• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga rowerowa między Wrzeszczem a Oliwą

Rafał Borowski
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.

Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zostanie wybudowany kolejny odcinek drogi rowerowej między ulicami Braci LewoniewskichKołobrzeską, po prawej stronie jezdni, jadąc w kierunku Oliwy. Miasto rozpocznie niedługo poszukiwania wykonawcy tej inwestycji. Planowany termin zakończenia prac budowlanych wyznaczono na koniec lipca przyszłego roku.



Jak często poruszasz się po mieście rowerem?

Wiadomość o planowanej inwestycji ucieszy szczególnie rowerzystów, którzy studiują w Oliwie na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego bądź pracują w tutejszych biurowcach.

Rowerostrada będzie przebiegać wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Braci Lewoniewskich na granicy Wrzeszcza i Strzyży do ul. Kołobrzeskiej w Oliwie. Znajdzie się po prawej stronie jezdni - poruszając się w kierunku Oliwy - a jej długość wyniesie ok. 2 km.


Otwarcie ofert w połowie stycznia



Przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni, zaś otwarcie ofert nastąpi w połowie stycznia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, rowerzyści będą mogli z niej korzystać już latem przyszłego roku.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



- Droga rowerowa zostanie dostosowana do istniejących chodników i zjazdów. Wykonawca, oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej, przebuduje również chodniki. W zakresie inwestycji znalazła się także budowa sieci wodociągowych. Prace mają potrwać do końca lipca 2020 r. - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja powstanie w ramach programu pod hasłem "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Droga na granicy Matemblewa i Wrzeszcza



Planowana inwestycja między Wrzeszczem a Oliwą nie jest jedyną, która wzbogaci siatkę dróg rowerowych w Gdańsku. Kolejna droga powstanie wzdłuż ul. Potokowej, na odcinku między ul. Słowackiego a przystaniem PKM Brętowo. Umowa na jej wykonanie została podpisana z firmą WPRD Gravel w listopadzie tego roku, a jej wartość opiewa na kwotę blisko 4,5 mln zł.

- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego. Prace potrwają do sierpnia 2020 r. - uzupełnia Zakrzacka.

Miejsca

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Lepiej zrobić kartuską od emaus, bo ścieżka jest już po drugiej stronie grunwaldzkiej (9)

    Kto priorytezuje te inwestycje?

    • 63 33

    • (2)

      Dwupasmowa droga to i dwie ścieżki, czemu nie?
      Kartuska jest jednopasmowa.

      • 8 12

      • (1)

        Ale na Kartuskiej nie ma wcale.

        • 9 3

        • Na Kartuskiej nie ma? to trzeba zbudować, ale nie kosztem Grunwaldzkiej

          • 7 2

    • powiem więcej (4)

      brakuje drogi wzdłuż Kołobrzeskiej od Grunwaldzkiej do Chłopskiej. Po co robić podwójne drogi wzdłuż ulic gdzie już można przejechać rowerem, a tam gdzie nie jest to możliwe to się nie buduje ?? Łatwiej, czy nie było lepszego pomysłu na wydanie kasy ? Wiele osób jeździło by z Zaspy lub Przymorza do mordoru, ale brakuje tego kawałka

      • 43 4

      • na Kołobrzeskiej to moja koleżanka, bojąca się własnego cienia - jechała jezdnią (1)

        wbrew pozorom konfliktu na linii rowerzyści-kierowcy u nas nie ma. Gdańsk to poziom kultury drogowej, jakiego nie ma żadne inne miasto. Owszem, są pojedyncze zdarzenia (bo wariatów jest mało ale są widoczni) jednak ogólnie wypada to o wiele lepiej niż WWa czy Wrocław.

        • 5 12

        • Problem w tym, że tych "pojedycznych zdarzeń" mam nawet kilkanaście na 30min jazdy przez miasto. Niestety - poruszanie się rowerem w naszym ruchu ulicznym jest niczym survival i nie ma co się porównywać z Zachodem, ponieważ tam wcale nie jest lepiej (z wyjątkami w stylu Amsterdamu, czy Kopenhagi).

          • 7 5

      • Zdecydowanie brakuje!!!

        Czasem ilość rowerzystów na chodniku przewyższa pieszych, to nie jest ani fajne ani bezpieczne. Droga rowerowa na tej trasie jest niezbędna, ale póki co patrole policji i straży miejskiej też by się przydały. Dziś ledwo uskoczylam w trawę przed pędzącym po chodniku motorowerem czy czymś podobnym.

        • 7 5

      • wszedzie powinny być z obu stron. takie są standardy już wszędzie. poza 3miastem

        • 14 6

    • Przeczytaj do końca artykuł bo tam jest dokładnie napisane dzieki czemu powstanie i kto sie do niej dołoży.pozdrawiam

      • 5 2

  • A co z drogą rowerową na Kołobrzeskiej!!?

    Na tym odcinku bardzo jej brakuje i powoduje duży konflikt rowerzysta - pieszy! Jest wiele potrąceń i nieprzyjemnych, niepotrzebnych sytuacji. Uważam, że połączenie Rzeczypospolitej i Grunwaldzkiej traktem rowerowym na Kołobrzeskiej jest nieodzowne.

    • 7 0

  • Chętnie dojeżdżałabym z dzieckiem do szkoły rowerami (wzdłuż Grunwaldzkiej) ale się nie odważę (6)

    ze względu na smog.

    Miasto musi wreszcie zadbać o zwiększenie liczby drzew, łąki miejskie a wzdłuż dróg rowerowych zrobić ściany zieleni filtrujące powietrze.

    Stać nas na rydwan, to stać i na ściany zieleni.

    Niejeden wolałby i pieszo się przejść, gdyby nie musiał inhalować spalin.

    • 19 10

    • nie przesadzaj. to i tak zdrowsze niż przemieszczanie sie samochodem (2)

      i uwaga w samochodzie oddychasz tym samym powietrzem co na rowerze ;)

      • 2 1

      • (1)

        w samochodzie masz jeszcze filtr kabinowy mimo wszystko

        • 2 4

        • A ile samochodów ma filtry z węglem aktywnym?

          Ilu kierowców zmienia filtr co 15 tys?
          Wyłapywanie cząstek stałych zapewni ci maseczka z casto, fakt zmniejsza znacząco moc rowerzysty.

          • 1 0

    • (1)

      Obok na Wita Stwosza jest autostrada rowerowa. Jeździ tam 1 samochód na godzinę. Po co się pchać na zasmrodzoną Grunwaldzką.

      • 2 0

      • no jest i kończy sie ślepo na bruku lub chodniku.

        • 1 0

    • Oj tak, smród spalin tam jest straszny

      Aż gryzie w gardło. Ale kierowcy, mimo ze wdychają to samo, to się nie boją dzieci wozić tamtędy. Własne bąki widać nie śmierdzą.

      • 3 1

  • No wreszcie. To obecne dziadostwo urąga elementarnej przyzwoitości.

    • 4 1

  • tutaj to akurat jest sciezka po drugiej stronie drogi

    gorzej z ulicami poprzecznymi jak Kołobrzeska
    doczekamy się tam jakiegoś remontu chodnika chociaż? :P

    • 4 3

  • (5)

    Ciekawe co zrobią pracownicy skody i innych przybytkow tam... :)

    • 78 16

    • beda parkowac na ddr zamiast na chodniku :D (1)

      • 38 4

      • Kierownica , siodełko dwa koła i dwa pedały

        To takie proste

        • 8 3

    • (2)

      będą stawać tak jak stoją teraz. mentalności wsiuna nie zmienisz tak łatwo.

      • 45 5

      • damy radę. skalpel zawsze pomocny

        • 5 5

      • niestety masz rację nie tylko pracow skody tam parkują, ale i korpowsiuny

        • 14 2

  • A nie lepiej przy nasypie. SKM?

    Tam jest pusto i ciszej.

    • 6 1

  • Przejścia dla pieszych niebezpieczne bo żałują na farbę. (1)

    Transport miejski kuleje a miasto dubluje ścieżki rowerowe...no porażka. Nie ma i długo jeszcze nie będzie potrzeby budować drogi rowerowej po obu stronach jezdni. Panowie w leginsach pewnie świętują. ️️

    • 13 9

    • jak pampers promował to rozwiązanie na równi z młodym synem wąsacza

      to była ekstaza. Jak miasto zamierza to zrobić - to nagle nie trzeba. Zdecydujcie się ,rogerzyści

      • 2 0

  • Droga jest z drugiej strony (1)

    Droga rowerowa jest z drugiej strony szkoda kasy

    • 15 10

    • Z drugiej strony jest stare badziewie które ma już 16 lat widać już duża degradacje asfaltu gdzieniegdzie zastąpionego kostka bauma

      • 3 3

  • bez sensu. do derdowskiego powinni ja dociagnac. (2)

    tak i tak trzeba bedzie przejechac na drugą strone jadąc do oliwy

    • 11 5

    • (1)

      bimet minusuje? :D
      no tak gdzie swoje gruchoty poparkują :D

      • 1 2

      • Tam jest tyle miejsca że wszystkim by dogodzili tam by się lepiej jechało niż przy tych durnych biurowcach obc

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane