• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna wciąż zamknięta, choć otwarta

MKo
4 lipca 2023, godz. 18:00 
Opinie (208)
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak od kilku miesięcy wygląda nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku. Choć korzystają z niej rowerzyści, to inwestycja nadal nie jest oficjalnie oddana do użytku.
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak od kilku miesięcy wygląda nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku. Choć korzystają z niej rowerzyści, to inwestycja nadal nie jest oficjalnie oddana do użytku.
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak od kilku miesięcy wygląda nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku. Choć korzystają z niej rowerzyści, to inwestycja nadal nie jest oficjalnie oddana do użytku.
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak od kilku miesięcy wygląda nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku. Choć korzystają z niej rowerzyści, to inwestycja nadal nie jest oficjalnie oddana do użytku.

Choć prace przy budowie nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Jana z KolnaMapka zakończyły się już kilka miesięcy temu, wciąż na wjeździe i zjeździe stoją wygrodzenia i barierki, a znaki są zakryte. - To absurd - mówią rowerzyści i korzystają z drogi, choć ta oficjalnie wciąż pozostaje placem budowy.



Gdzie w Trójmieście infrastruktura rowerowa jest najlepsza?

Dwukierunkowa nowa droga rowerowa wzdłuż Jana z Kolna powstała kosztem jednego z pasów ruchu w kierunku węzła Kliniczna.

Droga wydaje się komfortowa i bezpieczna, odseparowana od pasa ruchu prefabrykowanymi azylami i słupkami.

Przed jej budową rowerzyści musieli korzystać z wąskiego i dziurawego chodnika wzdłuż stoczniowego płotu lub - nadkładając drogi do centrum - wybierali jazdę przez al. Zwycięstwa.Mapka



Droga gotowa, ale nadal zamknięta



Od kilku miesięcy rowerzyści korzystają już z nowego odcinka. Problem w tym, że droga nie została jeszcze oficjalnie otwarta, choć prace zakończyły się na niej wiele miesięcy temu. Według oficjalnych zapowiedzi miasta otwarcie nowej trasy miało nastąpić jeszcze jesienią 2022 roku.

- To absurd, co tam się dzieje. Droga od kilku miesięcy jest gotowa, stoją słupki, są wymalowane linie, widać, że trasa cieszy się dużą popularnością - mówi pan Daniel. - Tymczasem droga wciąż nie została oficjalnie otwarta. O co tu chodzi?

"Koordynacja działań wielu podmiotów"



O przyczyny opóźnienia w oddaniu jej do użytku pytaliśmy inwestora na początku maja.

- Prace związane z realizacją ścieżki rowerowej realizowane są zgodnie z harmonogramem i planowane jest przekazanie jej do użytkowania w najbliższych tygodniach - informowała nas wówczas Małgorzata Wellman ze spółki Upside Property, realizującej inwestycję. - Budowa niemal kilometra długości przedmiotowej ścieżki wymaga jednak koordynacji działań ze strony wielu podmiotów. Prace zależne od nas zostały zakończone i przygotowujemy je do użytkowania. Pozostały, niezależny od nas zakres, jesteśmy przekonani, że zakończy się sukcesem zgodnie z założonym terminem.


  • Plastikowe wygrodzenia są regularnie przesuwane, a z trasy, choć jest oficjalnie zamknięta - od kilku miesięcy regularnie korzysta wielu rowerzystów.
  • Plastikowe wygrodzenia są regularnie przesuwane, a z trasy, choć jest oficjalnie zamknięta - od kilku miesięcy regularnie korzysta wielu rowerzystów.
  • Plastikowe wygrodzenia są regularnie przesuwane, a z trasy, choć jest oficjalnie zamknięta - od kilku miesięcy regularnie korzysta wielu rowerzystów.
  • Plastikowe wygrodzenia są regularnie przesuwane, a z trasy, choć jest oficjalnie zamknięta - od kilku miesięcy regularnie korzysta wielu rowerzystów.

Wkrótce otwarcie?



Od tamtej pory minęły dwa miesiące. Trasa nadal jest oficjalnie zamknięta. Na wjeździe i wyjeździe stoją wygrodzenia i barierki, które jednak regularnie są rozsuwane.

Urzędnicy wskazują, że przyczyną opóźnienia były roboty toczące się na przylegających do nowej trasy przejazdach przez torowiska tramwajowe.

Nowa trasa rowerowa w Brzeźnie dzięki zaangażowaniu mieszkańców Nowa trasa rowerowa w Brzeźnie dzięki zaangażowaniu mieszkańców

One także były realizowane przez prywatnego, ale innego wykonawcę. W poniedziałek na jednym z nowych przejazdów widziane były służby techniczne odpowiedzialne za sygnalizację świetlną, co może - ale nie musi - oznaczać, że prace związane z oddaniem go do użytku zbliżają się ku końcowi.

Umowa między miastem a spółką realizującą zadanie została zawarta zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych. Spółka Upside Property to inwestor sąsiadujących z trasą rowerową budynków mieszkalno-biurowych. Wartość umowy to ponad 350 tys. zł.

Sieć dróg rowerowych w Gdańsku wynosi ponad 850 km.

Wideo ze stycznia 2023 roku

08:32 13 LIPCA 23

Nowa droga rowerowa Jana z Kolna w Gdańsku (24 opinie)

Dzień dobry, mam pytanie, kiedy zostanie uczciwie dokończona droga rowerowa na ulicy Jana z Kolna? Brakuje tam nisko umieszczonych świateł dla rowerzystów na wyjazdach ze stoczni (dwa wyjazdy), czy może rowerzystów nie obowiązują światła w ogóle i mają pierwszeństwo przejazdu na owych dwóch wyjazdach? Dojazd do ulicy Twardej też nie jest prawidłowo oznakowany. Na drugim końcu również powinny być swiatła ostrzegawcze przy przejeździe przez torowisko, znaki poziome uwaga tramwaj nie wystarczą. W tym momencie droga jest niebezpieczna dla użytkowników i pokonując ją codziennie w stronę Gdańska Głównego mam wrażenie, że panuje tam chaos i wolna amerykanka. Kto jest odpowiedzialny za projekt tej drogi? Zobacz więcej
Dzień dobry, mam pytanie, kiedy zostanie uczciwie dokończona droga rowerowa na ulicy Jana z Kolna? Brakuje tam nisko umieszczonych świateł dla rowerzystów na wyjazdach ze stoczni (dwa wyjazdy), czy może rowerzystów nie obowiązują światła w ogóle i mają pierwszeństwo przejazdu na owych dwóch wyjazdach? Dojazd do ulicy Twardej też nie jest prawidłowo oznakowany. Na drugim końcu również powinny być swiatła ostrzegawcze przy przejeździe przez torowisko, znaki poziome uwaga tramwaj nie wystarczą. W tym momencie droga jest niebezpieczna dla użytkowników i pokonując ją codziennie w stronę Gdańska Głównego mam wrażenie, że panuje tam chaos i wolna amerykanka. Kto jest odpowiedzialny za projekt tej drogi? Zobacz więcej
MKo

Opinie (208) 8 zablokowanych

  • (1)

    Przeciez tam i tak nawierzchnia jest do wymiany

    • 12 7

    • No i po skończeniu jednego remontu, zrobimy sobie drugi. Tak się siano zarabia

      • 0 1

  • Komedyja mili moi.

    • 24 1

  • Najwazniejsze ze na mapie sie zgadza ... (6)

    Tak absurdalnej drogi rowerowej nie widziałem nigdzie i pewnie nigdy nie zobaczę. Ta cześć miasta letnica będzie się bardzo intensywnie rozwijać a oni zabierają jeden pas ruchu i dwa ... 0 bezpieczeństwa dla rowerzystów.. ale co tam kolejny kilometr drogi rowerowej dodany do mapy.
    A najlepsze jest to że na końcu i taj trzeba wjechać na chodnik lub jakimś cudem "przefrunac" na drugą stronę aby jechać dalej prosto

    • 72 20

    • Tak absurdalnego komentarza nei widziałem nigdzie (2)

      Ta cześć miasta letnica będzie się bardzo intensywnie rozwijać a on sugeruje brak drogi dla rowerów, jak ci ludzie mają dojechać?

      • 6 23

      • pociagiem

        SKM

        • 7 3

      • ma racje

        jakim trzeba być dzbanem żeby tego nie rozumieć. Ale jakim trzeba być d**ilem żeby zwężać drogi zamiast budować nowe drogi rowerowe, to już inna kwestia.

        Rower, pociąg, tramwaj, auto, opcji do wyboru dużo

        • 14 3

    • najwazniejsze ze metraz sie zgadza...

      Jest przyrost, jest progres, jest premia...

      A ze droga bez najmniejszego sensu, kogo to obchodzi?!

      • 13 2

    • (1)

      Takie rozwiązania robią wszędzie na świecie co by trasa rowerowa była na już niewielkim kosztem (również w pro-samochodowym USA!), a później przy większej przebudowie/remoncie drogi stworzy się normalną ścieżkę. Jana z Kolna i tak ma przepustowość jednego pasa w każdą stronę, więc zabranie jednego w miejscu gdzie jest ich więcej nic nie zmieni.
      Co do bezpieczeństwa, jak będziecie tam śmigać 80 km/h to owszem, będzie niebezpiecznie, ale sposób wykonania tej ścieżki nic tu nie zmienia. Na przykład jadąc rowerem Łostowicką w górę po "normalnej ścieżce" mija się na wyciągnięcie ręki zasuwające w dół samochody. Kawałek krawężnika nie oznacza że jest tam bezpieczniej. Najgorzej jest mijać się z większym pojazdem (ciężarówka, autobus) które jadą blisko krawężnika i do tego niosą ze sobą podmuch wiatru. Jadąc rowerem jak mogę to odsuwam się do lewej krawędzi ścieżki, a zjeżdżając samochodem odsuwam się do lewej krawędzi pasa mijając takiego rowerzystę (omijając zresztą zapadnięte studzienki).

      • 2 5

      • "Takie rozwiązania robią wszędzie na świecie co by trasa rowerowa była na już"
        Człowieku pogrążyłeś się już w pierwszym zdaniu bo tą trasę męczą już ponad rok.

        Największym problemem nie są tam samochody tylko tramwaj pod który można wjechać. Nie przypominam sobie drugiej podobnej ddr w 3-city. Zjeżdżając z tej nowej ddr przy Marynarki jest 5 miejsc gdzie można bezpośrednio wjechać pod tramwaj.

        • 0 0

  • Szpilek (5)

    Niebezpieczna jest ta trasa rowerowa .Szczególnie przy kładce .Jest to bardzo newralgiczny punkt.

    Podczas mgły lub obfitych opadów deszczu rowerzysta przecinając tory tramwajowe nie widzi tramwaju .

    Łatwo o wypadek i śmierć cyklisty na torach.
    Motorniczy nie ma szans na wyhamowanie od strony Wrzeszcza .

    • 42 5

    • (3)

      Tak, tak, wszędzie śmierć. Jeszcze niedawno pisałeś, że codziennie będą wypadki śmiertelne na przejściu przy Bramie Wyżynnej, GUMedzie, Podwalu Przedmiejskim, a nawet Uniwersytecie. Wszędzie kierowczyki widzą te trupy na przejściach i przejazdach. Może trzeba oddać prawko, skoro tak słabo ze wzrokiem?

      • 3 10

      • Szpilek

        Jeżeli masz kłopoty ze wzrokiem to nie musisz oddawać prawka .

        Wystarczy ,że podczas jazdy będziesz mieć białą łaskę przy kierownicy .

        Mam wadę wzroku i mam ostry obraz widzenia z około 30 cm.

        • 1 0

      • Na Reja też nie ma wypadków na przejściu naziemnym przez tory kolejowe więc róbmy ich więcej zamiast tuneli

        • 1 0

      • Dopiero co był artykuł jak rowerzysta wjechał pod tramwaj na Marynarki. Jakiś rok temu na przejeździe przy Twardej na moich oczach skasował osobówkę, jakieś 2 lata temu na przejeździe przy C200 tramwaj skasował porsche. To są okolice budowanej drogi rowerowej ale Ty twierdzisz że jest bezpiecznie i nie ma problemu. Jeśli nie masz pojęcia to najlepiej nie zabieraj głosu.

        • 0 0

    • Po to ma oczy, żeby patrzeć i uważać

      • 2 1

  • Ksiądz poświęci i będzie można jeździć (1)

    • 12 19

    • Bzdura, to "prezydęt" musi zaszpanować przy otwarciu, ale jest zajęta wykładami na UG, bo płacą dodatkowo...

      Więc nie ma czasu na obowiązki w UM. Księdza w to nie mieszaj, gubisz się w logice, niestety.

      • 3 1

  • oddadzą na zimę

    jak przystań w sobieszewie w zeszlym roku...

    • 24 1

  • Brawa dla władz miasta za zabranie pasa kierowcom na rzecz ścieżki rowerowej (3)

    Tak powinno być na każdej ulicy!

    • 29 62

    • I na obwodnicy! (1)

      • 14 1

      • Tam powinien być dwukierunkowy pas

        dla rowerów pośrodku obwodnicy. Zamiast "pasa zieleni" :)

        • 8 2

    • A teraz zabierzmy przyczepę do podwózki rowerów skoro jest kolejna ścieżka rowerowa

      • 3 0

  • (2)

    Niebezpieczny przejazd przez tory, niebezpieczne skrzyżowanie z Twardą. Będzie się działo. A co do pomysłu na tą drogę to jaki jest plan jej kontynuacji,? Ona wpada w ten paskudny wąski chodnik. Dobrze jakby była jakaś przeprawa przez tory kolejowe ale technicznie trudne zadanie i nieopłacalne zapewne.

    • 68 5

    • (1)

      Twarda do pikuś w porównaniu do tego przejazdu. Czekamy na pierwszego że słuchawkami na uszach pod tramwajem?

      • 10 2

      • ja inaczej jak w sluchawkach nie lubie

        • 1 1

  • Rower powinien być podstawowym środkiem komunikacji w mieście (23)

    Mam nadzieję, że po wyborach w Polsce zmieni się władza i wraz z Brukselą wprowadzą odpowiednie przepisy. Zakaz wjazdu samochodom do miasta! Drogi przerobić ma szerokie ścieżki rowerowe.

    • 12 87

    • W deszcz i zimową porą też?

      • 21 2

    • w miescia o rozkicy poziomow

      ~200m?!

      • 11 2

    • kurierzy i tiry niech towar też wożą rowerami (1)

      weź pomyśl

      • 22 1

      • Nakłaniasz do myślenia? To niewykonalne przecież dla autora takiego wpisu...

        Powiedz komuś "pomyśl", a on nie wie - co to?

        • 6 1

    • (1)

      Z Chin się urwałeś?

      • 8 1

      • w Chinach to juz...

        Nie aktualne...
        I to od dluzszego czasu...

        • 5 1

    • Rower? (4)

      Toż to niepotrzebne marnowanie zasobów! Twórzmy 15 minutowe getta! Wszędzie będzie można chodzić :)

      • 13 1

      • ciekawe, ile trolle biorą za takie bzdury lub co biorą autorzy takich bzdur piszący z własnej inicjatywy? (3)

        Miasto 15 minutowe to miasto, w którym nie potrzeba tracić więcej czasu na dotarcie do miejsc pracy, zakupów i miejsc spędzania wolnego czasu. Chętni mogą bez przeszkód wybrać się do miejsc położonych dalej, ale mogą swobodnie realizować swoje cele życiowe nie będąc niewolnikiem samochodu.

        • 2 16

        • Potem mogą

          w ogóle wychodzić z domu, pracować zdalnie i mieć kamery w domach. I szczepić się co pół roku. Wszystkie sprawy załatwią przez internet, zasiłek za pracę lub zbijanie bąków też mogą sobie wydawać zdalnie. Są takie filmy

          • 11 1

        • Jeśli to napisałeś z własnej inicjatywy, to ci współczuję. (1)

          I nie napiszę, co o tobie myślę, bo i tak nie dotrze. Jeszcze nie poznałem kogoś, kto by uwierzył, że jest mocno ograniczony, kiedy ktoś mu o tym powie.

          • 4 2

          • autoholizm się leczy

            uzależnienie często prowadzi do trudności z refleksją na temat rzeczywistości.

            • 0 0

    • (1)

      Następny psychorowerzysta,

      • 12 1

      • raczej autoholik - ironista

        • 0 5

    • troll silił się na ironię (8)

      w historycznej części Gdańska już jest strefa ograniczonego dostępu. W wielu dobrze zarządzanych miastach wprowadzane są systemy pobierania opłat za wjazd samochodem do centrum, z korzyścią dla jakości życia wszystkich mieszkańców. Szerokie drogi dla rowerów i tak są często węższe niż pasy jezdni, ale zapewniają kilkakrotnie większą przepustowość ruchu ludzi w jednostce czasu. Na małe odległości (do 7 km) rower daje możliwość dotarcia do celu szybciej niż samochodem. Szkoda, że decydenci miasta nie przykładają dostatecznej uwagi do działań wyjaśniającym kierowcom, że lepsze warunki ruchu rowerów przyczyniają się do poprawy warunków ruchu samochodów - po prostu kierowcy nie konkurują z innymi kierowcami o miejsce na jezdni ponieważ wielu mieszkańców po prostu na małe odległości rezygnuje z samochodu i jedzie rowerem.

      • 0 10

      • (1)

        To zupełnie jak stwierdzenie iż rozbieranie linii kolejowych i robienie tam ścieżek rowerowych powoduje wykluczenie komunikacyjne.

        • 8 1

        • co biorą osoby wpisujące takie bzdury i jeszcze stawiające lajki?

          • 0 0

      • Decydenci nie muszą siać rowerowej propagandy o której piszesz, bo mają od tego pożytecznych i**otów, np. ciebie (3)

        a rower z własnej woli wybiera się tylko jako alternatywę do chodzenia, żeby podjechać w 10 minut zamiast iść godzinę. Jeśli ktoś wybiera rower zamiast samochodu to zazwyczaj jest do tego zmuszony korkami (przez zwężanie ulic żeby zrobić ścieżki rowerowe) czy brakiem miejsc do parkowania (zabranych przez ścieżki rowerowe), ewentualnie jeździ bo dostaje jakieś nagrody za jazdę rowerem (czyli jak zabierzesz nagrody to z własnej woli wróci do samochodu). Małej grupki fanatyków ciasnych gaci nie liczę bo to margines społeczny.

        • 18 2

        • Popieram Twoją opinię w całości. (1)

          • 5 1

          • tia, liczba przejawów autoholizmu na tym portalu jest bardzo wysoka

            badania wykazują, że motywem jazdy rowerem jest najczęściej zdrowie oraz przeżywanie pozytywnych stanów emocjonalnych. Autoholikom współczuję.

            • 0 0

        • znam wiele osób wybierających rower jako codzienny środek transportu na odległości dużo większe, niż jesteś w stanie sobie

          wyobrazić. Badania i proste osobiste doświadczenie wskazują, że na odległość do 7 km rower pozwala dotrzeć do celu w środowisku miejskim szybciej niż samochód. Światowa organizacja zdrowia poleca 30 minut aktywności fizycznej dziennie - czyli jeśli masz miejsce pracy położone w odległości 7 km lub mniejszej - wybieraj rower, tak jak to robi wielu mieszkańców Gdańska i wielu innych miast świata i Europy. Ich wiek biologiczny jest ok. 10 lat młodszy niż osób cierpiących na autoholizm i twierdzących, że rower jest tylko alternatywą chodzenia. Bywa także alternatywą jeżdżenia samochodem, i to nie z powodu braku prawa jazdy lub dostępu do samochodu. (80% cyklistów w Gdańsku ma prawo jazdy i dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym).

          • 0 0

      • Paryż (1)

        najlepszy przykład gospodarności.

        • 5 1

        • Dokładnie tak

          Tam od kilku lat prowadzona jest szeroka akcja rozwijania infrastruktury rowerowej i pieszej, w tym także polegająca na przekształcaniu wielu korytarzy ruchu drogowego na wygodne velostrady: por. nrp Rude de Rivoli. Te działania cieszą się tam poparciem większości mieszkańców, odczuwających znaczny wzrost jakości życia.

          • 0 0

    • To weź kilof i zaczynaj. Tylko uważaj na nogi, bo głowę już uszkodziłeś...

      • 1 1

  • (2)

    Ścieżka do likwidacji!

    • 66 12

    • władze gdańska do likwidacji

      • 7 1

    • Ja tam oponę uszkodziłem - koszt 1200zł

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane