• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe autobusy gazowe w Gdyni

Patryk Szczerba
16 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia drugi raz próbuje kupić 55 autobusów
Autobusy na gaz choć droższe przy zakupie oraz w trakcie eksploatacji pozwalają zaoszczędzić miastu dzięki niskim cenom gazu ziemnego. Autobusy na gaz choć droższe przy zakupie oraz w trakcie eksploatacji pozwalają zaoszczędzić miastu dzięki niskim cenom gazu ziemnego.

Dwa nowe przegubowe autobusy marki MAN napędzane sprężonym gazem ziemnym wyjechały na ulice Gdyni. Razem po mieście jeździ szesnaście takich pojazdów. W 2016 roku może ich być nawet czterdzieści.



Całe wnętrze autobusu jest pod nadzorem kamer monitoringu. Całe wnętrze autobusu jest pod nadzorem kamer monitoringu.
Zaprezentowane na bulwarze nadmorskim przegubowce należące do Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej to jak tłumaczą przedstawiciele Gdyni, kolejny krok do tego, by unowocześniać komunikację miejską. Za kilka lat tzw. gazowniki mają zacząć dominować na gdyńskich ulicach.

Nowe pojazdy dzięki gazowi ziemnemu są dużo bardziej ekologiczne. Posiadają zainstalowany monitoring i klimatyzację. Zabierają 160 pasażerów i są cichsze od konwencjonalnych modeli o ok. siedem decybeli. Wyższy koszt zakupu szybko niwelują oszczędności związane z jazdą na gaz.

- Gdy w 2007 roku wprowadzaliśmy pięć autobusów napędzanych gazem ziemnym traktowaliśmy to jako eksperyment. Teraz widać, że była to dobra droga. W ciągu pięciu lat eksploatacji udało się zaoszczędzić blisko cztery mln zł oraz zmniejszyć emisję substancji trujących do atmosfery o 800 ton - opowiada Kazimierz Gałkiewicz, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.

Czy odczuwasz różnicę jeżdżąc autobusem na gaz?

Na stałym poziomie utrzymuje się za to cena autobusów. Jeden kosztował nieco ponad 1,3 mln zł. To tylko o 100 tys. drożej od pojazdów napędzanych olejem napędowym. Sześć lat temu ta różnica wynosiła ponad 300 tys. zł. Powód? Coraz bardziej wyśrubowane kryteria w zakresie czystości spalin, co wymusza na producentach nieustanną modyfikację silników.

- Naszym celem jest zakup w ciągu dwóch lat kolejnych 26 autobusów zasilanych gazem ziemnym. Stacja do tankowania gazu na Kaczych Bukach przeżywa prawdziwe oblężenie. Widać, że to trwały trend, dlatego liczymy, że w naszych zamierzeniach wspomoże nas Unia Europejska. Jesteśmy przygotowani nawet na zasilanie autobusowych silników biogazem - kończy Gałkiewicz.

Miejsca

Opinie (149) 7 zablokowanych

  • czy rano można dorzucić dodatkowe kursy 150? w kierunku oksywia?

    • 4 1

  • Cichszy?

    Po kilku latach ten na zdjęciu autobus hamuje głośniej niż startujący samolot. Z czego to wynika?

    • 4 4

  • tylko tropem pewnej sieci komórkowej nie reklamujcie sie np Adolfem z tymi autobusami gazowymi

    • 6 0

  • Czy są to autobusy z infoboksu?

    Nadal nie można wsiąść do autobusów bo jest tak tłoczno.

    • 9 3

  • robolo- trollu w GDN ikarusów nie ma od dawna

    • 10 0

  • przetarg o info

    proszę

    • 4 0

  • Szaman też był ale jak widac tylko książkę czytał.

    • 7 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane