiej powstanie też chodnik oraz droga rowerowa.

Niemal od początku budowy linii tramwajowej, która rozpoczęła się w lutym, jednym wielkim placem budowy jest skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką. Obecnie układana jest tam nowa nawierzchnia łącznika pomiędzy obiema ulicami.

Na wyłączonym z ruchu fragmencie Havla położone zostały już również rozjazdy, które będą umożliwiały tramwajom jadącym z Ujeściska skręcenie zarówno w stronę Chełmu i centrum Gdańska, jak i w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska.

  • Układanie nowej nawierzchni łącznika pomiędzy al. Havla i ul. Łódzką.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
Prace torowe koncentrują się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej, gdzie przygotowywane są warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.

Na odcinku w pobliżu pętli Ujeścisko trwają prace ziemne i widać już koryto, w którym przebiegać będzie torowisko. Budowana jest również sieć podziemna.

Jednocześnie kontynuowane są prace związane z budową drogi rowerowej i chodników.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Zgodnie z zawartą umową prace mają trwać do 30 listopada 2022 r., a pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii na początku 2023 r.
bra

Opinie (162) 2 zablokowane

  • (5)

    Trochę wstyd, że taki tramwaj będzie do Oliwy jechał godzinę. A autem w 20 minut można dojechać.

    • 99 17

    • Wstyd to to marnowanie kasy na szkodliwy tramwaj !! (1)

      • 2 10

      • sam jesteś szkodliwy

        • 0 0

    • w godzinach szczytu tez? (2)

      • 6 4

      • W godzinach szczytu też. (1)

        W godzinach szczytu też będzie godzinę jechał. Nic szybciej.

        • 15 1

        • autem też? autem też!

          • 6 2

  • Tylko tramwaj a co z jezdnią ? (3)

    Jak można było wybudować samą linię tramwajową bez jezdni , a taka była okazja aby udrożnić ruch w tym rejonie , a tak nic się nie zmieni a może i większe korki będą bo trzeba będzie jeszcze na tramwaj uważać . żenada

    • 46 14

    • (1)

      Miejska polityka jest prosta: Komunikacja miejska > samochodów osobowych. Dlatego budowane są przejścia naziemne w samym centrum. Choć osobiście uważam, że tramwaje są gorszą alternatywą niż trolejbusy czy autobusy, które są elastyczne przy wytyczaniu nowych linii, czy buspasy z których mogą korzystać służby miejskie oraz państwowe, a w szczególności medyczne.

      • 2 0

      • po to są tramwaje, aby jechały wydzielonym dla nich pasem jezdni i nie stały w korkach

        • 0 0

    • Jezdnia tam już jest!

      • 1 1

  • dwukilometrowe to są korki przy jedynej drodze wyjazdowej z osiedla. Tragedia. (9)

    Od nowej pętli tramwajowej stoją po 20 minut w stronę Piotrkowskiej. Od Łódzkiej to samo . Na Cedrowej to samo . Kilometrowe korki w godzinach szczytu . Wymyślili .

    • 75 14

    • mam propozycję - użyj środka transportu innego niż twój własny samochód (8)

      ja od 13 lat nie jeżdżę do pracy samochodem i dobrze mi z tym, ale wiadomo - każdemu wg. potrzeb, jak mawiał klasyk.

      • 9 15

      • co wspólnego ma twoja propozycja z paraliżem komunikacyjnym w porannych godzinach szczytu ? (3)

        na jednym wyjeździe z Ujeściska ? inny środek transportu omija korki ?

        • 12 2

        • No właśnie o to chodzi, że inny środek transportu omija korki (1)

          Samochód to nie jedyna opcja, zwłaszcza jak jedziesz sam. Rower zwykły, elektryczny, hulajnoga elektryczna, skuter, od biedy własne nogi i tramwaj. Gdyby ci co jadą sami przesiedli się na inny środek transportu, byłyby mniejsze korki dla tych co wożą dzieci.

          • 5 6

          • Przyjrzyjcie się ile jest samochodów na ulicach a w środku 1 pasażer? I dziwicie się skąd te korki. Jak macie pieniądze to jeździjcie taksówkami, a nie zatłaczajcie jeszcze bardziej te ulice. I dobrze wam tak, stójcie w tych korkach, bo zbyt ważni jesteście, by jeździć tramwajem.

            • 0 0

        • głupi jest to bredzi

          • 9 1

      • (2)

        Rowerem ani hulajnogą dzieci do przedszkola nie odwiozę. A do środka osiedla komunikacja miejska nie dojeżdża

        • 15 6

        • w dobrze zarządzanych miastach wiele dzieci jest dowożonych do przedszkoli rowerami cargo (1)

          lub na fotelikach umocowanych do ramy lub bagażnika roweru. Wiele dzieci bardzo szybko porusza się na tzw. rowerkach bieganych (bez pedałów) a dziecko 5-6 letnie swobodnie porusza się rowerkiem. Warunkiem jest odpowiednia infrastruktura - brak progów krawężnikowych na wielu skrzyżowaniach i odpowiedzialna jazda kierowców na skrzyżowaniach z drogami rowerowymi.

          • 2 2

          • w naszym miescie dobrze to jest polityka lgbt dobrze rozwinięta.

            • 0 1

      • NIe Karl M, z kolegą Friedrichem ale raczej Jan Gehl i Jane Jacobs

        Marks przypuszczalnie nie umiał jeździć rowerem, a socjaldemokraci duńscy uważali, że celem władz powinno być stworzenie możliwości posiadania samochodu przez każdego mieszkańca (tak jak to proponował pewien Adolf). Całe szczęście Duńczycy mieli Jana Gehla, który otworzył oczy mieszkańcom i politykom na walory ruchu pieszego i rowerowego na ulicach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów.

        • 0 1

  • Beznadzieja.. i muł...

    Obiecali dojazd skrótem do Adamowicza... Do tej pory nie ma i codziennie wszyscy stoja w korku.... A wystarczyło parę metrów drogi dobudować i 90% korka by zniknęło bo większość jedzie po dzieci do szkoły... Nikt mi za czas stracony przez cymbałów nie zwróci. DRUGA sprawa że d**ilizmem jest za jednym remontem nie zbudowanie drogi... Obecne już są w opłakanym stanie a bloków coraz więcej... Myślenie nie boli.. spróbujcie...

    • 0 0

  • Dżisus!

    Ile to trwa?!

    • 1 0

  • Pełen podziw

    Od lat obserwuję różne budowy w gdańsku i muszę przyznać, że lepiej zorganizowanej budowy jeszcze nie widziałem. Za każdym razem jak przejeżdżam wszyscy pracownicy rzetelnie pracują. Ruch sprawnie odbywa się nawet objazdami. Widać, że ten kto nad tym czuwa wszystko przemyślał, według mnie robi to z głową. Należy się pochwała, idą jak burza i solidnie!

    • 1 1

  • Przejazdy

    Ciekawe czy zrobią płaskie przejazdy lub za ile przejazdy się zapadną i trzeba będzie zwalniać przy nich.

    • 1 0

  • Bardzo potrzebna inwestycja. (4)

    Bardzo potrzebna inwestycja. Marzy mi się jeszcze estakada na Armii Krajowej gdzie nasyp czeka od wielu lat :)

    • 83 9

    • wzdłuż Armii Krajowej powinien jeździć dwusystemowy tramwaj łączący się z linią kolejową do Żukowa (2)

      estakady drogowe tworzą tylko pseudobezkolizyjne skrzyżowania i przyczyniają się do wzrostu zakorkowania miasta bliżej centrum.

      • 0 1

      • Jak mam jechać do centrum to i tak będę jechał tylko zależy w jakich warunkach

        • 0 0

      • Ale nie wszyscy jadą do centrum

        Niektórzy próbują dojechać na Chełm albo skręcić w Havla. Są też korki w drugą stronę i nie wszyscy jadą na obwodnicę - tam zjazdów jest jeszcze więcej, więc to nie jest tak, że udrożnienie skrzyżowania przesuwa i tak ruch tylko w jedno, inne miejsce.

        • 2 0

    • W razie czego ten nasyp i tak bedzie trzeba zbudowac od nowa

      • 2 4

  • (17)

    Ta trasa. Poszerzona Świętokrzyska z Małomiejska. Lewy pas do końca na Armii krajowej przy lewoskrecie w havla. Plus jeszcze kilka innych inwestycji, ale 10 lat temu i byłaby bajka. Niestety władza była głucha i ślepa.

    • 146 33

    • Kasy niebrakuje na kaprysy właddz miasta wszystko wtym miescie zalezy od ich kaprysów (1)

      • 10 7

      • Kaprysy liczone w setkach, no może w tysiącach a drogi liczone w milionach. Oby z tych kaprysów na kilka płytek chodnikowych wystarczyło.

        • 0 0

    • (4)

      Kasa Misiu... Żeby budować 10 lat temu to trzeba było mieć kasę 10 lat temu. Podobnie jak i dzisiaj. Miała być też tam ulica , a na razie będzie tylko chodnik i ścieżka rowerowa. Ulica może będzie za 10 lat jak będzie kasa. Ot taka proza życia...

      • 11 2

      • Gdzie ta kasa ? (3)

        Na co idzie kasa ,która jest powiązana z nowymi osiedlami ,wszystkimi dodatkowymi wpływami z tytułu nowych podatników ? Może niech miasto opublikuje wpływy z wszystkich nowych podatników mieszkających np. od Kowali ,pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska ,do Niepołomickiej gdyż tam są nowe osiedla. Liczę też ,że doda się w podsumowaniu lokalne biznesy. Ludzie muszą jeść , ubierać się ,dzieci do szkół ,na zajęcia wozić ,płacić za media, paliwo itd. Ile kasy przybyło i co miasto zrobiło dla tych mieszkańców. Może tak powinniśmy rozliczać naszych włodarzy ?

        • 10 4

        • Obejrzyj sobie sprawozdania z corocznego wykonania budżetu to będziesz wiedział na co idzie kasa. Głównie z tego co pamiętam to na oświatę...

          • 0 0

        • gda

          Popieram! Powstała dzielnica południe, wielkości Pruszcza, a drogi głównej zbudowanej przez miasto jak nie ma tak nie ma i tak już od 10 lat. Wiadomix kto jest u władzy..

          • 2 0

        • Drogi są bardzo drogie. Obawiam się że to starzy mieszkańcy dokładają się do nowych.

          • 2 3

    • lubisz korki, co? (4)

      • 8 4

      • (3)

        A co Wy ciągle z tymi korkami? Korki są i będą. Jak w każdym mieście. To chyba nie jest powód, żeby ulic nie budować?

        • 10 4

        • 10-15 lat za późno ,drogi są budowane ,mieszkaniec pognije w korkach ale deweloperzy pierwsi w inwestycjach (2)

          Korki się zwiększają jak zezwolisz deweloperom pobudować osiedla nie rozwijając transportu w postaci dróg gminnych i osiedlowych. Drogi powstają mocno spóźnione o 10-15 lat lub nie powstają wcale co powoduje "kiszenie" się coraz większej liczby kierowców w starym układzie drogowym

          • 14 4

          • całe szczęście nie wszyscy mieszkańcy są przyspawani mentalnie do foteli samochodów (1)

            a systemy komunikacyjne miast składają się nie tylko z sieci dróg traktowanych przez niektórych jako służące wyłącznie samochodom. Bez zwrócenia uwagi na rozwój sieci komunikacji szynowej (głównie SKM, tramwaj nigdy nie będzie konkurencyjny dla samochodu poza godzinami szczytu) oraz sieci możliwie prostych i krótkich korytarzy ruchu rowerzystów i pieszych sytuacja będzie się tylko pogarszać.

            • 2 6

            • pojedz na południe Gdańska

              i zobacz ile jest nowych osiedli a drogi te same które hitler zostawił. Jakoś inne miasta budują obwodnice i łączniki miedzy osiedlami.

              • 10 0

    • poszerzanie ulic zwiększa tylko zakorkowanie centrum miasta

      bez sensu. Tylko budowa linii zelektryfikowanej PKM do dzielnic Gdańsk Południe może coś poprawić

      • 1 5

    • (3)

      Owszem, nie jest robione wszystko, co chcemy, ale chociaż część. Porównaj do sąsiedniej Gdyni..

      • 10 18

      • (2)

        Co kogo Gdynia w Gdańsku?!

        • 20 6

        • Troll w natarciu (1)

          • 8 3

          • Jaki troll...?

            Prawdę powiedział. 40 lat tu żyję i jakoś Gdynia mi lata koło dudy.

            • 5 0

  • Kiedy wreszcie zacznie się budowa drogi łączącej Wrzeszcz z Moreną.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane