- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (165 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (149 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (42 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (55 opinii)
Nowa oś komunikacyjna gdańskiego Południa za kilka lat?
Gdańsk przy okazji najbliższego rozdania środków unijnych chce zrealizować jedną z najważniejszych dróg na południu miasta. Właśnie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla ul. Nowej Świętokrzyskiej, w ramach której uwzględniono także budowę trasy tramwajowej.
- Głównym celem realizacji ul. Nowej Świętokrzyskiej jest stworzenie zintegrowanego systemu transportowego, usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa i przepustowości układu komunikacyjnego. Dzięki wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej możliwa będzie etapowa realizacja zadania [w tym także budowa np. tylko jednej jezdni w pierwszym etapie - dop. red.] - mówi Michał Piotrowski z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Nowa droga będzie rozpoczynała się w rejonie skrzyżowania al. Havla ze "starą" ul. Świętokrzyską , a następnie omijała zabudowania "starych" Łostowic od południa, by w rejonie skrzyżowania z planowaną ul. Nową Niepołomicką , ponownie odbić ku północy do istniejącej ul. Świętokrzyskiej przy granicy z Kowalami . Docelowo w tym miejscu krzyżować się będzie z ul. Nową Bulońską Południową (zwaną też ul. Nową Jabłoniową - odc. południowy), która będzie wiodła między zbiornikami retencyjnymi w rejon ul. (Nowej) Warszawskiej , co w efekcie stworzy układ drogowy okalający Ujeścisko, Zakoniczyn i Łostowice.
- Projekt dla ul. Nowej Świętokrzyskiej jest przygotowywany pod perspektywę realizacji na lata 2016-2020. Zakres realizacji zostanie ustalony po przygotowaniu i analizie wielowariantowej koncepcji, a ostateczny wybór wariantu będzie zależał od analiz ruchu i wyboru wariantu koncepcji - dodaje Piotrowski.
Zwycięska pracownia, w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, będzie musiała przygotować dokumentację projektową w terminie do 19 miesięcy od momentu zawarcia umowy.
Musi w niej uwzględnić projekt drogi dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Na całym przebiegu należy przewidzieć też torowisko tramwajowe, które zakończone będzie nie pętlą, lecz trójkątem torowym, pozwalającym na zawracanie wszystkim tramwajom eksploatowanym w Gdańsku, w tym także jednokierunkowym Pesom. Niewykluczone też, że docelowo trasa tramwaju zostanie przedłużona poprzez wspomnianą ul. Nową Bulońską Południową do ul. Nowej Warszawskiej i Nowej Bulońskiej Północnej.
Nowe przystanki tramwajowe zaplanowano na pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska (pętla zostanie rozbudowana na wzór rozbudowanej przy okazji budowy al. Havla pętli Chełm Witosa , tak by możliwy był przejazd bez jej "okrążania", a także zawracanie tramwajów z ul. Nowej Świętokrzyskiej), przy skrzyżowaniu z ul. Kampinoską , ul. Niepołomicką , Wielkopolską , w rejonie Potoku Kowalskiego (wraz z budową dojść do budynków przy ul. Darżlubskiej i Kureckiej) oraz na skrzyżowaniu z istniejącą ul. Świętokrzyską . Dodatkowo przewidziano możliwość budowy w przyszłości przystanków na skrzyżowaniu z projektowaną ul. Nową Niepołomicką. Przystanki autobusowe będą usytuowane na wysokości odpowiedników tramwajowych.
- Chcemy, by nowe ulice na Południu były nie tylko elementami infrastruktury komunikacyjnej, ale pełniły też funkcje przestrzeni publicznych, estetycznych i funkcjonalnych. Tego typu zalecenia będą pojawiały się też dla kolejnych dróg, które przewidziano na Południu, a wcześniej częściowo zastosowane zostały już w projekcie ul. Nowej Bulońskiej Północnej - dodaje Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miejskim.
Wzdłuż nowej ulicy przewidziano także budowę drogi rowerowej. W zależności od przyjętego ostatecznego wariantu, będzie to jednostronna droga o szerokości 3,5 metra (w przypadku budowy tylko jednej nitki ul. Nowej Świętokrzyskiej) lub dwustronna o szerokości 3 m (jeżeli powstanie od razu droga dwujezdniowa). Dodatkowo zaleca się budowę zadaszonych parkingów na co najmniej 20 jednośladów przy przystankach komunikacji miejskiej.
Warto przypomnieć, że ul. Nowa Świętokrzyska jest kolejną drogą wraz z torowiskiem tramwajowym, którą Gdańsk chce zrealizować w najbliższej perspektywie finansowej. Ta inwestycja zajmuje czwarte miejsce na liście planowanych, tuż za ul. Nową Bulońską Północną (wiadomo już, że powstanie w formie jednej dwupasmowej jezdni oraz torowiska tramwajowego), Nową Warszawską (niewykluczone, że będzie realizowana póki co tylko jako trasa tramwajowa) oraz Nową Politechniczną (również może powstać w formie wyłącznie tramwajowej).
Miejsca
Opinie (284) 7 zablokowanych
-
2014-08-25 01:32
a w Gdyni co? Jaśniepan Szczurek zapomniał o drogach? (1)
- 2 1
-
2014-08-25 01:43
tam sie buduje kolejki linowe, kosmodrom i lotnisko
gdynia juz weszla w 25 wiek :)
- 6 0
-
2014-08-24 23:39
Referatu Estetyzacji- gdzie skladac CV? (1)
- 7 1
-
2014-08-25 01:40
u pani krysi, ale przyjmujemy tylko ozdobne , w kwiatki lub słoniki
- 2 1
-
2014-08-24 15:29
(3)
Nowa pętla na Łostowicach będzie zapomniana jak ta na Witosa?
- 69 27
-
2014-08-24 23:53
To nie są Łostowice
osiedle Orunia Górna w dzielnicy administracyjnej Chełm.
Tak tak to co widzimy na zdjęciu czyli te bloki to Orunia Górna, a Łostowice są dobre pół kilometra dalej za plecami fotografa! Kilka domów na krzyż te Łostowice, a Orunia Górna to całkiem ciekawie zaplanowane osiedle. Podstawówka i Gimnazjum, Sklepy, bankomat, Kościół, Przychodnia tylko został fatalny dojazd bo Nowa Sikorskiego nie potrzebna wg miasta, zamiast ulicy lepsze są bloki....- 5 4
-
2014-08-24 17:30
Pętle techniczne także są niezbędne w eksploatacji sieci tramwajowej, kiedy mamy znaczącą część taboru jednokierunkową.
- 16 2
-
2014-08-24 15:43
a co gdanska nie stac?
stac i swoi maja robote
- 12 4
-
2014-08-24 19:30
PROPOZYCJA (2)
Wszyscy radni powinni na jakiś czas /od teraz / zamieszkac na południu-Orunia Górna.Może wtedy zobaczą jakie mają problemy mieszkańcy!
- 13 3
-
2014-08-24 21:44
(1)
Tam największym problemem jest wysoka przestępczość
- 1 6
-
2014-08-24 23:46
staaaaaaaaaaaaaary jesli tak uważasz to wieki tam nie byłes i nie wiesz gdzie aktualnie jest kraniec "południowy gdańska"-..... a ździebka się przesunął
- 3 0
-
2014-08-24 23:44
a co z Guderskiego?
Czy kiedys ta ulica bedzie przejezdna na calej dlugosci
- 6 2
-
2014-08-24 23:38
pitu pitu
luuuuudzie! pomyślcie ile taki tramwaj z jeszczze dalej wydłuzonymi torami będzie jechał np do Wrzeszca..... masakra!!!
aha! i południe to kończy się gdzieś na Starogardzkiej (do dzisiaj z prowizorycznym mostkiem)... a nie na Świętokrzyskiej!
ludzie=wyborcy Was ukrzyżują za olewanie południowych dzielnic Gdańska juz niebawem...- 8 2
-
2014-08-24 23:14
:przebieg wyznaczony przed laty" - oczywiscie za Gierka:):):)
- 6 1
-
2014-08-24 22:50
i kamieni kupa
Zgjęcie w ogóle nie pokazuje ul Świętokrzyskiej. Poza tym idą wybory samorządowe, trzeba ogłupić naród, żeby grzecznie poszedł zagłosować na budynia., Propaganda sukcesu nic więcej. Zero szkół w Gdańsku południowy, zero dróg zero wszystkiego-jakby powiedział Kononowicz.
I mam małą dygresje do mieszkań z innych dzielnic, wiem, że inne dzielnice tez są zaniedbane i podtrzeba im inwestycji, Dlatego zamiast wylewać pomyje na Gdańsk Południowy, rozliczcie włodarzy miasta.- 8 3
-
2014-08-24 22:21
Wybory wybory wybory
Wybory idą na całego.... A co z ul. Starogardzką i dojazdem do Straszyna!!! Przy Starogardzkiej tez powstają osiedla mieszkaniowe. Diabeł mówi już dobranoc. Brakuje chodnika ludzie chodzą po błocie. Panie Prezydencie jak tu żyć. Wybory za pasem
- 7 3
-
2014-08-24 20:34
Oby była z tramwajem! (1)
Tysiące ludzi mieszkają na osiedlach, obok których przechodzić ma Nowa Świętokrzyska. Logiczne, by przebiegała nią linia tramwajowa. Tramwaje nie stoją w korkach.
- 20 2
-
2014-08-24 22:04
no chyba, że na hallera.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.